Bezpieczna zielona Kazimierzowska

1466
Niewybrany w głosowaniu
Pomysł na rok 2017
Lokalizacja Mokotów
rejon B
Autor pomysłu Robert Buciak
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
207 000 zł
Kategoria
  • komunikacja/drogi
  • przestrzeń publiczna
  • zieleń miejska
Poziom zgłaszanego projektu
lokalny
W pierwszej edycji budżetu partycypacyjnego zdobyliśmy pieniądze na przebudowę połowy skrzyżowań na Kazimierzowskiej. Czas zająć się kolejnymi skrzyżowaniami, bo zmiany zakończone w połowie mają niewielkie korzyści. Projekt polega na: przebudowie skrzyżowania z ul. Narbutta, wyznaczeniu przejścia dla pieszych przed żłobkiem, założeniu trawników i posadzeniu drzew.

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
lokalny
Dzielnica:
Mokotów
Obszar objęty pomysłem:
rejon B
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
ul. Kazimierzowska
Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji:
ul. Kazimierzowska - szczególnie skrzyżowanie z Narbutta
Lokalizacja na mapie:

Dane projektu

Skrócony opis projektu
W pierwszej edycji budżetu partycypacyjnego zdobyliśmy pieniądze na przebudowę połowy skrzyżowań na Kazimierzowskiej. Czas zająć się kolejnymi skrzyżowaniami, bo zmiany zakończone w połowie mają niewielkie korzyści. Projekt polega na: przebudowie skrzyżowania z ul. Narbutta, wyznaczeniu przejścia dla pieszych przed żłobkiem, założeniu trawników i posadzeniu drzew.
Opis projektu
Projekt polega na przebudowie skrzyżowania Kazimierzowskiej z Narbutta (załączniki 1). Na skrzyżowaniu zostaną przestawione krawężniki tak, aby pozostawić po jednym pasie jezdni w każdym kierunku o szerokości 3 metrów. Chodniki zostaną rozszerzone w głąb skrzyżowania i powstaną z nich tzw. uszy Myszki Miki. Na chodnikach zostaną postawione słupki, aby samochody nie parkowały na rogach ulic i nie zasłaniały widoczności, co jest bardzo niebezpieczne. Przed i za przejściami dla pieszych na długości 10 metrów zostaną założone trawniki. Zostaną one odgrodzone od jezdni słupkami, aby nikt nie parkował w sposób zasłaniający pieszych chcących wejść na przejście.

Pomiędzy skrzyżowaniami Kazimierzowskiej z Madalińskiego i Różaną, na wysokości żłobka, zostanie wytyczone nowe przejście dla pieszych (załącznik 3). Aby było ono maksymalnie bezpieczne dla pieszych, szczególnie małych dzieci, to na środku jezdni zostanie postawiony azyl, zaś na dojazdach do przejścia zostaną wykonane szykany spowalniające prędkość jazdy samochodów. Przed i za tym przejściem także zostaną wykonane trawniki, aby nikt nie parkował w niebezpiecznie małej odległości od przejścia.

Dodatkowo wzdłuż całej ulicy Kazimierzowskiej (a gdyby nie było miejsca, to na sąsiednich ulicach) zostanie posadzonych 20 lip, które uzupełnią szpalery istniejących drzew w miejscach braków.
Uzasadnienie realizacji projektu
Projekt jest kontynuacją projektu "Spokojna Kazimierzowska", który wygrał w pierwszej edycji budżetu partycypacyjnego. Dotychczasowe zmiany przyniosły tylko częściową poprawę bezpieczeństwa na przejściach dla pieszych. Dlatego trzeba dokonać dalszych zmian. Realizacja tego projektu sprawi, że zniknie problem nielegalnego parkowania przed przejściami dla pieszych, gdyż w tych miejscach zostaną założone trawniki. Zmniejszenie wielkości skrzyżowania spowoduje, że nie będzie możliwa szybka jazda. Posadzenie drzew sprawi, że ulica stanie się nie tylko bezpieczna, ale również przyjemna.

Charakterystyka

Potencjalni odbiorcy projektu

Kosztorys

Kosztorys realizacji projektu
1. Przebudowa skrzyżowania Kazimierzowskiej z Narbutta = 50000 zł
2. Słupki typu Syrenka - 100 sztuk * 350 zł = 35000 zł
4. Wyznaczenie miejsc postojowych na jezdni Kazimierzowskiej = 3000 zł
5. Założenie trawników 13 sztuk * 2000 zł = 26000 zł
6. Ogrodzenie trawników 15 sztuk * 1200 zł = 18000 zł
7. Wyznaczenie przejścia dla pieszych przez Kazimierzowską na wysokości nr 45 = 3000 zł
8. Postawienie azylów na przejściu dla pieszych przez Kazimierzowską na wysokości nr 45 = 10000 zł
9. Posadzenie 20 drzew = 40000 zł
10. Zmiany w oznakowaniu drogowym = 2000 zł
11. Projekt budowlany i organizacji ruchu, projekt zieleni = 20000 zł
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
207 000,00 zł
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
TAK
Rodzaj oraz szacunkowa wartość kosztów eksploatacji efektu realizacji projektu w kolejnych latach
Konserwacja trawników, słupków itd.
Szacunkowy roczny koszt eksploatacji:
1 000,00 zł

Modyfikacje

15.04.2016 15:41
Koordynator w Zarządzie Dróg Miejskich
29.04.2016 16:28
Koordynator w Zarządzie Dróg Miejskich
05.05.2016 12:30
Koordynator w Zarządzie Dróg Miejskich
12.05.2016 15:07
Koordynator w Zarządzie Dróg Miejskich

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (2)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany
  • Mamy trochę czasu do 14.03, tak więc pochyl się, proszę nad pytaniami i sugestiami mieszkańców Kazimierzowskiej od Odolańskiej do Madalińskiego.
    1. skrzyżowanie Kazimierzowska/Odolańska - uniemożliwienie parkowania na tych narożnikach chodników, zasłaniają widoczność bezpiecznego wjazdu w Kazimierzowską,
    2. likwidacja sygnalizacji pozbawi nas 100% pewnych i bezpiecznych przejść, co dla starszych osób jest ważne,
    3. równorzędne skrzyżowania spowodują zakłócenie płynnego ruchu, trzeba wyhamować by sprawdzić prawą stronę,
    4. czy masz wiedzę, że linia 218 już nie wróci na Kazimierzowską do Sanktuarium na Rakowiecką?
    5. czy masz wiedzę o likwidacji ostatniego autobusu dowożącego nas do rejonowego szpitala i przychodni na Wołoskiej - linii 138 projektując zwężenie ul. Madalińskiego?
    Ja ciekawa jestem zdania inżyniera ruchu, ZDM i ZTM?
    Ogólnie podoba mi się projekt z dodatkowym wyniesionym przejściem, który trochę ochroni przechodzące nocą jeże i siedlisko miejskich kotów pod naszą opieką, ale spacer do szpitala mi się nie podoba.
    Sylwia.Nelli  20.02.2016 16:30
    • Dziękuję za komentarz.
      1. Masz rację, zapomniałem o tym skrzyżowaniu. Dodam do projektu.
      2. i 3. Rocznie na przejściach dla pieszych z powodu wjechania/wejścia na czerwonym świetle ginie około 100 osób. Dlatego daleki jestem od traktowania sygnalizacji jako cudownego rozwiązania potrzeby bezpiecznego przejścia na drugą stronę ulicy. Dużo skuteczniejsze jest spowolnienie prędkości samochodów. Wywołuje się to poprzez zwężanie jezdni, esowanie pasów ruchu i wprowadzanie skrzyżowań równorzędnych. Te rozwiązania powszechnie stosuje się w Skandynawii, gdzie liczba pieszych ginących na drogach na milion ludności jest najniższy na świecie. Skrzyżowaniem równorzędnym na Mokotowie jest np. Ksawerów z Wielicką. Polecam wszystkim zobaczyć jak działa. Tam każdy kierowca uważa. Tak samo może być na Kazimierzowskiej.
      4. i 5. Pasy ruchu na Madalińskiego mają przy azylach szerokość 3 metrów i autobusy się mieszczą. Zwężenie pasów ruchu do 3 metrów na Kazimierzowskiej będzie nadal umożliwiać kursowanie tam autobusów.
      robert.buciak  21.02.2016 17:07 Autor projektu
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany