Defibrylator AED w szkole podstawowej i ponadpodstawowej

42
Niewybrany w głosowaniu
Pomysł na rok 2023
Autor pomysłu Mieszkaniec
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
860 670 zł
Kategoria
  • edukacja
  • pomoc społeczna
  • zdrowie i życie
Poziom zgłaszanego projektu
ogólnomiejski
Projekt zakłada zakup i montaż defibrylatorów AED w wybranych szkołach podstawowych i ponadpodstawowych w Warszawie.

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
ogólnomiejski
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
szkoły podstawowe i ponadpodstawowe na terenie m.st. Warszawy
Lokalizacja na mapie:

Dane projektu

Skrócony opis projektu
Projekt zakłada zakup i montaż defibrylatorów AED w wybranych szkołach podstawowych i ponadpodstawowych w Warszawie.
Opis projektu
Projekt przewiduje zakup i montaż defibrylatorów AED w szkołach podstawowych i ponadpodstawowych w Warszawie.

Defibrylatory AED służą szybkiemu przywróceniu czynności serca po zatrzymaniu. Dzięki nim można uratować życie wielu potrzebującym osobom.

AED to urządzenie, które poprzez komunikaty głosowe instruuje jak udzielać pierwszej pomocy. Dzięki niemu szansa na uratowanie ludzkiego życia znacząco się zwiększa. Sprzęt ten jest na tyle prosty w obsłudze, że użyć może je również osoba nie mająca z nim wcześniej styczności.

Ważne jest również, że każdy defibrylator będzie właściwie oznaczony i będzie się znajdował przy wejściu do szkoły. Będzie on przez to w pełni widoczny i dostępny dla każdej osoby.

Szkoły do projektu zostaną wybrane po bezpośredniej konsultacji z wszystkimi palcówkami oświatowymi w m. st. Warszawa. Defibrylatory AED zostaną rozdzielone po szkołach podstawowych i ponadpodstawowych we wszystkich dzielnicach m. st. Warszawy.

Projekt zakłada zakup około. 73 defibrylatorów AED do rozdysponowania.
Projektowanie uniwersalne
Nie
Projektowanie uniwersalne - Uzasadnienie
Nie wszystkie OzN (osoby z niepełnosprawnością) są w stanie korzystać z AED.
Uzasadnienie realizacji projektu
Projekt podniesie stan bezpieczeństwa i zwiększy szansę uratowania ludzkiego życia. Defibrylator AED pozwala na szybkie udzielenie pomocy osobom wymagającym defibrylacji, czyli tym, u których doszło do nagłego zatrzymania krążenia. Dzięki urządzeniu zwiększa się szanse na przeżycie poszkodowanego do czasu przyjazdu karetki zespołu ratownictwa medycznego oraz zwiększa możliwości udzielenia pierwszej pomocy przez świadków zdarzenia.

Charakterystyka

Kategoria tematyczna projektu

Kosztorys

Kosztorys realizacji projektu
Wstępny kosztorys projektu wraz z wyszczególnieniem jego składowych.
Zakup AED – 6 000 zł x 73 szt. = 438 000 zł
Zakup szafki zewnętrznej + oznakowanie – 2600 zł x 73 szt. = 189 800 zł
Koszt montażu urządzenia wraz z podłączeniem do prądu – 850 zł x 73 szt. = 62 050 zł
Koszt monitoringu – 1500 zł x 73 szt. = 109 500 zł
Abonament za monitorowanie sygnału i podejmowanie interwencji – 70 zł/miesiąc x 73 szt. = 5110 zł /miesiąc = 61 320 zł za rok

Całkowity koszt projektu: 860 670 zł

Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach? TAK
Utrzymanie w gotowości sprzętu i jego serwis po użyciu:
- wymiana elektrod po każdym użyciu, lub co 24 m-c jeżeli nie używane, 400 zł x 73 szt. = 29 200 zł
- wymiana baterii - ok. 700 zł - co 4-5 lat, x 73 szt. = 51 100 zł
W przypadku defibrylatora zewnętrznego należy także uwzględnić koszt prądu potrzebnego do utrzymania sprawności urządzenia.
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
860 670,00 zł

Skutki realizacji (wypełnia pracownik Urzędu m.st. Warszawy)

Skutki realizacji
Montaż defibrylatorów AED w wybranych szkołach podstawowych i ponadpodstawowych podniesie stan bezpieczeństwa i zwiększy szanse uratowania ludzkiego życia. Defibrylator AED pozwala na szybkie dzielnie pomocy, dzięki czemu zwiększa szanse na przeżycie poszkodowanego do czasu przyjazdu karetki.

Modyfikacje

20.04.2022 10:09
kefenberg

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (7)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany
  • Autor sprzedaje AED? Jakie jest merytoryczne uzasadnienie? Dzieci w większości doznają NZK w mechanizmie ODDECHOWYM a nie krążeniowym (!!!). Szkoły są otwarte w określonych godzinach. Jak często dzieci mają zatrzymanie krążenia? Ilu z nauczycieli jest przeszkolonych nawet nie w zakresie KPP ale użycia AED?... Szok. Lepiej byłoby zrobić kursy KPP dla nauczycieli i wprowadzić na wyposażenie każdej szkoły/przedszkola torbę z wyposażeniem przewidującym udzielanie pomocy dzieciom.
    Mieszkaniec28812  07.02.2022 17:05
    • Nie mam żadnego innego celu, niż wsparcie infrastrukturalne sieci AEDów w Warszawie, dzięki czemu możliwe będzie łatwiejsze (pod względem dostępności) skorzystanie z AEDów.
      Nie jestem związany z żadną firmą.
      Projekt zakłada, że AEDy będą łatwo dostępne przy szkołach, przez cały czas.
      AEDy są proste w użyciu, instrukcje są przez nie głosowo komunikowane.
      Co więcej zasady korzystania z AEDów są często przedstawiane podczas zajęć edb i kursów pp.
      Pozdrawiam
      Mieszkaniec  07.02.2022 22:23 Autor projektu
    • Bardzo dobrze napisany krytyczny komentarz o projekcie, o niepotrzebnym instalowaniu AED w szkołach.
      Zakupy, instalowanie, serwisowanie to są duże i niepotrzebne koszty a zyski żadne. Ale aby to wiedzieć trzeba się na tym znać a widać autor projektu BO niezbyt obeznany z medycyną. Mieć pomysł to dobrze ale trzeba go zweryfikować u ekspertów zanim zacznie się go wdrażać.

      Obecnie ludziom wydaje się, że na wszystkim się znają bo obejrzeli jakiś filmik na YT a co gorsze swoje niepoparte żadną wiedzą pomysły próbują pracowicie wdrażać. To najgorszy przypadek, brak pokory i arogancja wobec ekspertów. Obserwujemy to codziennie. Najgorzej gdy tacy ludzie zaczynają nami rządzić i wydawać nasze pieniądze albo wpływać na wyroki sądów.
      Dawno temu, milicja publikowała w gazetach wizerunki podejrzanych i opisane przestępstwa i prosiła potencjalnych świadków o zgłaszani się, a pewna bystra kobieta, posiadająca "dar" rozpoznawania charakteru człowieka po samym zdjęciu, chcąc swoim darem pomóc sprawiedliwości sama zgłaszała się jako świadek opisywanych wydarzeń, mimo że świadkiem nie była, i zeznawała zgodnie z własnym przekonaniem, uniewinniając złodzieja lub wsadzając za kraty niewinnego, tak naprawdę miała dobre intencję tylko efekty były tragiczne. Tak też zachowują się obecnie amatorzy -"specjaliści" , wydaje im się że coś wiedzą i próbują "naprawiać" świat - działają najczęściej z dobrych pobudek jak autor tego projektu BO, a jednak nieświadomie szkodzą.
      Mieszkaniec31407  21.06.2022 01:59
  • Czy w proponowanych lokalizacjach -- w szkołach podstawowych i ponadpodstawowych -- jest ktokolwiek, kto umie obsłużyć właściwie defibrylator? Czy wie, kiedy go użyć? Czy nie zaszkodzi robiąc komuś nieświadomie krzywdę?
    Są też proponowane podobne projekty zakupu defibrylatorów w domach kultury, muzeach i komórkach organizacyjnych.

    Czy nie lepiej właściwie wykorzystać te same TAK OLBRZYMIE środki finansowe na zakup specjalistycznych karetek pogotowia, aby polepszyć dostępność specjalistów (lekarzy i ratowników) potrafiących UMIEJĘTNIE i faktycznie we właściwych sytuacjach zastosować defibrylator znajdujący się w karetce?


    TEN PROJEKT DOTYCZY POTRZEBNYCH CELÓW, ALE PROPONOWANE JEST TU WYKORZYSTANIE środków publicznych w NIEUMIEJĘTNY SPOSÓB.

    Głosuj świadomie, nie daj się ponieść niewiedzy.
    Mieszkaniec1869  20.06.2022 00:18
    • Popieram komentarz na NIE dla tego projektu - to czyste marnowanie naszych wspólnych pieniędzy
      Mieszkaniec31407  21.06.2022 02:06
  • Szanowni Państwo,
    Projekt z założenia ma na celu umiejscowienie defibrylatorów w miejscach łatwo i ogólnodostępnych, tak aby każda osoba, która go potrzebuje mogła w łatwy sposób wziąć defibrylator.
    Defibrylatory są proste w obsłudze (instrukcja użycia jest automatycznie odczytywana głośno. Co więcej w szkołach odbywają się zajęcia z Edukacji dla bezpieczeństwa, na których młodzież uczy się jak używać Defibrylatorów.
    Lokalizacja w szkołach nie jest w 100% najlepsza, ale jest to jedna z niewielu możliwości, łatwej i powszechnie dostępności AEDów, szczególnie na terenach osiedli mieszkaniowych.
    Mieszkaniec  21.06.2022 16:32 Autor projektu
  • Szkoły tylko z pozoru są łatwodostępne, to są budynki strzeżone, w dzień zamknięte drzwi wejściowe, a po zajęciach całe zamknięte. Po zajęciach i w nocy nie ma do nich szybkiego dostępu. Po drugie kto by miał w szkole materialnie za AEDa odpowiadać i na jakiej podstawie go pożyczać - pójdę wieczorem i go mi bez poświadczenia wydadzą? Naprawdę?
    To jest mamienie ludzi, żadne małe dziecko nie zreanimuje dorosłego, bo nie ma tyle sił aby ucisnąć wystarczająco mocno klatkę i to w tempie 100-120/min przy masażu serca, a AED tego nie załatwi, AED nie prowadzi masażu, bez masażu pacjent nie doczeka AEDa ani lekarza w karetce, bez AEDa za to może doczekać lekarza o ile ten będzie miał karetkę którą lepiej nam kupić. W przypadku zatrzymania krążenia jedna osoba będzie prowadzić reanimacją a druga biegać po osiedlu w poszukiwaniu AEDa? -smieszne. Ile czasu jedna osoba może prowadzić tak intensywny wysiłek jakim jest reanimacja? Szybciej karetka dojedzie niż znajdą ten AED
    To jest projekt marketingowy jak 20% innych w BO
    Mieszkaniec31407  21.06.2022 23:45
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany