Wakacyjne kodowanie dla dzielnic: Ursus, Włochy, Ochota
1147
Niewybrany w głosowaniu
Pomysł na rok 2022

Koszt pomysłu
126 000 zł
Kategoria
Poziom zgłaszanego projektu
ogólnomiejski
Projekt zakłada zorganizowanie bezpłatnych zajęć techniczno-informatycznych S.T.E.M dla dzieci i młodzieży 7-15 lat spędzających wakacje w Warszawie. Tematyka zajęć obejmuje nauki ścisłe, inżynierię, matematykę oraz programowanie. Zajęcia będą odbywały się w szkołach (np. Szkoła Podstawowa nr 4, np. Szkoła Podstawowa Nr 66, np. Szkoła Podstawowa nr 88) lub innych miejscach publicznych w 3 dzielnicach w Miejscach Aktywności Lokalnej, Domach Sąsiedzkich, domach kultury, bibliotekach itp. na terenie Ursusa, Włoch, Ochoty
Lokalizacja
Poziom zgłaszanego projektu:
ogólnomiejski
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
Zajęcia będą odbywały się w szkołach (np. Szkoła Podstawowa nr 4, np. Szkoła Podstawowa Nr 66, np. Szkoła Podstawowa nr 88) lub innych miejscach publicznych w 3 dzielnicach w Miejscach Aktywności Lokalnej, Domach Sąsiedzkich, domach kultury, bibliotekach itp. na terenie Ursusa, Włoch, Ochoty
Dane projektu
Skrócony opis projektu
Projekt zakłada zorganizowanie bezpłatnych zajęć techniczno-informatycznych S.T.E.M dla dzieci i młodzieży 7-15 lat spędzających wakacje w Warszawie. Tematyka zajęć obejmuje nauki ścisłe, inżynierię, matematykę oraz programowanie. Zajęcia będą odbywały się w szkołach (np. Szkoła Podstawowa nr 4, np. Szkoła Podstawowa Nr 66, np. Szkoła Podstawowa nr 88) lub innych miejscach publicznych w 3 dzielnicach w Miejscach Aktywności Lokalnej, Domach Sąsiedzkich, domach kultury, bibliotekach itp. na terenie Ursusa, Włoch, Ochoty
Opis projektu
Proponowane interaktywne zajęcia rozwijają u dzieci kreatywność, umiejętności logicznego myślenia, pobudzają wyobraźnię przestrzenną, dają możliwość nauki programowania, tworzenia swoich pierwszych projektów informatycznych, układów elektronicznych, pozwalają na obcowanie i programowanie robota edukacyjnego, poznanie możliwości i działania drukarki 3D. Ponadto zajęcia są ciekawą propozycją spędzania wakacji w Warszawie.
Warsztaty to doskonała okazja na ciekawy, urozmaicony sposób spędzania czasu oraz rozwój pasji. Dzieci mogą poczuć się niczym naukowcy tworząc swoje projekty. Korzystając z nowoczesnych technologii dzieci i młodzież uczą się twórczego rozwiązywania problemów, doskonalą logiczne myślenie, wyobraźnię przestrzenną, rozwijają umiejętności manualne, uczą się pracy indywidualnej i grupowej, a także wzmacniają wiarę we własne możliwości i budują pewność siebie.
Projekt zakłada przeprowadzenie zajęć warsztatowych zgodnie z harmonogramem:
Lipiec 2022- I edycja - zajęcia dla dzieci 7-10 lat (kl. 1-4) w Ursusie, Włochach, Ochocie:
Zajęcia druk 3D – 3 grupy (1 grupa w dzielnicy) x 2h x 4 tygodnie
Zajęcia programowanie - 3 grupy (1 grupa w dzielnicy) x 2h x 4 tygodnie
Zajęcia elektronika - 3 grupy (1 grupa w dzielnicy) x 2h x 4 tygodnie
Zajęcia robotyka - 3 dzielnice/grupy x 2h x 4 tygodnie
Sierpień 2022 - II edycja - zajęcia dla dzieci i młodzieży 11-15 lat (kl. 5-8) w Ursusie, Włochach i Ochocie:
Zajęcia druk 3D - 3 dzielnice/grupy x 2h x 4 tygodnie
Zajęcia programowanie - 3 dzielnice/grupy x 2h x 4 tygodnie
Zajęcia elektronika - 3 dzielnice/grupy x 2h x 4 tygodnie
Zajęcia robotyka - 3 dzielnice/grupy x 2h x 4 tygodnie
Zajęcia w poszczególnych ścieżkach tematycznych (programowanie, druk 3D, elektronika, robotyka) będą odbywały się równolegle w 3 dzielnicach 1 raz w tygodniu przez 4 tygodnie, każde zajęcia to 2 godziny lekcyjne, grupa warsztatowa 10 - 12 uczestników, 2 prowadzących.
Tematyka i poziom zajęć zostanie dostosowany do zrekrutowanych grup warsztatowych ze względu na wiek uczestników.
Każdy z uczestników będzie miał dostęp do: licencjonowanych programów CAD (projektowanie trójwymiarowe), do drukarki 3D, komputerów z możliwością nauki programowania, edukacyjnych układów elektronicznych, robota edukacyjnego, mechanicznego ramienia robota, tabletów 10 calowych z możliwością nauki programowania, edukacyjnych gier STEM.
Wykonawca projektu musi zapewnić/udostępnić min.12 stanowisk komputerowych wraz z dostępem do programów CAD (projektowanie 3D), min. 12 płytek uruchomieniowych “Arduino” wraz z niezbędnymi elementami elektronicznymi do nauki podstaw elektroniki, min. 1 mechanicznego ramienia robota z kompatybilnymi tabletami oraz min. 2 gier do nauki programowania dla najmłodszych.
Prowadzący zajęcia muszą mieć min. 3 letnie doświadczenie pracy z dziećmi w w/w dziedzinach.
Rekrutacja prowadzona będzie przez realizatora projektu przez media społecznościowe, ogłoszenia w miejscach prowadzenia zajęć (plakat, banner) oraz innych ogólnodostępnych miejscach przeznaczonych do zamieszczania ogłoszeń w dzielnicach. Decyduje kolejność zgłoszeń. Zapisy rozpoczną się na około 2 tygodnie przed pierwszymi zajęciami i będą trwały przez cały czas. Realizator zadba o to, aby wszystkie dostępne miejsca na zajęciach były wykorzystane.
Projekt nie generuje kosztów utrzymania w kolejnych latach
W zajęciach weźmie udział od min.72 (w przypadku, gdy jedna osoba uczestniczy w czterech ścieżkach tematycznych, w każdych zajęciach przez 4 tygodnie) do max.1152 (w przypadku, gdy w obu miesiącach, w trzech dzielnicach, w każdej ścieżce tematycznej, w każdym tygodniu każde dziecko weźmie udział tylko jeden raz).
Warsztaty to doskonała okazja na ciekawy, urozmaicony sposób spędzania czasu oraz rozwój pasji. Dzieci mogą poczuć się niczym naukowcy tworząc swoje projekty. Korzystając z nowoczesnych technologii dzieci i młodzież uczą się twórczego rozwiązywania problemów, doskonalą logiczne myślenie, wyobraźnię przestrzenną, rozwijają umiejętności manualne, uczą się pracy indywidualnej i grupowej, a także wzmacniają wiarę we własne możliwości i budują pewność siebie.
Projekt zakłada przeprowadzenie zajęć warsztatowych zgodnie z harmonogramem:
Lipiec 2022- I edycja - zajęcia dla dzieci 7-10 lat (kl. 1-4) w Ursusie, Włochach, Ochocie:
Zajęcia druk 3D – 3 grupy (1 grupa w dzielnicy) x 2h x 4 tygodnie
Zajęcia programowanie - 3 grupy (1 grupa w dzielnicy) x 2h x 4 tygodnie
Zajęcia elektronika - 3 grupy (1 grupa w dzielnicy) x 2h x 4 tygodnie
Zajęcia robotyka - 3 dzielnice/grupy x 2h x 4 tygodnie
Sierpień 2022 - II edycja - zajęcia dla dzieci i młodzieży 11-15 lat (kl. 5-8) w Ursusie, Włochach i Ochocie:
Zajęcia druk 3D - 3 dzielnice/grupy x 2h x 4 tygodnie
Zajęcia programowanie - 3 dzielnice/grupy x 2h x 4 tygodnie
Zajęcia elektronika - 3 dzielnice/grupy x 2h x 4 tygodnie
Zajęcia robotyka - 3 dzielnice/grupy x 2h x 4 tygodnie
Zajęcia w poszczególnych ścieżkach tematycznych (programowanie, druk 3D, elektronika, robotyka) będą odbywały się równolegle w 3 dzielnicach 1 raz w tygodniu przez 4 tygodnie, każde zajęcia to 2 godziny lekcyjne, grupa warsztatowa 10 - 12 uczestników, 2 prowadzących.
Tematyka i poziom zajęć zostanie dostosowany do zrekrutowanych grup warsztatowych ze względu na wiek uczestników.
Każdy z uczestników będzie miał dostęp do: licencjonowanych programów CAD (projektowanie trójwymiarowe), do drukarki 3D, komputerów z możliwością nauki programowania, edukacyjnych układów elektronicznych, robota edukacyjnego, mechanicznego ramienia robota, tabletów 10 calowych z możliwością nauki programowania, edukacyjnych gier STEM.
Wykonawca projektu musi zapewnić/udostępnić min.12 stanowisk komputerowych wraz z dostępem do programów CAD (projektowanie 3D), min. 12 płytek uruchomieniowych “Arduino” wraz z niezbędnymi elementami elektronicznymi do nauki podstaw elektroniki, min. 1 mechanicznego ramienia robota z kompatybilnymi tabletami oraz min. 2 gier do nauki programowania dla najmłodszych.
Prowadzący zajęcia muszą mieć min. 3 letnie doświadczenie pracy z dziećmi w w/w dziedzinach.
Rekrutacja prowadzona będzie przez realizatora projektu przez media społecznościowe, ogłoszenia w miejscach prowadzenia zajęć (plakat, banner) oraz innych ogólnodostępnych miejscach przeznaczonych do zamieszczania ogłoszeń w dzielnicach. Decyduje kolejność zgłoszeń. Zapisy rozpoczną się na około 2 tygodnie przed pierwszymi zajęciami i będą trwały przez cały czas. Realizator zadba o to, aby wszystkie dostępne miejsca na zajęciach były wykorzystane.
Projekt nie generuje kosztów utrzymania w kolejnych latach
W zajęciach weźmie udział od min.72 (w przypadku, gdy jedna osoba uczestniczy w czterech ścieżkach tematycznych, w każdych zajęciach przez 4 tygodnie) do max.1152 (w przypadku, gdy w obu miesiącach, w trzech dzielnicach, w każdej ścieżce tematycznej, w każdym tygodniu każde dziecko weźmie udział tylko jeden raz).
Projektowanie uniwersalne
Tak
Uzasadnienie realizacji projektu
Zajęcia STEM są wspaniałą dziedziną rozwijającą kreatywność, zdolność logicznego myślenia, wyobraźnię przestrzenną dzieci i młodzieży. Są też świetną, darmową propozycją spędzania wakacji w mieście dla młodych warszawiaków.
Celem zajęć jest edukacja i popularyzowanie nauk ścisłych wśród dzieci i młodzieży w środowisku nowych technologii.
Warsztaty to doskonała okazja na ciekawe spędzanie wolnego czasu oraz rozwój pasji. Dzieci poczują się niczym naukowcy tworząc swoje projekty. Korzystając z nowoczesnych technologii, dzieci uczą się twórczego rozwiązywania problemów, doskonalą logiczne myślenie, wyobraźnię przestrzenną, rozwijają umiejętności manualne, uczą się pracy indywidualnej i grupowej, a także wzmacniają wiarę we własne możliwości i budują pewność siebie.
Celem zajęć jest edukacja i popularyzowanie nauk ścisłych wśród dzieci i młodzieży w środowisku nowych technologii.
Warsztaty to doskonała okazja na ciekawe spędzanie wolnego czasu oraz rozwój pasji. Dzieci poczują się niczym naukowcy tworząc swoje projekty. Korzystając z nowoczesnych technologii, dzieci uczą się twórczego rozwiązywania problemów, doskonalą logiczne myślenie, wyobraźnię przestrzenną, rozwijają umiejętności manualne, uczą się pracy indywidualnej i grupowej, a także wzmacniają wiarę we własne możliwości i budują pewność siebie.
Charakterystyka
Kategoria tematyczna projektu
Kosztorys
Kosztorys realizacji projektu
Prowadzenie warsztatów (wraz ze sprzętem i transportem) – 2 cykle x 3 dzielnice x 4 tygodnie x 4 ścieżki tematyczne x 2 h = 192 godziny x 600 zł/h = 115.200zł
Koordynacja, rekrutacja, wybór uczestników, dobór grup, ustalenie terminów i miejsc – 1.000zł x 2 edycje = 2.000zł
Obsługa administracyjna – 500zł x 2 edycje = 1.000zł
Materiały do zajęć -1000zł x 2 edycje x 3 lokalizacje = 6.000zł
Reklama, oznakowanie, plakaty – 300zł x 2 edycje x 3 lokalizacje = 1.800zł
Razem: 126.000zł
Koordynacja, rekrutacja, wybór uczestników, dobór grup, ustalenie terminów i miejsc – 1.000zł x 2 edycje = 2.000zł
Obsługa administracyjna – 500zł x 2 edycje = 1.000zł
Materiały do zajęć -1000zł x 2 edycje x 3 lokalizacje = 6.000zł
Reklama, oznakowanie, plakaty – 300zł x 2 edycje x 3 lokalizacje = 1.800zł
Razem: 126.000zł
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
126 000,00 zł
Skutki realizacji (wypełnia pracownik Urzędu m.st. Warszawy)
Skutki realizacji
Zajęcia STEM są wspaniałą dziedziną rozwijającą kreatywność, zdolność logicznego myślenia, wyobraźnię przestrzenną dzieci i młodzieży. Są też świetną, darmową propozycją spędzania wakacji w mieście dla młodych warszawiaków
Modyfikacje
21.04.2021 14:09
01.06.2021 13:47
Co sądzisz o tym pomyśle?
Dodaj komentarzBrak komentarzy