Poprawa bezpieczeństwa oraz komfortu pieszych na ul. Batalionów Chłopskich

223
Wybrany w głosowaniu - Projekt zwycięski
Pomysł na rok 2023
Lokalizacja Bemowo
Autor pomysłu Mieszkaniec
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
20 837 zł
Kategoria
  • komunikacja publiczna i drogi
  • ochrona środowiska
  • przestrzeń publiczna
  • zieleń miejska
Poziom zgłaszanego projektu
dzielnicowy
Projekt ma na celu poprawę bezpieczeństwa oraz komfortu pieszych na ul. Batalionów Chłopskich poprzez poszerzenie chodnika i oddzielenie go od jezdni pasem zieleni.

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
dzielnicowy
Dzielnica:
Bemowo
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
ul. Batalionów Chłopskich
Lokalizacja na mapie:

Dane projektu

Skrócony opis projektu
Projekt ma na celu poprawę bezpieczeństwa oraz komfortu pieszych na ul. Batalionów Chłopskich poprzez poszerzenie chodnika i oddzielenie go od jezdni pasem zieleni.
Opis projektu
Projekt zakłada poszerzenie chodnika oraz oddzielenie go od jezdni pasem zieleni o szerokości 1-go metra przy Batalionów Chłopskich 82 i Batalionów Chłopskich 78 (zdjęcie zakresu w załączniku). Szerokość chodnika zwiększy się do ponad 2,5 metra poprawiając znacznie komfort przemieszczania się, a pas zieleni oddzielający chodnik od ulicy zdecydowanie zwiększy bezpieczeństwo pieszych, szczególnie najmłodszych. Pas zieleni oraz poszerzenie chodnika zastąpią miejsca postojowe dla samochodów na tym odcinku. Pas zieleni zostanie obsadzony niskimi krzewami. W ramach projektu zostanie on również zabezpieczony przed zniszczeniem niską barierką.
Projektowanie uniwersalne
Tak
Uzasadnienie realizacji projektu
Projekt ma na celu poprawę bezpieczeństwa oraz komfortu pieszych na ul. Batalionów Chłopskich, przy Batalionów Chłopskich 82 i Batalionów Chłopskich 78 (zdjęcie zakresu w załączniku). Na odcinku tym panuje bardzo duży ruch pieszych, rodziców z małymi dziećmi, z wózkami oraz dzieci na rowerach. Wszystkie te osoby mają do dyspozycji jedynie około 1,5 metra chodnika (w niektórych miejscach mniej) co powoduje duży tłok i brak komfortu przemieszczania się. Jest to trasa, którą dzieci chodzą i jeżdżą na rowerach do szkoły oraz parku Górczewska. Osiedla w okolicy zamieszkują w dużej mierze rodziny z małymi dziećmi, które przemieszczają się z wózkami dziecięcymi. Wszystko to w połączeniu z wąskim chodnikiem i blisko zaparkowanymi autami powoduje trudności w przemieszczaniu się.

Kosztorys

Kosztorys realizacji projektu
- Rozebranie nawierzchni z mas mineralno-bitumicznych o grubości powyżej 7 cm – 20 m.kw. x 22.38 zł = 447,6 zł
- Koryta wykonywane mechanicznie, głębokość do 30 cm – 20 m.kw. x 31,45 zł = 629 zł
- warstwa podbudowy z kruszywa łamanego – 20 m.kw. x 59,7 zł = 1194 zł
- Montaż (ustawienie) obrzeży betonowych o wymiarach 30x8 cm, na podsypce cementowo-piaskowej, spoiny wypełnione zaprawą cementową - 60 mb x 89,54 zł = 5372,4 zł
- Warstwa ziemi urodzajnej, min 20 cm grubości – 20 m.kw x 268,63 zł = 5372,6 zł
- Załadowanie i wywiezienie materiałów – 13,5 t x 268,63 zł = 3626,5 zł
- Zamalowanie starego oznakowania poziomego – 20 mb x 14,92 zł = 298,4 zł

Razem: 16 940,5 zł NETTO
Razem: 20 837 zł BRUTTO
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
20 837,00 zł

Skutki realizacji (wypełnia pracownik Urzędu m.st. Warszawy)

Skutki realizacji
Szerokość chodnika dostępnego dla pieszych jest zgodna z obowiązującymi przepisami i koniecznym jest stworzenie przestrzeni parkingowych dla osób odwiedzających wspomniany teren. Decyzja o likwidacji miejsc postojowych na obszarze z takim deficytem może spowodować bardzo duże niezadowolenie społeczne, ze względu na co raz mniejszy dostęp do parkingów ogólnodostępnych.

Modyfikacje

08.01.2022 17:05
Autor projektu
08.01.2022 17:05
Autor projektu
17.01.2022 10:19
Autor projektu
30.05.2022 14:14
Wydział Inwestycji dla Dzielnicy Bemowo

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (6)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany
  • Świetny projekt! Tam jest naprawdę wąsko a ruch pieszy ogromny.
    Dawid Łakomski  25.01.2022 08:39
  • Bardzo dobry pomysł
    Mieszkanka30246  12.02.2022 21:05
  • Cel szlachetny i zdecydowanie potrzebny. Jednak jego realizacja spotęguje tylko inny problem - brak miejsc parkingowych w tym rejonie. Już teraz są ogromne problemy z zaparkowaniem auta. Ograniczanie ich nie jest dobrym pomysłem.
    Mieszkaniec30267  15.02.2022 23:25
  • Dość kontrowesyjny - ale auta tam głównie stoją, mieszkańcy przesiadają się na komunikację miejską i ZTM, ruchu będzie więcej, choćby przez budowę developera EIT - miasto wydajac zgody na budowę kolejnym developerom - powinno zapewnić miejsca parkingowe a nie kosztem pieszych - których ilość systematycznie będzie tu rosła.
    Choćby ruch pieszy do stacji metro - za kilka lat to będzie główna arteria.
    Mieszkaniec30679  09.06.2022 08:41
  • Bardzo dobry pomysł, świetny
    Mieszkanka30763  13.06.2022 10:14
  • Świetny pomysł. Kiedyś była ścieżka rowerowa, którą przerobiono na parking. Jako dzielnica i mieszkańcy, powinniśmy promować zdrowy tryb życia czy ekologiczny transport. Cóż, wtedy zdecydowała większość. Skoro nie może być ścieżki rowerowej, pas zieleni też zapewni większe bezpieczeństwo.

    Zgodzę się że teraz głównie stoją tam samochody, często zaparkowane w niepoprawny sposób i często ograniczając widoczność przejścia dla pieszych. Na sąsiadującym z przejściem odcinku drogi jest wyznaczone miejsce na dokładnie jeden pojazd. Wczoraj stały cztery. Nie zgodzę się z przedmówcą, że jest problem z miejscami parkingowymi - u mnie wspólnota mieszkaniowa ma do wynajęcia kilka miejsc, wystarczy przejść się po okolicy i okaże się że w innych garażach też są miejsca do wynajęcia. Oczywiście trzeba za nie zapłacić samemu, ale z samochodu też korzystają właściciele-kierowcy. Posiadanie samochodu nie jest obowiązkiem. Żeby nie było, sam mam samochód i miejsce parkingowe za które płacę.
    Mieszkaniec31460  21.06.2022 10:31
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany