Bezpieczna droga do technikum na Wiśniowej

877
Niewybrany w głosowaniu
Pomysł na rok 2017
Lokalizacja Mokotów
rejon B
Autor pomysłu robert.buciak
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
24 000 zł
Kategoria
  • komunikacja/drogi
  • przestrzeń publiczna
  • zieleń miejska
Poziom zgłaszanego projektu
lokalny
Przejście dla pieszych przez Wiśniową przed technikum jest bardzo niebezpieczne. Przechodzących pieszych nie widać, gdyż wychodzą zza zaparkowanych przy samym przejściu samochodów. Ten stan rzeczy jest niebezpieczny i niezgodny z prawem. Konieczna jest poprawa widoczności pieszych. Projekt polega na założeniu trawników w pobliżu przejścia i wyniesieniu przejścia do poziomu chodników.

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
lokalny
Dzielnica:
Mokotów
Obszar objęty pomysłem:
rejon B
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
Przejście dla pieszych przez Wiśniową na wysokości technikum
Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji:
Przejście dla pieszych przez Wiśniową na wysokości technikum
Lokalizacja na mapie:

Dane projektu

Skrócony opis projektu
Przejście dla pieszych przez Wiśniową przed technikum jest bardzo niebezpieczne. Przechodzących pieszych nie widać, gdyż wychodzą zza zaparkowanych przy samym przejściu samochodów. Ten stan rzeczy jest niebezpieczny i niezgodny z prawem. Konieczna jest poprawa widoczności pieszych. Projekt polega na założeniu trawników w pobliżu przejścia i wyniesieniu przejścia do poziomu chodników.
Opis projektu
Projekt polega na poprawie bezpieczeństwa na przejściach dla pieszych przez Wiśniową przed technikum.
Ponadto projekt polega na rozbiórce chodnika na długości 10 metrów od przejścia dla pieszych. Obecnie najczęściej jest on zajęty przez samochody parkujące niezgodnie z prawem o ruchu drogowym, gdyż zasłaniają widoczność pieszych przechodzących przez jezdnię. Fragmenty chodnika, na których parkowanie jest niezgodne z prawem zostaną zastąpione trawnikami. Aby kierowcy nie wjeżdżali na trawniki i chodnik przy przejściu dla pieszych projekt zakłada postawienie ogrodzeń i słupków. Aby zwiększyć bezpieczeństwo jeszcze bardziej, to przejście dla pieszych zostanie wyniesione do poziomu chodników. Jest to uzasadnione, gdyż młodzież idąca rano do szkoły jest często zaspana i nie rozgląda się na nadjeżdżające samochody. Poza tym wyniesienie przejścia umożliwi dostanie się wygodnie i bezpiecznie na drugą stronę ulicy osobom na wózkach inwalidzkich, chodzących o kulach czy pchających wózki.

W załączniku znajduje się rysunek, który pokazuje, jak będzie wyglądać proponowana zmiana.

W ramach projektu odbędą się raz w miesiącu spotkania informacyjno-konsultacyjne dla mieszkańców, na których będą prezentowane postępy w realizacji projektu.
Uzasadnienie realizacji projektu
Projekt poprawi bezpieczeństwo pieszych poprzez poprawę ich widoczności przy przechodzeniu przez jezdnię oraz zwiększy powierzchnię biologicznie czynną przez założenie trawników.

Charakterystyka

Kosztorys

Kosztorys realizacji projektu
1. Wyniesienie przejścia dla pieszych - 15000 zł
2. Postawienie słupków typu Syrenki - 4 sztuki * 350 zł = 1400 zł
3. Założenie trawnika - 60 m2 * 50 zł = 3000 zł
4. Ogrodzenie trawnika - 26 m * 100 zł = 2600 zł
5. Projekt budowlany - 2000 zł
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
24 000,00 zł
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
NIE

Dokumenty

Załączniki
Karty oceny

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (4)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany
  • Będąc entuzjastą tego i podobnych projektów (i autorem podobnego) chciałbym przedstawić kilka krytycznych uwag.

    1) Czy posiada Pan konkretne informacje o liczbie wypadków w okolicy tego przejścia? Takie informacje, zwłaszcza gdyby wskazywały na podwyższone niebezpieczeństwo byłyby dobry argumentem za przebudową przejścia.

    2) Obawiam się, że kierowcy parkujący samochody na chodniku (zachodnia strona ul. Wiśniowej) czynią to w zgodzie z przepisami a zatem argument za przebudową przejścia wynikający z nielegalności działania kierowców można podważyć. Samochód zaparkowany na chodniku nie ogranicza znacząco widoczności pieszemu stojącemu na krawędzi jezdni (inną kwestią jest czy kierowcy parkując na chodniku czynią to w zgodzie z Art 47.[*]). Art. 49. ust. 1. pkt 2., który odnosi się, jeżeli dobrze go rozumiem, do parkowania na jezdni opisuje sytuację po stronie wschodniej ul. Wiśniowej. Takie parkowanie zdecydowanie stwarza niebezpieczeństwo.

    Moim zdaniem należy przede wszystkim uniemożliwić parkowanie w pobliżu przejścia po stronie wschodniej ul. Wiśniowej. Dobrym rozwiązaniem wydają mi się wysepki zwężające pasy ruchu, które wybudowano w tym roku na ulicy Kazimierzowskiej m. in. na skrzyżowaniu z ul. Wiktorską.

    [*] http://isip.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU19970980602
    steelman  19.01.2016 12:25
  • Ad 1. Według danych za 2014 rok było tam potrącenie pieszego we wrześniu.
    Ad 2. Parkowanie w odległości mniejszej niż 10 metrów od przejścia dla pieszych jest zabronione także na chodniku. Art. 49 ust. 1 pkt 2 prawa o ruchu drogowych nie zawiera zastrzeżenia, że tylko na jezdni, jakie występują w pkt. 4, 5 i 7. Parkowanie na chodniku tak samo ogranicza widoczność pieszych, więc jest niebezpieczne. Parkowanie po stronie wschodniej ma miejsce rzadziej także dlatego, że obok jest wjazd do szkoły.
    Ad 3. Wiśniowa ma 7 metrów szerokości, więc azyl, który ma szerokość 2 metrów, mógłby się zmieścić, gdyby pasy ruchu zwęzić do 2,5 metra. Na to Inżynier Ruchu prawie na pewno zgody nie wyda, bo śmieciarki nie przejadą. Kazimierzowska ma 9 metrów szerokości i po postawieniu azylów przejazdy mają po 3,5 metra szerokości. Żałuję, że nie zrobiłem dziś rano zdjęcia, które by pokazywało, że samochody wykorzystują z tego 2,5 metra. Jutro nadrobię zaległości.
    robert.buciak  19.01.2016 16:05 Autor projektu
  • Projekt jest ok ale bardzo krótkowzroczny.
    Cala Wiśniowa wymaga reorganizacji i wielu zmian, od Batorego do Narbutta. Jeśli zostaną wytyczone pasy rowerowe/kontrapasy automatycznie zwiększy się widoczność i bezpieczeństwo dla pieszych. A tak najpierw będzie wymuszona realizacja BP, a za rok znowu przebudowa bo ZDM wkroczy ze swoimi planami. Więc może lepiej od razu opracować kompleksowe rozwiązanie łącznie z ucywilizowaniem skrzywiania z Batorego, pasy/kontrapsy dla rowerów i ograniczeniem miejsc parkingowych w okolicach przejść dla pieszych.
    shytchenko  02.03.2016 11:39
    • Dziękuję za komentarz.
      Zgadzam się, że cała Wiśniowa wymaga zmiany. Proszę zauważyć, że część z nich zostanie zrobiona już w tym roku. Przebudowane zostanie skrzyżowanie z Batorego, zaś od Rakowieckiej do Narbutta powstanie kontrapas. Za kilka lat na Rakowieckiej odbudowana będzie linia tramwajowa, co także wiele zmieni.
      Kompleksowe opracowanie zmian, to interesujący pomysł. Zastanawiam się jednak, czy warto angażować tak duże środki na jedną lokalną ulicę. Zwłaszcza w obliczu licznych drobnych zmian, jakie zajdą w najbliższym czasie.
      Dlatego zaproponowałem drobną, ale pilną zmianę. Niski koszt tego projektu jest zaletą, dzięki której ma szanse na realizację w przeciwieństwie do kompleksowego opracowania. Moim zdaniem lepiej zrobić mały krok naprzód niż czekać na szansę wykonania wielkiego skoku.
      robert.buciak  02.03.2016 12:32 Autor projektu
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany