Budowa zaległej infrastruktury rowerowej

1598
Niewybrany w głosowaniu
Pomysł na rok 2023
Autor pomysłu Robert Buciak
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
5 800 000 zł
Kategoria
  • komunikacja publiczna i drogi
  • przestrzeń publiczna
  • sport
Poziom zgłaszanego projektu
ogólnomiejski
Projekt polega na zapewnieniu pieniędzy na realizację infrastruktury rowerowej, zgodnie z wolą mieszkańców. W ramach tego projektu możliwa będzie realizacja dróg rowerowych na Bielanach, Pradze-Północ, Woli, Ochocie, Mokotowie, Targówku, Ursynowie, w Śródmieściu i Ursusie.

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
ogólnomiejski
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
Bielany, Wola, Śródmieście, Targówek
Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji:
miejsca, gdzie mieszkańcy wybrali projekty rowerowe do realizacji, ale ich realizacji została przesunięta w czasie na później
Lokalizacja na mapie:

Dane projektu

Skrócony opis projektu
Projekt polega na zapewnieniu pieniędzy na realizację infrastruktury rowerowej, zgodnie z wolą mieszkańców. W ramach tego projektu możliwa będzie realizacja dróg rowerowych na Bielanach, Pradze-Północ, Woli, Ochocie, Mokotowie, Targówku, Ursynowie, w Śródmieściu i Ursusie.
Opis projektu
Część zadań wybranych w głosowaniach w ubiegłych latach nie doczekała się realizacji. Większość z tych projektów dotyczy infrastruktury drogowej, gdyż w trakcie opracowywania dokumentacji przetargowej projektów wzrosły ceny materiałów i robocizny, przez co kwoty oferowane w przetargach niemal zawsze przekraczają kwoty zapisane w budżetach projektów. Ten projekt ma na celu skrócenie kolejki opóźnień, a nie jej wydłużanie jak to ma miejsce obecnie.

W ramach projektu zostałyby zapewnione pieniądze na realizację takich zadań jak:

1. Przebudowa ul. Farysa w rejonie mostu Skłodowskiej-Curie (Uzupełnienie sieci tras rowerowych na Wrzecionie i Młocinach)
2. Droga rowerowa wzdłuż św. Wincentego od ronda Żaba do Kołowej
3. Przebudowa skrzyżowania Siennej i Twardej (Poprawa warunków dla ruchu pieszego i rowerowego na Woli)
4. Droga dla rowerów na al. Jana Pawła II (wzdłuż Arkadii + od ronda Radosława do ul. Stawki) oraz pas rowerowy na Sanguszki (Uzupełnienie sieci tras rowerowych w Śródmieściu)

Dla tych inwestycji ZDM posiada dokumentację projektową, jednak nie posiada pieniędzy wystarczających na ich realizację. To sprawia, że termin ich realizacji jest nieznany – głosując na ten projekt, gwarantujemy ich budowę w 2023 roku.
Projektowanie uniwersalne
Tak
Uzasadnienie realizacji projektu
W dotychczasowych edycjach BP/BO w Warszawie przeszło do realizacji ponad 4700 projektów. Część z nich okazała się droższa w realizacji niż przewidywał kosztorys, bo wzrosły ceny materiałów i robocizny. W efekcie brakuje pieniędzy na dokończenie znacznej liczby inwestycji. Projekt ma na celu przekazanie pieniędzy na dokończenie już wybranych projektów.

Charakterystyka

Potencjalni odbiorcy projektu

Kosztorys

Kosztorys realizacji projektu
Kosztorys:
1. Przebudowa ul. Farysa w rejonie mostu Skłodowskiej-Curie (Uzupełnienie sieci tras rowerowych na Wrzecionie i Młocinach) – 400 000 zł;
2. Droga rowerowa wzdłuż św. Wincentego od ronda Żaba do Kołowej – 2 000 000 zł;
3. Przebudowa skrzyżowania Siennej i Twardej (Poprawa warunków dla ruchu pieszego i rowerowego na Woli) - 900 000 zł;
4. Droga dla rowerów na al. Jana Pawła II (wzdłuż Arkadii + od ronda Radosława do ul. Stawki) oraz pas rowerowy na Sanguszki (Uzupełnienie sieci tras rowerowych w Śródmieściu) – 2 500 000 zł.


SUMA: 5 800 000 zł.
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
5 800 000,00 zł

Skutki realizacji (wypełnia pracownik Urzędu m.st. Warszawy)

Skutki realizacji
Poprawa i rozwój infrastruktury rowerowej.

Modyfikacje

29.04.2022 11:55
Koordynator w Zarządzie Dróg Miejskich

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (4)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany
  • Uwaga: ten sam Pan w innym projekcie:
    Dalibora na całej długości - likwidacja ścieżki rowerowe
    Mieszkaniec26642  02.02.2022 00:28
  • Inwestycja w drogi rowerowe byłaby zasadna, gdyby redukowała korki samochodowe, które są miejską zmorą. Dobrze by było, żeby to nie były wydatki na sport i rekreację. Wdychanie miejskiego smogu, nie jest zbyt zdrowe.
    Mieszkanka29282  21.03.2022 00:08
  • Czyli ZDM mówi na co ma ochotę, projekt zgłasza osoba, która jest tuba zdm i to przechodzi, a konkretne , potrzebne rozbudowy jak projekt 20 czy 1740 sa odrzucone, bo nagle milion kolizji, własności, koniecznych przebudów itp itd.
    Mieszkanka26115  21.05.2022 22:10
    • Oczywiście, że tak, miasto, tu akurat w postaci ZDM znalazło sobie sposób na przepychanie inwestycji z budżetu, który z założenia miał czemu innemu służyć. Do tego takie tuby właśnie jak rzeczony Buciak i jemu podobni odwalają tę robotę, aby OKŁAMYWAĆ mieszkańców! Smutne, jak to robią mieszkańców na szaro, a potem zwężenia jezdni, likwidacja miejsc postojowych, bo "kilku" rowerzystów chce rowerem "zbawić" świat!
      Obrzydliwa manipulacja, firmowana tu przez miejskie "słupy"!!!
      Mieszkaniec13885  30.06.2022 14:42
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany