RoweroWarszawa - wiata, stojaki, kontraruch, nowe drogi dla rowerów
75
Niewybrany w głosowaniu
Pomysł na rok 2023

Koszt pomysłu
3 011 700 zł
Kategoria
Poziom zgłaszanego projektu
ogólnomiejski
Rower jako codzienny środek transportu - tani, wygodny, zdrowy i bezpieczny! Uzupełnienie sieci dróg dla rowerów o brakujące krótkie odcinki na Pradze-Północ, Pradze-Południe i Białołęce oraz budowa wiaty rowerowej przy WKD Raków na Ochocie.
Lokalizacja
Poziom zgłaszanego projektu:
ogólnomiejski
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
Projekt jest na obszarze 4 dzielnic m. st. Warszawy:
Białołęka, Ochota, Praga-Południe, Praga-Północ.
Szczegółowe lokalizacje są wskazane w treści projektu.
Białołęka, Ochota, Praga-Południe, Praga-Północ.
Szczegółowe lokalizacje są wskazane w treści projektu.
Lokalizacja na mapie:
Dane projektu
Skrócony opis projektu
Rower jako codzienny środek transportu - tani, wygodny, zdrowy i bezpieczny! Uzupełnienie sieci dróg dla rowerów o brakujące krótkie odcinki na Pradze-Północ, Pradze-Południe i Białołęce oraz budowa wiaty rowerowej przy WKD Raków na Ochocie.
Opis projektu
BIAŁOŁĘKA
# Brakujący DDR wzdłuż kanału Żerańskiego do granicy m. st. Warszawa / gm. Nieporęt
Odcinek o długości: 450 metrów
---
OCHOTA
# Montaż wiat rowerowych przy przystanku WKD RAKÓW
Zadaszony postój dla rowerów od strony ul. Działkowej.
---
PRAGA-POŁUDNIE
# Budowa drogi dla rowerów i chodnika w miejscu przedeptu wzdłuż ulicy Wiatracznej pomiędzy ulicą Szaserów a ulicą Chrzanowskiego.
Będzie ona łącznikiem pomiędzy dwoma istniejącymi drogami dla rowerów. Wybudowany zostanie też przejazd dla rowerów przy istniejącym przejściu dla pieszych na skrzyżowaniu ulicy Wiatracznej i Chrzanowskiego, który połączy istniejącą drogę dla rowerów z planowaną przez nas drogą. Wzdłuż drogi dla rowerów zostanie wybudowany też chodnik.
Odcinek o długości 250m.
# Wprowadzenie kontraruchu rowerowego na ulicy Dobrowoja. Długość kontraruchu: 230m
---
PRAGA PÓŁNOC
# Montaż nowych stojaków rowerowych: 11 listopada – 5 stojaków, Jagiellońska 14 – 1 stojak, Inżynierska 1 – 1 stojak, Radzymińska 59A – 1 stojak, Radzymińska 12 – 1 stojak, Ząbkowska/Tarchomińska – 2 stojaki, Ząbkowska 39A – 1 stojak, Targowa 20B – 2 stojaki, Targowa 70 – 2 stojaki, Targowa/Okrzei (strona północna) – 3 stojaki, Jagiellońska 56 (od strony ul. Skoczylasa) – 3 stojaki.
# Budowa drogi dla rowerów po północnej stronie ul. Kijowskiej od ul. Markowskiej do rejonów al. Tysiąclecia.
# Brakujący DDR wzdłuż kanału Żerańskiego do granicy m. st. Warszawa / gm. Nieporęt
Odcinek o długości: 450 metrów
---
OCHOTA
# Montaż wiat rowerowych przy przystanku WKD RAKÓW
Zadaszony postój dla rowerów od strony ul. Działkowej.
---
PRAGA-POŁUDNIE
# Budowa drogi dla rowerów i chodnika w miejscu przedeptu wzdłuż ulicy Wiatracznej pomiędzy ulicą Szaserów a ulicą Chrzanowskiego.
Będzie ona łącznikiem pomiędzy dwoma istniejącymi drogami dla rowerów. Wybudowany zostanie też przejazd dla rowerów przy istniejącym przejściu dla pieszych na skrzyżowaniu ulicy Wiatracznej i Chrzanowskiego, który połączy istniejącą drogę dla rowerów z planowaną przez nas drogą. Wzdłuż drogi dla rowerów zostanie wybudowany też chodnik.
Odcinek o długości 250m.
# Wprowadzenie kontraruchu rowerowego na ulicy Dobrowoja. Długość kontraruchu: 230m
---
PRAGA PÓŁNOC
# Montaż nowych stojaków rowerowych: 11 listopada – 5 stojaków, Jagiellońska 14 – 1 stojak, Inżynierska 1 – 1 stojak, Radzymińska 59A – 1 stojak, Radzymińska 12 – 1 stojak, Ząbkowska/Tarchomińska – 2 stojaki, Ząbkowska 39A – 1 stojak, Targowa 20B – 2 stojaki, Targowa 70 – 2 stojaki, Targowa/Okrzei (strona północna) – 3 stojaki, Jagiellońska 56 (od strony ul. Skoczylasa) – 3 stojaki.
# Budowa drogi dla rowerów po północnej stronie ul. Kijowskiej od ul. Markowskiej do rejonów al. Tysiąclecia.
Projektowanie uniwersalne
Tak
Uzasadnienie realizacji projektu
Nowe drogi i pasy dla rowerów poprawią spójność i bezpieczeństwo sieci rowerowej na Pradze i Białołęce, zachęcą większą liczbę mieszkańców do codziennego wyboru tego ekologicznego i zdrowego środka transportu.
Przy dworcu WKD RAKÓW można zostawić rower przez cały dzień, co zachęci wielu mieszkańców Warszawy do łączonych podróży transportem publicznym i rowerem.
Przy dworcu WKD RAKÓW można zostawić rower przez cały dzień, co zachęci wielu mieszkańców Warszawy do łączonych podróży transportem publicznym i rowerem.
Charakterystyka
Kategoria tematyczna projektu
Kosztorys
Kosztorys realizacji projektu
Montaż wiaty rowerowej w rejonie WKD Raków od stronu ul. Działkowej:
- zakup i montaż wiaty rowerowej [1 szt.]: 50 000 zł;
- wypłytowanie pod wiatę rowerową: 10 000 zł;
- projekt: 2 000 zł;
suma: 62 000 zł
Budowa drogi dla rowerów i chodnika w miejscu przedeptu wzdłuż ulicy Wiatracznej pomiędzy ulicą Szaserów a ulicą Chrzanowskiego.
- 250 m drogi dla rowerów, szerokość 2,5 m: 315 000 zł
- 280 m chodnika, szerokość 2,5 m: 350 000 zł
- projekt i czasowa organizacja ruchu (10%): 66 500 zł
suma: 731 500 zł
Kontraruch na ul. Dobrowoja:
- tymczasowa organizacja na czas budowy + stała organizacja ruchu 15 000 zł;
- przebudowa skrzyżowania z projektem 130 000 zł;
suma: 145 000 zł;
Budowa drogi dla rowerów po północnej stronie ul. Kijowskiej od ul. Markowskiej do rejonów al. Tysiąclecia:
-budowa drogi dla rowerów: 600 mb x 2,0 m x 500 zł/m² = 600 000 zł;
-przebudowa chodnika: 600 mb x 2,0 m x 500 zł/m² = 600 000 zł;
-zieleń: 50 000 zł;
-dodatkowe koszty: 10 000 zł;
-projekt: 100 000 zł;
suma: 1 360 000 zł;
Montaż stojaków rowerowych
22 stojaków x 600 zł = 13 200 zł
Budowa drogi dla rowerów nad kanałem Żerańskim:
- organizacji ruchu i tablic informacyjnych: 50 000 zł,
- prace budowlane: 630 000 zł,
- utrzymanie: 20 000 zł
suma: 700 000 zł
Łącznie: 3 011 700 zł
- zakup i montaż wiaty rowerowej [1 szt.]: 50 000 zł;
- wypłytowanie pod wiatę rowerową: 10 000 zł;
- projekt: 2 000 zł;
suma: 62 000 zł
Budowa drogi dla rowerów i chodnika w miejscu przedeptu wzdłuż ulicy Wiatracznej pomiędzy ulicą Szaserów a ulicą Chrzanowskiego.
- 250 m drogi dla rowerów, szerokość 2,5 m: 315 000 zł
- 280 m chodnika, szerokość 2,5 m: 350 000 zł
- projekt i czasowa organizacja ruchu (10%): 66 500 zł
suma: 731 500 zł
Kontraruch na ul. Dobrowoja:
- tymczasowa organizacja na czas budowy + stała organizacja ruchu 15 000 zł;
- przebudowa skrzyżowania z projektem 130 000 zł;
suma: 145 000 zł;
Budowa drogi dla rowerów po północnej stronie ul. Kijowskiej od ul. Markowskiej do rejonów al. Tysiąclecia:
-budowa drogi dla rowerów: 600 mb x 2,0 m x 500 zł/m² = 600 000 zł;
-przebudowa chodnika: 600 mb x 2,0 m x 500 zł/m² = 600 000 zł;
-zieleń: 50 000 zł;
-dodatkowe koszty: 10 000 zł;
-projekt: 100 000 zł;
suma: 1 360 000 zł;
Montaż stojaków rowerowych
22 stojaków x 600 zł = 13 200 zł
Budowa drogi dla rowerów nad kanałem Żerańskim:
- organizacji ruchu i tablic informacyjnych: 50 000 zł,
- prace budowlane: 630 000 zł,
- utrzymanie: 20 000 zł
suma: 700 000 zł
Łącznie: 3 011 700 zł
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
3 011 700,00 zł
Skutki realizacji (wypełnia pracownik Urzędu m.st. Warszawy)
Skutki realizacji
Rozwój infrastruktury rowerowej na Ochocie, Pradze-Południe, Pradze-Północ i Białołęce. Drobna (ok. 0,5 m) ingerencja w istniejący trawnik podczas budowy drogi dla rowerów po północnej stronie ul. Kijowskiej, na odcinku od ul. Markowskiej do al. Tysiąclecia.
Modyfikacje
25.01.2022 22:29
25.01.2022 23:56
30.05.2022 13:47
30.05.2022 14:01
31.05.2022 15:30
Co sądzisz o tym pomyśle?
Dodaj komentarzKomentarz został usunięty przez autora