Miejsca dla dostawców i kurierów

1515
Oceniony negatywnie
Pomysł na rok 2022
Lokalizacja Śródmieście
Autor pomysłu Maciej Czapliński
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
100 000 zł
Kategoria
  • komunikacja publiczna i drogi
  • przestrzeń publiczna
Poziom zgłaszanego projektu
dzielnicowy
Projekt zakłada wyłączenie kilkunastu miejsc parkingowych do wyłącznego używania przez dostawców i kurierów w określonych dniach i godzinach, tak by nie musieli parkować na chodnikach.

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
dzielnicowy
Dzielnica:
Śródmieście
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
Proponuję 10 lokalizacji w Śródmieściu (w niektórych może być konieczne wyznaczenie kilku miejsc):
- Krucza, na północ od Pięknej,
- Bracka między Chmielną a Brokla,
- Jasna między Świętokrzyska a Moniuszki,
- Emilii Plater między Alejami Jerozolimskimi a Nowogrodzką,
- Mokotowska na pn. od pl. Zbawiciela,
- Mokotowska na pd. od pl. Zbawiciela,
- Marszałkowska przy Zoli,
- rejon pl. Mirowskiego,
- Bielańska,
- Marszałkowska przy rotundzie.
Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji:
Szczegółową lokalizację i zasady korzystania proponuję skonsultować z przyszłymi użytkownikami - firmami kurierskimi i okolicznymi sklepami.
Lokalizacja na mapie:

Dane projektu

Skrócony opis projektu
Projekt zakłada wyłączenie kilkunastu miejsc parkingowych do wyłącznego używania przez dostawców i kurierów w określonych dniach i godzinach, tak by nie musieli parkować na chodnikach.
Opis projektu
Proponuję wyznaczenie miejsc, które od poniedziałku do piątku od 7 do 17 będą przeznaczone wyłącznie dla dostawców i kurierów, a postój na nich powinien być ograniczony do 10 lub 15 minut (do konsultacji z ZDM i branżą). Takie miejsca powinny się znaleźć w całym Śródmieściu, w pobliżu skupisk biurowców. Miejsca powinny być monitorowane elektronicznie, by zapewnić, że będą użytkowane zgodnie z przeznaczeniem.
Projektowanie uniwersalne
Tak
Uzasadnienie realizacji projektu
Dostawcy i kurierzy to jedna ze zmór Śródmieścia. Nie mają gdzie rozładować towaru, więc parkują na chodnikach lub na drogach dla rowerów, co prowadzi do konfliktów i niebezpiecznych sytuacji. Ten projekt ma szansę częściowo ucywilizować zasady dostaw towarów, a jeśli zda egzamin, może być rozwijany w przyszłości.

Charakterystyka

Potencjalni odbiorcy projektu

Kosztorys

Szacunkowy koszt realizacji projektu:
100 000,00 zł

Uzasadnienie negatywnej oceny projektu

Uzasadnienie negatywnej oceny projektu
1) Budżet obywatelski służy pozyskaniu środków na realizację zadań wybranych przez mieszkańców w głosowaniu. Projekt praktycznie nie wiąże się z kosztami, zatem nie ma powodu oby poddawać go pod głosowanie w celu zapewnienia finansowania jego realizacji. 2) Samo wyznaczenie miejsca dla dostawcy nie oznacza rozwiązania problemu. Konieczne jest wypracowanie systemu egzekwowania kto jest dostawcą i jest uprawniony do korzystania z takiego miejsca. Obecnie takiego systemu nie ma, zaś miejsca dla dostaw są realizowane tylko jako pilotaż (np. na ul. Francuskiej, we współpracy z wszystkimi przedsiębiorcami z tej ulicy). Wyznaczenie miejsc bez przeprowadzenia takiej analizy i ścisłej współpracy z zainteresowanymi przedsiębiorcami nie spełni celu projektu. 3) ZDM nie dysponuje systemem do elektronicznej weryfikacji długości postoju na danym miejscu postojowym. Utworzenie i wdrożenie takiego systemu to zadanie znacznie wykraczające poza budżet obywatelski (przede wszystkim ze względu na czas potrzebny do wprowadzenia takiego systemu). 4) Zgodnie z przepisami, postój pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej ponad 2,5 t nie jest dozwolony na chodniku. Na części wskazanych w projekcie ulic miejsca do parkowania znajdują się obecnie na chodnikach, zatem przeznaczenie ich dla dostaw nie jest możliwe. 5) Miejsca postojowe w obrębie Strefy Płatnego Parkowania Niestrzeżonego wiążą się z opłatą. Co do zasady projekty z budżetu obywatelskiego powinny być dostępne nieodpłatnie

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (0)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany

Brak komentarzy

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany