Bezpieczny przejazd dla rowerów na skrzyżowaniu Hynka i Al. Krakowskiej
420
Trwa ocena
Pomysł na rok 2022
Lokalizacja Włochy

Koszt pomysłu
1 000 000 zł
Kategoria
Poziom zgłaszanego projektu
dzielnicowy
Wytyczenie przejazdu dla rowerów na skrzyżowaniu Al. Krakowska - ul. Hynka, tak aby rowerem można było bezpiecznie przejechać przez ulice.
Lokalizacja
Poziom zgłaszanego projektu:
dzielnicowy
Dzielnica:
Włochy
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
Al. Krakowska - skrzyżowanie z ul. Hynka
Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji:
Jest to jedno z głównych skrzyżowań w Dzielnicy Włochy będące na przedłużeniu ścieżki rowerowej wzdłuż Grójeckiej / Al Krakowskiej i naturalnej ścieżki prowadzącej wzdłuż Hynka do ul. Żwirki i Wigury.
Dane projektu
Skrócony opis projektu
Wytyczenie przejazdu dla rowerów na skrzyżowaniu Al. Krakowska - ul. Hynka, tak aby rowerem można było bezpiecznie przejechać przez ulice.
Opis projektu
Wytyczenie przejazdu dla rowerów, dzięki czemu piesi i rowerzyści będą bezpiecznie korzystać z tego skrzyżowania.
Możliwe są dwa warianty przejazdów:
Wariant 1 (droższy) - utworzenie przejazdu dla rowerów na wszystkich czterech odcinkach skrzyżowania.
Wariant 2 (tańszy) - utworzenie przejazdu dla rowerów na dwóch odcinkach skrzyżowania: po stronie Urzędu Dzielnicy (przedłużenie ścieżki rowerowej) oraz po stronie hotelu Arche i Biedronki (dojazd do OSiR Włochy i do ul. Żwirki i Wigury)
Możliwe są dwa warianty przejazdów:
Wariant 1 (droższy) - utworzenie przejazdu dla rowerów na wszystkich czterech odcinkach skrzyżowania.
Wariant 2 (tańszy) - utworzenie przejazdu dla rowerów na dwóch odcinkach skrzyżowania: po stronie Urzędu Dzielnicy (przedłużenie ścieżki rowerowej) oraz po stronie hotelu Arche i Biedronki (dojazd do OSiR Włochy i do ul. Żwirki i Wigury)
Projektowanie uniwersalne
Tak
Uzasadnienie realizacji projektu
To duże skrzyżowanie, z którego co dzień korzystają setki osób. W chwili obecnej są tam pasy dla pieszych, ale nie ma wydzielonego przejazdu dla rowerów.
Wielu rowerzystów przejeżdża przez to skrzyżowanie jadąc do Urzędu Dzielnicy (od skrzyżowania w kierunku centrum jest ścieżka rowerowa), do okolicznych sklepów (Lidl, Biedronka, Rossman etc), do kościoła lub jadąc do OSiR na ul. Gładkiej i w kierunku ul. Żwirki i Wigury.
Wydzielenie takiego przejazdu dla rowerów z istniejących pasów nie pogorszy komfortu pieszych, ponieważ przejścia dla pieszych są na tym skrzyżowaniu bardzo szerokie i poprawi bezpieczeństwo na tym skrzyżowaniu.
Wielu rowerzystów przejeżdża przez to skrzyżowanie jadąc do Urzędu Dzielnicy (od skrzyżowania w kierunku centrum jest ścieżka rowerowa), do okolicznych sklepów (Lidl, Biedronka, Rossman etc), do kościoła lub jadąc do OSiR na ul. Gładkiej i w kierunku ul. Żwirki i Wigury.
Wydzielenie takiego przejazdu dla rowerów z istniejących pasów nie pogorszy komfortu pieszych, ponieważ przejścia dla pieszych są na tym skrzyżowaniu bardzo szerokie i poprawi bezpieczeństwo na tym skrzyżowaniu.
Charakterystyka
Kategoria tematyczna projektu
Potencjalni odbiorcy projektu
Kosztorys
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
1 000 000,00 zł
Modyfikacje
10.02.2021 09:30
Co sądzisz o tym pomyśle?
Dodaj komentarzBrak komentarzy