Zaparkuj rower wygodnie i bezpiecznie na Mokotowie (wiaty i stojaki rowerowe)

1083
Trwa ocena
Pomysł na rok 2022
Lokalizacja Mokotów
Autor pomysłu Tomek Prucnal
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
290 000 zł
Kategoria
  • komunikacja publiczna i drogi
  • ochrona środowiska
  • przestrzeń publiczna
  • sport
Poziom zgłaszanego projektu
dzielnicowy
Pięć krytych wiat ze stojakami rowerowymi do pozostawienia zapiętego roweru (lub hulajnogi elektrycznej), ze stacjami do samodzielnego serwisowania roweru (pompka + klucze). Umiejscowione w punktach dogodnych do przesiadki do transportu publicznego (metro, tramwaj, autobus) lub pieszego dojścia do miejsca docelowego (np. uczelni, pracy lub parku, miejsca rekreacyjnego).

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
dzielnicowy
Dzielnica:
Mokotów
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
5 lokalizacji, na działkach, których właścicielem jest M. St. Warszawy i które spełniają opisane w projekcie kryteria. Przykładowe działki, które spełniają kryteria określone w projekcie:
1. Okolice Metra Pola Mokotowskie: np. działka nr 23 z obrębu 10103, na rogu ul. Rakowieckiej i Alei Niepodległości lub inne działki w pasie drogowym Alei Niepodległości na odcinku od ul Rakowieckiej do ul. Batorego.
2. Okolice Szpitala Świętej Rodziny: np. działka nr 141/3 z obrębu 10110 na rogu ul Madalińskiego i ul. Kazimierzowskiej lub inne pobliskie działki.
3. Przy Bazarku Wałbrzyska, np. działka 428/5 lub 429 z obrębu 10407 przy ścieżce rowerowej z Piaseczna do Dworca Południowego i Metra Wilanowska lub inne działki w pasie drogowym ulicy Puławskiej.
4. Okolice PKP Służewiec (działki M. St. Warszawy wzdłuż ulicy Suwak, np. działka 11/1 z obrębu 10808.
5. Przy Plaży przy Jeziorku Czerniakowskim, na północ od OSiR na ul. Jeziornej 4 , na wysokości skrzyżowania z ul. Kąpielową, np. działki z obrębu 10520.
Lokalizacja na mapie:

Dane projektu

Skrócony opis projektu
Pięć krytych wiat ze stojakami rowerowymi do pozostawienia zapiętego roweru (lub hulajnogi elektrycznej), ze stacjami do samodzielnego serwisowania roweru (pompka + klucze). Umiejscowione w punktach dogodnych do przesiadki do transportu publicznego (metro, tramwaj, autobus) lub pieszego dojścia do miejsca docelowego (np. uczelni, pracy lub parku, miejsca rekreacyjnego).
Opis projektu
Projekt polega na stworzeniu pięciu miejsc w których komfortowo można zaparkować oraz serwisować rowery. Stąd takie miejsce powinno obejmować:
• Krytą wiatę rowerową, która chroni rowery przed opadami, a jednoczenie jest lekką konstrukcją małej architektury, wtapiającą się w otoczenie. Koszt pięciu wiat rowerowych na 20 rowerów każda (zakup, montaż i roczny serwis): 5x 40000 zł = 200 000 zł
• Stojaki rowerowe, które umożliwiają przypięcie ram roweru, nie tylko koła, aby właściciele czuli się bezpieczniej. W każdej wiacie powinno zostać zamontowanych 10 stojaków U-kształtnych na 2 rowery, co przy uwzględnieniu kosztów zakupu, montażu oraz utwardzenia gruntu daje koszt sumaryczny 50 000 zł.
• Stacje Samodzielnego Serwisowania Roweru, aby umożliwić podpompowanie kół oraz drobne naprawy kluczami płaskimi i imbusowymi, śrubokręt płaski i śrubokręt krzyżakowy. 5 takich stacji to koszt 40 000 zł.
Wiaty powinny być zlokalizowane w miejscach umożliwiających łatwy dojazd rowerem, np. przy sciezkach rowerowych lub ulicach o niskim natężeniu ruchu samochodowego, w miejscach będących naturalnym punktem przesiadkowym (np. do transportu publicznego lub kolejowego) lub docelowym (bliskość uczelni, biur, parków, bazarów).
Wiaty powinny stanąć w miejscach uczęszczanych, w których może być infrastruktura do poruszania się rowerem, ale brakuje infrastruktury do bezpiecznego pozostawienia roweru na dłuższy czas.
Projektowanie uniwersalne
Nie
Projektowanie uniwersalne - Uzasadnienie
Projekt spełnia możliwie wiele zasad projektowania uniwersalnego - wszystkie proponowane miejsca są ogólnodostępne, dostęp jest darmowy, całodobowy oraz bez barier architektonicznych. Usługa jest użyteczna i atrakcyjna dla wszystkich grup wiekowych.

Projekt nie będzie bezpośrednio użyteczny dla osób niepełnosprawnych ze znacznym upośledzeniem ruchowym, uniemożliwiającym jazdę na rowerze. Aczkolwiek, spodziewam się, że ograniczenie zatłoczenia w środkach komunikacji miejskiej będzie korzystne dla osób niepełnosprawnych.
Uzasadnienie realizacji projektu
Projekt odpowiada na potrzebę bezpiecznego i wygodnego pozostawienia roweru na dłuższy czas, w miejscu dogodnym do przesiadki do transportu publicznego lub w miejscu długotrwałego przebywania. Wg. dostępnych badan - możliwość pozostawienia roweru w bezpiecznym miejscu jest jednym z krytycznych czynników warunkujących przesiadkę na taką, ekologiczną i zdrową formę transportu! Jest to szczególnie istotne przy gwałtownym rozwoju ścieżek rowerowych w Warszawie, przy braku rozbudowy pozostałej infrastruktury rowerowej.

Charakterystyka

Potencjalni odbiorcy projektu

Kosztorys

Szacunkowy koszt realizacji projektu:
290 000,00 zł

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (0)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany

Brak komentarzy

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany