Boksy rowerowe dla bezpiecznego przechowywania własnego roweru w Warszawie

396
Wybrany w głosowaniu - Projekt zwycięski
Pomysł na rok 2022
Autor pomysłu Marta Jodłowska
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
360 000 zł
Kategoria
  • komunikacja publiczna i drogi
  • ochrona środowiska
  • przestrzeń publiczna
  • sport
  • zieleń miejska
Poziom zgłaszanego projektu
ogólnomiejski
Oddano 8547 głosów za tym projektem
Wyślij wiadomość do autora
Ustawienie przy węzłach komunikacyjnych boksów na rowery. Boksy rowerowe zlokalizowane w różnych lokalizacjach w Warszawie. Forma garażu na własny rower mająca na celu jego zabezpieczenie przed dewastacją i kradzieżą.

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
ogólnomiejski
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
okolice węzłów komunikacyjnych, biurowców, osiedli mieszkaniowych na działkach należących do m. st. Warszawy.
Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji:
Zgodnie ze wskazaniem miasta i planów zagospodarowania przestrzennego
Lokalizacja na mapie:

Dane projektu

Skrócony opis projektu
Ustawienie przy węzłach komunikacyjnych boksów na rowery. Boksy rowerowe zlokalizowane w różnych lokalizacjach w Warszawie. Forma garażu na własny rower mająca na celu jego zabezpieczenie przed dewastacją i kradzieżą.
Opis projektu
Projekt będzie polegał na ustawieniu 50 boksów na rowery na terenie całej Warszawy.
Boksy będą wspierały CZYSTE POWIETRZE.
Lokalizacja w różnych miejscach w Warszawie w pobliżu stacji metra czy innych węzłów komunikacyjnych lub blokowisk i biurowców. (trochę zasada działania podobna do paczkomatu).
Forma garażu na rower mająca na celu zachęcenie do częstszego korzystania z własnego roweru, który często zostaje w piwnicy lub mieszkaniu z uwagi na trudności z wyjmowaniem go kilka razy dziennie.

Jeśli chcesz zasilić projekt swoim nazwiskiem poniżej informacja jak podpisać listę poparcia dla projektu:

https://twojbudzet.um.warszawa.pl/aktualnosci/wydarzenia/BO2022-Podpisy-elektroniczne

Zachęcam do głosowania oraz podpisania listy poparcia osoby osoby, które:

- jeżdżą na rowerach - nie bardzo mają gdzie je parkować, a boją się korzystać ze zwykłych stojaków (bo np. mieli sytuację, że wrócili, a tam rower bez siodełka, albo sama rama)
- wszystkich korzystających ze ścieżek rowerowych
- tych którzy lubią jednoślady
- tych których wkurza smog i zanieczyszczone powietrze
- tych, którym podoba się pomysł
Projektowanie uniwersalne
Tak
Uzasadnienie realizacji projektu
- rozwiązuje problem - gdzie bezpiecznie schować rower/hulajnogę
- ochrona roweru przed czynnikami atmosferycznymi
- szybki czas włożenia i wyjęcia z boksu - oszczędność czasu
- "czasem warunki są gorsze i chętnie zostawiłabym rower przy metrze, pokonując tylko ten fragment gdzie komunikacja miejska jest najbardziej zawodna. ale na cały dzień boje się zostawiać tak po prostu przypięty." - komentarz z FB
- ma wpływ na możliwość łatwiejszego i szybszego korzystania z własnego roweru
- dzięki nasadzeniom zieleni na boksie, może robić za "płuca miasta"
- ludzie podróżują z rowerami na dachu samochodu ( dojeżdzają do miasta i zostawiają rowery na dachu) aktualnie nie ma ich gdzie zaparkować, żeby były bezpieczne i nie zostały skradzione
- jeżdżą do pracy pociągiem, ale do pociągu muszą czymś dojechać
- jeżdżą do pracy rowerem, i ten trzeba gdzieś zaparkować
- wygoda w użytkowaniu,
- zabezpiecza rower przed warunkami atmosferycznymi
- bezpieczeństwo
- poczucie, że masz zagwarantowane miejsce parkingowe
- bliska lokalizacja od miejsca docelowego (praca, miejsce spotkania)

Kosztorys

Kosztorys realizacji projektu
Kosztorys:
- boks rowerowy: 5 000 zł/szt. x 50 szt. =250 000 zł;
- montaż: 500 zł/szt. x 50 szt. = 25 000 zł;
- koszty transportu i koszty dodatkowe wraz z projektem: 1 500 zł/szt. x 50 szt. = 75 000 zł;
- eksploatacja boksów wraz konserwacją: 200 zł/szt. x 50 szt. = 10 000 zł;
- suma: 360 000 zł;
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
360 000,00 zł

Skutki realizacji

Skutki realizacji
W ramach projektu zostanie ustawionych 50 boksów do przechowywania roweru. Boksy zostaną ustawione na terenie całego m. st. Warszawy. Boksy zostaną ustawione kosztem części istniejącej zieleni oraz chodników z zachowaniem obowiązujących przepisów i standardów.

Modyfikacje

28.04.2021 08:30
Wydział Zrównoważonej Mobilności w Zarządzie Dróg Miejskich
28.04.2021 16:13
Koordynator w Zarządzie Dróg Miejskich
29.04.2021 11:17
Wydział Zrównoważonej Mobilności w Zarządzie Dróg Miejskich
29.04.2021 11:25
Wydział Zrównoważonej Mobilności w Zarządzie Dróg Miejskich
29.04.2021 13:47
Wydział Zrównoważonej Mobilności w Zarządzie Dróg Miejskich

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (6)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany
  • Myślę, że warto byłoby dodać dla wykonawcy warunek, aby boksy mogły być w przyszłości skonfigurowane z nową Zintegrowaną Kartą Miejską. Pozwoliłoby to z jednej strony na zwiększenie bezpieczeństwa (dostęp do boksów byłby lepiej kontrolowany) z drugiej strony natomiast pozwoliłoby to zrealizować w przyszłości ideę łączenia usług miejskich w jednym urządzeniu. Boksy dostępne poprzez kartę miejską działają już np. w Sydney.
    Mieszkaniec14691  24.01.2021 14:53
  • Świetny pomysł. Nie raz mialam ochote zostawic rower przy metrze do ktorego mam kiepskie polaczenie innym srodkiem transportu. Trzymam kciuki. Rowerzystka ;)
    Mieszkaniec23037  23.02.2021 17:32
  • Moim zdaniem słaby pomysł.
    Według tej propozycji za publiczny pieniądz miałby zostać zajęty publiczny teren na ustawianie indywidualnych pudeł które mogą pomieścić tylko po 1 rowerze, żeby ktoś mógł sobie czasem przejechać swoim prywatnym ulubionym rowerem.
    Według mnie o wiele lepsze są Wiaty rowerowe przy węzłach przesiadkowych, pętlach tramwajowych, stacjach metra wraz z zakupem stojaków rowerowych (projekt ogólnomiejski na pozycji 55).
    Poza tym w Warszawie są rowery miejskie, hulajnogi do wynajęcia - do wykorzystania według potrzeb, na takiej trasie jaka komu potrzebna, bez obaw o kradzież lub zniszczenie roweru własnego.
    Mieszkaniec26924  15.06.2021 13:48
    • Dziękuję za opinię. Projekt został zmieniony przez urząd w związku z niespełnieniem teoretycznie zapisów o konkurencji.
      W pierwotnym planie było otwieranie boksu aplikacją mobilną, bądź kartą miejską. Właśnie po to, żeby pojazdy rotowały, to nie ma służyć jako parking na pół roku dla roweru, a parking na 8h pracy i wracasz do domu, lub wracasz do domu i parkujesz rower, po to żeby po max 12h go zabrać i jechać do pracy. Tylko w przypadku mechanizmów informatycznych można do tego doprowadzić.
      Oczywiście krótsze postoje również były przewidywane w moim pierwotnym projekcie.
      Jednak urząd uznał, że ograniczenie otwierania boksu do takich innowacyjnych metod jest niekonkurencyjne bo w Polsce tylko 5 firm wykonuje takie rozwiązania...
      Marta Jodłowska  15.06.2021 14:13 Autor projektu
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany