Atto - aplikacja mobilna dla mieszkanek_ńców Warszawy motywująca do zmiany codziennych przyzwyczajeń na pro-ekologiczne

849
Wycofany przez autora
Pomysł na rok 2022
Autor pomysłu Kalina Wilk
Współautorzy Katrzyna Moszczyńska
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
132 000 zł
Kategoria
  • edukacja
  • ochrona środowiska
  • Aktywizacja obywatelska
Poziom zgłaszanego projektu
ogólnomiejski
Atto to aplikacja na telefon, która połączy mieszkańców_mieszkanki Warszawy we wspólnym celu - zadbaniu o klimat. Wykorzystując fabułę gry oraz elementy rywalizacji Atto pomoże każdemu z nas zmienić codzienne nawyki na bardziej ekologicznie. Wybierasz Veturilo zamiast samochodu? Udało Ci się kupić ryż w papierowym opakowaniu? Podejmij wyzwanie i bądź eko!

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
ogólnomiejski
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
Projekt jest dostosowany do nowych realiów związanych z pandemią. I podobnie jak wiele innych aspektów naszego życia odbywa się w przestrzeni online. Dzięki temu jego zasięg i dostępność dla wszystkich mieszkańców i mieszkanek Warszawy bardzo wzrasta!
Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji:
Ciekawą funkcjonalnością gry byłoby wspólne tworzenie przez mieszkańców i mieszkanki Warszawy punktów (np. sklepów, ngo, jadłodzielni), które są związane z wartościami ochrony środowiska i odpowiedzialną konsumpcją.

Dane projektu

Skrócony opis projektu
Atto to aplikacja na telefon, która połączy mieszkańców_mieszkanki Warszawy we wspólnym celu - zadbaniu o klimat. Wykorzystując fabułę gry oraz elementy rywalizacji Atto pomoże każdemu z nas zmienić codzienne nawyki na bardziej ekologicznie. Wybierasz Veturilo zamiast samochodu? Udało Ci się kupić ryż w papierowym opakowaniu? Podejmij wyzwanie i bądź eko!
Opis projektu
Jesteśmy grupą przyjaciół z Warszawy, widzimy jak bardzo potrzeba wspólnych działań dla ochronny klimatu i dlatego chcemy zaangażować mieszkańców i mieszkanki Warszawy do podejmowania bardziej świadomych i ekologicznych codziennych decyzji konsumpcyjnych. Zrobimy to poprzez aplikację mobilną zawierającą wskazówki, co każdy_a z nas może zrobić. A wszystko w oparciu o zabawę, bo aplikacja będzie grą. Jednocześnie zwiększymy poczucie sprawczości i wspólnotowości, bo najlepiej grać zespołowo! Aplikacja będzie uzupełniona o materiał edukacyjny, a konsultacje merytoryczne zapewni "Nauka o Klimacie". O projekcie opowiadamy krótko tu: https://www.youtube.com/watch?v=X4iLWSKN5Sw&feature=youtu.be&fbclid=IwAR3Ar430Je6T0S7-GZZpsHDw2fthv_sJkSQn3IaVmB5RtkVBMyMrCqhniM8

Aplikacja będzie dostępna do pobrania za darmo przez każdą osobę mieszkającą w Warszawie. Będzie można korzystać z niej 24h na dobę przez cały rok!

1. Kryzys jest realny. Przygotuj się na zmianę.
ATTO to aplikacja mobilna, która nie pozostawia złudzeń co do krytycznego stanu, w jakim znalazł się świat. Jako jedyni odrzucamy naiwną narrację o naturze kryzysu i zamiast wskazywać niepełne rozwiązania, zachęcamy do stopniowej i potrzebnej zmiany nawyków konsumenckich.
2. Czas ma znaczenie
W ATTO specjalny licznik wskazuje graczom i graczkom nieubłagany upływ czasu do kolejnej katastrofy. Można go spowolnić poprzez codzienne decyzje, dobre dla środowiska i społeczeństwa.
Własna torba na zakupy czy wycieczka rowerem to niewielki wysiłek, ale poprzez regularną codziennych nawyków zyskujesz cenne attosekundy.
3. Obserwuj swoje postępy
Każdy dzień, który uda się wytrwać w grze jest premiowany i pozwala ukończyć pełny cykl. Dzięki czytelnemu interfejsowi na bieżąco obserwujemy nasze postępy i czas, który zaoszczędziliśmy indywidualnie lub wraz z innymi użytkownikami.
4. Dostosowana do Twoich potrzeb
Gracze i graczki biorą udział w tygodniowych wyzwaniach, które dobierają samodzielnie w zależności od swoich potrzeb i możliwości. To utrzymuje ich w pętli zaangażowania, ale też umożliwia uczestnictwo użytkownikom o specjalnych potrzebach.
5. Wydarzenia losowe
W życiu często dzieją się rzeczy, na które nie mamy wpływu. Dlatego dbamy o
realizm i pokazujemy, jak wydarzenia w skali globalnej wpływają na nasze życie.
Awaria elektrociepłowni w Norylsku? Pożary australijskich lasów? Gracze i graczki dostaną o tym informację, wraz z odnośnikiem do sprawdzonego źródła. Stracą też ułamek cennego czasu. Bo tak wygląda prawdziwy świat.
6. Siła społeczności
Spokojnie, na szczęście nie jesteśmy w tym sami. Nasze indywidualne decyzje mogą mieć niewielkie znaczenie, ale w ATTO z wyzwaniami mierzymy się wspólnie lub rywalizujemy z innymi użytkownikami. Niech zagra z nami cała Warszawa!

Projektowanie uniwersalne
Tak
Uzasadnienie realizacji projektu
Kryzys COVID-19 stworzył złudzenie, że świat się zatrzymał. W rzeczywistości z każdym dniem jesteśmy bliżej, coraz straszniejszych konsekwencji zmian klimatycznych. „Wybuch pandemii pokazał, że walka ze zmianami klimatu i prewencja zagrożeń zdrowotnych, to dwie strony tej samej monety. Musimy pilnie zrewidować nasze podejście do tego, o czym naukowcy i ekolodzy ostrzegali od lat: że zużycie paliw kopalnych doprowadzi m.in. do wzrostu częstotliwości i nasilenia epidemii (raport WWF*) a globalne ocieplenie uczyni nas bardziej podatnymi na wirusy.”** Przy wszystkich nowych wyzwaniach temat zmian klimatycznych stracił na ważności w debacie publicznej. Co więcej, istnieje duże ryzyko, że w celu szybkiego poprawienia trudnej sytuacji gospodarczej wywołanej obecnym kryzysem, zostaną wykorzystane środki niezgodne z odpowiedzialnym i zrównoważonym rozwojem, cofając dotychczasowe osiągnięcia na polu ochrony środowiska.

Kryzys pogłębił poczucie braku sprawczości obywatelskiej oraz niepokoju w obliczu nieprzewidywalnych zmian rzeczywistości. Brakuje społecznej świadomości ekologicznej oraz informacji o tym, w jaki sposób kryzys klimatyczny, ekonomiczny i COVID-19 są ze sobą sprzężone. Nie ma też prostych wskazówek i propozycji rozwiązań jak przygotować się do czekających nas wyzwań. Indywidualne osoby, zostały pozostawione samym sobie, z poczuciem odosobnienia i bezsilności. Potrzebne jest zbudowanie społeczności osób o podobnym podejściu do obecnego kryzysu, które połączą się w działaniu.

* https://wwf.be/assets/IMAGES-2/BLOG/COVID-19/WWF-Italy-full-report-EN.pdf
** http://zero-waste.pl/2020/05/04/koronawirus-zero-waste/?fbclid=IwAR25hqTquxrt2c_VrUDkbkimueGt_Y4NhQ0hlVWvpVDi791rnKi-DbDefuo

Kosztorys

Kosztorys realizacji projektu
Koszty związane z realizacją projektu:
- Zaprojektowanie szczegółowych założeń aplikacji i koncepcji gry, w tym również kontent design i specyfikacja wdrożeniowa - 35 tys. zł
- Przeprowadzenia procesu projektowego opartego o badania i testy z użytkownikami i użytkowniczkami - 15 tys. zł
- Wdrożenie optymalnego rozwiązania, w tym wynagrodzenie zespołu informatyków i informatyczek - 60 tys. zł
- Publikacja w sklepach z aplikacjami - 2 tys. zł
- Zaprojektowanie znaku graficznego i zbudowanie identyfikacji wizualnej - 10 tys. zł
- Opracowanie strategii marketingowej - 5 tys. zł
- Koszty stałe związane z opłaceniem serwera - 5 tys. zł / rocznie
- Koszty stałe związane z wykupieniem domeny strony internetowej i subskrypcji rocznej - 300 zł / rocznie
- Opłaty administracyjne - 6 tys. zł / rocznie
W sumie koszty związane z samą produkcją zostały oszacowane na 132 tys. zł netto.
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
132 000,00 zł

Modyfikacje

04.02.2021 09:59
Wydział Budżetu Obywatelskiego w Centrum Komunikacji Społecznej
31.05.2021 12:04
Wydział Budżetu Obywatelskiego w Centrum Komunikacji Społecznej
31.05.2021 14:59
Wydział Budżetu Obywatelskiego w Centrum Komunikacji Społecznej
31.05.2021 22:43
Autor projektu

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (0)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany

Brak komentarzy

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany