Oznakowanie niebezpiecznego zjazdu z Powstańców Śląskich na parking przy Pirenejskiej

520
Oceniony negatywnie
Pomysł na rok 2022
Lokalizacja Bemowo
Autor pomysłu Joanna Witaszek
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
15 000 zł
Kategoria
  • komunikacja publiczna i drogi
  • zieleń miejska
Poziom zgłaszanego projektu
dzielnicowy
Oznakowanie pionowe i poziome w obu kierunkach niebezpiecznego zjazdu z ul. Powstańców Śląskich na parking przy ul.Pirenejskiej i wyjazdu z osiedla na ul. Powstańców Śl. Dodatkowo 1-2 latarnie by doświetlić mroczny wjazd na parking.
Wzdłuż barierek oddzielających parking od Powstańców Śl. (Wrocławska-Radiowa) nasadzenia bluszczu zmieniającego kolory o różnych porach roku.

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
dzielnicowy
Dzielnica:
Bemowo
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
Powstańców Śląskich - rejon Radiowa - Wrocławska / wjazd na parking wzdłuż bloków przy ul. Pirenejskiej
Lokalizacja na mapie:

Dane projektu

Skrócony opis projektu
Oznakowanie pionowe i poziome w obu kierunkach niebezpiecznego zjazdu z ul. Powstańców Śląskich na parking przy ul.Pirenejskiej i wyjazdu z osiedla na ul. Powstańców Śl. Dodatkowo 1-2 latarnie by doświetlić mroczny wjazd na parking.
Wzdłuż barierek oddzielających parking od Powstańców Śl. (Wrocławska-Radiowa) nasadzenia bluszczu zmieniającego kolory o różnych porach roku.
Opis projektu
Oznakowanie pionowe i poziome w obu kierunkach niebezpiecznego zjazdu z ul. Powstańców Śląskich na parking przy ul.Pirenejskiej, a także wyjazdu z osiedla na ul. Powstańców Śl. Dodatkowo 1-2 latarnie by doświetlić mroczny wjazd na parking.
To bardzo niebezpieczne, nieoznakowane i niedoświetlone miejsce.
Celem projektu jest zwiększenie bezpieczeństwa wjazdu na osiedle i wyjazdu z niego w odpowiedzi na liczne postulaty okolicznych mieszkańców.
Dodatkowo wyłączenie mylącego pulsacyjnego światła na Powstańców Śl. przed łukiem dla tramwaju włączonego bez potrzeby non-stop, gdyż czerwone i tak się zapala przed przyjazdem tramwaju.
Wzdłuż barierek oddzielających parking od Powstańców Śl. (Wrocławska-Radiowa) nasadzenia bluszczu zmieniającego kolory o różnych porach roku.
Projektowanie uniwersalne
Tak
Uzasadnienie realizacji projektu
Celem projektu jest zwiększenie bezpieczeństwa wjazdu na osiedle i wyjazdu z niego w odpowiedzi na liczne postulaty okolicznych mieszkańców.

Charakterystyka

Kategoria tematyczna projektu
Potencjalni odbiorcy projektu

Kosztorys

Szacunkowy koszt realizacji projektu:
15 000,00 zł

Uzasadnienie negatywnej oceny projektu

Uzasadnienie negatywnej oceny projektu
1. Opinia organu zarządzającego ruchem (Biuro Zarządzania Ruchem Drogowym Urzędu m.st. Warszawy): a. Ulica Powstańców Śląskich jest drogą kategorii G wobec czego zgodnie z przepisami nie możliwości stosowania progów zwalniających. b. Tut. Biuro nie przychyla się do propozycji wyznaczenia pasów do skrętu za pomocą oznakowania poziomego na istniejących pasach ruchu. Obsługa zjazdu w drogę serwisową odbywa się na zasadach ogólnych. W ocenie Biura oznakowanie poziome nie wpłynie znacząco na poprawę bezpieczeństwa. Wyznaczenie pasów do skrętu na istniejących pasach w rejonie zjazdu spowoduje konieczność zmiany pasa ruchu przez wszystkie pojazdy jadące ul. Powstańców Śląskich co wpłynie na pogorszenie warunków bezpieczeństwa. Brak danych ruchowych (natężenia oraz struktury kierunkowej) uniemożliwia ocenę zasadności wyznaczenia pasów do skrętów. c. W przypadku potwierdzenia występowania niebezpiecznych zdarzeń drogowych należy rozważyć zaproponowane w poprzedniej opinii wprowadzenie zakazu skrętu w lewo oraz nakazu wyjazdu w prawo z drogi serwisowej. d. Funkcjonująca obecnie obsługa wszystkich relacji na ww. skrzyżowaniu przy czteropasowej jezdni ul. Powstańców Śląskich oraz konieczności przecinania 2 i 3 pasów ruchu podczas manewrów skrętu, przy obecnych natężeniach ruchu powoduje, że ww. manewry są niebezpieczne. Dodatkowe oznakowanie poziome nie wpłynie na poprawę bezpieczeństwa ruchu w omawianym miejscu. e. Odnośnie propozycji zastosowania znaku D-18 ze strzałką informuję, że takie znaki stosuje się do zjeździe do obiektu (zbudowanego poza drogą), którego nie stanowią miejsca postojowe zlokalizowane wzdłuż drogi serwisowej. f. W zakresie zmian w sygnalizacji świetlnej: g. Dla skrzyżowania Powstańców Śląskich - przejazd tramwajowy w rejonie ul. Radiowej. W dniu 12.01.2021r. zatwierdzony został nowy projekt sygnalizacji świetlnej nr PM/IS/2/21. Obecnie oczekuje się na jego wdrożenie w terenie. Projekt ten przewiduje zmianę sygnalizatorów dla pojazdów z dwukomorowych na sygnalizatory trzykomorowe.  h. Na skrzyżowaniu Powstańców Śląskich - Wrocławska wdrożone są rozwiązania uprzywilejowujące komunikację tramwajową poprzez nadawanie priorytetu dla transportu szynowego. W związku z powyższym czas oczekiwania na sygnał zezwalający dla relacji kolizyjnych z tramwajem jest zmienny i zależny od zgłoszeń pojazdów szynowych w rejonie skrzyżowania. 2. W ocenie Wydziału Oświetlenia ZDM obecne oświetlenie jest wystarczające, a wyjeżdżające pojazdy są widoczne. Obecnie na terenie całej Warszawy prowadzona jest wymiana opraw oświetleniowych na LED (również w tej lokalizacji). Poprawi to na pewno oświetlenie tego miejsca. 3. Opinia Zarządu Zieleni m.st. Warszawy: "W zakresie obsadzenia barierek dla ruchu pieszego pnączem (bluszczem) – opinia negatywna. Przy barierkach ustawionych przy jedni nie powinno się sadzić pnączy ze względu na: a. Nieodpowiednie warunki siedliskowe (pełne nasłonecznienie, zasolenie gleby) - bluszcz nie jest odpowiednim gatunkiem. b. Problemy z utrzymaniem skrajni. Bardziej odporny winobluszcz jest z kolei rośliną o dużych rozmiarach, ekspansywną, co będzie generowało problem z utrzymaniem skrajni i widoczności. Wprowadzanie pnączy jest uzasadnione przy wyższych podporach (typu ekrany akustyczne)."

Modyfikacje

21.01.2021 20:43
Autor projektu
21.01.2021 22:24
Autor projektu

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (0)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany

Brak komentarzy

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany