Ścieżka rowerowa i chodnik wzdłuż al. Wilanowskiej (Dominikańska - Faworytki)
1030
Wybrany w głosowaniu - Projekt zwycięski /
W trakcie realizacji
Pomysł na rok 2022
Lokalizacja Mokotów

Koszt pomysłu
702 000 zł
Kategoria
Poziom zgłaszanego projektu
dzielnicowy
Projekt polega na wybudowaniu chodnika wzdłuż al. Wilanowskiej oraz korekcie obecnej nawierzchni asfaltowej na odcinku Dominikańska - Potoki - Faworytki, który zostałby oznakowany jako droga dla rowerów. Na skrzyżowaniu z ul. Dominikańską powstaną przejazdy dla rowerów. Pozwoli to na komfortowe poruszanie się pieszych oraz wygodne korzystanie z głównego połączenia rowerowego Wilanów-Mokotów.
Realizacja pomysłu
Aktualizacja:
28.06.2022 13:40
Trwają prace projektowe.
Jednostka odpowiadająca za realizację:
Zarząd Dróg Miejskich
Lokalizacja
Poziom zgłaszanego projektu:
dzielnicowy
Dzielnica:
Mokotów
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
al. Wilanowska odcinek Dominikańska - Potoki - Faworytki
Lokalizacja na mapie:
Dane projektu
Skrócony opis projektu
Projekt polega na wybudowaniu chodnika wzdłuż al. Wilanowskiej oraz korekcie obecnej nawierzchni asfaltowej na odcinku Dominikańska - Potoki - Faworytki, który zostałby oznakowany jako droga dla rowerów. Na skrzyżowaniu z ul. Dominikańską powstaną przejazdy dla rowerów. Pozwoli to na komfortowe poruszanie się pieszych oraz wygodne korzystanie z głównego połączenia rowerowego Wilanów-Mokotów.
Opis projektu
Ścieżka rowerowa wzdłuż al. Wilanowskiej jest głównym szlakiem rowerowym, który łączy Wilanów i Mokotów. Ścieżka w granicach dzielnicy Mokotów jest w większości niekompletna, pełna przerw i przeszkód.
W projekcie tym skupiam się na odcinku Dominikańska - Potoki - Faworytki. Obecnie piesi i rowerzyści poruszają się tam wspólną ścieżką asfaltową o szerokości ok 3m. Odcinek ten jest stromy, ponieważ przecina skarpę warszawską. Rowerzyści i osoby na innych pojazdach osiągają duże prędkości, co stwarza wiele niebezpiecznych sytuacji. Należy odseparować pieszych od rowerzystów i pozostałych użytkowników. Skorygowana ścieżka wzdłuż Wilanowskiej połączy się z istniejącą DDR na ul. Potoki. Powstaną również przejazdy dla rowerów na skrzyżowaniu z ul. Dominikańską, gdzie była zostawiona rezerwa.
Głównym zadaniem projektu jest budowa ok 600m chodnika obok istniejącej ścieżki bitumicznej. Jest to główne dojście do najbliższej stacji metra dla wielu mieszkańców. Okolica bardzo szybko się zabudowuje, co powoduje, że pieszych jest coraz więcej.
Drugą częścią projektu jest odpowiednia korekta przebiegu nawierzchni bitumicznej, opcjonalne zwężenie jej do 2,5m, oznaczenie jako DDR oraz zbliżenie do jezdni jeśli będzie to konieczne. Między nowym chodnikiem i DDR, a jezdnią główną powinien pozostać pas zieleni na zaplanowane tam drzewa. Nowy chodnik i DDR również powinien rozdzielać minimalny pas zieleni.
Z projektu wyłączyłem niestety odcinki w pobliżu przystanków Dominikańska 02 i Dolina Służewiecka 04. Miejsca te są bardzo niebezpieczne dla pieszych i rowerzystów. Obecnie jest tam zbyt wąsko nawet dla pieszych. Miejsca te wymagają jednak bardziej skomplikowanej przebudowy, przesunięcia latarni, zatok autobusowych, uporządkowania zjazdów na posesje. Nie jest to możliwe do zrealizowania w obecnej formule Budżetu Obywatelskiego.
W projekcie tym skupiam się na odcinku Dominikańska - Potoki - Faworytki. Obecnie piesi i rowerzyści poruszają się tam wspólną ścieżką asfaltową o szerokości ok 3m. Odcinek ten jest stromy, ponieważ przecina skarpę warszawską. Rowerzyści i osoby na innych pojazdach osiągają duże prędkości, co stwarza wiele niebezpiecznych sytuacji. Należy odseparować pieszych od rowerzystów i pozostałych użytkowników. Skorygowana ścieżka wzdłuż Wilanowskiej połączy się z istniejącą DDR na ul. Potoki. Powstaną również przejazdy dla rowerów na skrzyżowaniu z ul. Dominikańską, gdzie była zostawiona rezerwa.
Głównym zadaniem projektu jest budowa ok 600m chodnika obok istniejącej ścieżki bitumicznej. Jest to główne dojście do najbliższej stacji metra dla wielu mieszkańców. Okolica bardzo szybko się zabudowuje, co powoduje, że pieszych jest coraz więcej.
Drugą częścią projektu jest odpowiednia korekta przebiegu nawierzchni bitumicznej, opcjonalne zwężenie jej do 2,5m, oznaczenie jako DDR oraz zbliżenie do jezdni jeśli będzie to konieczne. Między nowym chodnikiem i DDR, a jezdnią główną powinien pozostać pas zieleni na zaplanowane tam drzewa. Nowy chodnik i DDR również powinien rozdzielać minimalny pas zieleni.
Z projektu wyłączyłem niestety odcinki w pobliżu przystanków Dominikańska 02 i Dolina Służewiecka 04. Miejsca te są bardzo niebezpieczne dla pieszych i rowerzystów. Obecnie jest tam zbyt wąsko nawet dla pieszych. Miejsca te wymagają jednak bardziej skomplikowanej przebudowy, przesunięcia latarni, zatok autobusowych, uporządkowania zjazdów na posesje. Nie jest to możliwe do zrealizowania w obecnej formule Budżetu Obywatelskiego.
Projektowanie uniwersalne
Tak
Uzasadnienie realizacji projektu
Realizacja tego projektu będzie bardzo oczekiwaną zmianą na Mokotowskim odcinku tego bardzo ważnego połączenia rowerowego. Piesi zyskają wygodny i bezpieczny chodnik, główne dojście do stacji metra dla wielu mieszkańców, a rowerzyści odrębną i wygodną ścieżkę. Mam nadzieję, że zapoczątkuje to zmiany w tej okolicy i skłoni miasto to przebudowy pozostałych odcinków.
Charakterystyka
Kategoria tematyczna projektu
Potencjalni odbiorcy projektu
Kosztorys
Kosztorys realizacji projektu
Wyznaczenie przejazdów dla rowerzystów na skrzyżowaniu z ul. Dominikańską: 100 000 zł
Budowa chodnika na odcinku Dominikańska-Faworytki: 440 m x 2 m x 400 zł/m2 = 352 000 zł
Korekta przebiegu drogi dla rowerów w rejonie al. Wilanowskiej 194: 100 m x 3 m x 400 zł/m2 = 120 000 zł
Budowa łącznika drogi dla rowerów do ul. Faworytki: 10 m x 2,5 m x 400 zł/m2 = 10 000 zł
Oznakowanie istniejącego chodnika jako drogi dla rowerów: 20 000 zł
Odtworzenie zieleni: 20 000 zł
Dokumentacja projektowa: 60 000 zł
Czasowa organizacja ruchu: 20 000 zł
Razem: 702 000 zł
Budowa chodnika na odcinku Dominikańska-Faworytki: 440 m x 2 m x 400 zł/m2 = 352 000 zł
Korekta przebiegu drogi dla rowerów w rejonie al. Wilanowskiej 194: 100 m x 3 m x 400 zł/m2 = 120 000 zł
Budowa łącznika drogi dla rowerów do ul. Faworytki: 10 m x 2,5 m x 400 zł/m2 = 10 000 zł
Oznakowanie istniejącego chodnika jako drogi dla rowerów: 20 000 zł
Odtworzenie zieleni: 20 000 zł
Dokumentacja projektowa: 60 000 zł
Czasowa organizacja ruchu: 20 000 zł
Razem: 702 000 zł
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
702 000,00 zł
Skutki realizacji (wypełnia pracownik Urzędu m.st. Warszawy)
Skutki realizacji
Budowa chodnika kosztem części trawnika i wykorzystanie istniejącego chodnika jako drogi dla rowerów.
Modyfikacje
24.05.2021 14:41
27.05.2021 11:45
Co sądzisz o tym pomyśle?
Dodaj komentarzPo drugie po stronie południowej też są zatoki, jest też prawoskręt w Dominikańską i pas rozbiegowy za Dominikańską. Tam również byłby problem ze znalezieniem miejsca na ddr.