Równe chodniki i bezpieczne przejścia dla pieszych na Służewie i Służewcu

350
Wycofany przez autora
Pomysł na rok 2017
Lokalizacja Mokotów
rejon A
Autor pomysłu Robert Buciak
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
310 165 zł
Kategoria
  • komunikacja/drogi
  • przestrzeń publiczna
  • zdrowie
Poziom zgłaszanego projektu
lokalny
Na Służewie i Służewcu chodniki są w złym stanie technicznym. Przejścia dla pieszych są niebezpieczne. W kilku ważnych miejscach wcale nie ma przejść dla pieszych. Ten projekt zawiera wszystkie najważniejsze zmiany, które potrzebują piesi, aby wygodnie i bezpiecznie chodzić do ulicach.

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
lokalny
Dzielnica:
Mokotów
Obszar objęty pomysłem:
rejon A
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
Podbipięty, Niedźwiedzia, Bacha, Smyczkowa, Modzelewskiego, Bełdan, Orzycka, Niegocińska, Gotarda,
Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji:
Nierówne, połamane chodniki i niebezpieczne przejścia dla pieszych
Lokalizacja na mapie:

Dane projektu

Skrócony opis projektu
Na Służewie i Służewcu chodniki są w złym stanie technicznym. Przejścia dla pieszych są niebezpieczne. W kilku ważnych miejscach wcale nie ma przejść dla pieszych. Ten projekt zawiera wszystkie najważniejsze zmiany, które potrzebują piesi, aby wygodnie i bezpiecznie chodzić do ulicach.
Opis projektu
Projekt składa się z następujących części:
1. Postawienie słupków u-12b tzw. łańcuchy na Bacha na przeciwko Służewskiego Domu Kultury
2. Postawienie słupków u-12c tzw. patriotki na Modzelewskiego na wysokości budynku 26 i na Smyczkowej od Modzelewskiego do Szturmowej
3. Wyznaczenie przejścia dla pieszych przez Bełdan na wysokości przystanku ZTM Bełdan 03 wraz z przebudową chodnika i obniżeniem krawężników
4. Postawienie słupków u-12ctzw. patriotki na Orzyckiej od Modzelewskiego do przystanku autobusowego ZTM Orzycka 01
5. Budowa półwyspowego przystanku autobusowego ZTM Orzycka 01 - Punkt zaopiniowany negatywnie przez Inżyniera Ruchu m.st. Warszawy !!!
6. Wyznaczenie przejścia dla pieszych przez Orzycką na wysokości budynku 25 wraz z obniżeniem krawężników
7. Wyznaczenie miejsc parkingowych na jezdni Gotarda od Jadźwingów do Bokserskiej po stronie zachodniej
8. Budowa azylów na przejściach dla pieszych przez Gotarda przy skrzyżowaniu z Jadźwingów
9. Remont chodnika przed wjazdem do przedszkola przy Niegocińskiej 9
10. Postawienie słupków u-12c tzw. patriotki wzdłuż Obrzeżnej po stronie wschodniej na przejściach dla pieszych
11. Postawienie słupków u-12b tzw. łańcuchy wzdłuż Podbipięty po stronie szkoły
12. Budowa chodnika wzdłuż Niedźwiedziej po stronie południowej od Rolnej do Podbipięty
13. projekt budowlany i organizacji ruchu

W załącznikach znajdują się rysunki, które pokazują, rozmieszczenie proponowanych zmian oraz jak mogłyby wyglądać proponowane rozwiązania. Ostatni załącznik pokazuje przystanek półwyspowy z Budapesztu. Identyczny proponuję zbudować na Orzyckiej.

W ramach projektu odbędą się raz w miesiącu spotkania informacyjno-konsultacyjne dla mieszkańców, na których będą prezentowane postępy w realizacji projektu.
Uzasadnienie realizacji projektu
Infrastruktura piesza na Służewie i Służewcu jest bardzo zaniedbana. Brakuje wielu przejść dla pieszych, inne są bardzo niebezpieczne. Chodniki są połamane. Ten projekt zwiększa bezpieczeństwo i wygodę poruszania się pieszo po Służewie i Służewcu.

Charakterystyka

Kategoria tematyczna projektu
Potencjalni odbiorcy projektu

Kosztorys

Kosztorys realizacji projektu
1. 110 sztuk * 170 zł = 18700 zł
2. 110 sztuk * 200 zł = 20000 zł
3. 20000 zł
4. 80 sztuk * 200 zł = 16000 zł
5. 20000 zł - Punkt zaopiniowany negatywnie przez Inżyniera Ruchu m.st. Warszawy !!!
6. 5000 zł
7. 40 sztuk * 250 zł = 10000 zł
8. 4 * 5000 zł = 20000 zł
9. 48000 zł
10. 50 sztuk * 200 zł = 10000 zł
11. 120 sztuk * 170 zł = 20400 zł
12. 75 m * 2 m * 8000 zł / 100 m2 = 12000 zł
13. 15000 zł
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
310 165,41 zł
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
NIE

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (4)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany
  • Przepraszam bardzo, po co te słupki? Ani to ładne ani trwałe, tylko zagraca przestrzeń zamiast ja porządkować. Mieszkam przy ulicy Podbipiety i postawienie tam słupków przy chodniku przy gimnazjum to kompletnie chybiony pomysł. Czy chcemy, żeby samochody mieszkańców ul Podbipiety zastawiły już kompletnie wszystkie okoliczne ulice? Sutuacja z parkowaniem jest tutaj dramatyczna, nie mówiąc już o tym, ze wzdłuż tego chodnika często parkują samochody osob które odbierają swoje dzieci ze szkoły, gdzie mieliby parkować? Nie zrezygnują raczej z samochodów. Lepszym rozwiązaniem byłaby likwidacja wąskiego pasa zieleni wzdłuż płotu szkoly, który służy tylko i wyłącznie jako psia toaleta, przesunięcie chodnika i wytyczenie przy ulicy miejsc parkingowych z prawdziwego zdarzenia. Samochody raczej nie znikną, wręcz przeciwnie, przybywa ich z każdym rokiem.
    Julczka_g  21.02.2016 19:27
    • Dziękuję za komentarz.
      Proszę przejść się na drugą stronę bloku. Jest tam wielki parking strzeżony społecznie. Na jego płocie wisi wielki baner "wolne miejsca zapraszamy". Tam jest miejsce dla samochodów. Natomiast dojście do szkoły powinno w pierwszej kolejności zapewniać bezpieczeństwo dzieciom. Niestety nie ma innego sposobu niż słupki, aby chodnik nie był zastawiany przez samochody.

      Warto też zapoznać się z wynikami badań naukowych. Pokazują one, że liczba samochodów zależy od liczby miejsc, które im oddajemy. Dlatego Pani pomysł zwiększy ich liczbę. Mój może skłoni kilka osób do rezygnacji z samochodu, co będzie z pożytkiem dla nas wszystkich w postaci czystszego powietrza i większej ilości miejsca dla pieszych i zieleni.
      robert.buciak  21.02.2016 21:44 Autor projektu
  • Projekt zawiera wiele potrzebnych zmian i kilka, z którymi się nie zgadzam. Nie rozumiem idei łączenia w jednym projekcie niepowiązanych ze sobą kwestii - np. remont chodnika na Niegocińskiej i azyl na przejściu dla pieszych przy Gotarda. Kwestie dotyczące ulicy Orzyckiej powinny być powiązane z projektem miniskweru na skrzyżowaniu Orzyckiej i Bełdan. Projekt przepadnie, ponieważ osoby, którym będzie przeszkadzał jeden z podpunktów, nie wybiorą go, nawet jeśli z pozostałymi będą się w ogólnym zarysie zgadzać.
    bbk12345  06.03.2016 20:02
    • Dziękuję za komentarz.
      Rozbicie projektu na kilka małych spowodowałoby, że każdy z małych projektów otrzymałby głosy wyłącznie od mieszkańców okolicznych bloków. Łącząc kilka zmian w różnych częściach osiedli w jeden projekt zachęcam do interesowania się także tym, co jest dwa kilometry od domu.
      Lepiej mieć jeden projekt wysoko na liście wyników głosowania niż kilka na dole. Mniej pracy i skuteczność wyższa.
      robert.buciak  07.03.2016 09:04 Autor projektu
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany