Wiaty i stojaki rowerowe oraz stacje napraw rowerowych w szkołach na Białołęce

2070
Niewybrany w głosowaniu
Pomysł na rok 2022
Lokalizacja Białołęka
Autor pomysłu Lucyna Wnuszyńska
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
300 000 zł
Kategoria
  • edukacja
  • komunikacja publiczna i drogi
  • ochrona środowiska
  • przestrzeń publiczna
  • sport
  • zdrowie
Poziom zgłaszanego projektu
dzielnicowy
Projekt zakłada wybudowanie wiat nad istniejącymi stojakami rowerowymi i/lub postawienie wiat wraz ze stojakami rowerowymi (odwrócona litera U) oraz postawienie samoobsługowej stacji rowerowej przy szkołach na Białołęce.

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
dzielnicowy
Dzielnica:
Białołęka
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
1) Szkoła Podstawowa nr 110 im. Kazimierza Jeżewskiego (ul. Bohaterów 41, 03-007 Warszawa): 9 stojaków rowerowych
2) Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi Nr 342 im. Jana Marcina Szancera (ul. Strumykowa 21a, 03-138 Warszawa): 1 samoobsługowa stacja naprawy rowerów
Filia: (ul. Topolowa 15, 03-185 Warszawa): 1 samoobsługowa stacja naprawy rowerów
3) Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi nr 344 im. Powstania Warszawskiego (ul. Erazma z Zakroczymia 15, 03-185 Warszawa): 1 samoobsługowa stacja naprawy rowerów
4) Szkoła Podstawowa nr 355 im. Jana Wedla (ul. Ceramiczna 11, 03-126 Warszawa): 1 wiata rowerowa, 1 samoobsługowa stacja naprawy rowerów
5) Szkoła Podstawowa nr 356 im. Ryszarda Kaczorowskiego ul. Głębocka 66, 03-287 Warszawa: 1 wiata rowerowa oraz uzupełnienie oznakowania na wjeździe i wyjeździe z terenu szkoły
Lokalizacja na mapie:

Dane projektu

Skrócony opis projektu
Projekt zakłada wybudowanie wiat nad istniejącymi stojakami rowerowymi i/lub postawienie wiat wraz ze stojakami rowerowymi (odwrócona litera U) oraz postawienie samoobsługowej stacji rowerowej przy szkołach na Białołęce.
Opis projektu
Projekt zakłada wybudowanie wiat nad istniejącymi stojakami rowerowymi i/lub postawienie wiat wraz ze stojakami rowerowymi, dzięki czemu dzieci mogłyby częściej wybierać aktywny dojazd do placówki oświatowej oraz bezpiecznie zostawić rower pod wiatą, niezależnie od warunków pogodowych.
Stacja napraw rowerowych pomogła by w samodzielnym usuwaniu usterek rowerowych, bez konieczności wożenia ze sobą niezbędnych narzędzi.
Projektowanie uniwersalne
Tak
Uzasadnienie realizacji projektu
Projekt ma na celu promocję dojazdów rowerami do szkoły poprzez unowocześnienie parkingów rowerowych: wiaty i samoobsługowa stacja obsługi rowerów. Lepsza infrastruktura rowerowa zachęci dzieci i rodziców do zmiany samochodów na jednoślady. Warszawa wzorem miast zachodnioeuropejskich powinna promować dojazd rowerem dzieci do szkół. Ogranicza to korki, zmniejsza zanieczyszczenie powietrza, redukuje zagrożenie otyłością i wzmacnia odporność wśród dzieci i młodzieży.
Samoobsługowa stacja naprawcza pomoże w usunięciu nagłej awarii rowerowej.

Charakterystyka

Potencjalni odbiorcy projektu

Kosztorys

Kosztorys realizacji projektu
Zgodnie z oddzielnym załącznikiem.
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
300 000,00 zł

Skutki realizacji

Skutki realizacji
Realizacja projektu ma duże znaczenie dla przestrzeni publicznej oraz warunków życia społeczności lokalnej. Z powstałej w ramach projektu infrastruktury rowerowej, korzystać mogą i powinny, nie tylko dzieci i ich rodzice/opiekunowie, ale również społeczność lokalna korzystająca np. z infrastruktury sportowej/rekreacyjnej szkoły, czy też organizowanych na terenie placówek oświatowych wydarzeń/imprez ogólnodostępnych.
Korzystanie z roweru może stać się wspaniałą alternatywą dla samochodów oraz komunikacji miejskiej. Ten rodzaj przemieszczania się jest istotny zwłaszcza w dużych miastach, w których ogromna ilość spalin, hałas i ciągłe zatory na drogach, utrudniające życie mieszkańcom, mogłyby ulec zmniejszeniu dzięki zmianie zachowań/przyzwyczajeń komunikacyjnych ludzi.
Rowerzyści mają możliwość wyboru wśród dużej liczby alternatywnych tras, pozwalających omijać np. sygnalizacje świetlne, mogą korzystać z jezdni, dróg rowerowych, ścieżek, a w ostateczności mogą również pokonać część podróży pieszo, prowadząc rower. Nie muszą stać w korkach czy tak jak w przypadku komunikacji publicznej – tracić czas na oczekiwanie na przystankach.
Uwzględniając aspekt ochrony środowiska, rower jest najbardziej ekologicznym środkiem transportu. Nie hałasuje, nie zanieczyszcza powietrza, pozwala oszczędzić czas i pieniądze oraz zajmuje mało miejsca w przestrzeni publicznej.
Rower jest konkurencyjny nie tylko w stosunku do podróży samochodem, ale także komunikacją zbiorową.
Ponadto korzystanie z roweru w podróży doskonale wpisuje się w ekologiczny tryb życia, który obecnie jest promowany.
Rowerzyści nie tylko dbają o środowisko, ale poprzez regularne podróże do szkoły, również o swoje zdrowie. Istotne jest, że podróże rowerowe to odpowiedni rodzaj ruchu dla osób w każdym wieku, zarówno dzieci jak ich rodziców/dziadków, dzięki czemu stają się coraz bardziej popularną formą rekreacji.
Doposażenie istniejącej infrastruktury rowerowej w przestrzeni publicznej placówek oświatowych (często przestarzałej i niezgodnej z obecnymi standardami m.st Warszawy), w nowe wiaty rowerowe, stojaki rowerowe oraz samoobsługowe stacje napraw, w sposób bezpośredni przełoży się na podniesienie jakości oraz komfortu życia lokalnej społeczności.

Szacunkowe roczne koszty eksploatacji: wiata rowerowa ok. 150 zł, stacja napraw rowerowych/stojaki rowerowe 50-100 zł.

Modyfikacje

18.04.2021 20:26
Wydział Inwestycji dla Dzielnicy Białołęka
19.04.2021 22:28
Wydział Inwestycji dla Dzielnicy Białołęka
22.04.2021 08:40
Wydział Inwestycji dla Dzielnicy Białołęka
22.04.2021 08:48
Koordynator w dzielnicy Białołęka
26.04.2021 15:40
Wydział Inwestycji dla Dzielnicy Białołęka
28.04.2021 11:05
Wydział Inwestycji dla Dzielnicy Białołęka
28.04.2021 11:10
Koordynator w dzielnicy Białołęka
28.04.2021 14:51
Koordynator w dzielnicy Białołęka

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (0)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany

Brak komentarzy

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany