Zajęcia z robotyki i programowania dla dzieci i młodzieży

526
Niewybrany w głosowaniu
Pomysł na rok 2023
Lokalizacja Mokotów
Autor pomysłu Anna Szyperska
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
70 000 zł
Kategoria
  • edukacja
Poziom zgłaszanego projektu
dzielnicowy
Projekt zakłada zorganizowanie bezpłatnych zajęć z robotyki i programowania dla uczniów szkół podstawowych w dwóch placówkach na Dolnym Mokotowie.

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
dzielnicowy
Dzielnica:
Mokotów
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
1. Zespół Szkolno-Przedszkolny nr 1 w Warszawie,
ul.Gościniec 53
00-704 Warszawa

2. Szkoła Podstawowa nr 190 im. Orła Białego w Warszawie
ul. Zwierzyniecka 10
00-719 Warszawa
Lokalizacja na mapie:

Dane projektu

Skrócony opis projektu
Projekt zakłada zorganizowanie bezpłatnych zajęć z robotyki i programowania dla uczniów szkół podstawowych w dwóch placówkach na Dolnym Mokotowie.
Opis projektu
Projekt zakłada zorganizowanie bezpłatnych zajęć z robotyki i programowania dla uczniów szkół podstawowych. Jest to kontynuacja projektu z roku 2019, który cieszył się ogromnym zainteresowaniem.
Zajęcia będą się odbywały w grupach 10- 14 osobowych w trzech turach po trzy miesiące każda (ok 11 zajęć na grupę).

1. Robotyka (7-9 lat) - max 14 osób
2. Roblox Programowanie (9-15 lat) max 10 osób
3. Minecraft programowanie (8-12lat) - max 10 osób

Zajęcia z robotyki będą opierały się na zestawach edukacyjnych typu LEGO Mindstorms, WeDo, dostosowanymi do danej grupy wiekowej.

Roblox Studio to darmowy silnik do tworzenia gier mobilnych i komputerowych. Mnogość łatwych do wykorzystania narzędzi pozwala na stworzenie niemal dowolnego projektu w wirtualnym świecie. Zajęcia przeznaczone są dla dzieci w wieku od 9 do 15 lat, które chcą wykorzystać swój kreatywny potencjał do budowania własnych rozgrywek.

Minecraft jest legendarną grą, którą znają i lubią chyba wszyscy. Nie każdy jednak wie, że zbudowany z sześcianów świat Minecrafta może być idealnym środowiskiem do nauki programowania.
Programowanie Minecraft to zajęcia, na których dzieci poznają podstawowe pojęcia z zakresu informatyki i programowania. Dowiedzą się m.in. czym jest pętla, zmienna czy funkcja warunkowa.

W przypadku braku możliwości zorganizowania zajęć stacjonarnych, zajęcia odbędą w formie online. Wtedy zajęcia z robotyki zostaną przekształcone w ciekawe programowanie dla danej grupy wiekowej.
Z zajęć będzie mogło skorzystać 68 osób (2 szkoły po 34).
Czas trwania zajęć to ok 2 godziny lekcyjne.
Dla uczestników na koniec są przewidziane dyplomy ukończenia kursu.
Zajęcia zostaną zorganizowane i przeprowadzone przez firmę zewnętrzną, która dysponuje własnym sprzętem komputerowym oraz zestawami edukacyjnymi dostosowanymi do danej grupy wiekowej. W przypadku zajęć online uczestnicy będą musieli posiadać własny sprzęt komputerowy. Firma dostarcza bezpłatne oprogramowanie i materiały niezbędne do prowadzenia zajęć.
Projektowanie uniwersalne
Tak
Uzasadnienie realizacji projektu
Robotyka i programowanie to wspaniałe dziedziny, które rozwijającą umysł dzieci. Zajęcia z robotyki to kontynuacja projektu BO, który realizowany był w roku 2019. Zajęcia przyciągnęły masę chętnych i sprawiły dzieciom dużo radości. Stąd wiemy, że jest na nie zapotrzebowanie.
W tym roku program został rozszerzony o programowanie, które rozwija umiejętności matematyczne, algorytmiczne czy językowe.
Celem zajęć jest edukacja i popularyzowanie nauk ścisłych wśród dzieci i młodzieży w środowisku nowych technologii.
Na zajęciach uczestnicy uczą się konstruować roboty i programować, w przyjaznej i wesołej atmosferze. Łącząc zabawę z nauką, można przekazywać dzieciom wiedzę techniczną, w przystępny sposób.

Dlaczego warto wybrać te zajęcia:
-rozwijają motorykę rąk,
-ćwiczą pamięć,
-uczą twórczego, logicznego i przestrzennego myślenia,
-uczą otwartości i odblokowują dzieci nieśmiałe,
-uczą pracy w zespole
-to okazja do zdobycia i poszerzenia wiedzy, zainteresowań z zakresu nauk ścisłych – fizyki, mechaniki, informatyki.
Informacja o możliwości korzystania z projektu będzie umieszczona na stronie internetowej placówki, Urzędu Dzielnicy Mokotów oraz na terenie placówki i w miejscach widocznych dla jak największej liczby mieszkańców. Będzie też ogłoszenie w Gazecie Siekierkowskiej (4x - przed rozpoczęciem każdego cyklu).
Zapisy będą odbywały się drogą mailową lub telefoniczną placówki, która to będzie organizowała, ważna kolejność zgłoszeń. Informacja o zajęciach powinna się pojawić po ustaleniu terminu zajęć, co najmniej dwa tygodnie przed rozpoczęciem zajęć dla każdej grupy wiekowej.

Charakterystyka

Kategoria tematyczna projektu
Potencjalni odbiorcy projektu

Kosztorys

Kosztorys realizacji projektu
Kosztorys projektu:
Koszt zajęć na 1 ucznia to 900 zł (trzy miesiące, ok 11 zajęć),
Koszt przeprowadzenia wszystkich zajęć przez firmę zewnętrzną to 900 zł x 68 osób (2 szkoły po 34) = 61 200 zł,
Koszty mediów i obsługi (w dwóch szkołach) 4 800 zł,
Ogłoszenia w Gazecie Siekierkowskiej dla dwóch szkół 4 000 zł.

Łączny koszt 70 000 zł
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
70 000,00 zł

Skutki realizacji (wypełnia pracownik Urzędu m.st. Warszawy)

Skutki realizacji
Celem zajęć jest edukacja i popularyzowanie nauk ścisłych wśród dzieci i młodzieży w środowisku nowych technologii. Zajęcia te rozwijają motorykę rąk, ćwiczą pamięć, uczą twórczego, logicznego i przestrzennego myślenia, otwartości. Są okazją do zdobycia i poszerzenia wiedzy.

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (0)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany

Brak komentarzy

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany