Kodowanie i programowanie - zakup pomocy do prowadzenia zajęć pozalekcyjnych dla dzieci i młodzieży z dzielnicy Rembertów.

875
Wybrany w głosowaniu - Projekt zwycięski
Pomysł na rok 2022
Lokalizacja Rembertów
Autor pomysłu Barbara Trzaskacz
Współautorzy Agnieszka Cieśnikowska
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
27 230 zł
Kategoria
  • edukacja
  • kultura
Poziom zgłaszanego projektu
dzielnicowy
Oddano 452 głosów za tym projektem
Wyślij wiadomość do autora
Zakup zestawów edukacyjnych klocków do nauki kodowania i programowania , mat do kodowania oraz ozobotów wraz z drewnianymi puzzlami umożliwi prowadzenie bezpłatnych zajęć pozalekcyjnych dla dzieci i młodzieży z Dzielnicy Rembertów.

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
dzielnicowy
Dzielnica:
Rembertów
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
Szkoła Podstawowa nr 217 z Oddziałami Integracyjnymi im. Obrońców Radiostacji AK w Rembertowie, ul. Paderewskiego 45, 04-450 Warszawa
Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji:
Zakupione pomoce mogą być wykorzystywane do prowadzenia zajęć pozalekcyjnych dla dzieci i młodzieży z Dzielnicy Rembertów również w innych miejscach - po wcześniejszych ustaleniach z autorkami projektu.
Lokalizacja na mapie:

Dane projektu

Skrócony opis projektu
Zakup zestawów edukacyjnych klocków do nauki kodowania i programowania , mat do kodowania oraz ozobotów wraz z drewnianymi puzzlami umożliwi prowadzenie bezpłatnych zajęć pozalekcyjnych dla dzieci i młodzieży z Dzielnicy Rembertów.
Opis projektu
Zakup zestawów edukacyjnych klocków do nauki kodowania i programowania , mat do kodowania oraz ozobotów wraz z drewnianymi puzzlami umożliwi prowadzenie bezpłatnych zajęć pozalekcyjnych dla dzieci i młodzieży z Dzielnicy Rembertów. Zajęcia będą prowadzone przez wykwalifikowaną kadrę pedagogiczną w Szkole Podstawowej nr 217 ul. Paderewskiego 45. Placówka spełnia optymalne warunki do prowadzenia tego typu zajęć.

Atutem projektu jest możliwość wykorzystania zakupionych zestawów klocków edukacyjnych, robotów i zestawów do kodowania w trakcie bezpłatnych zajęć:
I edycja :
* luty - czerwiec 2022r. zajęcia pozalekcyjne rozwijające zainteresowania dzieci z Dzielnicy Rembertów (10 zajęć, 2 grupy dwunastoosobowe)
*luty – czerwiec 2022r. - zajęcia wspierające nieharmonijny rozwój intelektualny, również dzieci z niepełnosprawnościami (5 godzin),
*czerwiec – lipiec 2022r. – zajęcia rozwijające dla uczestników akcji „Lato w mieście” (10 godzin)
* imprezach edukacyjnych, kulturalnych, forach edukacyjnych na terenie Dzielnicy Rembertów (5 godzin).
II edycja:
* wrzesień 2022r. – luty 2023r.: zajęcia pozalekcyjne rozwijające zainteresowania dzieci z Dzielnicy Rembertów (10 zajęć, 2 grupy dwunastoosobowe)
* wrzesień 2022r. – luty 2023r.: zajęcia wspierające nieharmonijny rozwój intelektualny, również dzieci z niepełnosprawnościami (5 godzin),
* wrzesień 2022r. – luty 2023r.: zajęcia rozwijające dla uczestników akcji „Zima w mieście” (10 godzin)
Łącznie zostanie przeprowadzonych 55 bezpłatnych zajęć (każde zajęcie trwa 45 minut).
Rekrutacja prowadzona będzie przez realizatora projektu przez media społecznościowe, ogłoszenia w miejscach prowadzenia zajęć (plakat, banner), w szkołach. Decyduje kolejności zgłoszeń, z zastrzeżeniem, że pierwszeństwo mają dzieci, które jeszcze nie brały udziału w zajęciach. Zapisy rozpoczną się na około 2 tygodnie przed pierwszymi zajęciami. Realizator zadba o to, aby wszystkie dostępne miejsca na zajęciach były wykorzystane. Projekt nie generuje kosztów utrzymania w kolejnych latach.


Projektowanie uniwersalne
Tak
Uzasadnienie realizacji projektu
Zajęcia z wykorzystaniem powyższych pomocy do kodowania i programowania:
1. Otwierają umysły dzieci.
Programowanie wymaga dostrzegania i nazywania problemów oraz poszukiwania niestandardowych rozwiązań. Wymaga - i uczy - myślenia “out of the box”, a równocześnie korzystania ze znanych i dostępnych rozwiązań w sytuacjach zarówno typowych, jak i niestandardowych.
2. Uczą rozwiązywania problemów analizowania i rozwiazywania problemów.
Kodowanie pozwala osobie, która potrafi z niego korzystać, tworzyć rozwiązania problemów, przed którymi staje. Doświadczenie własnej skuteczności i sprawczości w rozwiązywaniu problemów jest dla dziecka wspaniałym, wspierającym doświadczeniem, które przekłada się na wszystkie dziedziny życia. Programowanie łączy ze sobą świat przedmiotów ścisłych i humanistycznych. Nauka języków programowania oraz tworzenie nowych rozwiązań uczy myślenia - w tym w dużej mierze tego logicznego, przyczynowo-skutkowego, które pozwala wnikliwie przeanalizować problem, podjąć decyzję, a następnie zweryfikować jej trafność - i spróbować znowu. Jest więc przydatną w życiu umiejętnością.
3. Uczą współpracy i komunikowania się z innymi.
Umiejętność współpracy i uwzględniania różnych stanowisk jest jedną z najważniejszych kompetencji - dziś i z całą pewnością w przyszłości. Proces przyswajania języków programowania wymaga jasnej i klarownej komunikacji podczas uczenia się, zaś w dalszym etapie - zmusza do precyzyjnego formułowania swoich oczekiwań i działań. To sposób myślenia, który przekłada się na komunikację i działanie.
4. Pozwolą refleksyjnie podejść do uczenia się. Nauczą krytycznego i refleksyjnego myślenia.
Programowanie uczy, że błędy są tylko naturalną częścią procesu. W pewnym sensie programowanie jest ciągłym uczeniem się i szukaniem rozwiązań, które działają. Myśląc kreatywnie, spoglądamy na sprawę z różnych stron, wynajdujemy niestandardowe, twórcze i innowacyjne rozwiązania dla problemów. Myślenie krytyczne z kolei pozwala ocenić rzetelnie, czy dane rozwiązanie rzeczywiście odpowiada na nasze potrzeby i czy jest najlepszym możliwym rozwiązaniem. Te dwa podejścia łączą się nierozerwalnie z nauką programowania.
Zakup proponowanych pomocy pozwali dzieciom wykorzystać efektywne narzędzia cyfrowe do prowadzenia badań i tworzenia oraz programowania modeli, co uczyni naukę inspirującą przygodą. Wykorzystanie kolorowych klocków, łatwego w użyciu sprzętu i oprogramowania oraz intuicyjnego języka kodowania wzmocni matematyczne, językowe, społeczne kompetencje dzieci.
Zakup wyżej wymienionych zestawów edukacyjnych przyczyni się do podniesienia jakości i atrakcyjności edukacji w Dzielnicy Rembertów oraz kompetencji nauczycieli poprzez wymianę doświadczeń stacjonarnie lub on line.

Charakterystyka

Kategoria tematyczna projektu

Kosztorys

Kosztorys realizacji projektu
Kosztorys realizacji projektu:
Projekt zakłada zakup zestawów edukacyjnych do nauki kodowania i programowania:
- 14 zestawów klocków edukacyjnych do nauki kodowania i programowania ( 12870zł),
- 14 zestawów klocków edukacyjnych do nauki kodowania (7770 zł),
- zestaw humanistyczny z matą do kodowania (545 zł),
- zestaw matematyczny z matą do kodowania (545 zł),
- zestaw 12 ozobotów – robotów do programowania i drewniane puzzle (4500 zł)
- materiały do zajęć i oznakowanie projektu (1000zł)
---------------------------------------------
Razem = 27 230 zł

Szacunkowy koszt realizacji projektu:
27 230,00 zł

Skutki realizacji

Skutki realizacji
Dzięki realizacji projektu biorące w nim udział dzieci nauczą się m.in analizowania i rozwiązywania problemów, współpracy i komunikowania się z innymi. Zostanie podniesiona jakość i atrakcyjność edukacji.

Modyfikacje

27.01.2021 12:42
Koordynator w Dzielnicy Rembertów
23.04.2021 15:25
Wydział Oświaty i Wychowania dla Dzielnicy Rembertów
02.06.2021 09:34
Koordynator w Dzielnicy Rembertów

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (0)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany

Brak komentarzy

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany