Wakacyjne kodowanie dla dzielnic: Targówek, Praga Południe, Praga Północ

1197
Niewybrany w głosowaniu
Pomysł na rok 2022
Autor pomysłu Mieszkaniec
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
126 000 zł
Kategoria
  • edukacja
Poziom zgłaszanego projektu
ogólnomiejski
Projekt zakłada zorganizowanie bezpłatnych zajęć techniczno-informatycznych S.T.E.M dla dzieci i młodzieży 7-15 lat spędzających wakacje w Warszawie. Tematyka zajęć obejmuje nauki ścisłe, inżynierię, matematykę oraz programowanie.
Zajęcia będą odbywały się w szkołach (np. Szkoła Podstawowa nr 378, np. Szkoła Podstawowa Nr 143, np. Szkoła Podstawowa nr 395) lub innych miejscach publicznych w 3 dzielnicach w Miejscach Aktywności Lokalnej, Domach Sąsiedzkich, domach kultury, bibliotekach itp. na terenie Targówka, Pragi Południe, Pragi Północ

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
ogólnomiejski
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
Zajęcia będą odbywały się w szkołach (np. Szkoła Podstawowa nr 378, np. Szkoła Podstawowa Nr 143, np. Szkoła Podstawowa nr 395) lub innych miejscach publicznych w 3 dzielnicach w Miejscach Aktywności Lokalnej, Domach Sąsiedzkich, domach kultury, bibliotekach itp. na terenie Targówka, Pragi Południe, Pragi Północ

Dane projektu

Skrócony opis projektu
Projekt zakłada zorganizowanie bezpłatnych zajęć techniczno-informatycznych S.T.E.M dla dzieci i młodzieży 7-15 lat spędzających wakacje w Warszawie. Tematyka zajęć obejmuje nauki ścisłe, inżynierię, matematykę oraz programowanie.
Zajęcia będą odbywały się w szkołach (np. Szkoła Podstawowa nr 378, np. Szkoła Podstawowa Nr 143, np. Szkoła Podstawowa nr 395) lub innych miejscach publicznych w 3 dzielnicach w Miejscach Aktywności Lokalnej, Domach Sąsiedzkich, domach kultury, bibliotekach itp. na terenie Targówka, Pragi Południe, Pragi Północ
Opis projektu
Proponowane interaktywne zajęcia rozwijają u dzieci kreatywność, umiejętności logicznego myślenia, pobudzają wyobraźnię przestrzenną, dają możliwość nauki programowania, tworzenia swoich pierwszych projektów informatycznych, układów elektronicznych, pozwalają na obcowanie i programowanie robota edukacyjnego, poznanie możliwości i działania drukarki 3D. Ponadto zajęcia są ciekawą propozycją spędzania wakacji w Warszawie.
Warsztaty to doskonała okazja na ciekawy, urozmaicony sposób spędzania czasu oraz rozwój pasji. Dzieci mogą poczuć się niczym naukowcy tworząc swoje projekty. Korzystając z nowoczesnych technologii dzieci i młodzież uczą się twórczego rozwiązywania problemów, doskonalą logiczne myślenie, wyobraźnię przestrzenną, rozwijają umiejętności manualne, uczą się pracy indywidualnej i grupowej, a także wzmacniają wiarę we własne możliwości i budują pewność siebie.

Projekt zakłada przeprowadzenie zajęć warsztatowych zgodnie z harmonogramem:

Lipiec 2022- I edycja - zajęcia dla dzieci 7-10 lat (kl. 1-4) Targówek, Praga Południe, Praga Północ:
Zajęcia druk 3D – 3 grupy (1 grupa w dzielnicy) x 2h x 4 tygodnie
Zajęcia programowanie - 3 grupy (1 grupa w dzielnicy) x 2h x 4 tygodnie
Zajęcia elektronika - 3 grupy (1 grupa w dzielnicy) x 2h x 4 tygodnie
Zajęcia robotyka - 3 dzielnice/grupy x 2h x 4 tygodnie

Sierpień 2022 - II edycja - zajęcia dla dzieci i młodzieży 11-15 lat (kl. 5-8) Targówek, Praga Południe, Praga Północ:
Zajęcia druk 3D - 3 dzielnice/grupy x 2h x 4 tygodnie
Zajęcia programowanie - 3 dzielnice/grupy x 2h x 4 tygodnie
Zajęcia elektronika - 3 dzielnice/grupy x 2h x 4 tygodnie
Zajęcia robotyka - 3 dzielnice/grupy x 2h x 4 tygodnie

Zajęcia w poszczególnych ścieżkach tematycznych (programowanie, druk 3D, elektronika, robotyka) będą odbywały się równolegle w 3 dzielnicach 1 raz w tygodniu przez 4 tygodnie, każde zajęcia to 2 godziny lekcyjne, grupa warsztatowa 10 - 12 uczestników, 2 prowadzących.
Tematyka i poziom zajęć zostanie dostosowany do zrekrutowanych grup warsztatowych ze względu na wiek uczestników.
Każdy z uczestników będzie miał dostęp do: licencjonowanych programów CAD (projektowanie trójwymiarowe), do drukarki 3D, komputerów z możliwością nauki programowania, edukacyjnych układów elektronicznych, robota edukacyjnego, mechanicznego ramienia robota, tabletów 10 calowych z możliwością nauki programowania, edukacyjnych gier STEM.

Wykonawca projektu musi zapewnić/udostępnić min.12 stanowisk komputerowych wraz z dostępem do programów CAD (projektowanie 3D), min. 12 płytek uruchomieniowych “Arduino” wraz z niezbędnymi elementami elektronicznymi do nauki podstaw elektroniki, min. 1 mechanicznego ramienia robota z kompatybilnymi tabletami oraz min. 2 gier do nauki programowania dla najmłodszych.
Prowadzący zajęcia muszą mieć min. 3 letnie doświadczenie pracy z dziećmi w w/w dziedzinach.

Rekrutacja prowadzona będzie przez realizatora projektu przez media społecznościowe, ogłoszenia w miejscach prowadzenia zajęć (plakat, banner) oraz innych ogólnodostępnych miejscach przeznaczonych do zamieszczania ogłoszeń w dzielnicach. Decyduje kolejność zgłoszeń. Zapisy rozpoczną się na około 2 tygodnie przed pierwszymi zajęciami i będą trwały przez cały czas. Realizator zadba o to, aby wszystkie dostępne miejsca na zajęciach były wykorzystane.
Projekt nie generuje kosztów utrzymania w kolejnych latach
W zajęciach weźmie udział od min.72 (w przypadku, gdy jedna osoba uczestniczy w czterech ścieżkach tematycznych, w każdych zajęciach przez 4 tygodnie) do max.1152 (w przypadku, gdy w obu miesiącach, w trzech dzielnicach, w każdej ścieżce tematycznej, w każdym tygodniu każde dziecko weźmie udział tylko jeden raz).
Projektowanie uniwersalne
Tak
Uzasadnienie realizacji projektu
Zajęcia STEM są wspaniałą dziedziną rozwijającą kreatywność, zdolność logicznego myślenia, wyobraźnię przestrzenną dzieci i młodzieży. Są też świetną, darmową propozycją spędzania wakacji w mieście dla młodych warszawiaków.
Celem zajęć jest edukacja i popularyzowanie nauk ścisłych wśród dzieci i młodzieży w środowisku nowych technologii.
Warsztaty to doskonała okazja na ciekawe spędzanie wolnego czasu oraz rozwój pasji. Dzieci poczują się niczym naukowcy tworząc swoje projekty. Korzystając z nowoczesnych technologii, dzieci uczą się twórczego rozwiązywania problemów, doskonalą logiczne myślenie, wyobraźnię przestrzenną, rozwijają umiejętności manualne, uczą się pracy indywidualnej i grupowej, a także wzmacniają wiarę we własne możliwości i budują pewność siebie.


Charakterystyka

Kategoria tematyczna projektu
Potencjalni odbiorcy projektu

Kosztorys

Kosztorys realizacji projektu
Prowadzenie warsztatów (wraz ze sprzętem i transportem) – 2 cykle x 3 dzielnice x 4 tygodnie x 4 ścieżki tematyczne x 2 h = 192 godziny x 600 zł/h = 115.200zł
Koordynacja, rekrutacja, wybór uczestników, dobór grup, ustalenie terminów i miejsc – 1.000zł x 2 edycje = 2.000zł
Obsługa administracyjna – 500zł x 2 edycje = 1.000zł
Materiały do zajęć -1000zł x 2 edycje x 3 lokalizacje = 6.000zł
Reklama, oznakowanie, plakaty – 300zł x 2 edycje x 3 lokalizacje = 1.800zł
Razem: 126.000zł
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
126 000,00 zł

Skutki realizacji

Skutki realizacji
Zajęcia STEM są wspaniałą dziedziną rozwijającą kreatywność, zdolność logicznego myślenia, wyobraźnię przestrzenną dzieci i młodzieży. Są też świetną, darmową propozycją spędzania wakacji w mieście dla młodych warszawiaków.

Modyfikacje

21.04.2021 14:31
Koordynator w Biurze Edukacji
01.06.2021 13:49
Koordynator w Biurze Edukacji

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (1)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany
  • Z plakatu wynika, że już wiadomo, kto będzie prowadził zajęcia :)
    Mieszkaniec12891  25.01.2021 13:45
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany