Ścieżka rowerowa i chodnik wzdłuż al. Wilanowskiej (Dominikańska-Potoki-Lubaszki)

1030
Trwa ocena
Pomysł na rok 2022
Lokalizacja Mokotów
Autor pomysłu Łukasz Rossochacki
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
800 000 zł
Kategoria
  • komunikacja publiczna i drogi
  • przestrzeń publiczna
Poziom zgłaszanego projektu
dzielnicowy
Projekt polega na wybudowaniu chodnika wzdłuż al. Wilanowskiej oraz korekcie obecnej nawierzchni asfaltowej na odcinku Dominikańska - Potoki - Lubaszki. Pozwoli to na komfortowe poruszanie się pieszych oraz wygodne korzystanie z głównego połączenia rowerowego Wilanów-Mokotów.

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
dzielnicowy
Dzielnica:
Mokotów
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
al. Wilanowska odcinek Dominikańska - Potoki - Lubaszki
Lokalizacja na mapie:

Dane projektu

Skrócony opis projektu
Projekt polega na wybudowaniu chodnika wzdłuż al. Wilanowskiej oraz korekcie obecnej nawierzchni asfaltowej na odcinku Dominikańska - Potoki - Lubaszki. Pozwoli to na komfortowe poruszanie się pieszych oraz wygodne korzystanie z głównego połączenia rowerowego Wilanów-Mokotów.
Opis projektu
Ścieżka rowerowa wzdłuż al. Wilanowskiej jest głównym szlakiem rowerowym, który łączy Wilanów i Mokotów. Ścieżka w granicach dzielnicy Mokotów jest w większości niekompletna, pełna przerw i przeszkód.

W projekcie tym skupiam się na odcinku Dominikańska - Potoki - Lubaszki. Obecnie piesi i rowerzyści poruszają się tam wspólną ścieżką asfaltową o szerokości ok 3m. Odcinek ten jest stromy, ponieważ przecina skarpę Warszawską. Rowerzyści i osoby na innych pojazdach osiągają duże prędkości, co stwarza wiele niebezpiecznych sytuacji. Należy odseparować pieszych od rowerzystów i pozostałych użytkowników. Skorygowana ścieżka wzdłuż Wilanowskiej połączy się z istniejącą DDR na ul. Potoki. Należy również uwzględnić połączenie z planowaną DDR na ul. Przy Żółtej Karczmie.

Głównym zadaniem projektu jest budowa ok 600m chodnika obok istniejącej ścieżki bitumicznej. Jest to główne dojście do najbliższej stacji metra dla wielu mieszkańców. Okolica bardzo szybko się zabudowuje, co powoduje, że pieszych jest coraz więcej.
Drugą częścią projektu jest odpowiednia korekta przebiegu nawierzchni bitumicznej, opcjonalne zwężenie jej do 2,5m, oznaczenie jako DDR oraz zbliżenie do jezdni jeśli będzie to konieczne. Między nowym chodnikiem i DDR, a jezdnią główną powinien pozostać pas zieleni na zaplanowane tam drzewa. Nowy chodnik i DDR również powinien rozdzielać minimalny pas zieleni.

Z projektu wyłączyłem niestety odcinki w pobliżu przystanków Dominikańska 02 i Dolina Służewiecka 04. Miejsca te są bardzo niebezpieczne dla pieszych i rowerzystów. Obecnie jest tam zbyt wąsko nawet dla pieszych. Miejsca te wymagają jednak bardziej skomplikowanej przebudowy, przesunięcia latarni, zatok autobusowych, uporządkowania zjazdów na posesje. Nie jest to możliwe do zrealizowania w obecnej formule Budżetu Obywatelskiego. Do zweryfikowania, czy w ramach tego projektu można poprawić warunki rowerzystów i pieszych na wysokości al. Wilanowska 208 i 212 przedłużając chodnik i DDR kosztem niepotrzebnej drogi z kostki.
Projektowanie uniwersalne
Tak
Uzasadnienie realizacji projektu
Realizacja tego projektu będzie bardzo oczekiwaną zmianą na Mokotowskim odcinku tego bardzo ważnego połączenia rowerowego. Piesi zyskają wygodny i bezpieczny chodnik, główne dojście do stacji metra dla wielu mieszkańców, a rowerzyści odrębną i wygodną ścieżkę. Mam nadzieję, że zapoczątkuje to zmiany w tej okolicy i skłoni miasto to przebudowy pozostałych odcinków.

Charakterystyka

Kosztorys

Szacunkowy koszt realizacji projektu:
800 000,00 zł

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (3)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany
  • Widzę, że nasze projekty pokrywają się. Ciekawa jestem, co z nich zostawią urzędnicy. Myślę, że po weryfikacji przez urzędników, warto by było połączyć je w jeden projekt, żeby mieszkańcy nie musieli głosować na to samo. https://bo.um.warszawa.pl/projekt/23356?user=
  • A może lepszym pomysłem byłoby poprowadzenie ścieżki po południowej stronie Wilanowskiej? Wtedy zniknąłby problem braku miejsca przy przystankach, przynajmniej przy Dolinie Służewieckiej.
    Mateusz Glinka  28.01.2021 01:22
    • Nie jest to dobry pomysł z kilku powodów. Po pierwsze po północnej stronie już jest fragment infrastruktury (od Bukowińskiej do drogi technicznej na wysokości ul. Dominikańskiej). Poza tym dalej, za Doliną Służewiecką ddr jest po stronie północnej. Ważne jest tworzenie spójnej infrastruktury, a nie zmuszanie rowerzystów do wielokrotnego przekraczania jezdni.
      Po drugie po stronie południowej też są zatoki, jest też prawoskręt w Dominikańską i pas rozbiegowy za Dominikańską. Tam również byłby problem ze znalezieniem miejsca na ddr.
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany