Miejsca parkingowe przy Al. Niepodległości 121/123

541
Niewybrany w głosowaniu
Pomysł na rok 2017
Lokalizacja Mokotów
rejon B
Autor pomysłu Mieszkaniec
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
18 000 zł
Kategoria
  • komunikacja/drogi
Poziom zgłaszanego projektu
lokalny
Celem projektu jest wybudowanie 6 miejsc parkingowych na wysokości budynku przy Al. Niepodległości 121/123.

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
lokalny
Dzielnica:
Mokotów
Obszar objęty pomysłem:
rejon B
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
Odcinek na wysokości budynku przy Al. Niepodległości 121/123, między wejściami do metra.
Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji:
Lokalizacja na mapie:

Dane projektu

Skrócony opis projektu
Celem projektu jest wybudowanie 6 miejsc parkingowych na wysokości budynku przy Al. Niepodległości 121/123.
Opis projektu
Celem projektu jest wybudowanie 6 ukośnych miejsc parkingowych oraz przejścia łączącego zatoczkę parkingową z chodnikiem.

Wnioskodawcy są otwarci na przenalizowanie innych rozwiązań, które pozwolą na zapewnienie warunków dla bezpiecznego parkowania (np. wykorzystanie prawego pasa Al. Niepodległości)
Uzasadnienie realizacji projektu
W najbliższym otoczeniu budynku przy Al. Niepodległości 121/123 nie ma obecnie ani jednego wydzielonego miejsca parkingowego. Utworzenie miejsc parkingowych w proponowanym miejscu nie doprowadzi do zmniejszenia komfortu przemieszczania się pieszych (umiejscowienie zatoczki parkingowej na niezagospodarowanym fragmencie zieleni, oddzielonym od chodnika żywopłotem) i umożliwi bezpieczne włączanie się kierowców do ruchu.

Charakterystyka

Kategoria tematyczna projektu
Potencjalni odbiorcy projektu

Kosztorys

Kosztorys realizacji projektu
Wybudowanie 6 miejsc parkingowych wraz z projektem, oznakowaniem etc (zgodnie z informatorem "Ile kosztuje miasto"): 16.000 PLN
Przejście łączące zatoczkę z chodnikiem (zgodnie z informatorem "Ile kosztuje miasto"): 2.000 PLN
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
18 000,00 zł
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
NIE

Dokumenty

Modyfikacje

10.03.2016 18:24
Autor projektu

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (9)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany
  • Zdecydowanie popieram Pana projekt, ponieważ:
    a) to jedyny duży budynek tworzący pierzeję Niepodległości, przed którym nie ma żadnego (!) miejsca parkingowego (a tych wiadomo - brakuje w okolicy)
    b) istniejący tak bardzo szeroki trawnik nie ma żadnego zastosowania przy centralnej ulicy.
    Może jednak warto dopisać do Pana projektu zasadzenie niewielkich drzew, które odgrodzą nową zatoczkę parkingową od pozostałej (ładnie obsadzonej niedawno krzewami) części trawnika, a przede wszystkim będą stanowić pewną barierę dla mieszkańców budynku przed ruchliwą ulicą.
    Mieszkaniec700  14.01.2016 12:51
  • Projekt jest niezgodny ze Strategią Zrównoważonego Rozwoju Systemu Transportowego Warszawy. Wskazane w projekcie miejsce znajduje się w strefie śródmiejskiej miasta (patrz str. 176). Strategia ustala w tej strefie m. in. "ograniczanie liczby miejsc parkingowych" (str. 125). Zgodnie z regulaminem przeprowadzania budżetu partycypacyjnego zgłaszane projekty nie mogą być sprzeczne z przyjętymi strategiami i programami m.st. Warszawy. (Par. 4, pkt. 2, ppkt. 3). Wobec tego projekt zostanie odrzucony na etapie weryfikacji.
    Robert Buciak  14.01.2016 17:27
  • Szanowny Panie,
    obecnie w najbliższym otoczeniu budynku przy Al. Niepodległości nie ma ani jednego wydzielonego miejsca parkingowego. Równocześnie kilkadziesiąt samochodów zaparkowanych w miejscach niedozwolonych blokuje ruch pieszych i przyczynia sie do utrzymywania stanu dysfunkjonalności ulic w okolicy (Kraushara, Dąbrowskiego). Trzy zgłoszone przeze mnie projekty sa odpowiedzią na ten problem i oznaczają per saldo zmniejszenie ilości parkujących samochodów.
    Dużo większe zatoczki doskonale sprawdzają się w sąsiedztwie budynku przy Al. Niepodległości 121/123, nie powodując żadnych utrudnień dla pieszych i innych uczestników ruchu.
    Rozumiem, że w przypadku odrzucenia wniosku otwarta jest ścieżka odwoławcza?
    Z pozdrowieniami,
    Daniel Sękiewicz
    Mieszkaniec  14.01.2016 19:39 Autor projektu
  • Oczywiście lepszym ;) rozwiązaniem dla mieszkańców będzie likwidacja tak wielu miejsc parkingowych na Dąbrowskiego i Kraushara a kontrapas dla rowerów na tej drugiej ulicy rozwiąże wszystkie problemy. Może lepiej godzić interesy różnych grup, niż forsować udogodnienia dla rowerzystów kosztem pozostałych mieszkańców. Może lepiej wyznaczyć (i odgrodzić) legalne miejsca dla aut na Dąbrowskiego równolegle, zamiast wstawiać wszędzie betonowe donice, może lepiej stworzyć nową zatoczkę na Niepodległości, która skompensuje redukcję miejsc z Dąbrowskiego i Kraushara?
    Mieszkaniec700  14.01.2016 20:44
    • Bardzo proszę o powstrzymanie emocji, usunięcie komentarza ad personam oraz zapoznanie się z regulaminem BP.

      Gdyby ten projekt polegał na wyznaczeniu miejsc postojowych na prawym pasie Al. Niepodległości, tak jak to proponuję na Wołoskiej, to poparłbym go obiema rękami. Proszę zauważyć, że Al. Niepodległości ma po dwa pasy ruchu oprócz odcinka między Dąbrowskiego i Odyńca, gdzie są trzy. Jeden pas jest nie tylko zbędny, ale także sprzyja wypadkom na skrzyżowaniu z Odyńca. W obecnym kształcie ten projekt zabiera około 80 m2 trawnika, więc negatywnie oddziałuje na środowiska poprzez zwiększanie spływu powierzchniowego.
      Robert Buciak  14.01.2016 23:21
  • Widzę, że Pan Robert znalazł najlepsze rozwiązanie problemu, które będzie zgodne z przepisami a zarazem pozwoli na zwiększenie liczby miejsc parkingowych w okolicy. Zachęcam Autora do zmiany projektu w kierunku wyznaczenia miejsc P na prawym pasie Niepodległości od przystanku przy kwiaciarni do Wiktorskiej. Pan Robert słusznie stwierdza, że ten pas jest nie tylko niepotrzebny (prawie nieużywany - jeśli już, to do wyprzedzania prawą stroną), ale też kusi niektórych "rajdowców" do niemiłosiernego i nieodpowiedzialnego rozpędzania się ile fabryka dała. Natomiast podtrzymuję propozycję zasadzenia drzew na trawniku na wysokości budynku 121/123. Pozdrawiam obu Panów.
    Mieszkaniec700  15.01.2016 12:00
    • To samo chciałem napisać. Przed Dąbrowskiego na południe prowadzą dwa pasy ruchu. Nie ma potrzeby, by za przystankiem autobusowym były trzy. Wytyczenie miejsc do parkowania na jezdni będzie rozwiązaniem nie tylko bezkonfliktowym, ale przy okazji zdecydowanie tańszym.
      Mieszkaniec287  16.01.2016 11:46
  • Dziękuję za komentarze. Dodałem do projektu uwagę, że jesteśmy gotowi rozważyć zaproponowany wariant i zmodyfikować projekt.
    Mieszkaniec  15.01.2016 14:01 Autor projektu
  • Rozwiązanie autora jest najlepsze. Strategia Warszawy nie ma tu nic do rzeczy, bo mówi o ograniczaniu miejsc postojowych, a w miejscu projektu nie ma żadnego. Nie ma co tam ograniczać. Zajmowanie prawego pasa kłóci się z logiką. Na tym pasie jadą auta szykujące sie skrętu w prawo, m.in. w Racławicką (miała być poszerzona) i w Odyńca.
    Mieszkaniec797  22.01.2016 19:05
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany