Wygodniej i bezpieczniej dla pieszych na Woli - kontynuacja

699
Niewybrany w głosowaniu
Pomysł na rok 2022
Lokalizacja Wola
Autor pomysłu Robert Buciak
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
331 500 zł
Kategoria
  • komunikacja publiczna i drogi
  • przestrzeń publiczna
Poziom zgłaszanego projektu
dzielnicowy
Na Woli jest wiele niebezpiecznych przejść dla pieszych. Brakuje na nich azyli, wyniesień do poziomu chodnika lub odpowiedniej widoczności. Chcę to zmienić, aby przechodzenie przez ulicę stało się bardziej bezpieczne i wygodne. Projekt polega na budowie udogodnień, które sprawią, że będzie łatwiej poruszać się pieszo po ulicach.

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
dzielnicowy
Dzielnica:
Wola
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
Miejsca wymienione w szczegółowym opisie projektu
Lokalizacja na mapie:

Dane projektu

Skrócony opis projektu
Na Woli jest wiele niebezpiecznych przejść dla pieszych. Brakuje na nich azyli, wyniesień do poziomu chodnika lub odpowiedniej widoczności. Chcę to zmienić, aby przechodzenie przez ulicę stało się bardziej bezpieczne i wygodne. Projekt polega na budowie udogodnień, które sprawią, że będzie łatwiej poruszać się pieszo po ulicach.
Opis projektu
Projekt stanowi kontynuację projektu, który wygrał głosowanie rok temu: https://bo.um.warszawa.pl/projekt/22498

Projekt polega na poprawie bezpieczeństwa na następujących przejściach dla pieszych:
2. Długomiła / Szałka / Przy Lasku - zabezpieczenie chodników słupkami przed nielegalnym parkowaniem
3. Deotymy / Ożarowska - zabezpieczenie chodników słupkami przed nielegalnym parkowaniem
4. Deotymy / Brożka / Sitnika - zabezpieczenie chodników słupkami i trawników płotkami przed nielegalnym parkowaniem, w tym przed kościołem i cukiernią
6. Ciołka / Bielskiego - zabezpieczenie chodnika słupkami po zachodniej stronie ul. Ciołka przed nielegalnym parkowaniem
7. Batalionu AK Parasol / Monte Cassino - zabezpieczenie chodników słupkami przed nielegalnym parkowaniem
10. Ostroroga przed Bramą VI Cmentarza Powązkowskiego - zabezpieczenie chodników i trawników przed nielegalnym parkowaniem poprzez kontynuację pasa zieleni do granicy inwestycji ZTM (pętla autobusowa). (polecam obejrzeć Stop Cham Warszawa, aby zobaczyć na czym polega problem: https://www.youtube.com/watch?v=4zuJ-ShKtsU oraz https://www.youtube.com/watch?v=GnUbnhlGiJg )
13. Okopowa 43 - zabezpieczenie chodnika słupkami przed przejściem dla pieszych przed nielegalnym parkowaniem
14. Okopowa / Żytnia - zabezpieczenie chodników po stronie zachodniej przed nielegalnym parkowaniem poprzez rozpłytowanie i posadzenie zieleni
15. Newelska od Księcia Janusza do Lędzkiej - zabezpieczenie chodnika słupkami po północnej stronie ulicy przed nielegalnym parkowaniem
19. Obozowa / Radziwie - skrócenie przejścia dla pieszych do jednego pasa poprzez wydzielenie lewych pasów tylko do zawracania
20. Ciołka / Astronomów - montaż wyspy na jezdni zabezpieczającej przed parkowaniem 10 metrów od przejścia
21. Księcia Janusza / Siedzikówny "Inki" - wyznaczenie przejścia dla pieszych przez Księcia Janusza po północnej stronie skrzyżowania i zabezpieczenie narożników skrzyżowań oraz przejść dla pieszych przed nielegalnym parkowaniem
Projektowanie uniwersalne
Tak
Uzasadnienie realizacji projektu
Ulice Woli są bardzo niebezpieczne. W wielu miejscach trudno bezpiecznie przejść na drugą stronę jezdni, gdyż widoczność ograniczają nielegalnie zaparkowane samochody. Projekt ma na celu poprawę bezpieczeństwa w miejscach, które tego najbardziej wymagają.

Charakterystyka

Potencjalni odbiorcy projektu

Kosztorys

Kosztorys realizacji projektu
Długomiła / Szałka / Przy Lasku - zabezpieczenie chodników przed nielegalnym parkowaniem
Montaż słupków blokujących: 4 000 zł
Dokumentacja projektowa: 2 000 zł
Łącznie: 6 000 zł

Deotymy / Ożarowska - zabezpieczenie chodników przed nielegalnym parkowaniem
Montaż słupków blokujących: 10 000 zł
Dokumentacja projektowa: 2 000 zł
Łącznie: 12 000 zł

Deotymy / Brożka / Sitnika - zabezpieczenie chodników i trawników przed nielegalnym parkowaniem, w tym przed kościołem i cukiernią
Montaż słupków blokujących (ul. Deotymy): 5 000 zł
Montaż wygrodzeń trawników: 3 000 zł
Dokumentacja projektowa: 2 000 zł
Łącznie: 10 000 zł

Ciołka / Bielskiego - zabezpieczenie chodnika po zachodniej stronie ul. Ciołka przed nielegalnym parkowaniem
Montaż słupków blokujących: 4 000 zł
Dokumentacja projektowa: 2 000 zł
Łącznie: 6 000 zł

Batalionu AK Parasol / Monte Cassino - zabezpieczenie chodników przed nielegalnym parkowaniem
Montaż słupków blokujących: 14 800 zł
Dokumentacja projektowa: 2 000 zł
Łącznie: 16 800 zł

Ostroroga przed Bramą IV Cmentarza Powązkowskiego - kontynuacja pasa zieleni do granicy inwestycji ZTM (pętla autobusowa).
Rozpłytowanie chodnika: 200 m2 x 150 zł/m2 = 30 000 zł
Zabezpieczenie chodników: 20 000 zł
Dokumentacja projektowa: 5 000 zł
Czasowa organizacja ruchu: 5 000 zł
Łącznie: 60 000 zł
Powinna być VI Brama

Okopowa 43 - zabezpieczenie chodnika przed przejściem dla pieszych przed nielegalnym parkowaniem
Montaż słupków blokujących: 5 000 zł
Dokumentacja projektowa: 2 000 zł
Łącznie: 7 000 zł

Okopowa / Żytnia - zabezpieczenie chodników po stronie zachodniej przed nielegalnym parkowaniem
Rozpłytowanie chodnika: 160 m2 x 150 zł/m2 = 24 000 zł
Montaż słupków blokujących: 5 000 zł
Dokumentacja projektowa: 5 000 zł
Czasowa organizacja ruchu: 5 000 zł
Łącznie: 39 000 zł

Newelska od Księcia Janusza do Lędzkiej - zabezpieczenie chodnika po północnej stronie ulicy przed nielegalnym parkowaniem
Montaż słupków blokujących: 7 200 zł
Dokumentacja projektowa: 2 000 zł
Łącznie: 9 200 zł

Obozowa / Radziwie - skrócenie przejścia dla pieszych do jednego pasa poprzez wydzielenie lewych pasów tylko do zawracania
Montaż wysp zmniejszających długość przejścia dla pieszych: 20 000 zł
Zmiana organizacji ruchu: 40 000 zł
Przesunięcie przystanku autobusowego wraz z dostosowaniem do Standardów dostępności m.st. Warszawy: 30 000 zł
Dokumentacja projektowa: 10 000 zł
Łącznie: 100 000 zł

Ciołka / Astronomów - montaż wyspy na jezdni zabezpieczającej przed parkowaniem 10 metrów od przejścia
Montaż wyspy przed przejściem dla pieszych: 2 500 zł
Dokumentacja projektowa: 2 000 zł
Łącznie: 4 500 zł

Księcia Janusza / Siedzikówny "Inki" - wyznaczenie przejścia dla pieszych przez Księcia Janusza po północnej stronie skrzyżowania i zabezpieczenie narożników skrzyżowań oraz przejść dla pieszych przed nielegalnym parkowaniem
Wyznaczenie przejścia dla pieszych: 15 000 zł
Doświetlenie przejścia dla pieszych: 30 000 zł
Montaż słupków blokujących: 11 000 zł
Dokumentacja projektowa: 5 000 zł
Łącznie: 61 000 zł
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
331 500,00 zł

Skutki realizacji

Skutki realizacji
Wyznaczenie nowego przejścia dla pieszych na ul. Ks. Janusza, poprawa bezpieczeństwa kilkunastu przejść poprzez budowę azyli, montaż słupków i rozpłytowanie w celu eleminiacji nielegalnego parkowania.

Modyfikacje

24.05.2021 14:40
Koordynator w Zarządzie Dróg Miejskich

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (2)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany
  • Też zgadzam się z twierdzeniem że w wielu miejscach (nie tylko na Woli ale też w innych dzielnicach miasta) jest trochę (lub sporo) niebezpiecznych ulic i przejść dla pieszych (zależnie od wielkości dzielnic). Jeśli te wspomniane miejsca w tym Projekcie miejsca są niebezpieczne, to pomysł poprawy bezpieczeństwa (zwłaszcza pieszych) uważam za słuszny. Teraz nie mam potrzeby korzystania z komunikacji publicznej w tym rejonie ale przy okazji wspomnianych miejsc moim zdaniem brakuje jeszcze jednego istotnego przejścia (bez sygnalizacji świetlnej) na przystanku tramwajowym "Fort Wola" które bez potrzeby naddawania drogi do przejścia dla pieszych (tego z sygnalizacją świetlną) przez co najmniej połowę przystanku tramwajowego ułatwiłoby pasażerom dojście z przystanku tramwajowego w kierunku Bemowa na przystanek autobusowy w kierunku tej samej dzielnicy. Myślę że gdyby powstał tego typu pomysł możliwy do zrealizowania, to na pewno by mi się podobał zwłaszcza w przypadku małej ilości czasu na autobus (kiedy następny autobus byłby za 15- 30 minut).
    Mieszkaniec22406  26.02.2021 22:25
  • Wydaje mi się iż zdecydowanie poprawiło by bezpieczeństwo się poprawiło gdyby zamiast wszędzie stawiać słupki lepiej stawiono by tzw. bariery śluzowe na przejściach dla pieszych tak jak na przykład na skrzyżowaniu Anielewicza i Andersa, przecież chodzi nam przede wszystkim o bezpieczeństwo na przejściach dla pieszych jednocześnie uniemożliwiałoby to nielegalny wtargnięciom na tzw. Zebrę rozpędzonym rowerzystą narażającym pieszych na wypadek i wymuszając na nich ustępowanie i miejsca.
    Mieszkaniec26642  10.06.2021 11:10
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany