Spowalniacze ruchu na Odolanach

1137
Niewybrany w głosowaniu
Pomysł na rok 2022
Lokalizacja Wola
Autor pomysłu Filip Seredyński
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
58 500 zł
Kategoria
  • komunikacja publiczna i drogi
  • przestrzeń publiczna
Poziom zgłaszanego projektu
dzielnicowy
Projekt polega budowie spawalniczy ruchu w odległości ok. 30 m od przejść dla pieszych:
- przejście przez ul. Studzienną przy ul. Połczyńskiej,
- przejście przez ul. Studzienną przy ul. Jana Kazimierza,
- przejście przez ul. Sowińskiego po południowej stronie ul. Jana Kazimierza.

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
dzielnicowy
Dzielnica:
Wola
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
Ul. Studzienna, ul. Sowińskiego:
- przejście przez ul. Studzienną przy ul. Połczyńskiej,
- przejście przez ul. Studzienną przy ul. Jana Kazimierza,
- przejście przez ul. Sowińskiego po południowej stronie ul. Jana Kazimierza.
Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji:
30 metrów przed przejściami dla pieszych.
Lokalizacja na mapie:

Dane projektu

Skrócony opis projektu
Projekt polega budowie spawalniczy ruchu w odległości ok. 30 m od przejść dla pieszych:
- przejście przez ul. Studzienną przy ul. Połczyńskiej,
- przejście przez ul. Studzienną przy ul. Jana Kazimierza,
- przejście przez ul. Sowińskiego po południowej stronie ul. Jana Kazimierza.
Opis projektu
Projekt polega budowie spawalniczy ruchu w odległości ok. 30 m od przejść dla pieszych:
- przejście przez ul. Studzienną przy ul. Połczyńskiej,
- przejście przez ul. Studzienną przy ul. Jana Kazimierza,
- przejście przez ul. Sowińskiego po południowej stronie ul. Jana Kazimierza.
Projektowanie uniwersalne
Tak
Uzasadnienie realizacji projektu
Odolany to rejon ze ścisłą zabudową mieszkaniową i dużym ruchem pieszym. Tysiące mieszkańców dziennie przemierzają tę ulice by dotrzeć do tramwaju lub autobusu, a przy tym przekraczają jezdnie przejściami dla pieszych przez ul. Studzienną i Sowińskiego. Ulice te charakteryzują się znaczącym ruchem samochodowym w godzinach szczytu z dużym udziałem pojazdów ciężkich (wywrotki i betoniarki). Znaczną część ruchu stanowi tranzyt samochodów przejeżdżających z Bemowa, Włoch i podwarszawskich miejscowości w kierunku centrum. W ten sposób kierowcy osiedlowymi uliczkami Odolan omijają główne arterie. Ulice położone są w strefie ograniczonej prędkości Tempo 30, ale bez żadnych urządzeń wymuszających na kierowcach tę prędkość. W konsekwencji dopuszczalna prędkość jest nagminnie przekraczana stwarzając zagrożenie dla pieszych, którzy muszą przebiegać przed szybko zbliżającymi się samochodami. Budowa progów zwalniających jest zalecanym sposobem na spowolnienie ruchu w strefach Tempo 30. Projekt ma poprawić bezpieczeństwo i komfort pieszych korzystających z ulic poprzez zmniejszenie i spowolnienie ruchu samochodów osobowych i ciężarowych.

Charakterystyka

Kosztorys

Kosztorys realizacji projektu
Koszty realizacji przejść na drodze powiatowej (Studziennej)
1. Projekt Stałej Organizacji Ruch: 2500x2 = 5 000 zł
2. Projekt Czasowej Organizacji Ruchu: 2 500zł x 2 = 5 000 zł
3. Projekt budowlany: 2 500zł x 2 = 5 000 zł
4. Roboty budowlane: 12 000 zł x2 = 24 000 zł
Łącznie 39 000 zł
Koszt realizacji na drodze gminnej (Sowińskiego):
1. Projekt Stałej Organizacji Ruch: 2 500 zł
2. Projekt Czasowej Organizacji Ruchu: 2 500 zł
3. Projekt budowlany: 2 500 zł
4. Roboty budowlane: 12 000 zł
Łącznie 19 500 zł
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
58 500,00 zł

Skutki realizacji

Skutki realizacji
Poprawa bezpieczeństwa, ograniczenie prędkości ruchu kołowego.

Modyfikacje

26.04.2021 10:21
Koordynator w Zarządzie Dróg Miejskich
26.04.2021 10:24
Koordynator w Zarządzie Dróg Miejskich
28.05.2021 13:25
Koordynator w Zarządzie Dróg Miejskich

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (1)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany
  • Kolejny projekt, który niskim kosztem zwiększy bezpieczeństwo pieszych i rowerzystów. Jestem za!
    Mieszkaniec26854  15.06.2021 09:40
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany