Budujmy ścieżki rowerowe i spacerowe między dzielnicami Warszawy

1963
Trwa ocena
Pomysł na rok 2022
Autor pomysłu Mieszkaniec
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
290 000 zł
Kategoria
  • komunikacja publiczna i drogi
  • przestrzeń publiczna
  • sport
  • nowoczesna infrastruktura
Poziom zgłaszanego projektu
ogólnomiejski
Celem serii projektów jest zwiększanie sieci połączeń rowerowych między dzielnicami, a w tym roku proponowany jest pierwsza realizacja - połączenia między Ursynowem a Wilanowem i Mokotowem, które fizycznie oddzielone Skarpą Warszawską (Ursynowską) mają bardzo mało połączeń drogowych (obecnie tylko dwa), a zwłaszcza rowerowych i spacerowych.

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
ogólnomiejski
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
Pierwszy z serii Projektów dotyczy realizacji połączenia Ursynowa z Wilanowem i Mokotowem, dokładnie u zbiegu tych trzech dzielnic - wykonanie połączenia pieszo-rowerowego poprzez Skarpę Ursynowską urokliwym wąwozem biegnącym wzdłuż ul. Arbuzowej.
Obecnie sytuacja bezpieczeństwa rowerzystów i pieszych jest tutaj niezwykle zagrożona przez rozpędzone liczne samochody jadące wspólnym dla wszystkich uczestników ruchu jednym pasem jezdni.
działki drogowe (obręb 1-10-05): 59/4, 59/5, 59/6, (obręb 1-10-13): 1/3

Dane projektu

Skrócony opis projektu
Celem serii projektów jest zwiększanie sieci połączeń rowerowych między dzielnicami, a w tym roku proponowany jest pierwsza realizacja - połączenia między Ursynowem a Wilanowem i Mokotowem, które fizycznie oddzielone Skarpą Warszawską (Ursynowską) mają bardzo mało połączeń drogowych (obecnie tylko dwa), a zwłaszcza rowerowych i spacerowych.
Opis projektu
Pomiędzy niektórymi sąsiadującymi dzielnicami Warszawy istnieje tak naprawdę zaskakująco mało bezpiecznych połączeń rowerowych oraz ścieżek dla pieszych.

Istotą projektu jest zwiększanie bezpieczeństwa rowerzystów i pieszych zwłaszcza w tych obszarach, w których brakuje połączeń między dzielnicami,

Przykładem może być przeprawa przez urokliwą i niespotykaną w innych miastach, choć niełatwą do pokonania, Skarpę Pradoliny Wisły ciągnąca się od południa do północy Warszawy (zwana Skarpą Warszawską). W rezultacie jednak pomiędzy sąsiadującymi ze sobą dzielnicami istnieje niezwykle mało przepraw rowerowych i ścieżek spacerowych.

Pierwszy z serii Projektów dotyczy realizacji połączenia Ursynowa z Wilanowem i Mokotowem, dokładnie u zbiegu tych trzech dzielnic - wykonanie połączenia pieszo-rowerowego poprzez Skarpę Ursynowską urokliwym wąwozem biegnącym wzdłuż ul. Arbuzowej.


Tegoroczny projekt dotyczy wykonania asfaltowego ciągu pieszo-rowerowego na kluczowym odcinku ul. Arbuzowej o długości 350 m (i szerokości 2,5m, z obrzeżami): od ostatnich zabudowań do Potoku Służewieckiego. Z powodu gęstych zarośli i braku pobocza piesi i rowerzyści stają się widoczni dla mijających ich kierowców często dopiero w ostatniej chwili. Dzielnica Ursynów, na wniosek mieszkańców, przymierza się w tym roku do realizacji drugiego (wyższego) odcinka ścieżki pieszo-rowerowej (od ul. Nowoursynowskiej, na której są ścieżki rowerowe)— zatem w przypadku powodzenia w głosowaniu tego Projektu cały odcinek połaczenia przez Skarpę Ursynowa, Wilanowa i Mokotowa, mógłby zostać zrealizowany.

Wzdłuż całego tego odcinka ul. Arbuzowej znajduje się rezerwa terenu miejskiego umożliwiająca wykonanie ścieżki pieszo-rowerowej.
Projekt zakłada wycięcie zarośli znajdujących się na przebiegu ścieżki, i zachowanie większych drzew, w miarę możliwości projektowych i zapewnienia bezpieczeństwa, z jednoczesnym wykonaniem niezbędnych ominięć lub zawężeń (ścieżki lub jezdni), a w ostateczności wykonanie wycinki w pasie drogowym.

KOSZTORYS:
Wykonanie dokumentacji projektowej i powykonawczej 30.000 zł
Realizacja podbudowy i nawierzchni asfaltowej z obrzeżami (szacunek 300 zł/m2) ~350 mb x 2,5m szerokości = ~260.000 zł

Razem: 290.000 zł

Projektowanie uniwersalne
Tak
Uzasadnienie realizacji projektu
W tym miejscu jest tylko jeden pas jezdni wspólny dla samochodów, rowerów i pieszych, brak jest tutaj także pobocza. Jest to niezwykle niebezpieczne dla pieszych i rowerzystów, gdyż kierowcy rozpędzając się podczas zjazdu z wysokiej i ostrej skarpy nie mogą bezpiecznie mijać innych użytkowników ruchu, podjeżdżają niezwykle blisko pieszych oraz rowerzystów i często wręcz wymuszają konieczność odskakiwania przez nich na zarośnięte pobocze.

Kosztorys

Szacunkowy koszt realizacji projektu:
290 000,00 zł

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (0)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany

Brak komentarzy

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany