Stacje naprawcze dla rowerów i warsztaty dobrego dbania o rower #bielanynarower
32
Dopuszczony do głosowania
Pomysł na rok 2023
Lokalizacja Bielany

Koszt pomysłu
103 000 zł
Kategoria
Poziom zgłaszanego projektu
dzielnicowy
Wyraź opinię na temat tego pomysłu
Wyślij wiadomość do autora
Pobierz listę poparcia

Pobierz materiały promujące projekt
Montaż 11 samoobsługowych stacji naprawczych dla rowerów w miejscach często uczęszczanych przez rowerzystów. W ramach projektu przeprowadzone zostaną również plenerowe warsztaty dobrego dbania o rower.
Lokalizacja
Poziom zgłaszanego projektu:
dzielnicowy
Dzielnica:
Bielany
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
Na ul. Dewajtis, bliżej szlabanu na ścieżce w Lesie Bielańskim
W parku Stawy Kellera
W parku Harcerskiej Poczty Polowej
Przy szpitalu bielańskim
Przy Cmentarzu Północnym, wyjście od ul. Estrady
Przy poczcie na ul. Conrada
Przy wejściu do Parku Herberta (od strony Perzyńskiego)
W Parku Olszyna (od ul. Broniewskiego)
Przy skrzyżowaniu ul. Kochanowskiego i Galla Anonima
Przy placu zabaw ul. Opalin
Przy placu zabaw ul. Loteryjki
W parku Stawy Kellera
W parku Harcerskiej Poczty Polowej
Przy szpitalu bielańskim
Przy Cmentarzu Północnym, wyjście od ul. Estrady
Przy poczcie na ul. Conrada
Przy wejściu do Parku Herberta (od strony Perzyńskiego)
W Parku Olszyna (od ul. Broniewskiego)
Przy skrzyżowaniu ul. Kochanowskiego i Galla Anonima
Przy placu zabaw ul. Opalin
Przy placu zabaw ul. Loteryjki
Lokalizacja na mapie:
Dane projektu
Skrócony opis projektu
Montaż 11 samoobsługowych stacji naprawczych dla rowerów w miejscach często uczęszczanych przez rowerzystów. W ramach projektu przeprowadzone zostaną również plenerowe warsztaty dobrego dbania o rower.
Opis projektu
Stacje naprawcze wyposażone będą w pompkę, wkrętaki, łyżki, imbusy, klucz nastawny, uszczelki, łyżkę do zmiany dętki oraz adapter, a ich wygląd nie będzie odstępował od tych już istniejących na terenie dzielnicy. Projekt zakłada montaż 11 nowych stacji naprawczych.
W ramach projektu przeprowadzone zostaną również warsztaty dobrego dbania o rower podczas 3 bielańskich wydarzeń plenerowych, gdzie specjaliści pokażą mieszkańcom, jak zadbać o stan roweru i radzić sobie z różnymi uszkodzeniami.
Rower jest jednym z podstawowych środków służących mieszkańcom do przemieszczania się przez miasto. Jest jednocześnie najbardziej zalecanym ze względu na jego walory ekologiczne oraz wpływ na zdrowie. Aby podróżowanie rowerem było komfortowe i bezpieczne należy zapewnić odpowiednią infrastrukturę do tego, nie tylko same ścieżki rowerowe. Jednym z jej elementów są właśnie podpórki montowane przy przejściach przez drogę.
W ramach projektu przeprowadzone zostaną również warsztaty dobrego dbania o rower podczas 3 bielańskich wydarzeń plenerowych, gdzie specjaliści pokażą mieszkańcom, jak zadbać o stan roweru i radzić sobie z różnymi uszkodzeniami.
Rower jest jednym z podstawowych środków służących mieszkańcom do przemieszczania się przez miasto. Jest jednocześnie najbardziej zalecanym ze względu na jego walory ekologiczne oraz wpływ na zdrowie. Aby podróżowanie rowerem było komfortowe i bezpieczne należy zapewnić odpowiednią infrastrukturę do tego, nie tylko same ścieżki rowerowe. Jednym z jej elementów są właśnie podpórki montowane przy przejściach przez drogę.
Projektowanie uniwersalne
Nie
Projektowanie uniwersalne - Uzasadnienie
Rower nie jest urządzeniem, z którego mogą korzystać osoby z niepełnosprawnościami, acz nie tyczy się to oczywiście wszystkich, a więc nie skorzystają także z infrastruktury skierowanej dla rowerzystów.
Uzasadnienie realizacji projektu
Stacje naprawcze mogą przyczynić się do podniesienia komfortu przemieszczania się rowerem po dzielnicy i poprawy poziomu bezpieczeństwa rowerzystów, którzy będą mogli szybko zlikwidować możliwe usterki w swoim pojeździe. Sprawne rowery na drogach to ponadto bezpieczniejsze drogi dla pieszych.
Realizacja projektu przyczyni się do osiągnięcia celu operacyjnego strategii Warszawa 2030: 3.3. Korzystamy z przyjaznego systemu transportowego (poprzez rozwój spójnego systemu transportu rowerowego i podniesienie poziomu bezpieczeństwa ruchu rowerowego).
Realizacja projektu przyczyni się do osiągnięcia celu operacyjnego strategii Warszawa 2030: 3.3. Korzystamy z przyjaznego systemu transportowego (poprzez rozwój spójnego systemu transportu rowerowego i podniesienie poziomu bezpieczeństwa ruchu rowerowego).
Charakterystyka
Kategoria tematyczna projektu
Kosztorys
Kosztorys realizacji projektu
8000 zł / jedna stacja (wraz z niezbędnym przygotowaniem podłoża, transportem, montażem, przewidywanym wzrostem kosztów w r.2023 itp.)
5000 zł / jeden warsztat plenerowy (czas trwania 3-4 h, osoby prowadzące, wynajem namiotu itp.)
5000 zł / jeden warsztat plenerowy (czas trwania 3-4 h, osoby prowadzące, wynajem namiotu itp.)
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
103 000,00 zł
Skutki realizacji (wypełnia pracownik Urzędu m.st. Warszawy)
Skutki realizacji
Wsparcie rowerzystów podczas wypraw rowerowych po dzielnicy.
Modyfikacje
26.04.2022 14:59
Co sądzisz o tym pomyśle?
Dodaj komentarzBrak komentarzy