Dość brodzenia w błocie. Rowerowe i piesze połączenie między Grochowską a Rodziewiczówny oraz Dęblińską a Witolińską

1393
Niewybrany w głosowaniu
Pomysł na rok 2022
Lokalizacja Praga-Południe
Autor pomysłu jola saratowicz
Współautorzy Krzysztof Król
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
1 120 000 zł
Kategoria
  • komunikacja publiczna i drogi
  • przestrzeń publiczna
Poziom zgłaszanego projektu
dzielnicowy
Projekt przewiduje budowę infrastruktury pieszej i rowerowej pomiędzy Witolińską a Dęblińską oraz pomiędzy Łukowską a Grochowską.

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
dzielnicowy
Dzielnica:
Praga-Południe
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
Pusta przestrzeń w śladzie projektowanej Olszynki Grochowskiej. Pomiędzy ulicami Grochowską a Łukowską oraz pomiędzy Dęblińską a Witolińską.
Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji:
Działki Obr 30530 nr 34 Obr 30530 nr 15 Obr 30529 nr 20
Lokalizacja na mapie:

Dane projektu

Skrócony opis projektu
Projekt przewiduje budowę infrastruktury pieszej i rowerowej pomiędzy Witolińską a Dęblińską oraz pomiędzy Łukowską a Grochowską.
Opis projektu
Projekt składa się z dwóch elementów.
1. Kierunek północ-południe. Przedłużenie drogi rowerowej wzdłuż Rodziewiczówny w śladzie projektowanej trasy Olszynki Grochowskiej. Przedłużenie chodnika od budynku Rodziewiczówny 7 do Grochowskiej. Oświetlenie tego chodnika i drogi rowerowej lampami ledowymi.
DDR długości 274 metry, chodnik długości 182 metrów.
2. Kierunek wschód-zachód. Budowa łącznika rowerowego pomiędzy narożnikiem ulic Dęblińskiej i Rodziewiczówny a parkingiem przed budynkiem Witolińska 2C. Długość 23 metry.
Oświetlenie ledowe odcinka pomiędzy parkingiem na Witolińskiej a Grochowską.
Chodnik szerokości 2,5 m, droga rowerowa szerokości 2,5 metra.
Uwaga: Dokładny przebieg ścieżki rowerowej i chodnika zostanie opracowany na etapie przygotowania dokumentacji projektowej. Uwzględniać on będzie m. in. założenia Miejscowego Planu Zagospodarowania Przestrzennego.
Projektowanie uniwersalne
Tak
Uzasadnienie realizacji projektu
Przedepty na tym obszarze powstały wraz z budową osiedla Ostrobramska, na mapie miejskiej są widoczne od 1987 roku. Była to najkrótsza droga do komunikacji tramwajowej na Grochowskiej.
Nawet przy ładnej pogodzie i za dnia nie jest to przyjemny spacer. Na ścieżce można się potknąć o wystające kawałki betonu, cegieł itp. Do tego po ciemku, przy mokrej pogodzie, po opadach przechadzka zamienia się w brnięcie w błocie, gdzie nie wiadomo, gdzie nogę bezpiecznie postawić. Również rowerzyści jadący tym odcinkiem nie mogą się czuć bezpiecznie ze względu na dziury, nierówności i po zmierzchu brak widoczności.
Najwyższy czas, aby piesi dostali wygodny chodnik, a rowerzyści odseparowaną drogę rowerową. Ponadto plan zagospodarowanie przewiduje w tym miejscu drogę rowerową.

Charakterystyka

Potencjalni odbiorcy projektu

Kosztorys

Kosztorys realizacji projektu
Dokumentacja projektowa: 29 000 zł
Budowa ścieżki rowerowej i chodników z oznakowaniem: 750 000 zł
Oświetlenie typu LED: 340 000 zł
Utrzymanie: 1 000 zł
ŁĄCZNIE: 1 120 000 zł
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
1 120 000,00 zł

Skutki realizacji

Skutki realizacji
Budowa chodnika i ścieżki rowerowej zwiększy komfort i bezpieczeństwo pieszych i rowerzystów chcących dotrzeć od ulicy Rodziewiczówny do ulicy Grochowskiej.

Modyfikacje

25.01.2021 17:56
Autor projektu
20.04.2021 14:03
Koordynator w Dzielnicy Praga Południe
27.04.2021 13:58
Wydział Infrastruktury dla Dzielnicy Praga-Południe
27.04.2021 14:49
Koordynator w Dzielnicy Praga Południe
28.05.2021 09:55
Wydział Infrastruktury dla Dzielnicy Praga-Południe

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (1)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany