Poprawa dostępności warszawskich plaż i stacji promowych
110
Oceniony negatywnie
Pomysł na rok 2023

Koszt pomysłu
3 700 000 zł
Kategoria
Poziom zgłaszanego projektu
ogólnomiejski
Montaż drewnianych podjazdów do miejsc kąpielowych oraz stacji promowych w obrębie Wisły. Podjazdy ułatwią pokonywanie piaszczystych plaż i innych niedogodności osobom na wózkach i z wózkami lub rowerzystkom i rowerzystom.
Lokalizacja
Poziom zgłaszanego projektu:
ogólnomiejski
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
Tereny w obrębie Wisły:
Plaża Saska – na wysokości ul. Wał Miedzeszyński (w pobliżu mostu Łazienkowskiego)
Plaża Poniatówka – na wysokości ul. Wybrzeże Szczecińskie (w pobliżu mostu Poniatowskiego i Stadionu Narodowego
Plaża Rusałka – na wysokości ul. Wybrzeże Helskie (w pobliżu Miejskiego Ogrodu Zoologicznego)
Plaża na Białołęce – na wysokości Parku Picassa (w pobliżu mostu Marii Skłodowskiej-Curie)
Plaża Romantyczna – na wysokości zbiegu ul. Rychnowskiej z ul. Romantyczną
Plaża Żoliborz – na wysokości ul. Wybrzeże Gdyńskie (w pobliżu Centrum Olimpijskiego)
Plaża przy płycie Desantu – na wysokości płyty Desantu Czerniakowskiego
Plaża Zawady – na wysokości ul. Wał Zawadowski
Stacje promowe
Plaża Saska – na wysokości ul. Wał Miedzeszyński (w pobliżu mostu Łazienkowskiego)
Plaża Poniatówka – na wysokości ul. Wybrzeże Szczecińskie (w pobliżu mostu Poniatowskiego i Stadionu Narodowego
Plaża Rusałka – na wysokości ul. Wybrzeże Helskie (w pobliżu Miejskiego Ogrodu Zoologicznego)
Plaża na Białołęce – na wysokości Parku Picassa (w pobliżu mostu Marii Skłodowskiej-Curie)
Plaża Romantyczna – na wysokości zbiegu ul. Rychnowskiej z ul. Romantyczną
Plaża Żoliborz – na wysokości ul. Wybrzeże Gdyńskie (w pobliżu Centrum Olimpijskiego)
Plaża przy płycie Desantu – na wysokości płyty Desantu Czerniakowskiego
Plaża Zawady – na wysokości ul. Wał Zawadowski
Stacje promowe
Dane projektu
Skrócony opis projektu
Montaż drewnianych podjazdów do miejsc kąpielowych oraz stacji promowych w obrębie Wisły. Podjazdy ułatwią pokonywanie piaszczystych plaż i innych niedogodności osobom na wózkach i z wózkami lub rowerzystkom i rowerzystom.
Opis projektu
Projekt zakłada montaż drewnianych podjazdów do miejsc kąpielowych i stacji promowych. Niektóre z nich mogłyby być podświetlone. Projekt obejmuje także konserwację tych podjazdów. Mamy tu na myśli rodzaj drewnianego chodnika (min. 2 m szerokości), umożliwiajacego podjazd aż pod prom/plażę.
Projektowanie uniwersalne
Tak
Uzasadnienie realizacji projektu
Osoby z niepełnosprawnościami, rodzice z wózkami, rowerzystki i rowerzyści potrzebują ułatwień w docieraniu do plaż i stacji promowych. Poruszanie się np. na wózku po piaszczystym podłożu jest niemalże niemożliwe. / Konieczne jest także - nawet niezależnie od tego projektu - dostosowanie do potrzeb ww. grup zejść i wejść na promy, m.in. w okol. bulwarów wiślanych (teraz trzeba tam pokonywać wysokie betonowe stopnie).
Charakterystyka
Kategoria tematyczna projektu
Potencjalni odbiorcy projektu
Kosztorys
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
3 700 000,00 zł
Uzasadnienie negatywnej oceny projektu
Uzasadnienie negatywnej oceny projektu
Projekt tylko pozornie może wydawać się łatwy do wdrożenia. Nie są obecnie znane rozwiązania projektowe, które umożliwiałby jego realizację. Ponadto m.st. Warszawa nie posiada tytułu prawnego do nieruchomości, na których miałaby być zrealizowana ta inwestycja a okres jej realizacji przekroczyłby rok budżetowy.
Teren plaż jak również obszar wód płynących nie znajduje się w administrowaniu czy zarządzaniu Zarządu Zieleni m.st. Warszawy. Jest to teren Skarbu Państwa. Zarząd Zieleni ma jedynie prawo do utrzymywania porządku na tym obszarze. Zarówno kosze, jak i paleniska nie są związane z gruntem. Na plażach nie ma saun ani pryszniców. Wyjątek stanowi tzw. plaża poniatówka, na której znajdują się prysznice wybudowane w obiekcie na pozwolenie na budowę.
Nie ma gotowych rozwiązań, które mogłyby mieć zastosowanie przy realizacji projektu w warunkach bardzo zmiennych przepływów dobowych (wahania poziomu wód) oraz zmiennego ukształtowania dna.
Sam projekt i jego wykonanie nie zamknie się w ramach jednego roku budżetowego. Realizacja projektu wymaga uzyskania między innymi: zgody do dysponowania nieruchomością na cele budowlane, pozwolenia wodnoprawnego, pozwolenia na budowę i prawdopodobnie decyzji środowiskowej. W związku z powyższym zrealizowanie projektu w okresie jednego roku nie jest możliwe bez względu na to, czy przedmiot inwestycji byłby demontowany czy nie.
Teren plaż jak również obszar wód płynących nie znajduje się w administrowaniu czy zarządzaniu Zarządu Zieleni m.st. Warszawy. Jest to teren Skarbu Państwa. Zarząd Zieleni ma jedynie prawo do utrzymywania porządku na tym obszarze. Zarówno kosze, jak i paleniska nie są związane z gruntem. Na plażach nie ma saun ani pryszniców. Wyjątek stanowi tzw. plaża poniatówka, na której znajdują się prysznice wybudowane w obiekcie na pozwolenie na budowę.
Nie ma gotowych rozwiązań, które mogłyby mieć zastosowanie przy realizacji projektu w warunkach bardzo zmiennych przepływów dobowych (wahania poziomu wód) oraz zmiennego ukształtowania dna.
Sam projekt i jego wykonanie nie zamknie się w ramach jednego roku budżetowego. Realizacja projektu wymaga uzyskania między innymi: zgody do dysponowania nieruchomością na cele budowlane, pozwolenia wodnoprawnego, pozwolenia na budowę i prawdopodobnie decyzji środowiskowej. W związku z powyższym zrealizowanie projektu w okresie jednego roku nie jest możliwe bez względu na to, czy przedmiot inwestycji byłby demontowany czy nie.
Modyfikacje
25.01.2022 14:51
Co sądzisz o tym pomyśle?
Dodaj komentarz