RoweroWarszawa - wiata, stojaki, kontraruch, nowe drogi dla rowerów

75
Dopuszczony do głosowania
Pomysł na rok 2023
Autor pomysłu Kuba Czajkowski
Współautorzy Maciej Saja, jola saratowicz
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
3 011 700 zł
Kategoria
  • komunikacja publiczna i drogi
  • ochrona środowiska
  • przestrzeń publiczna
Poziom zgłaszanego projektu
ogólnomiejski
Rower jako codzienny środek transportu - tani, wygodny, zdrowy i bezpieczny! Uzupełnienie sieci dróg dla rowerów o brakujące krótkie odcinki na Pradze-Północ, Pradze-Południe i Białołęce oraz budowa wiaty rowerowej przy WKD Raków na Ochocie.

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
ogólnomiejski
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
Projekt jest na obszarze 4 dzielnic m. st. Warszawy:
Białołęka, Ochota, Praga-Południe, Praga-Północ.
Szczegółowe lokalizacje są wskazane w treści projektu.
Lokalizacja na mapie:

Dane projektu

Skrócony opis projektu
Rower jako codzienny środek transportu - tani, wygodny, zdrowy i bezpieczny! Uzupełnienie sieci dróg dla rowerów o brakujące krótkie odcinki na Pradze-Północ, Pradze-Południe i Białołęce oraz budowa wiaty rowerowej przy WKD Raków na Ochocie.
Opis projektu
BIAŁOŁĘKA
# Brakujący DDR wzdłuż kanału Żerańskiego do granicy m. st. Warszawa / gm. Nieporęt
Odcinek o długości: 450 metrów

---

OCHOTA
# Montaż wiat rowerowych przy przystanku WKD RAKÓW
Zadaszony postój dla rowerów od strony ul. Działkowej.

---

PRAGA-POŁUDNIE
# Budowa drogi dla rowerów i chodnika w miejscu przedeptu wzdłuż ulicy Wiatracznej pomiędzy ulicą Szaserów a ulicą Chrzanowskiego.

Będzie ona łącznikiem pomiędzy dwoma istniejącymi drogami dla rowerów. Wybudowany zostanie też przejazd dla rowerów przy istniejącym przejściu dla pieszych na skrzyżowaniu ulicy Wiatracznej i Chrzanowskiego, który połączy istniejącą drogę dla rowerów z planowaną przez nas drogą. Wzdłuż drogi dla rowerów zostanie wybudowany też chodnik.
Odcinek o długości 250m.

# Wprowadzenie kontraruchu rowerowego na ulicy Dobrowoja. Długość kontraruchu: 230m

---

PRAGA PÓŁNOC
# Montaż nowych stojaków rowerowych: 11 listopada – 5 stojaków, Jagiellońska 14 – 1 stojak, Inżynierska 1 – 1 stojak, Radzymińska 59A – 1 stojak, Radzymińska 12 – 1 stojak, Ząbkowska/Tarchomińska – 2 stojaki, Ząbkowska 39A – 1 stojak, Targowa 20B – 2 stojaki, Targowa 70 – 2 stojaki, Targowa/Okrzei (strona północna) – 3 stojaki, Jagiellońska 56 (od strony ul. Skoczylasa) – 3 stojaki.

# Budowa drogi dla rowerów po północnej stronie ul. Kijowskiej od ul. Markowskiej do rejonów al. Tysiąclecia.
Projektowanie uniwersalne
Tak
Uzasadnienie realizacji projektu
Nowe drogi i pasy dla rowerów poprawią spójność i bezpieczeństwo sieci rowerowej na Pradze i Białołęce, zachęcą większą liczbę mieszkańców do codziennego wyboru tego ekologicznego i zdrowego środka transportu.

Przy dworcu WKD RAKÓW można zostawić rower przez cały dzień, co zachęci wielu mieszkańców Warszawy do łączonych podróży transportem publicznym i rowerem.

Charakterystyka

Potencjalni odbiorcy projektu

Kosztorys

Kosztorys realizacji projektu
Montaż wiaty rowerowej w rejonie WKD Raków od stronu ul. Działkowej:
- zakup i montaż wiaty rowerowej [1 szt.]: 50 000 zł;
- wypłytowanie pod wiatę rowerową: 10 000 zł;
- projekt: 2 000 zł;
suma: 62 000 zł

Budowa drogi dla rowerów i chodnika w miejscu przedeptu wzdłuż ulicy Wiatracznej pomiędzy ulicą Szaserów a ulicą Chrzanowskiego.
- 250 m drogi dla rowerów, szerokość 2,5 m: 315 000 zł
- 280 m chodnika, szerokość 2,5 m: 350 000 zł
- projekt i czasowa organizacja ruchu (10%): 66 500 zł
suma: 731 500 zł

Kontraruch na ul. Dobrowoja:
- tymczasowa organizacja na czas budowy + stała organizacja ruchu 15 000 zł;
- przebudowa skrzyżowania z projektem 130 000 zł;
suma: 145 000 zł;

Budowa drogi dla rowerów po północnej stronie ul. Kijowskiej od ul. Markowskiej do rejonów al. Tysiąclecia:
-budowa drogi dla rowerów: 600 mb x 2,0 m x 500 zł/m² = 600 000 zł;
-przebudowa chodnika: 600 mb x 2,0 m x 500 zł/m² = 600 000 zł;
-zieleń: 50 000 zł;
-dodatkowe koszty: 10 000 zł;
-projekt: 100 000 zł;
suma: 1 360 000 zł;

Montaż stojaków rowerowych
22 stojaków x 600 zł = 13 200 zł

Budowa drogi dla rowerów nad kanałem Żerańskim:
- organizacji ruchu i tablic informacyjnych: 50 000 zł,
- prace budowlane: 630 000 zł,
- utrzymanie: 20 000 zł
suma: 700 000 zł

Łącznie: 3 011 700 zł
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
3 011 700,00 zł

Skutki realizacji (wypełnia pracownik Urzędu m.st. Warszawy)

Skutki realizacji
Rozwój infrastruktury rowerowej na Ochocie, Pradze-Południe, Pradze-Północ i Białołęce. Drobna (ok. 0,5 m) ingerencja w istniejący trawnik podczas budowy drogi dla rowerów po północnej stronie ul. Kijowskiej, na odcinku od ul. Markowskiej do al. Tysiąclecia.

Modyfikacje

25.01.2022 22:29
Autor projektu
25.01.2022 23:56
Autor projektu
30.05.2022 13:47
Wydział Strategii i Komunikacji Społecznej w Zarządzie Dróg Miejskich
30.05.2022 14:01
Koordynator w Zarządzie Dróg Miejskich
31.05.2022 15:30
Wydział Strategii i Komunikacji Społecznej w Zarządzie Dróg Miejskich

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (6)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany
  • Komentarz został usunięty przez autora

    Mieszkanka26115  14.01.2022 10:38
  • Brak opisu?
    Mieszkaniec28866  22.01.2022 14:21
  • Co prawda nie moja strona Warszawy, ale jestem generalnie za. A co do ilości osób jeżdżących rowerami, raz że 3 % to jakies badania sprzed 10 lat, gdy właśnie bardziej brakowało ścieżek i nie było veturilo. Dwa wyciąga się średnią z całego roku, wiadomo, ze nie każdy jest morsem by jeżdzić zimą. Trzy a jesli do opery chodzi 1% lub 0,5 % mieszkańców to należy ja zbużyć i postawić McDonalda? Życie polega na różnorodności i nikt ze wszystkiego nie korzysta.
    Mieszkanka26115  26.01.2022 20:45
  • Wnoszę o odrzucenie tych pomysłów ze względu na brak racjonalnego uzasadnienia, chaotyczne opisy oraz wiele takich propozycji, które paraliżowałyby lub utrudniały normalną, stanowiącą 97% przejazdów, niehobbystyczną komunikację w mieście. Stojaki rowerowe są w większości miejsc w Warszawie w ogóle niewykorzystywane (zbędne, niegospodarne wydatki) i podobnie jak zaproponowane w projekcie słupki blokujące przyczyniają się do zwiększania chaosu przestrzennego w mieście oraz tworzenia barier m.in. dla pieszych (słupkoza, stojakoza i przeszkadzajkoza).
    Mieszkaniec17695  09.02.2022 22:46
    • Drodzy moderatorzy Budżetu Obywatelskiego, proszę o wyciszenie użytkownika Mieszkaniec17695 - swoimi komentarzami typu kopiuj-wklej nie wnosi nic o dyskusji, chowa się za płaszczykiem anonimowości i chce aby wykluczono z głosowania projekty, których autorów nie lubi. Nie ma sensu dawać platformy takim trollom, zachowajmy chociaż odrobinę merytoryki w tej sekcji, po co dawać głos patoradnym?
      Krzysztof Daukszewicz  22.03.2022 08:37
  • Inwestycja w drogi rowerowe byłaby zasadna, gdyby redukowała korki samochodowe, które są miejską zmorą. Dobrze by było, żeby to nie były wydatki na sport i rekreację. Wdychanie miejskiego smogu, nie jest zbyt zdrowe.
    Mieszkanka29282  21.03.2022 02:00
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany