Domalujmy brakujące kontrapasy

1496
Oceniony negatywnie
Pomysł na rok 2022
Lokalizacja Śródmieście
Autor pomysłu Maciej Czapliński
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
250 000 zł
Kategoria
  • komunikacja publiczna i drogi
  • ochrona środowiska
  • przestrzeń publiczna
  • zieleń miejska
Poziom zgłaszanego projektu
dzielnicowy
Sieć śródmiejskich kontrapasów rowerowych jest niekompletna. W kilku miejscach brakuje kilkudziesięciometrowych odcinków, co wyklucza możliwość pełnego wykorzystywania ciągów ulic do przemieszczania się rowerem. Domalujmy je razem.

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
dzielnicowy
Dzielnica:
Śródmieście
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
Hoża/Marszałkowska-Poznańska, Mokotowska/Piękna
Lokalizacja na mapie:

Dane projektu

Skrócony opis projektu
Sieć śródmiejskich kontrapasów rowerowych jest niekompletna. W kilku miejscach brakuje kilkudziesięciometrowych odcinków, co wyklucza możliwość pełnego wykorzystywania ciągów ulic do przemieszczania się rowerem. Domalujmy je razem.
Opis projektu
(1) Dopuszczenie ruchu rowerowego na Hożej od Marszałkowskiej w stronę Poznańskiej. W tym celu niezbędne przeorganizowanie ruchu na ulicy. Proponuję przeznaczenie całego obecnego lewego pasa ruchu do wyłącznego użytku rowerów w kierunku zachodnim. Należy też go maksymalnie poszerzyć kosztem zwężenia pasa prawego. Pasy ruchu w przeciwnych kierunkach należy oddzielić separatorem, klombami lub donicami.

Takie rozwiązanie zapewni bezpieczny przejazd karetki. Karetka na sygnale może w razie potrzeby pojechać pod prąd. Rowerzysta ma obowiązek ustąpić jej pierwszeństwa. Zresztą po poszerzeniu pasa lub ustawieniu donic rowerzysta i karetka będą mogły się bez trudu minąć.

(2) Wytyczenie brakującego fragmentu kontrapasa na Mokotowskiej. Przed skrzyżowaniem z Piękną Mokotowska ma aż trzy pasy, a ruch na tym odcinku jest niewielki. Proponuję więc likwidację lewego pasa ruchu na Mokotowskiej i zastąpienie go kontrapasem rowerowym. Do skrętu w lewo z Mokotowskiej w Piękną można natomiast przeznaczyć dzisiejszy pas środkowy. Alternatywnie dla ruchu samochodowego można przeznaczyć jeden pas, a odzyskaną przestrzeń przeznaczyć pod zieleń miejską
Projektowanie uniwersalne
Tak
Uzasadnienie realizacji projektu
Obecnie nie da się legalnie przejechać rowerem Hożą od Marszałkowskiej do Poznańskiej. Zamknięte dla ruchu rowerowego jest też pierwszych kilkadziesiąt m Mokotowskiej od Pięknej w stronę pl. Trzech Krzyży. W rezultacie rowerzyści przejeżdżają nielegalnie lub są zmuszeni zejść z roweru i iść chodnikiem albo nadkładać drogi. Nie ma żadnego logicznego uzasadnienia dla tych braków. Uzupełnienie ich pozwoli zamknąć siatkę dróg w dzielnicy, na których jest dopuszczony ruch rowerowy "pod prąd".

W poprzedniej edycji mój projekt został znacząco okrojony ze względu na rzekome plany ZDM. Przez rok te plany nie tylko nie doczekały się realizacji, ale nawet nie można uzyskać na ten temat jakiejkolwiek informacji. Stąd konieczność ponownego złożenia projektu. Ze względu na cięcia budżetowe z powodu epidemii zapewne przez wiele lat nie doczekamy się realizacji tych dwóch krótkich odcinków kontrapasów z normalnego budżetu, więc trzeba je zrealizować z BO.

Charakterystyka

Potencjalni odbiorcy projektu

Kosztorys

Szacunkowy koszt realizacji projektu:
250 000,00 zł

Uzasadnienie negatywnej oceny projektu

Uzasadnienie negatywnej oceny projektu
Brak akceptacji pomysłu przez zarządcę drogi. Nie spełnienie warunków oceny wymienionych w punktach 3, 8, 18 i 19.

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (0)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany

Brak komentarzy

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany