Międzydzielnicowe połączenia rowerowe dla Warszawy

20
Zgłoszony
Pomysł na rok 2023
Autor pomysłu Krzysztof Daukszewicz
Współautorzy Michał Harasimowicz
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
6 000 000 zł
Kategoria
  • komunikacja publiczna i drogi
  • sport
Poziom zgłaszanego projektu
ogólnomiejski
Projekt zakłada zbudowanie lub wytyczenie dróg dla rowerów lub ciągów pieszo-rowerowych na popularnych szlakach międzydzielnicowych.

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
ogólnomiejski
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
ul. Bonifraterska
ul. Domaniewska
ul. Koszykowa
ul. Piękna
ul. Żupnicza
ul. Chodakowska
ul. Zabraniecka
ul. Leszno
al. Solidarności
ul. Marsa
ul. Strażacka
ul. Chełmżyńska
ul. Łopuszańska
ul. Powązkowska
ul. Przecławska
ul. Orląt Lwowskich
ul. Traktorzystów
ul. Mickiewicza
ul. Modlińska
ul. Wirażowa
ul. Komitetu Obrony Robotników
ul. Szwoleżerów
al. Jerozolimskie
Rondo Zesłańców Syberyjskich
Lokalizacja na mapie:

Dane projektu

Skrócony opis projektu
Projekt zakłada zbudowanie lub wytyczenie dróg dla rowerów lub ciągów pieszo-rowerowych na popularnych szlakach międzydzielnicowych.
Opis projektu
Projekt zakłada zbudowanie lub wytyczenie dróg dla rowerów lub ciągów pieszo-rowerowych na popularnych szlakach międzydzielnicowych. Projekt obejmuje swoim zasięgiem dzielnice Śródmieście, Mokotów, Włochy, Ochota, Żoliborz, Bielany, Białołęka, Targówek, Praga-Południe, Praga-Północ i Rembertów.

Zgłoszone szlaki przekraczają wstępnie całkowitą wartość projektu - zakładam, że część z nich nie przejdzie weryfikacji - poniższe propozycje należy traktować jako "listę życzeń":

1. Wyznaczenie pasów rowerowych w ul. Bonifraterskiej na brakującym odcinku (połączenie północnej Warszawy, Pragi-Północ i Targówka ze Starym Miastem). Brakujący odcinek połączy istniejące pasy rowerowe na ul. Bonifraterskiej z pasami rowerowymi na pl. Krasińskich.

Długość odcinka: 650m

Wstępny kosztorys:
projekt organizacji ruchu - 5tyś zł
projekt budowlany - 20tyś zł
wyznaczenie pasów rowerowych 650m x 500 zł/m = 325 tyś zł
modernizacja sygnalizacji - 600 tyś zł
oznakowanie 20 tyś zł
łącznie - 970 tyś zł

2. Dokończenie budowy drogi rowerowej na ul. Domaniewskiej (południowa strona odc. ul. Wołoska - al. Niepodległości) (połączenie Ursynowa i Wilanowa z tzw. Mordorem oraz centrum i zachodnią Warszawą). Na odcinku ul. Wołoska - ul. Samochodowa wyznaczenie drogi z jezdni. Uzupełnienie brakującego przejazdu na ul. Modzelewskiego.

Długość odcinka: 350m

Wstępny kosztorys:
projekt organizacji ruchu - 5tyś zł
projekt budowlany - 20tyś zł
budowa drogi rowerowej oraz chodnika z masy bitumicznej 350m x 1500 zł/m = 525 tyś zł
modernizacja sygnalizacji - 200tyś zł
oznakowanie 20 tyś zł
łącznie - 720 tyś zł

3. Wyznaczenie pasów rowerowych na ulicy Koszykowej i Pięknej od ul. Chałubińskiego do Marszałkowskiej (połączenie Ochoty i Śródmieścia). Inwestycja pozwoli połączyć pasy rowerowe na ulicy Koszykowej z infrastrukturą rowerową w Śródmieściu Południowym.

Długość odcinka: 650m

Wstępny kosztorys:
projekt organizacji ruchu - 5tyś zł
projekt budowlany - 20tyś zł
budowa drogi rowerowej z masy bitumicznej 650m x 1tyś zł/m = 650 tyś zł
oznakowanie 20 tyś zł
łącznie - 695 tyś zł

3. Wyznaczenie pasów rowerowych na ul. Żupniczej i ul. Chodakowskiej (połączenie Pragi-Północ z Pragą-Południe). Inwestycja znaczący wydłuży istniejące pasy rowerowe istniejącej w ciągu ul. Stanisławowskiej oraz ul. Dwernickiego.

Długość odcinka: 700m
Wstępny kosztorys:
projekt organizacji ruchu - 5tyś zł
projekt budowlany - 20tyś zł
budowa drogi rowerowej oraz chodnika z masy bitumicznej 700m x 500 zł/m = 350 tyś zł
oznakowanie 20 tyś zł
łącznie - 395 tyś zł

4. Budowa drogi rowerowej i remont chodnika na ul. Leszno oraz al. Solidarności na odc. ul. Okopowa - al. Jana Pawła II (połączenie Bemowa i dalekiej Woli z centrum).

Inwestycja ma na celu podłączenie bardzo długiego ciągu infrastruktury rowerowej na ul. Górczewskiej i ul. Leszno bezpośrednio z centrum Warszawy

Długość odcinka: 970m

Wstępny kosztorys:
projekt organizacji ruchu - 5tyś zł
projekt budowlany - 20tyś zł
budowa drogi rowerowej oraz chodnika z masy bitumicznej 970m x 1500 zł/m = 1455 tyś zł
modernizacja sygnalizacji - 100tyś zł
oznakowanie 20 tyś zł
łącznie - 1580 tyś zł

5. Wytyczenie ciągu pieszo-rowerowego w ul. Marsa między ul. Naddnieprzańską a rondem I. Mościckiego (połączenie Rembertów-Praga-Południe).

Długość odcinka: 400m

Wstępny kosztorys:
projekt organizacji ruchu - 4 tyś zł
zmiana oznakowania - 1 tyś zł
łącznie - 5 tyś zł

6. Budowa ciągu pieszo-rowerowego w ciągu ul. Strażackiej między ul. Zesłańców Polskich i ul. Żołnierską (połączenie Rembertów-Targówek).

Długość odcinka: 435m

Wstępny kosztorys:
projekt organizacji ruchu - 5tyś zł
projekt budowlany - 20tyś zł
budowa ciągu pieszo-rowerowego z masy bitumicznej 435m x 1tyś zł/m = 435 tyś zł
oznakowanie 20 tyś zł
łącznie - 480 tyś zł

7. Budowa drogi dla rowerów lub pasów rowerowych w ul. Strażackiej od ulicy Stężyckiej do ul. Chełmżyńskiej (połączenie Rembertów-Targówek).

Długość odcinka: 750m

Wstępny kosztorys:
projekt organizacji ruchu - 5tyś zł
projekt budowlany - 20tyś zł
budowa drogi rowerowej z masy bitumicznej bądź pasów rowerowych 750m x 1tyś zł/m = 750 tyś zł
oznakowanie 20 tyś zł
łącznie - 795 tyś zł

8. Wytyczenie ciągu pieszo-rowerowego i wymiana nawierzchni na asfaltową między ul. Łubinową a ul. Utrata (połączenie Targówek-Praga-Północ).

Długość odcinka: 510m

Wstępny kosztorys:
projekt organizacji ruchu - 5tyś zł
projekt budowlany - 20tyś zł
budowa ciagu pieszo-rowerowego z masy bitumicznej 510m x 1tyś zł/m = 510 tyś zł
oznakowanie 20 tyś zł
łącznie - 555 tyś zł

9. Budowa pasów rowerowych lub ciągu pieszo-rowerowego między ul. Księżnej Anny a ul. Kijowską (połączenie Targówek-Praga-Północ).

Długość odcinka: 720m

Wstępny kosztorys:
projekt organizacji ruchu - 5tyś zł
projekt budowlany - 20tyś zł
budowa drogi rowerowej z masy bitumicznej bądź ciągu pieszo-rowerowego 720m x 1tyś zł/m = 720 tyś zł
oznakowanie 20 tyś zł
łącznie - 765 tyś zł

10. Wytyczenie drogi dla rowerów w ciągu ul. Łopuszańskiej.

Długość odcinka: 1800m
Wstępny kosztorys:
projekt organizacji ruchu - 5tyś zł
projekt budowlany - 20tyś zł
budowa drogi rowerowej z masy bitumicznej 1800m x 1tyś zł/m = 1800 tyś zł
oznakowanie 20 tyś zł
łącznie - 1845 tyś zł

11. Budowa drogi rowerowej bądź ciągu pieszo-rowerowego na ul. Powązkowskiej na odc. al. Armii Krajowej - ul. Krasińskiego (połączenie Bielan z Żoliborzem).

Długość odcinka: 650m

Wstępny kosztorys:
projekt organizacji ruchu - 5tyś zł
projekt budowlany - 20tyś zł
budowa drogi rowerowej z masy bitumicznej 650m x 1tyś zł/m = 650 tyś zł
oznakowanie 20 tyś zł
łącznie - 695 tyś zł

12. Budowa drogi rowerowej w ciągu ul. Przecławskiej między ul. Rozwazdowskiego a Klukowską (połączenie os. Wilno z resztą Warszawy).

Długość odcinka: 650m

Wstępny kosztorys:
projekt organizacji ruchu - 5tyś zł
projekt budowlany - 20tyś zł
budowa drogi rowerowej z masy bitumicznej 650m x 1tyś zł/m = 650 tyś zł
oznakowanie 20 tyś zł
łącznie - 695 tyś zł

13. Połączenie fragmentów dróg rowerowych w ul. Orląt Lwowskich i wytyczenie pasa rowerowego w ul. Traktorzystów (połączenie Ursus-Włochy).

Długość odcinka: 1500m
Wstępny kosztorys:
projekt organizacji ruchu - 10tyś zł
projekt budowlany - 20tyś zł
budowa drogi rowerowej z masy bitumicznej 150m x 1tyś zł/m = 150 tyś zł
wyznaczenie pasów rowerowych - 1350m x 200 zł/m = 270 tyś zł
oznakowanie 20 tyś zł

łącznie - 470 tyś zł

14. Wytyczenie drogi dla rowerów wzdłuż ul. Mickiewicza do os. Ruda (połączenie Bielany-Żoliborz).

Długość odcinka: 720m

Wstępny kosztorys:
projekt organizacji ruchu - 5tyś zł
projekt budowlany - 20tyś zł
budowa drogi rowerowej z masy bitumicznej bądź wyznaczenie z jezdni 720m x 1tyś zł/m = 720 tyś zł
oznakowanie 20 tyś zł
łącznie - 765 tyś zł

15. Wytyczenie drogi dla rowerów wzdłuż uk. Modlińskiej między Ekspresową a Familijną (połączenie Białołęki z resztą miasta).

Długość odcinka: 600m

Wstępny kosztorys:
projekt organizacji ruchu - 5tyś zł
projekt budowlany - 20tyś zł
budowa drogi rowerowej z masy bitumicznej 600m x 1tyś zł/m = 600 tyś zł
oznakowanie 20 tyś zł
łącznie - 645 tyś zł

16. Połączenie drogą dla rowerów ul. Wirażowej z ul. Komitetu Obrony Robotników (połączenie Ursynów-Włochy).

Długość odcinka: 580m

Wstępny kosztorys:
projekt organizacji ruchu - 5tyś zł
projekt budowlany - 20tyś zł
budowa drogi rowerowej z masy bitumicznej 580m x 1tyś zł/m = 580 tyś zł
oznakowanie 20 tyś zł
łącznie - 625 tyś zł

17. Wytyczenie przejazdu rowerowego przez Wisłostradę w ciągu ul. Szwoleżerów (połączenie Praga-Południe-Śródmieście).

Wstępny kosztorys:
projekt organizacji ruchu - 5tyś zł
projekt budowlany - 20tyś zł
budowa - 100 tyś zł
łącznie - 125 tys zł

18. Dobudowanie brakującego odcinka drogi rowerowej w Alejach Jerozolimskich do ul. Starodęby na terenie dzielnicy Ursus.

Długość odcinka: 800m

Wstępny kosztorys:
projekt organizacji ruchu - 5tyś zł
projekt budowlany - 20tyś zł
budowa drogi rowerowej z masy bitumicznej bądź pasów rowerowych 800m x 1tyś zł/m = 800 tyś zł
oznakowanie 20 tyś zł
łącznie - 845 tyś zł

19. Przejazd nad al. Prymasa Tysiąclecia po wiadukcie przy PKS (obok Ronda Zesłańców Syberyjskich) (połączenie Ochota-Wola).

Długość odcinka: 400m

Wstępny kosztorys:
projekt organizacji ruchu - 5tyś zł
projekt budowlany - 20 tyś zł
budowa brakujących fragmentów drogi rowerowej z masy bitumicznej 200m x 1tyś zł/m = 200 tyś zł
oznakowanie 20 tyś zł
łącznie - 245 tyś zł
Projektowanie uniwersalne
Tak
Uzasadnienie realizacji projektu
Rozwój sieci dróg rowerowych w stolicy oraz połączenie dzielnic wygodnymi połączeniami rowerowymi.

Charakterystyka

Kategoria tematyczna projektu
Potencjalni odbiorcy projektu

Kosztorys

Szacunkowy koszt realizacji projektu:
6 000 000,00 zł

Modyfikacje

14.01.2022 12:23
Autor projektu
19.01.2022 23:01
Autor projektu

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (4)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany
  • Co do Ursusa - popieram drogę wzdłuż Traktorzystów, tam ewidentnie brakuje i trzeba kombinować na różne sposoby. Natomiast co do ul. Przy Forcie (nie Przy Porcie - to Praga Północ) to bez sensu, to jest nadal plac budowy i dopóki nie zakończy sie zabudowa tego rejonu wydawanie pieniędzy na ścieżki jest marnotrawstwem.
    Natomiast ogromnie potrzebne jest połączenie Ursusa z Warszawą - zasadniczo w ciągu Al. Jerozolimskich, choć od Sosnkowskiego do Mc Donalda. Od lat o to proszę, dyskutuję. Chyba od Trasy S2 już się nie da po budowie tych rowów niestety. To jest znacząca droga a nie lokalne połączenia po Skoroszewskiej czy przy Forcie.
    Przy Rondzie Zesłańców Syberyjskich jak najbardziej jakieś połączenie nad Prymasa Tysiąclecia by sie przydało , bo jeździmy przez dw. PKS (trochę nielegalnie).
    Z Ursusa nie ma też wyjazdu na Mokotów - ciąg Łopuszańskiej do Al. Krakowskiej - jazda albo krzywym chodnikiem albo po uliczkach Salomei, nawet z przenoszeniem roweru przez tory. Po Szyszkowej pewnie się nie da od Opaczy do Al. Krakowskiej bo to cześciowo nie Warszawa.
    Co do ul. Szwoleżerów - bez sensu - własnie została obsadzona nowymi krzewami i bylinami w ramach projektu BO na 2021r i to dość cicha i spokojna ulica. Jest droga wzdłuć ul. Łazienkowskiej - lepiej sie łaczy z Portem Czerniakowskim i ściezka pod Trasą Łazienkowską, do tego są tu światła i pasy dla pieszych i chyba przejazd rowerowy. Przy ul. Szwoleżerów nie ma przejścia przez ul. Czerniakowską (to nie Wisłostrada) i przechodzi ona w Agrykolę a tam już praktycznie tylko ruch pieszy, a jak rowerowy to bardzo ostrożnie. Natomiast Łazienkowska przechodzi w ul. Myśliwiecka i tam mogłaby byc ściezka łącząca dalej do Śródmieścia - całego układu tu nie pamiętam , ale ten ciąg jest dużo bardziej logiczny. I chyba na ul. Rozbrat też jest ścieżka.
    Póki czas to proponuję zmiany.
    Mieszkanka26115  14.01.2022 09:09
    • Dzień dobry, bardzo dziękuję za wkład merytoryczny! Poprawię błędy i dodam Pani propozycję - zobaczymy, co z tego przejdzie weryfikację :)
      Krzysztof Daukszewicz  14.01.2022 09:41 Autor projektu
    • super, będę na projekt głosować.
      Mieszkanka26115  17.01.2022 11:09
  • Właśnie chciałem zgłosić - jako oddzielny projekt - udrożnienie Szwoleżerów dla rowerów (w sensie skrzyżowania z Wisłostradą, czyli ul. Czerniakowską).
    Na szczęście przedtem zajrzałem na mapkę.

    Szwoleżerów (+potem Agrykola) to bardzo dobry wjazd na skarpę do Śródmieścia, z możliwością włączenia się potem w ścieżki wzdłuż Trasy Łazienkowskiej albo wjazdu w ciąg rowerowy pod skarpą (Łazienki Północne, Park Kultury i dalej). Dodam, że wjazd na skarpę zdrowy (mało spalin) i bezpieczny (mały ruch na Szwoleżerów, zero ruchu samochodowego na Agrykoli + wyznaczone pasy dla pieszych i dla rowerów) - więc nie wyłączałbym tego tematu. Tu raczej ścieżki nie potrzeba, szkoda miejsca i pieniędzy, natomiast bardzo potrzeba udrożnienia skrzyżowania z Wisłostradą. W sezonie, w porze powrotu z pracy spotykam tu na każdej zmianie świateł kilku rowerzystów wyjeżdżających z Szwoleżerów.

    Moja dość konkretna uwaga do tego skrzyżowania jest taka, że tu jest zarówno zagrożenie między samochodami a rowerem (głównie - jak legalnie i bezpiecznie skręcić rowerem z Wisłostradowej ścieżki w Szwoleżerów), jak też między rowerzystami wyjeżdżającymi ze Szwoleżerów a tymi co już jadą ścieżka Wisłostradową. Widziałem kilka wypadków rower-rower, jednego o mały włos uniknąłem.
    Rowerzyści na ścieżce pędzą (ich prawo), a włączający się muszą uważać na samochody jadące z nimi równolegle, oraz zdążyć przed czerwonym a potem skręcić pod kątem prostym na ścieżkę - i czasem jest to już za dużo.
    Tu, dla włączających się powinna być jakaś strefa buforowa, łagodząca ten skręt, umożliwiająca schowanie się przed już ruszającymi samochodami i spokojne rozejrzenie się kto jedzie po ścieżce wzdłuż Wisłostrady. W drugą stronę, dla skrętu w Szwoleżerów - dostosowanie znaków poziomych i może świateł.
    Mieszkaniec29431  19.01.2022 16:27
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany