Warszawa parkuje! Utworzenie nowych miejsc parkingowych w całym mieście

917
Oceniony negatywnie
Pomysł na rok 2022
Autor pomysłu Mieszkaniec
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
4 599 400 zł
Kategoria
  • komunikacja publiczna i drogi
  • przestrzeń publiczna
Poziom zgłaszanego projektu
ogólnomiejski
Projekt polega na rozwiązaniu palącego problemu drastycznego deficytu miejsc parkingowych w Warszawie, poprzez budowę lub wytyczenie legalnych miejsc parkingowych na terenie całego miasta.

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
ogólnomiejski
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
KAMIONEK:
• 30 miejsc równoległych na jezdni przy ul. Chodakowskiej między Żupniczą a Mińską po stronie wschodniej
• 7 miejsc równoległych na jezdni przy ul. Żupniczej na wysokości SOHO i zakładów Siemens, po północnej stronie jezdni w miejscu gdzie dziś jest zakaz zatrzymywania mimo szerokiej jezdni
• 5 miejsc prostopadłych na bocznej ulicy odchodzącej od Lubelskiej w stronę wschodnią na dzisiejszym klepisku (ekokratka + posadzenie trawy) między tą bezimienną ulicą a ul. Bliską na ekokratce
• 5 miejsc równoległych na jezdni na odnodze ul. Lubelskiej (naprzeciwko nr Lubelska 15, na północ od skrzyżowania Lubelskiej ze Skaryszewską

PRAGA:
• 50 miejsc do wytyczenia obok skrzyżowania Markowskiej i Kijowskiej od strony północno-wschodniej (w miejscu, gdzie dziś znajduje się niezagospodarowany skwer winno się wytoczyć zatokę z wjazdem od ul. Markowskiej, zatoka powinna być wyłożona ekokratką)
• 10 miejsc równoległych przy ul. Jagiellońskiej za ul. Św. Cyryla i Metodego w stronę północną, do wybudowania na ekokratce w miejscu dzisiejszego trawnika

TARGÓWEK i BRÓDNO:
• 10 miejsc równoległych przy ul. Chodeckiej między ul. Matki Teresy z Kalkuty a Żuromińską do wybudowania na ekokratce w miejscu dzisiejszego trawnika
• 10 miejsc skośnych przy ul. Chodeckiej między Żuromińską a wewnętrzną uliczką, do wybudowania na ekokratce w miejscu dzisiejszego trawnika
• 20 miejsc skośnych przy ul. Łojewskiej między Chodecką a Łabiszyńską (strona północna) do wybudowania na ekokratce w miejscu dzisiejszego trawnika

MOKOTÓW:
• 8 miejsc równoległych przy ul. Domaniewskiej od ul. Postępu w stronę ul. Suwak na chodniku przy jezdni (zamiana tego chodnika na stanowiska parkingowe – bliżej budynków jest osobny chodnik dla pieszych)
• 15 miejsc równoległych przy ul. Domaniewskiej od ul. Suwak w stronę ul. Postępu do wytyczenia na jezni
• 5 miejsc skośnych przy ul. Domaniewskiej między Postępu a Wołoską w stronę Wołoskiej, do wybudowania na ekokratce w miejscu dzisiejszego osłupkowanego trawnika
• 7 miejsc równoległych przy ul. Domaniewskiej między Bryły a Modzelewskiego do wybudowania na ekokratce w miejscu dzisiejszego trawnika
• 15 miejsc równoległych przy ul. Domaniewskiej między Modzelewskiego a al. Niepodległości do wybudowania na ekokratce w miejscu dzisiejszego trawnika
• 20 miejsc równoległych przy ul. Samochodowej po stronie wschodniej między wysokością numeru 5 a ul. Woronicza, do wybudowania na ekokratce w miejscu dzisiejszego trawnika

BIAŁOŁĘKA
• 30 miejsc w rejonie skrzyżowania Myśliborskiej i Światowida – należy wybudować zatokę parkingową na dzisiejszym trawniku, z miejscami na ekokratce, z wjazdem od ul. Myśliborskiej
• 20 miejsc skośnych przy ul. Świderskiej w połowie drogi między Pojarów a Gębicką, po północno-wschodniej stronie jezdni, w miejscu gdzie dziś jest zakaz postoju, do wybudowania na ekokratce w miejscu dzisiejszego trawnika
• 20 miejsc równoległych przy ul. Świderskiej za Ćmielowską w stronę północną do wybudowania na ekokratce w miejscu dzisiejszego trawnika
• 20 miejsc równoległych przy ul. Mehoffera w stronę wschodnią między Osuchowską a Ceglaną, w miejscu dzisiejszego chodnika, chodnik równolegle do miejsc parkingowych do odtworzenia na terenie dzisiejszego trawnika.

WILANÓW
• 15 miejsc równoległych przy ul. Św. Urszuli Ledóchowskiej (od strony Świątyni Opatrzności Bożej) do wybudowania na ekokratce w miejscu dzisiejszego trawnika
• 7 miejsc równoległych przy ul. Hlonda przy Świątyni Opatrzności Bożej w miejscu, gdzie dziś jest osłupkowany plac
• 10 miejsc równoległych w al. Rzeczypospolitej między Osią Królewską w stronę Wilanowskiej do wybudowania na ekokratce w miejscu dzisiejszego trawnika

URSYNÓW
• 10 miejsc równoległych w al. KEN na wysokości P&R przed ul. Ciszewskiego w stronę południową do wybudowania na ekokratce w miejscu dzisiejszego trawnika
• 30 miejsc skośnych przy ul. Ciszewskiego między KEN a Pileckiego do wybudowania na ekokratce w miejscu dzisiejszego trawnika oraz do wyznaczenia na chodniku na końcu tego odcinka (za Dembowskiego)
• 30 miejsc skośnych przy ul. Pileckiego na środku odcinka między Ciszewskiego a Herbsta do wybudowania na ekokratce w miejscu dzisiejszego trawnika

GOCŁAW
• 100 miejsc w rejonie skrzyżowania Skalskiego i Bora Komorowskiego do wybudowania w zatokach po obu stronach ul. Skalskiego na północ od Bora Komorowskiego. Zatoka powinna mieć wjazdy od Skalskiego i być wyłożona ekokratką
• 30 miejsc skośnych po północnej stronie jezdni na wysokości Promenady do wybudowania na ekokratce w miejscu dzisiejszego trawnika
• 40 miejsc równoległych po północnej stronie jezdni na odcinku za Promenadą a przed Fieldorfa, do wybudowania na ekokratce w miejscu dzisiejszego trawnika

SASKA KĘPA
• 7 miejsc przy ul. Lotaryńskiej po zachodniej stronie, za skrzyżowaniem z Alzacką, do wybudowania na ekokratce w miejscu dzisiejszego trawnika w odstępach między drzewami
• 9 miejsc przy ul. Brukselskiej po południowej stronie jezdni między Lotaryńską a Ateńską (początkowa część tego odcinka), do wyznaczenia w układzie 2 koła na jezdni, 2 koła na chodniku.

GROCHÓW
• 10 miejsc skośnych (przywrócenie sprzed czasów zwężenia ul. Grochowskiej) na odcinku między Podskarbińską a Terespolską. Wyznaczenie miejsc nie wymaga prac budowlanych poza usunięciem szykan z jezdni oraz zmianą oznakowania poziomego i pionowego.

WOLA
• 5 miejsc prostopadłych przy ul. Karolkowej obok rurociągu w pobliżu skrzyżowania z Szarych Szeregów, strona zachodnia, do wybudowania na klepisku
• 25 miejsc równoległych przy ul. Kolejowej między Towarową a wysokością posesji Kolejowa 47, po południowej stronie jezdni, do wyznaczenia w układzie 2 koła na jezdni, 2 koła na poboczu

OCHOTA
• 32 miejsca równoległe przy ul. 1. Sierpnia między Żwirki i Wigury a Solińską, do wybudowania na ekokratce w miejscu dzisiejszego trawnika
• 10 miejsc równoległych przy ul. Korotyńskiego po południowej stronie między Grójecką a Sierpińskiego do wybudowania na ekokratce w miejscu dzisiejszego trawnika (za ścieżką rowerową)
• 10 miejsc równoległych przy Koszykowej między Chałubińskiego a Krzywickiego po północnej stronie jezdni do wyznaczenia na chodniku zamiast słupków

BIELANY:
• 6 miejsc równoległych przy Broniewskiego po północno-wschodniej stronie jezdni na odcinku między Jarzębskiego a Reymonta do wybudowania na ekokratce w miejscu dzisiejszego trawnika
• 4 miejsca równoległe przy Reymonta między Broniewskiego a Żeromskiego po wschodniej stronie jezdni do wybudowania na ekokratce w miejscu dzisiejszego trawnika
• 30 miejsc równoległych przy Reymonta między Żeromskiego a Schroegera do wybudowania na ekokratce w miejscu dzisiejszego trawnika
• 7 miejsc równoległych przy Conrada przed Brązowniczą (po północno-wschodniej stronie jezdni) do wybudowania na ekokratce w miejscu dzisiejszego trawnika
• 7 miejsc równoległych przy Wólczyńskiej między Andersena a Reymonta po południowej strony jezdni do wybudowania na ekokratce w miejscu dzisiejszego trawnika
• 10 miejsc równoległych przy Żeromskiego między Reymonta a Płatniczą po południowej stronie jezdni do wybudowania na ekokratce w miejscu dzisiejszego trawnika

ŻOLIBORZ:
• 20 miejsc skośnych przy Krasińskiego między Sady Żoliborskie a Broniewskiego po północnej stronie jezdni do wybudowania na ekokratce w miejscu dzisiejszego trawnika
• 15 miejsc równoległuch w al. Wojska Polskiego od Gołębiowskiego do Boguckiego po północnej stronie południowej jezdni do wybudowania na ekokratce w miejscu dzisiejszego trawnika
• 10 miejsc równoległych w al. Wojska Polskiego od Boguckiego do Wyspiańskiego po południowej stronie północnej jezdni do wybudowania na ekokratce w miejscu dzisiejszego trawnika
• 25 miejsc równoległych przy ul. Krasińskiego na odcinku od pl. Wilsona do Suzina po południowej stronie północnej jezdni do wybudowania na ekokratce w miejscu dzisiejszego trawnika
• 15 miejsc równoległych przy ul. Krasińskiego na odcinku od Suzina do Jaśkiewicza po południowej stronie północnej jezdni do wybudowania na ekokratce w miejscu dzisiejszego trawnika
• 10 miejsc równoległych przy ul. Krasińskiego na odcinku od Popiełuszki do Sadów Żoliborskich po południowej stronie północnej jezdni do wybudowania na ekokratce w miejscu dzisiejszego trawnika
• 5 miejsc równoległych przy ul. Braci Załuskich na odcinku od Tołwińskiego do Gojawiczyńskiej po zachodniej stronie jezdni do wybudowania na ekokratce w miejscu dzisiejszego trawnika

BEMOWO
• 10 miejsc równoległych przy ul. Pełczyńskiego na wysokości numerów 14 i 16 do wyznaczenia na istniejącej jezdni
Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji:
Jezdnie i obszary przy jezdniach w całej Warszawie – dokładne lokalizacje wskazane w opisie projektu
Lokalizacja na mapie:

Dane projektu

Skrócony opis projektu
Projekt polega na rozwiązaniu palącego problemu drastycznego deficytu miejsc parkingowych w Warszawie, poprzez budowę lub wytyczenie legalnych miejsc parkingowych na terenie całego miasta.
Opis projektu
Projekt zakłada wytyczenie dodatkowych miejsc parkingowych w następujących lokalizacjach i liczbie stanowisk:

KAMIONEK:
• 30 miejsc równoległych na jezdni przy ul. Chodakowskiej między Żupniczą a Mińską po stronie wschodniej
• 7 miejsc równoległych na jezdni przy ul. Żupniczej na wysokości SOHO i zakładów Siemens, po północnej stronie jezdni w miejscu gdzie dziś jest zakaz zatrzymywania mimo szerokiej jezdni
• 5 miejsc prostopadłych na bocznej ulicy odchodzącej od Lubelskiej w stronę wschodnią na dzisiejszym klepisku (ekokratka + posadzenie trawy) między tą bezimienną ulicą a ul. Bliską na ekokratce
• 5 miejsc równoległych na jezdni na odnodze ul. Lubelskiej (naprzeciwko nr Lubelska 15, na północ od skrzyżowania Lubelskiej ze Skaryszewską

PRAGA:
• 50 miejsc do wytyczenia obok skrzyżowania Markowskiej i Kijowskiej od strony północno-wschodniej (w miejscu, gdzie dziś znajduje się niezagospodarowany skwer winno się wytoczyć zatokę z wjazdem od ul. Markowskiej, zatoka powinna być wyłożona ekokratką)
• 10 miejsc równoległych przy ul. Jagiellońskiej za ul. Św. Cyryla i Metodego w stronę północną, do wybudowania na ekokratce w miejscu dzisiejszego trawnika

TARGÓWEK i BRÓDNO:
• 10 miejsc równoległych przy ul. Chodeckiej między ul. Matki Teresy z Kalkuty a Żuromińską do wybudowania na ekokratce w miejscu dzisiejszego trawnika
• 10 miejsc skośnych przy ul. Chodeckiej między Żuromińską a wewnętrzną uliczką, do wybudowania na ekokratce w miejscu dzisiejszego trawnika
• 20 miejsc skośnych przy ul. Łojewskiej między Chodecką a Łabiszyńską (strona północna) do wybudowania na ekokratce w miejscu dzisiejszego trawnika

MOKOTÓW:
• 8 miejsc równoległych przy ul. Domaniewskiej od ul. Postępu w stronę ul. Suwak na chodniku przy jezdni (zamiana tego chodnika na stanowiska parkingowe – bliżej budynków jest osobny chodnik dla pieszych)
• 15 miejsc równoległych przy ul. Domaniewskiej od ul. Suwak w stronę ul. Postępu do wytyczenia na jezni
• 5 miejsc skośnych przy ul. Domaniewskiej między Postępu a Wołoską w stronę Wołoskiej, do wybudowania na ekokratce w miejscu dzisiejszego osłupkowanego trawnika
• 7 miejsc równoległych przy ul. Domaniewskiej między Bryły a Modzelewskiego do wybudowania na ekokratce w miejscu dzisiejszego trawnika
• 15 miejsc równoległych przy ul. Domaniewskiej między Modzelewskiego a al. Niepodległości do wybudowania na ekokratce w miejscu dzisiejszego trawnika
• 20 miejsc równoległych przy ul. Samochodowej po stronie wschodniej między wysokością numeru 5 a ul. Woronicza, do wybudowania na ekokratce w miejscu dzisiejszego trawnika

BIAŁOŁĘKA
• 30 miejsc w rejonie skrzyżowania Myśliborskiej i Światowida – należy wybudować zatokę parkingową na dzisiejszym trawniku, z miejscami na ekokratce, z wjazdem od ul. Myśliborskiej
• 20 miejsc skośnych przy ul. Świderskiej w połowie drogi między Pojarów a Gębicką, po północno-wschodniej stronie jezdni, w miejscu gdzie dziś jest zakaz postoju, do wybudowania na ekokratce w miejscu dzisiejszego trawnika
• 20 miejsc równoległych przy ul. Świderskiej za Ćmielowską w stronę północną do wybudowania na ekokratce w miejscu dzisiejszego trawnika
• 20 miejsc równoległych przy ul. Mehoffera w stronę wschodnią między Osuchowską a Ceglaną, w miejscu dzisiejszego chodnika, chodnik równolegle do miejsc parkingowych do odtworzenia na terenie dzisiejszego trawnika.

WILANÓW
• 15 miejsc równoległych przy ul. Św. Urszuli Ledóchowskiej (od strony Świątyni Opatrzności Bożej) do wybudowania na ekokratce w miejscu dzisiejszego trawnika
• 7 miejsc równoległych przy ul. Hlonda przy Świątyni Opatrzności Bożej w miejscu, gdzie dziś jest osłupkowany plac
• 10 miejsc równoległych w al. Rzeczypospolitej między Osią Królewską w stronę Wilanowskiej do wybudowania na ekokratce w miejscu dzisiejszego trawnika

URSYNÓW
• 10 miejsc równoległych w al. KEN na wysokości P&R przed ul. Ciszewskiego w stronę południową do wybudowania na ekokratce w miejscu dzisiejszego trawnika
• 30 miejsc skośnych przy ul. Ciszewskiego między KEN a Pileckiego do wybudowania na ekokratce w miejscu dzisiejszego trawnika oraz do wyznaczenia na chodniku na końcu tego odcinka (za Dembowskiego)
• 30 miejsc skośnych przy ul. Pileckiego na środku odcinka między Ciszewskiego a Herbsta do wybudowania na ekokratce w miejscu dzisiejszego trawnika

GOCŁAW
• 100 miejsc w rejonie skrzyżowania Skalskiego i Bora Komorowskiego do wybudowania w zatokach po obu stronach ul. Skalskiego na północ od Bora Komorowskiego. Zatoka powinna mieć wjazdy od Skalskiego i być wyłożona ekokratką
• 30 miejsc skośnych po północnej stronie jezdni na wysokości Promenady do wybudowania na ekokratce w miejscu dzisiejszego trawnika
• 40 miejsc równoległych po północnej stronie jezdni na odcinku za Promenadą a przed Fieldorfa, do wybudowania na ekokratce w miejscu dzisiejszego trawnika

SASKA KĘPA
• 7 miejsc przy ul. Lotaryńskiej po zachodniej stronie, za skrzyżowaniem z Alzacką, do wybudowania na ekokratce w miejscu dzisiejszego trawnika w odstępach między drzewami
• 9 miejsc przy ul. Brukselskiej po południowej stronie jezdni między Lotaryńską a Ateńską (początkowa część tego odcinka), do wyznaczenia w układzie 2 koła na jezdni, 2 koła na chodniku.

GROCHÓW
• 10 miejsc skośnych (przywrócenie sprzed czasów zwężenia ul. Grochowskiej) na odcinku między Podskarbińską a Terespolską. Wyznaczenie miejsc nie wymaga prac budowlanych poza usunięciem szykan z jezdni oraz zmianą oznakowania poziomego i pionowego.

WOLA
• 5 miejsc prostopadłych przy ul. Karolkowej obok rurociągu w pobliżu skrzyżowania z Szarych Szeregów, strona zachodnia, do wybudowania na klepisku
• 25 miejsc równoległych przy ul. Kolejowej między Towarową a wysokością posesji Kolejowa 47, po południowej stronie jezdni, do wyznaczenia w układzie 2 koła na jezdni, 2 koła na poboczu

OCHOTA
• 32 miejsca równoległe przy ul. 1. Sierpnia między Żwirki i Wigury a Solińską, do wybudowania na ekokratce w miejscu dzisiejszego trawnika
• 10 miejsc równoległych przy ul. Korotyńskiego po południowej stronie między Grójecką a Sierpińskiego do wybudowania na ekokratce w miejscu dzisiejszego trawnika (za ścieżką rowerową)
• 10 miejsc równoległych przy Koszykowej między Chałubińskiego a Krzywickiego po północnej stronie jezdni do wyznaczenia na chodniku zamiast słupków

BIELANY:
• 6 miejsc równoległych przy Broniewskiego po północno-wschodniej stronie jezdni na odcinku między Jarzębskiego a Reymonta do wybudowania na ekokratce w miejscu dzisiejszego trawnika
• 4 miejsca równoległe przy Reymonta między Broniewskiego a Żeromskiego po wschodniej stronie jezdni do wybudowania na ekokratce w miejscu dzisiejszego trawnika
• 30 miejsc równoległych przy Reymonta między Żeromskiego a Schroegera do wybudowania na ekokratce w miejscu dzisiejszego trawnika
• 7 miejsc równoległych przy Conrada przed Brązowniczą (po północno-wschodniej stronie jezdni) do wybudowania na ekokratce w miejscu dzisiejszego trawnika
• 7 miejsc równoległych przy Wólczyńskiej między Andersena a Reymonta po południowej strony jezdni do wybudowania na ekokratce w miejscu dzisiejszego trawnika
• 10 miejsc równoległych przy Żeromskiego między Reymonta a Płatniczą po południowej stronie jezdni do wybudowania na ekokratce w miejscu dzisiejszego trawnika

ŻOLIBORZ:
• 20 miejsc skośnych przy Krasińskiego między Sady Żoliborskie a Broniewskiego po północnej stronie jezdni do wybudowania na ekokratce w miejscu dzisiejszego trawnika
• 15 miejsc równoległuch w al. Wojska Polskiego od Gołębiowskiego do Boguckiego po północnej stronie południowej jezdni do wybudowania na ekokratce w miejscu dzisiejszego trawnika
• 10 miejsc równoległych w al. Wojska Polskiego od Boguckiego do Wyspiańskiego po południowej stronie północnej jezdni do wybudowania na ekokratce w miejscu dzisiejszego trawnika
• 25 miejsc równoległych przy ul. Krasińskiego na odcinku od pl. Wilsona do Suzina po południowej stronie północnej jezdni do wybudowania na ekokratce w miejscu dzisiejszego trawnika
• 15 miejsc równoległych przy ul. Krasińskiego na odcinku od Suzina do Jaśkiewicza po południowej stronie północnej jezdni do wybudowania na ekokratce w miejscu dzisiejszego trawnika
• 10 miejsc równoległych przy ul. Krasińskiego na odcinku od Popiełuszki do Sadów Żoliborskich po południowej stronie północnej jezdni do wybudowania na ekokratce w miejscu dzisiejszego trawnika
• 5 miejsc równoległych przy ul. Braci Załuskich na odcinku od Tołwińskiego do Gojawiczyńskiej po zachodniej stronie jezdni do wybudowania na ekokratce w miejscu dzisiejszego trawnika

BEMOWO
• 10 miejsc równoległych przy ul. Pełczyńskiego na wysokości numerów 14 i 16 do wyznaczenia na istniejącej jezdni

Stanowiska parkingowe na chodniku, jeśli nie wskazano inaczej ani w konkretnych lokalizacjach inaczej nie określają odrębne przepisy, będą tworzone z płyt chodnikowych lub kostki. Stanowiska parkingowe na jezdni będą tworzone z nawierzchni identycznej z powierzchnią jezdni (w wielu wypadkach wystarczy odpowiednie oznakowanie). Stanowiska tworzone na terenach zielonych będą tworzone przy użyciu tzw. „ekokratki”. W sytuacjach, gdy nie ma możliwości wyznaczenia pełnowymiarowego miejsca parkingowego, ale da się wyznaczyć miejsce do legalnego (niezakazanego) parkowania miejsca takie będą tworzone, a organizacja ruchu bez wyznaczania oznaczonego stanowiska parkingowego będzie dopuszczała parkowanie (tzn. brak znaku zakazu parkowania, lub znak zakazu parkowania z tabliczką „nie dotyczy chodnika”, „nie dotyczy krawędzi jezdni” itp.).

4% ze wskazanej łącznej liczby miejsc parkingowych po zaokrągleniu do 1-ego pełnego miejsca w górę, będzie przeznaczone dla osób niepełnosprawnych. Wszystkie pozostałe miejsca parkingowe będą całkowicie ogólnodostępne, bez ograniczeń czasowych i bez wymagania jakichkolwiek identyfikatorów.
Projektowanie uniwersalne
Tak
Uzasadnienie realizacji projektu
Projekt ma na celu zniwelowanie drastycznego deficytu
ogólnodostępnych miejsc parkingowych w centrum Warszawy. Jest to szczególnie istotne w czasach pandemii, która spowodowała trwałą zmianę preferencji mobilności wśród ludności na rzecz indywidualnego, bezpiecznego, transportu samochodowego i ograniczenie korzystania z zatłoczonej komunikacji zbiorowej, w której ryzyko zarażenia chorobami zakaźnymi jest nieporównywalnie większe.
Dodatkowo projekt przyczyni się do ograniczenia niepotrzebnego
krążenia samochodów w poszukiwaniu wolnego miejsca parkingowego, dzięki czemu ograniczona zostanie ilość spalin i poprawie ulegnie jakość powietrza, na czym skorzystają wszyscy warszawiacy niezależnie od
wieku i preferowanego środka komunikacji.
Realizacja projektu zwiększy także dostępność miejsc parkingowych dla osób niepełnosprawnych.

Kosztorys

Szacunkowy koszt realizacji projektu:
4 599 400,00 zł

Uzasadnienie negatywnej oceny projektu

Uzasadnienie negatywnej oceny projektu
Projekt budowy 861 nowych miejsc postojowych w lokalizacjach o dobrym dostępie do komunikacji zbiorowej, jest szkodliwy dla przestrzeni oraz niezgodny z polityką Miasta, wyrażoną w Strategii Zrównoważonego Rozwoju Systemu Transportowego Warszawy do 2015 r. i na lata kolejne oraz Strategii #Warszawa2030

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (14)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany
  • Jestem zdecydowanie PRZECIW.

    W Warszawie nie ma deficytu miejsc postojowych. Jest za to nadmiar samochodów.

    Zabieranie trawników i chodników, żeby budować parkingi to barbarzyństwo.
    Mieszkaniec9354  24.01.2021 19:59
    • "Zabieranie trawników i chodników, żeby budować parkingi to barbarzyństwo."

      Ale jak już zabierać będziesz na swoje ukochane ddry, to będzie ok?
      Mieszkaniec16830  25.01.2021 09:26
    • Spoko, te dyrdymały i tak nie przejdą, na szczęście petrofile niewiele o tym wiedzą i tracą czas.
      Mieszkaniec18557  25.01.2021 11:43
    • Trzeba w końcu przyjąć te smutną prawdę. Ciekawe, czy zostały zrobione symulacje, ilu właścicieli pojazdów, którzy obecnie mają problem z parkowaniem, skorzysta na budowie nowych miejsc, a ile takich samochodów nadal zostanie z niczym? Jakie są pomysły dla tych pokrzywdzonych? Gdzie mogłyby być kolejne parkingi? Miasto nie jest z gumy. Nie da się go w pełni podporządkować potrzebom ruchu samochodowego. Oddając kolejne skrawki przestrzeni autom, zabieramy je innym: pieszym, rowerzystom, zieleni... Samochody i parkingi są niewątpliwie wielu ludziom potrzebne, ale miejsca postojowe to jest worek bez dna. Auta zalały miasto, i wg relacji urzędników, ciągle ich przybywa.
      Mieszkaniec16906  26.01.2021 13:55
    • Komentarz został usunięty przez autora

      Mieszkaniec25908  27.01.2021 20:53
  • Bardzo dobry i potrzebny projekt. Mamy tak katastrofalny deficyt miejsc parkingowych, że ten projekt jest po prostu niezbędny!
    Jacek Bartyzel  25.01.2021 22:17
    • Nie po to sadziliśmy rośliny przy ulicy al.KEN, żeby teraz zrobić kilka miejsc parkingowych obok pustego P&RIDE Stokłosy, który jest zadaszony i nie ma komu parkować . To pozycję al.KEN można wykreślić!
      Mieszkaniec25803  25.01.2021 23:23
    • Nie ma deficytu miejsc parkingowych. Jest nadmiar samochodów.
      Mieszkaniec26464  02.05.2021 21:53
  • Jestem przeciwny jeżeli chodzi o parkingi na Ursynowie. Przy al.KEN jest i będzie zieleń a nie żadne nowe miejsca parkingowe w miejscu pasa zieleni. Po drugiej stronie wskazanej lokalizacji jest P&Ride Stokłosy zapełniony w 1/4. więc po co te miejsca parkingowe? Przy ul. Pileckiego parking ok, bo jest tam beton.
    Mieszkaniec25803  25.01.2021 23:20
  • Projekt bardzo potrzebny.
    W Warszawie przybywa budynków a miejsc parkingowych ubywa.
    Takie projekty na ogół krytykują Ci co sami mają miejsca parkingowe w garażu podziemnym.
    Tyle że mieszkańcy starszych bloków takiej możliwości nie mają.
    Jestem za.
    Trzeba wspierać ten projekt.
    Mieszkaniec25908  27.01.2021 20:47
  • Jakby jeżdżę samochodem i rozumiem problemy kierowców, ale tu widzę wnikliwą analizę i dokładne przyjrzenie się problemowi :)
    Mam nadzieję, że sarkazm został zrozumiany.
    Jak można tak na rympał rzucić kilkadziesiąt lokalizacji i bez (jak widzę) cienia pomysłu i rozeznania miejsc wrzucić tam miejsca postojowe. Przejrzałem kilka lokalizacji i są to miejsca wyjęte z pracy proktologa.
    Mieszkaniec12891  01.02.2021 20:17
  • Jako mieszkaniec Suzina na Zoliborzu wiem co to znaczy, po pracy, krążyc i szukac pakingu i póxniej z zakupami trgac sie kilka ulic do domu bo sekty miejskie wywaliły pienadze na tysiace słupków. Super pomysł.
    Mieszkaniec17457  05.02.2021 18:01
  • Projekt bardzo chybiony, jestem stanowczo na NIE! Likwidowanie zieleni na rzecz miejsc parkingowych w dzisiejszych czasach jest jakąś pomyłką. Jeśli chodzi o miejsca parkingowe na Mokotowie w okolicy domaniewskiej i Modzelewskiego - w okolicy znajduje się wiele ogólnodostępnych parkingów, miejsc parkingowych bądź parkingów należących do spółdzielni gdzie nadal jest dużo dostępnych miejsc. Tworzenie miejsc parkingowych w miejscach wskazanych przez autora korzystne byłoby tylko dla "przyjezdnych" osób - miasto stołeczne inwestuje dużo w promocję i rozwój transportu publicznego - ten projekt neguje to promując transport prywatny. Jestem przeciw!
    Mieszkaniec24805  10.02.2021 23:35
  • Jestem przeciw. Projekt nie jest przemyślany tylko populistyczny. Ponadto miasto nie jest z gumy i niestety, ale według badań ZTM w Warszawie jest więcej samochodów niż mieszkańców. Dlatego też jestem przeciwko kolejnym przestrzeniom przeznaczonym dla samochodów. Czas w końcu zacząć redukować ruch indywidualny z miasta, bo inaczej Warszawa tego nie wytrzyma. Ponadto pomysł nie przewiduje mojej dzielnicy, Ursusa, więc nie jest w całym mieście :)
    Mieszkaniec26464  02.05.2021 21:52
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany