Warszawa parkuje! Utworzenie nowych miejsc parkingowych w całym mieście
917
Trwa ocena
Pomysł na rok 2022

Koszt pomysłu
4 599 400 zł
Kategoria
Poziom zgłaszanego projektu
ogólnomiejski
Projekt polega na rozwiązaniu palącego problemu drastycznego deficytu miejsc parkingowych w Warszawie, poprzez budowę lub wytyczenie legalnych miejsc parkingowych na terenie całego miasta.
Lokalizacja
Poziom zgłaszanego projektu:
ogólnomiejski
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
KAMIONEK:
• 30 miejsc równoległych na jezdni przy ul. Chodakowskiej między Żupniczą a Mińską po stronie wschodniej
• 7 miejsc równoległych na jezdni przy ul. Żupniczej na wysokości SOHO i zakładów Siemens, po północnej stronie jezdni w miejscu gdzie dziś jest zakaz zatrzymywania mimo szerokiej jezdni
• 5 miejsc prostopadłych na bocznej ulicy odchodzącej od Lubelskiej w stronę wschodnią na dzisiejszym klepisku (ekokratka + posadzenie trawy) między tą bezimienną ulicą a ul. Bliską na ekokratce
• 5 miejsc równoległych na jezdni na odnodze ul. Lubelskiej (naprzeciwko nr Lubelska 15, na północ od skrzyżowania Lubelskiej ze Skaryszewską
PRAGA:
• 50 miejsc do wytyczenia obok skrzyżowania Markowskiej i Kijowskiej od strony północno-wschodniej (w miejscu, gdzie dziś znajduje się niezagospodarowany skwer winno się wytoczyć zatokę z wjazdem od ul. Markowskiej, zatoka powinna być wyłożona ekokratką)
• 10 miejsc równoległych przy ul. Jagiellońskiej za ul. Św. Cyryla i Metodego w stronę północną, do wybudowania na ekokratce w miejscu dzisiejszego trawnika
TARGÓWEK i BRÓDNO:
• 10 miejsc równoległych przy ul. Chodeckiej między ul. Matki Teresy z Kalkuty a Żuromińską do wybudowania na ekokratce w miejscu dzisiejszego trawnika
• 10 miejsc skośnych przy ul. Chodeckiej między Żuromińską a wewnętrzną uliczką, do wybudowania na ekokratce w miejscu dzisiejszego trawnika
• 20 miejsc skośnych przy ul. Łojewskiej między Chodecką a Łabiszyńską (strona północna) do wybudowania na ekokratce w miejscu dzisiejszego trawnika
MOKOTÓW:
• 8 miejsc równoległych przy ul. Domaniewskiej od ul. Postępu w stronę ul. Suwak na chodniku przy jezdni (zamiana tego chodnika na stanowiska parkingowe – bliżej budynków jest osobny chodnik dla pieszych)
• 15 miejsc równoległych przy ul. Domaniewskiej od ul. Suwak w stronę ul. Postępu do wytyczenia na jezni
• 5 miejsc skośnych przy ul. Domaniewskiej między Postępu a Wołoską w stronę Wołoskiej, do wybudowania na ekokratce w miejscu dzisiejszego osłupkowanego trawnika
• 7 miejsc równoległych przy ul. Domaniewskiej między Bryły a Modzelewskiego do wybudowania na ekokratce w miejscu dzisiejszego trawnika
• 15 miejsc równoległych przy ul. Domaniewskiej między Modzelewskiego a al. Niepodległości do wybudowania na ekokratce w miejscu dzisiejszego trawnika
• 20 miejsc równoległych przy ul. Samochodowej po stronie wschodniej między wysokością numeru 5 a ul. Woronicza, do wybudowania na ekokratce w miejscu dzisiejszego trawnika
BIAŁOŁĘKA
• 30 miejsc w rejonie skrzyżowania Myśliborskiej i Światowida – należy wybudować zatokę parkingową na dzisiejszym trawniku, z miejscami na ekokratce, z wjazdem od ul. Myśliborskiej
• 20 miejsc skośnych przy ul. Świderskiej w połowie drogi między Pojarów a Gębicką, po północno-wschodniej stronie jezdni, w miejscu gdzie dziś jest zakaz postoju, do wybudowania na ekokratce w miejscu dzisiejszego trawnika
• 20 miejsc równoległych przy ul. Świderskiej za Ćmielowską w stronę północną do wybudowania na ekokratce w miejscu dzisiejszego trawnika
• 20 miejsc równoległych przy ul. Mehoffera w stronę wschodnią między Osuchowską a Ceglaną, w miejscu dzisiejszego chodnika, chodnik równolegle do miejsc parkingowych do odtworzenia na terenie dzisiejszego trawnika.
WILANÓW
• 15 miejsc równoległych przy ul. Św. Urszuli Ledóchowskiej (od strony Świątyni Opatrzności Bożej) do wybudowania na ekokratce w miejscu dzisiejszego trawnika
• 7 miejsc równoległych przy ul. Hlonda przy Świątyni Opatrzności Bożej w miejscu, gdzie dziś jest osłupkowany plac
• 10 miejsc równoległych w al. Rzeczypospolitej między Osią Królewską w stronę Wilanowskiej do wybudowania na ekokratce w miejscu dzisiejszego trawnika
URSYNÓW
• 10 miejsc równoległych w al. KEN na wysokości P&R przed ul. Ciszewskiego w stronę południową do wybudowania na ekokratce w miejscu dzisiejszego trawnika
• 30 miejsc skośnych przy ul. Ciszewskiego między KEN a Pileckiego do wybudowania na ekokratce w miejscu dzisiejszego trawnika oraz do wyznaczenia na chodniku na końcu tego odcinka (za Dembowskiego)
• 30 miejsc skośnych przy ul. Pileckiego na środku odcinka między Ciszewskiego a Herbsta do wybudowania na ekokratce w miejscu dzisiejszego trawnika
GOCŁAW
• 100 miejsc w rejonie skrzyżowania Skalskiego i Bora Komorowskiego do wybudowania w zatokach po obu stronach ul. Skalskiego na północ od Bora Komorowskiego. Zatoka powinna mieć wjazdy od Skalskiego i być wyłożona ekokratką
• 30 miejsc skośnych po północnej stronie jezdni na wysokości Promenady do wybudowania na ekokratce w miejscu dzisiejszego trawnika
• 40 miejsc równoległych po północnej stronie jezdni na odcinku za Promenadą a przed Fieldorfa, do wybudowania na ekokratce w miejscu dzisiejszego trawnika
SASKA KĘPA
• 7 miejsc przy ul. Lotaryńskiej po zachodniej stronie, za skrzyżowaniem z Alzacką, do wybudowania na ekokratce w miejscu dzisiejszego trawnika w odstępach między drzewami
• 9 miejsc przy ul. Brukselskiej po południowej stronie jezdni między Lotaryńską a Ateńską (początkowa część tego odcinka), do wyznaczenia w układzie 2 koła na jezdni, 2 koła na chodniku.
GROCHÓW
• 10 miejsc skośnych (przywrócenie sprzed czasów zwężenia ul. Grochowskiej) na odcinku między Podskarbińską a Terespolską. Wyznaczenie miejsc nie wymaga prac budowlanych poza usunięciem szykan z jezdni oraz zmianą oznakowania poziomego i pionowego.
WOLA
• 5 miejsc prostopadłych przy ul. Karolkowej obok rurociągu w pobliżu skrzyżowania z Szarych Szeregów, strona zachodnia, do wybudowania na klepisku
• 25 miejsc równoległych przy ul. Kolejowej między Towarową a wysokością posesji Kolejowa 47, po południowej stronie jezdni, do wyznaczenia w układzie 2 koła na jezdni, 2 koła na poboczu
OCHOTA
• 32 miejsca równoległe przy ul. 1. Sierpnia między Żwirki i Wigury a Solińską, do wybudowania na ekokratce w miejscu dzisiejszego trawnika
• 10 miejsc równoległych przy ul. Korotyńskiego po południowej stronie między Grójecką a Sierpińskiego do wybudowania na ekokratce w miejscu dzisiejszego trawnika (za ścieżką rowerową)
• 10 miejsc równoległych przy Koszykowej między Chałubińskiego a Krzywickiego po północnej stronie jezdni do wyznaczenia na chodniku zamiast słupków
BIELANY:
• 6 miejsc równoległych przy Broniewskiego po północno-wschodniej stronie jezdni na odcinku między Jarzębskiego a Reymonta do wybudowania na ekokratce w miejscu dzisiejszego trawnika
• 4 miejsca równoległe przy Reymonta między Broniewskiego a Żeromskiego po wschodniej stronie jezdni do wybudowania na ekokratce w miejscu dzisiejszego trawnika
• 30 miejsc równoległych przy Reymonta między Żeromskiego a Schroegera do wybudowania na ekokratce w miejscu dzisiejszego trawnika
• 7 miejsc równoległych przy Conrada przed Brązowniczą (po północno-wschodniej stronie jezdni) do wybudowania na ekokratce w miejscu dzisiejszego trawnika
• 7 miejsc równoległych przy Wólczyńskiej między Andersena a Reymonta po południowej strony jezdni do wybudowania na ekokratce w miejscu dzisiejszego trawnika
• 10 miejsc równoległych przy Żeromskiego między Reymonta a Płatniczą po południowej stronie jezdni do wybudowania na ekokratce w miejscu dzisiejszego trawnika
ŻOLIBORZ:
• 20 miejsc skośnych przy Krasińskiego między Sady Żoliborskie a Broniewskiego po północnej stronie jezdni do wybudowania na ekokratce w miejscu dzisiejszego trawnika
• 15 miejsc równoległuch w al. Wojska Polskiego od Gołębiowskiego do Boguckiego po północnej stronie południowej jezdni do wybudowania na ekokratce w miejscu dzisiejszego trawnika
• 10 miejsc równoległych w al. Wojska Polskiego od Boguckiego do Wyspiańskiego po południowej stronie północnej jezdni do wybudowania na ekokratce w miejscu dzisiejszego trawnika
• 25 miejsc równoległych przy ul. Krasińskiego na odcinku od pl. Wilsona do Suzina po południowej stronie północnej jezdni do wybudowania na ekokratce w miejscu dzisiejszego trawnika
• 15 miejsc równoległych przy ul. Krasińskiego na odcinku od Suzina do Jaśkiewicza po południowej stronie północnej jezdni do wybudowania na ekokratce w miejscu dzisiejszego trawnika
• 10 miejsc równoległych przy ul. Krasińskiego na odcinku od Popiełuszki do Sadów Żoliborskich po południowej stronie północnej jezdni do wybudowania na ekokratce w miejscu dzisiejszego trawnika
• 5 miejsc równoległych przy ul. Braci Załuskich na odcinku od Tołwińskiego do Gojawiczyńskiej po zachodniej stronie jezdni do wybudowania na ekokratce w miejscu dzisiejszego trawnika
BEMOWO
• 10 miejsc równoległych przy ul. Pełczyńskiego na wysokości numerów 14 i 16 do wyznaczenia na istniejącej jezdni
• 30 miejsc równoległych na jezdni przy ul. Chodakowskiej między Żupniczą a Mińską po stronie wschodniej
• 7 miejsc równoległych na jezdni przy ul. Żupniczej na wysokości SOHO i zakładów Siemens, po północnej stronie jezdni w miejscu gdzie dziś jest zakaz zatrzymywania mimo szerokiej jezdni
• 5 miejsc prostopadłych na bocznej ulicy odchodzącej od Lubelskiej w stronę wschodnią na dzisiejszym klepisku (ekokratka + posadzenie trawy) między tą bezimienną ulicą a ul. Bliską na ekokratce
• 5 miejsc równoległych na jezdni na odnodze ul. Lubelskiej (naprzeciwko nr Lubelska 15, na północ od skrzyżowania Lubelskiej ze Skaryszewską
PRAGA:
• 50 miejsc do wytyczenia obok skrzyżowania Markowskiej i Kijowskiej od strony północno-wschodniej (w miejscu, gdzie dziś znajduje się niezagospodarowany skwer winno się wytoczyć zatokę z wjazdem od ul. Markowskiej, zatoka powinna być wyłożona ekokratką)
• 10 miejsc równoległych przy ul. Jagiellońskiej za ul. Św. Cyryla i Metodego w stronę północną, do wybudowania na ekokratce w miejscu dzisiejszego trawnika
TARGÓWEK i BRÓDNO:
• 10 miejsc równoległych przy ul. Chodeckiej między ul. Matki Teresy z Kalkuty a Żuromińską do wybudowania na ekokratce w miejscu dzisiejszego trawnika
• 10 miejsc skośnych przy ul. Chodeckiej między Żuromińską a wewnętrzną uliczką, do wybudowania na ekokratce w miejscu dzisiejszego trawnika
• 20 miejsc skośnych przy ul. Łojewskiej między Chodecką a Łabiszyńską (strona północna) do wybudowania na ekokratce w miejscu dzisiejszego trawnika
MOKOTÓW:
• 8 miejsc równoległych przy ul. Domaniewskiej od ul. Postępu w stronę ul. Suwak na chodniku przy jezdni (zamiana tego chodnika na stanowiska parkingowe – bliżej budynków jest osobny chodnik dla pieszych)
• 15 miejsc równoległych przy ul. Domaniewskiej od ul. Suwak w stronę ul. Postępu do wytyczenia na jezni
• 5 miejsc skośnych przy ul. Domaniewskiej między Postępu a Wołoską w stronę Wołoskiej, do wybudowania na ekokratce w miejscu dzisiejszego osłupkowanego trawnika
• 7 miejsc równoległych przy ul. Domaniewskiej między Bryły a Modzelewskiego do wybudowania na ekokratce w miejscu dzisiejszego trawnika
• 15 miejsc równoległych przy ul. Domaniewskiej między Modzelewskiego a al. Niepodległości do wybudowania na ekokratce w miejscu dzisiejszego trawnika
• 20 miejsc równoległych przy ul. Samochodowej po stronie wschodniej między wysokością numeru 5 a ul. Woronicza, do wybudowania na ekokratce w miejscu dzisiejszego trawnika
BIAŁOŁĘKA
• 30 miejsc w rejonie skrzyżowania Myśliborskiej i Światowida – należy wybudować zatokę parkingową na dzisiejszym trawniku, z miejscami na ekokratce, z wjazdem od ul. Myśliborskiej
• 20 miejsc skośnych przy ul. Świderskiej w połowie drogi między Pojarów a Gębicką, po północno-wschodniej stronie jezdni, w miejscu gdzie dziś jest zakaz postoju, do wybudowania na ekokratce w miejscu dzisiejszego trawnika
• 20 miejsc równoległych przy ul. Świderskiej za Ćmielowską w stronę północną do wybudowania na ekokratce w miejscu dzisiejszego trawnika
• 20 miejsc równoległych przy ul. Mehoffera w stronę wschodnią między Osuchowską a Ceglaną, w miejscu dzisiejszego chodnika, chodnik równolegle do miejsc parkingowych do odtworzenia na terenie dzisiejszego trawnika.
WILANÓW
• 15 miejsc równoległych przy ul. Św. Urszuli Ledóchowskiej (od strony Świątyni Opatrzności Bożej) do wybudowania na ekokratce w miejscu dzisiejszego trawnika
• 7 miejsc równoległych przy ul. Hlonda przy Świątyni Opatrzności Bożej w miejscu, gdzie dziś jest osłupkowany plac
• 10 miejsc równoległych w al. Rzeczypospolitej między Osią Królewską w stronę Wilanowskiej do wybudowania na ekokratce w miejscu dzisiejszego trawnika
URSYNÓW
• 10 miejsc równoległych w al. KEN na wysokości P&R przed ul. Ciszewskiego w stronę południową do wybudowania na ekokratce w miejscu dzisiejszego trawnika
• 30 miejsc skośnych przy ul. Ciszewskiego między KEN a Pileckiego do wybudowania na ekokratce w miejscu dzisiejszego trawnika oraz do wyznaczenia na chodniku na końcu tego odcinka (za Dembowskiego)
• 30 miejsc skośnych przy ul. Pileckiego na środku odcinka między Ciszewskiego a Herbsta do wybudowania na ekokratce w miejscu dzisiejszego trawnika
GOCŁAW
• 100 miejsc w rejonie skrzyżowania Skalskiego i Bora Komorowskiego do wybudowania w zatokach po obu stronach ul. Skalskiego na północ od Bora Komorowskiego. Zatoka powinna mieć wjazdy od Skalskiego i być wyłożona ekokratką
• 30 miejsc skośnych po północnej stronie jezdni na wysokości Promenady do wybudowania na ekokratce w miejscu dzisiejszego trawnika
• 40 miejsc równoległych po północnej stronie jezdni na odcinku za Promenadą a przed Fieldorfa, do wybudowania na ekokratce w miejscu dzisiejszego trawnika
SASKA KĘPA
• 7 miejsc przy ul. Lotaryńskiej po zachodniej stronie, za skrzyżowaniem z Alzacką, do wybudowania na ekokratce w miejscu dzisiejszego trawnika w odstępach między drzewami
• 9 miejsc przy ul. Brukselskiej po południowej stronie jezdni między Lotaryńską a Ateńską (początkowa część tego odcinka), do wyznaczenia w układzie 2 koła na jezdni, 2 koła na chodniku.
GROCHÓW
• 10 miejsc skośnych (przywrócenie sprzed czasów zwężenia ul. Grochowskiej) na odcinku między Podskarbińską a Terespolską. Wyznaczenie miejsc nie wymaga prac budowlanych poza usunięciem szykan z jezdni oraz zmianą oznakowania poziomego i pionowego.
WOLA
• 5 miejsc prostopadłych przy ul. Karolkowej obok rurociągu w pobliżu skrzyżowania z Szarych Szeregów, strona zachodnia, do wybudowania na klepisku
• 25 miejsc równoległych przy ul. Kolejowej między Towarową a wysokością posesji Kolejowa 47, po południowej stronie jezdni, do wyznaczenia w układzie 2 koła na jezdni, 2 koła na poboczu
OCHOTA
• 32 miejsca równoległe przy ul. 1. Sierpnia między Żwirki i Wigury a Solińską, do wybudowania na ekokratce w miejscu dzisiejszego trawnika
• 10 miejsc równoległych przy ul. Korotyńskiego po południowej stronie między Grójecką a Sierpińskiego do wybudowania na ekokratce w miejscu dzisiejszego trawnika (za ścieżką rowerową)
• 10 miejsc równoległych przy Koszykowej między Chałubińskiego a Krzywickiego po północnej stronie jezdni do wyznaczenia na chodniku zamiast słupków
BIELANY:
• 6 miejsc równoległych przy Broniewskiego po północno-wschodniej stronie jezdni na odcinku między Jarzębskiego a Reymonta do wybudowania na ekokratce w miejscu dzisiejszego trawnika
• 4 miejsca równoległe przy Reymonta między Broniewskiego a Żeromskiego po wschodniej stronie jezdni do wybudowania na ekokratce w miejscu dzisiejszego trawnika
• 30 miejsc równoległych przy Reymonta między Żeromskiego a Schroegera do wybudowania na ekokratce w miejscu dzisiejszego trawnika
• 7 miejsc równoległych przy Conrada przed Brązowniczą (po północno-wschodniej stronie jezdni) do wybudowania na ekokratce w miejscu dzisiejszego trawnika
• 7 miejsc równoległych przy Wólczyńskiej między Andersena a Reymonta po południowej strony jezdni do wybudowania na ekokratce w miejscu dzisiejszego trawnika
• 10 miejsc równoległych przy Żeromskiego między Reymonta a Płatniczą po południowej stronie jezdni do wybudowania na ekokratce w miejscu dzisiejszego trawnika
ŻOLIBORZ:
• 20 miejsc skośnych przy Krasińskiego między Sady Żoliborskie a Broniewskiego po północnej stronie jezdni do wybudowania na ekokratce w miejscu dzisiejszego trawnika
• 15 miejsc równoległuch w al. Wojska Polskiego od Gołębiowskiego do Boguckiego po północnej stronie południowej jezdni do wybudowania na ekokratce w miejscu dzisiejszego trawnika
• 10 miejsc równoległych w al. Wojska Polskiego od Boguckiego do Wyspiańskiego po południowej stronie północnej jezdni do wybudowania na ekokratce w miejscu dzisiejszego trawnika
• 25 miejsc równoległych przy ul. Krasińskiego na odcinku od pl. Wilsona do Suzina po południowej stronie północnej jezdni do wybudowania na ekokratce w miejscu dzisiejszego trawnika
• 15 miejsc równoległych przy ul. Krasińskiego na odcinku od Suzina do Jaśkiewicza po południowej stronie północnej jezdni do wybudowania na ekokratce w miejscu dzisiejszego trawnika
• 10 miejsc równoległych przy ul. Krasińskiego na odcinku od Popiełuszki do Sadów Żoliborskich po południowej stronie północnej jezdni do wybudowania na ekokratce w miejscu dzisiejszego trawnika
• 5 miejsc równoległych przy ul. Braci Załuskich na odcinku od Tołwińskiego do Gojawiczyńskiej po zachodniej stronie jezdni do wybudowania na ekokratce w miejscu dzisiejszego trawnika
BEMOWO
• 10 miejsc równoległych przy ul. Pełczyńskiego na wysokości numerów 14 i 16 do wyznaczenia na istniejącej jezdni
Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji:
Jezdnie i obszary przy jezdniach w całej Warszawie – dokładne lokalizacje wskazane w opisie projektu
Lokalizacja na mapie:
Dane projektu
Skrócony opis projektu
Projekt polega na rozwiązaniu palącego problemu drastycznego deficytu miejsc parkingowych w Warszawie, poprzez budowę lub wytyczenie legalnych miejsc parkingowych na terenie całego miasta.
Opis projektu
Projekt zakłada wytyczenie dodatkowych miejsc parkingowych w następujących lokalizacjach i liczbie stanowisk:
KAMIONEK:
• 30 miejsc równoległych na jezdni przy ul. Chodakowskiej między Żupniczą a Mińską po stronie wschodniej
• 7 miejsc równoległych na jezdni przy ul. Żupniczej na wysokości SOHO i zakładów Siemens, po północnej stronie jezdni w miejscu gdzie dziś jest zakaz zatrzymywania mimo szerokiej jezdni
• 5 miejsc prostopadłych na bocznej ulicy odchodzącej od Lubelskiej w stronę wschodnią na dzisiejszym klepisku (ekokratka + posadzenie trawy) między tą bezimienną ulicą a ul. Bliską na ekokratce
• 5 miejsc równoległych na jezdni na odnodze ul. Lubelskiej (naprzeciwko nr Lubelska 15, na północ od skrzyżowania Lubelskiej ze Skaryszewską
PRAGA:
• 50 miejsc do wytyczenia obok skrzyżowania Markowskiej i Kijowskiej od strony północno-wschodniej (w miejscu, gdzie dziś znajduje się niezagospodarowany skwer winno się wytoczyć zatokę z wjazdem od ul. Markowskiej, zatoka powinna być wyłożona ekokratką)
• 10 miejsc równoległych przy ul. Jagiellońskiej za ul. Św. Cyryla i Metodego w stronę północną, do wybudowania na ekokratce w miejscu dzisiejszego trawnika
TARGÓWEK i BRÓDNO:
• 10 miejsc równoległych przy ul. Chodeckiej między ul. Matki Teresy z Kalkuty a Żuromińską do wybudowania na ekokratce w miejscu dzisiejszego trawnika
• 10 miejsc skośnych przy ul. Chodeckiej między Żuromińską a wewnętrzną uliczką, do wybudowania na ekokratce w miejscu dzisiejszego trawnika
• 20 miejsc skośnych przy ul. Łojewskiej między Chodecką a Łabiszyńską (strona północna) do wybudowania na ekokratce w miejscu dzisiejszego trawnika
MOKOTÓW:
• 8 miejsc równoległych przy ul. Domaniewskiej od ul. Postępu w stronę ul. Suwak na chodniku przy jezdni (zamiana tego chodnika na stanowiska parkingowe – bliżej budynków jest osobny chodnik dla pieszych)
• 15 miejsc równoległych przy ul. Domaniewskiej od ul. Suwak w stronę ul. Postępu do wytyczenia na jezni
• 5 miejsc skośnych przy ul. Domaniewskiej między Postępu a Wołoską w stronę Wołoskiej, do wybudowania na ekokratce w miejscu dzisiejszego osłupkowanego trawnika
• 7 miejsc równoległych przy ul. Domaniewskiej między Bryły a Modzelewskiego do wybudowania na ekokratce w miejscu dzisiejszego trawnika
• 15 miejsc równoległych przy ul. Domaniewskiej między Modzelewskiego a al. Niepodległości do wybudowania na ekokratce w miejscu dzisiejszego trawnika
• 20 miejsc równoległych przy ul. Samochodowej po stronie wschodniej między wysokością numeru 5 a ul. Woronicza, do wybudowania na ekokratce w miejscu dzisiejszego trawnika
BIAŁOŁĘKA
• 30 miejsc w rejonie skrzyżowania Myśliborskiej i Światowida – należy wybudować zatokę parkingową na dzisiejszym trawniku, z miejscami na ekokratce, z wjazdem od ul. Myśliborskiej
• 20 miejsc skośnych przy ul. Świderskiej w połowie drogi między Pojarów a Gębicką, po północno-wschodniej stronie jezdni, w miejscu gdzie dziś jest zakaz postoju, do wybudowania na ekokratce w miejscu dzisiejszego trawnika
• 20 miejsc równoległych przy ul. Świderskiej za Ćmielowską w stronę północną do wybudowania na ekokratce w miejscu dzisiejszego trawnika
• 20 miejsc równoległych przy ul. Mehoffera w stronę wschodnią między Osuchowską a Ceglaną, w miejscu dzisiejszego chodnika, chodnik równolegle do miejsc parkingowych do odtworzenia na terenie dzisiejszego trawnika.
WILANÓW
• 15 miejsc równoległych przy ul. Św. Urszuli Ledóchowskiej (od strony Świątyni Opatrzności Bożej) do wybudowania na ekokratce w miejscu dzisiejszego trawnika
• 7 miejsc równoległych przy ul. Hlonda przy Świątyni Opatrzności Bożej w miejscu, gdzie dziś jest osłupkowany plac
• 10 miejsc równoległych w al. Rzeczypospolitej między Osią Królewską w stronę Wilanowskiej do wybudowania na ekokratce w miejscu dzisiejszego trawnika
URSYNÓW
• 10 miejsc równoległych w al. KEN na wysokości P&R przed ul. Ciszewskiego w stronę południową do wybudowania na ekokratce w miejscu dzisiejszego trawnika
• 30 miejsc skośnych przy ul. Ciszewskiego między KEN a Pileckiego do wybudowania na ekokratce w miejscu dzisiejszego trawnika oraz do wyznaczenia na chodniku na końcu tego odcinka (za Dembowskiego)
• 30 miejsc skośnych przy ul. Pileckiego na środku odcinka między Ciszewskiego a Herbsta do wybudowania na ekokratce w miejscu dzisiejszego trawnika
GOCŁAW
• 100 miejsc w rejonie skrzyżowania Skalskiego i Bora Komorowskiego do wybudowania w zatokach po obu stronach ul. Skalskiego na północ od Bora Komorowskiego. Zatoka powinna mieć wjazdy od Skalskiego i być wyłożona ekokratką
• 30 miejsc skośnych po północnej stronie jezdni na wysokości Promenady do wybudowania na ekokratce w miejscu dzisiejszego trawnika
• 40 miejsc równoległych po północnej stronie jezdni na odcinku za Promenadą a przed Fieldorfa, do wybudowania na ekokratce w miejscu dzisiejszego trawnika
SASKA KĘPA
• 7 miejsc przy ul. Lotaryńskiej po zachodniej stronie, za skrzyżowaniem z Alzacką, do wybudowania na ekokratce w miejscu dzisiejszego trawnika w odstępach między drzewami
• 9 miejsc przy ul. Brukselskiej po południowej stronie jezdni między Lotaryńską a Ateńską (początkowa część tego odcinka), do wyznaczenia w układzie 2 koła na jezdni, 2 koła na chodniku.
GROCHÓW
• 10 miejsc skośnych (przywrócenie sprzed czasów zwężenia ul. Grochowskiej) na odcinku między Podskarbińską a Terespolską. Wyznaczenie miejsc nie wymaga prac budowlanych poza usunięciem szykan z jezdni oraz zmianą oznakowania poziomego i pionowego.
WOLA
• 5 miejsc prostopadłych przy ul. Karolkowej obok rurociągu w pobliżu skrzyżowania z Szarych Szeregów, strona zachodnia, do wybudowania na klepisku
• 25 miejsc równoległych przy ul. Kolejowej między Towarową a wysokością posesji Kolejowa 47, po południowej stronie jezdni, do wyznaczenia w układzie 2 koła na jezdni, 2 koła na poboczu
OCHOTA
• 32 miejsca równoległe przy ul. 1. Sierpnia między Żwirki i Wigury a Solińską, do wybudowania na ekokratce w miejscu dzisiejszego trawnika
• 10 miejsc równoległych przy ul. Korotyńskiego po południowej stronie między Grójecką a Sierpińskiego do wybudowania na ekokratce w miejscu dzisiejszego trawnika (za ścieżką rowerową)
• 10 miejsc równoległych przy Koszykowej między Chałubińskiego a Krzywickiego po północnej stronie jezdni do wyznaczenia na chodniku zamiast słupków
BIELANY:
• 6 miejsc równoległych przy Broniewskiego po północno-wschodniej stronie jezdni na odcinku między Jarzębskiego a Reymonta do wybudowania na ekokratce w miejscu dzisiejszego trawnika
• 4 miejsca równoległe przy Reymonta między Broniewskiego a Żeromskiego po wschodniej stronie jezdni do wybudowania na ekokratce w miejscu dzisiejszego trawnika
• 30 miejsc równoległych przy Reymonta między Żeromskiego a Schroegera do wybudowania na ekokratce w miejscu dzisiejszego trawnika
• 7 miejsc równoległych przy Conrada przed Brązowniczą (po północno-wschodniej stronie jezdni) do wybudowania na ekokratce w miejscu dzisiejszego trawnika
• 7 miejsc równoległych przy Wólczyńskiej między Andersena a Reymonta po południowej strony jezdni do wybudowania na ekokratce w miejscu dzisiejszego trawnika
• 10 miejsc równoległych przy Żeromskiego między Reymonta a Płatniczą po południowej stronie jezdni do wybudowania na ekokratce w miejscu dzisiejszego trawnika
ŻOLIBORZ:
• 20 miejsc skośnych przy Krasińskiego między Sady Żoliborskie a Broniewskiego po północnej stronie jezdni do wybudowania na ekokratce w miejscu dzisiejszego trawnika
• 15 miejsc równoległuch w al. Wojska Polskiego od Gołębiowskiego do Boguckiego po północnej stronie południowej jezdni do wybudowania na ekokratce w miejscu dzisiejszego trawnika
• 10 miejsc równoległych w al. Wojska Polskiego od Boguckiego do Wyspiańskiego po południowej stronie północnej jezdni do wybudowania na ekokratce w miejscu dzisiejszego trawnika
• 25 miejsc równoległych przy ul. Krasińskiego na odcinku od pl. Wilsona do Suzina po południowej stronie północnej jezdni do wybudowania na ekokratce w miejscu dzisiejszego trawnika
• 15 miejsc równoległych przy ul. Krasińskiego na odcinku od Suzina do Jaśkiewicza po południowej stronie północnej jezdni do wybudowania na ekokratce w miejscu dzisiejszego trawnika
• 10 miejsc równoległych przy ul. Krasińskiego na odcinku od Popiełuszki do Sadów Żoliborskich po południowej stronie północnej jezdni do wybudowania na ekokratce w miejscu dzisiejszego trawnika
• 5 miejsc równoległych przy ul. Braci Załuskich na odcinku od Tołwińskiego do Gojawiczyńskiej po zachodniej stronie jezdni do wybudowania na ekokratce w miejscu dzisiejszego trawnika
BEMOWO
• 10 miejsc równoległych przy ul. Pełczyńskiego na wysokości numerów 14 i 16 do wyznaczenia na istniejącej jezdni
Stanowiska parkingowe na chodniku, jeśli nie wskazano inaczej ani w konkretnych lokalizacjach inaczej nie określają odrębne przepisy, będą tworzone z płyt chodnikowych lub kostki. Stanowiska parkingowe na jezdni będą tworzone z nawierzchni identycznej z powierzchnią jezdni (w wielu wypadkach wystarczy odpowiednie oznakowanie). Stanowiska tworzone na terenach zielonych będą tworzone przy użyciu tzw. „ekokratki”. W sytuacjach, gdy nie ma możliwości wyznaczenia pełnowymiarowego miejsca parkingowego, ale da się wyznaczyć miejsce do legalnego (niezakazanego) parkowania miejsca takie będą tworzone, a organizacja ruchu bez wyznaczania oznaczonego stanowiska parkingowego będzie dopuszczała parkowanie (tzn. brak znaku zakazu parkowania, lub znak zakazu parkowania z tabliczką „nie dotyczy chodnika”, „nie dotyczy krawędzi jezdni” itp.).
4% ze wskazanej łącznej liczby miejsc parkingowych po zaokrągleniu do 1-ego pełnego miejsca w górę, będzie przeznaczone dla osób niepełnosprawnych. Wszystkie pozostałe miejsca parkingowe będą całkowicie ogólnodostępne, bez ograniczeń czasowych i bez wymagania jakichkolwiek identyfikatorów.
KAMIONEK:
• 30 miejsc równoległych na jezdni przy ul. Chodakowskiej między Żupniczą a Mińską po stronie wschodniej
• 7 miejsc równoległych na jezdni przy ul. Żupniczej na wysokości SOHO i zakładów Siemens, po północnej stronie jezdni w miejscu gdzie dziś jest zakaz zatrzymywania mimo szerokiej jezdni
• 5 miejsc prostopadłych na bocznej ulicy odchodzącej od Lubelskiej w stronę wschodnią na dzisiejszym klepisku (ekokratka + posadzenie trawy) między tą bezimienną ulicą a ul. Bliską na ekokratce
• 5 miejsc równoległych na jezdni na odnodze ul. Lubelskiej (naprzeciwko nr Lubelska 15, na północ od skrzyżowania Lubelskiej ze Skaryszewską
PRAGA:
• 50 miejsc do wytyczenia obok skrzyżowania Markowskiej i Kijowskiej od strony północno-wschodniej (w miejscu, gdzie dziś znajduje się niezagospodarowany skwer winno się wytoczyć zatokę z wjazdem od ul. Markowskiej, zatoka powinna być wyłożona ekokratką)
• 10 miejsc równoległych przy ul. Jagiellońskiej za ul. Św. Cyryla i Metodego w stronę północną, do wybudowania na ekokratce w miejscu dzisiejszego trawnika
TARGÓWEK i BRÓDNO:
• 10 miejsc równoległych przy ul. Chodeckiej między ul. Matki Teresy z Kalkuty a Żuromińską do wybudowania na ekokratce w miejscu dzisiejszego trawnika
• 10 miejsc skośnych przy ul. Chodeckiej między Żuromińską a wewnętrzną uliczką, do wybudowania na ekokratce w miejscu dzisiejszego trawnika
• 20 miejsc skośnych przy ul. Łojewskiej między Chodecką a Łabiszyńską (strona północna) do wybudowania na ekokratce w miejscu dzisiejszego trawnika
MOKOTÓW:
• 8 miejsc równoległych przy ul. Domaniewskiej od ul. Postępu w stronę ul. Suwak na chodniku przy jezdni (zamiana tego chodnika na stanowiska parkingowe – bliżej budynków jest osobny chodnik dla pieszych)
• 15 miejsc równoległych przy ul. Domaniewskiej od ul. Suwak w stronę ul. Postępu do wytyczenia na jezni
• 5 miejsc skośnych przy ul. Domaniewskiej między Postępu a Wołoską w stronę Wołoskiej, do wybudowania na ekokratce w miejscu dzisiejszego osłupkowanego trawnika
• 7 miejsc równoległych przy ul. Domaniewskiej między Bryły a Modzelewskiego do wybudowania na ekokratce w miejscu dzisiejszego trawnika
• 15 miejsc równoległych przy ul. Domaniewskiej między Modzelewskiego a al. Niepodległości do wybudowania na ekokratce w miejscu dzisiejszego trawnika
• 20 miejsc równoległych przy ul. Samochodowej po stronie wschodniej między wysokością numeru 5 a ul. Woronicza, do wybudowania na ekokratce w miejscu dzisiejszego trawnika
BIAŁOŁĘKA
• 30 miejsc w rejonie skrzyżowania Myśliborskiej i Światowida – należy wybudować zatokę parkingową na dzisiejszym trawniku, z miejscami na ekokratce, z wjazdem od ul. Myśliborskiej
• 20 miejsc skośnych przy ul. Świderskiej w połowie drogi między Pojarów a Gębicką, po północno-wschodniej stronie jezdni, w miejscu gdzie dziś jest zakaz postoju, do wybudowania na ekokratce w miejscu dzisiejszego trawnika
• 20 miejsc równoległych przy ul. Świderskiej za Ćmielowską w stronę północną do wybudowania na ekokratce w miejscu dzisiejszego trawnika
• 20 miejsc równoległych przy ul. Mehoffera w stronę wschodnią między Osuchowską a Ceglaną, w miejscu dzisiejszego chodnika, chodnik równolegle do miejsc parkingowych do odtworzenia na terenie dzisiejszego trawnika.
WILANÓW
• 15 miejsc równoległych przy ul. Św. Urszuli Ledóchowskiej (od strony Świątyni Opatrzności Bożej) do wybudowania na ekokratce w miejscu dzisiejszego trawnika
• 7 miejsc równoległych przy ul. Hlonda przy Świątyni Opatrzności Bożej w miejscu, gdzie dziś jest osłupkowany plac
• 10 miejsc równoległych w al. Rzeczypospolitej między Osią Królewską w stronę Wilanowskiej do wybudowania na ekokratce w miejscu dzisiejszego trawnika
URSYNÓW
• 10 miejsc równoległych w al. KEN na wysokości P&R przed ul. Ciszewskiego w stronę południową do wybudowania na ekokratce w miejscu dzisiejszego trawnika
• 30 miejsc skośnych przy ul. Ciszewskiego między KEN a Pileckiego do wybudowania na ekokratce w miejscu dzisiejszego trawnika oraz do wyznaczenia na chodniku na końcu tego odcinka (za Dembowskiego)
• 30 miejsc skośnych przy ul. Pileckiego na środku odcinka między Ciszewskiego a Herbsta do wybudowania na ekokratce w miejscu dzisiejszego trawnika
GOCŁAW
• 100 miejsc w rejonie skrzyżowania Skalskiego i Bora Komorowskiego do wybudowania w zatokach po obu stronach ul. Skalskiego na północ od Bora Komorowskiego. Zatoka powinna mieć wjazdy od Skalskiego i być wyłożona ekokratką
• 30 miejsc skośnych po północnej stronie jezdni na wysokości Promenady do wybudowania na ekokratce w miejscu dzisiejszego trawnika
• 40 miejsc równoległych po północnej stronie jezdni na odcinku za Promenadą a przed Fieldorfa, do wybudowania na ekokratce w miejscu dzisiejszego trawnika
SASKA KĘPA
• 7 miejsc przy ul. Lotaryńskiej po zachodniej stronie, za skrzyżowaniem z Alzacką, do wybudowania na ekokratce w miejscu dzisiejszego trawnika w odstępach między drzewami
• 9 miejsc przy ul. Brukselskiej po południowej stronie jezdni między Lotaryńską a Ateńską (początkowa część tego odcinka), do wyznaczenia w układzie 2 koła na jezdni, 2 koła na chodniku.
GROCHÓW
• 10 miejsc skośnych (przywrócenie sprzed czasów zwężenia ul. Grochowskiej) na odcinku między Podskarbińską a Terespolską. Wyznaczenie miejsc nie wymaga prac budowlanych poza usunięciem szykan z jezdni oraz zmianą oznakowania poziomego i pionowego.
WOLA
• 5 miejsc prostopadłych przy ul. Karolkowej obok rurociągu w pobliżu skrzyżowania z Szarych Szeregów, strona zachodnia, do wybudowania na klepisku
• 25 miejsc równoległych przy ul. Kolejowej między Towarową a wysokością posesji Kolejowa 47, po południowej stronie jezdni, do wyznaczenia w układzie 2 koła na jezdni, 2 koła na poboczu
OCHOTA
• 32 miejsca równoległe przy ul. 1. Sierpnia między Żwirki i Wigury a Solińską, do wybudowania na ekokratce w miejscu dzisiejszego trawnika
• 10 miejsc równoległych przy ul. Korotyńskiego po południowej stronie między Grójecką a Sierpińskiego do wybudowania na ekokratce w miejscu dzisiejszego trawnika (za ścieżką rowerową)
• 10 miejsc równoległych przy Koszykowej między Chałubińskiego a Krzywickiego po północnej stronie jezdni do wyznaczenia na chodniku zamiast słupków
BIELANY:
• 6 miejsc równoległych przy Broniewskiego po północno-wschodniej stronie jezdni na odcinku między Jarzębskiego a Reymonta do wybudowania na ekokratce w miejscu dzisiejszego trawnika
• 4 miejsca równoległe przy Reymonta między Broniewskiego a Żeromskiego po wschodniej stronie jezdni do wybudowania na ekokratce w miejscu dzisiejszego trawnika
• 30 miejsc równoległych przy Reymonta między Żeromskiego a Schroegera do wybudowania na ekokratce w miejscu dzisiejszego trawnika
• 7 miejsc równoległych przy Conrada przed Brązowniczą (po północno-wschodniej stronie jezdni) do wybudowania na ekokratce w miejscu dzisiejszego trawnika
• 7 miejsc równoległych przy Wólczyńskiej między Andersena a Reymonta po południowej strony jezdni do wybudowania na ekokratce w miejscu dzisiejszego trawnika
• 10 miejsc równoległych przy Żeromskiego między Reymonta a Płatniczą po południowej stronie jezdni do wybudowania na ekokratce w miejscu dzisiejszego trawnika
ŻOLIBORZ:
• 20 miejsc skośnych przy Krasińskiego między Sady Żoliborskie a Broniewskiego po północnej stronie jezdni do wybudowania na ekokratce w miejscu dzisiejszego trawnika
• 15 miejsc równoległuch w al. Wojska Polskiego od Gołębiowskiego do Boguckiego po północnej stronie południowej jezdni do wybudowania na ekokratce w miejscu dzisiejszego trawnika
• 10 miejsc równoległych w al. Wojska Polskiego od Boguckiego do Wyspiańskiego po południowej stronie północnej jezdni do wybudowania na ekokratce w miejscu dzisiejszego trawnika
• 25 miejsc równoległych przy ul. Krasińskiego na odcinku od pl. Wilsona do Suzina po południowej stronie północnej jezdni do wybudowania na ekokratce w miejscu dzisiejszego trawnika
• 15 miejsc równoległych przy ul. Krasińskiego na odcinku od Suzina do Jaśkiewicza po południowej stronie północnej jezdni do wybudowania na ekokratce w miejscu dzisiejszego trawnika
• 10 miejsc równoległych przy ul. Krasińskiego na odcinku od Popiełuszki do Sadów Żoliborskich po południowej stronie północnej jezdni do wybudowania na ekokratce w miejscu dzisiejszego trawnika
• 5 miejsc równoległych przy ul. Braci Załuskich na odcinku od Tołwińskiego do Gojawiczyńskiej po zachodniej stronie jezdni do wybudowania na ekokratce w miejscu dzisiejszego trawnika
BEMOWO
• 10 miejsc równoległych przy ul. Pełczyńskiego na wysokości numerów 14 i 16 do wyznaczenia na istniejącej jezdni
Stanowiska parkingowe na chodniku, jeśli nie wskazano inaczej ani w konkretnych lokalizacjach inaczej nie określają odrębne przepisy, będą tworzone z płyt chodnikowych lub kostki. Stanowiska parkingowe na jezdni będą tworzone z nawierzchni identycznej z powierzchnią jezdni (w wielu wypadkach wystarczy odpowiednie oznakowanie). Stanowiska tworzone na terenach zielonych będą tworzone przy użyciu tzw. „ekokratki”. W sytuacjach, gdy nie ma możliwości wyznaczenia pełnowymiarowego miejsca parkingowego, ale da się wyznaczyć miejsce do legalnego (niezakazanego) parkowania miejsca takie będą tworzone, a organizacja ruchu bez wyznaczania oznaczonego stanowiska parkingowego będzie dopuszczała parkowanie (tzn. brak znaku zakazu parkowania, lub znak zakazu parkowania z tabliczką „nie dotyczy chodnika”, „nie dotyczy krawędzi jezdni” itp.).
4% ze wskazanej łącznej liczby miejsc parkingowych po zaokrągleniu do 1-ego pełnego miejsca w górę, będzie przeznaczone dla osób niepełnosprawnych. Wszystkie pozostałe miejsca parkingowe będą całkowicie ogólnodostępne, bez ograniczeń czasowych i bez wymagania jakichkolwiek identyfikatorów.
Projektowanie uniwersalne
Tak
Uzasadnienie realizacji projektu
Projekt ma na celu zniwelowanie drastycznego deficytu
ogólnodostępnych miejsc parkingowych w centrum Warszawy. Jest to szczególnie istotne w czasach pandemii, która spowodowała trwałą zmianę preferencji mobilności wśród ludności na rzecz indywidualnego, bezpiecznego, transportu samochodowego i ograniczenie korzystania z zatłoczonej komunikacji zbiorowej, w której ryzyko zarażenia chorobami zakaźnymi jest nieporównywalnie większe.
Dodatkowo projekt przyczyni się do ograniczenia niepotrzebnego
krążenia samochodów w poszukiwaniu wolnego miejsca parkingowego, dzięki czemu ograniczona zostanie ilość spalin i poprawie ulegnie jakość powietrza, na czym skorzystają wszyscy warszawiacy niezależnie od
wieku i preferowanego środka komunikacji.
Realizacja projektu zwiększy także dostępność miejsc parkingowych dla osób niepełnosprawnych.
ogólnodostępnych miejsc parkingowych w centrum Warszawy. Jest to szczególnie istotne w czasach pandemii, która spowodowała trwałą zmianę preferencji mobilności wśród ludności na rzecz indywidualnego, bezpiecznego, transportu samochodowego i ograniczenie korzystania z zatłoczonej komunikacji zbiorowej, w której ryzyko zarażenia chorobami zakaźnymi jest nieporównywalnie większe.
Dodatkowo projekt przyczyni się do ograniczenia niepotrzebnego
krążenia samochodów w poszukiwaniu wolnego miejsca parkingowego, dzięki czemu ograniczona zostanie ilość spalin i poprawie ulegnie jakość powietrza, na czym skorzystają wszyscy warszawiacy niezależnie od
wieku i preferowanego środka komunikacji.
Realizacja projektu zwiększy także dostępność miejsc parkingowych dla osób niepełnosprawnych.
Charakterystyka
Kategoria tematyczna projektu
Potencjalni odbiorcy projektu
Kosztorys
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
4 599 400,00 zł
Co sądzisz o tym pomyśle?
Dodaj komentarzW Warszawie nie ma deficytu miejsc postojowych. Jest za to nadmiar samochodów.
Zabieranie trawników i chodników, żeby budować parkingi to barbarzyństwo.
Ale jak już zabierać będziesz na swoje ukochane ddry, to będzie ok?
Komentarz został usunięty przez autora
W Warszawie przybywa budynków a miejsc parkingowych ubywa.
Takie projekty na ogół krytykują Ci co sami mają miejsca parkingowe w garażu podziemnym.
Tyle że mieszkańcy starszych bloków takiej możliwości nie mają.
Jestem za.
Trzeba wspierać ten projekt.
Mam nadzieję, że sarkazm został zrozumiany.
Jak można tak na rympał rzucić kilkadziesiąt lokalizacji i bez (jak widzę) cienia pomysłu i rozeznania miejsc wrzucić tam miejsca postojowe. Przejrzałem kilka lokalizacji i są to miejsca wyjęte z pracy proktologa.