Aleja Waszyngtona przyjazna dla mieszkańców, zielona i bezpieczna

2226
Oceniony negatywnie
Pomysł na rok 2017
Lokalizacja Praga-Południe
Autor pomysłu Kuba Czajkowski
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
286 300 zł
Kategoria
  • przestrzeń publiczna
  • komunikacja/drogi
  • zieleń miejska
Poziom zgłaszanego projektu
ogólnodzielnicowy
Celem projektu jest połączenie północnej części Saskiej Kępy z Parkiem Skaryszewskim poprzez dwa nowe przejścia dla pieszych przy wyjściach z parku, nasadzenia nowych dużych drzew, urządzenie zielonego torowiska oraz wytyczenie pasów rowerowych z obydwu stron w celu uspokojenia ruchu i poprawy bezpieczeństwa mieszkańców dzielnicy poruszających się pieszo lub na rowerze.

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
ogólnodzielnicowy
Dzielnica:
Praga-Południe
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
Aleja Waszyngtona - od ronda Waszyngtona do ul. Kinowej.
Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji:
Aleja Waszyngtona - od strony północnej pas rowerowy na całym odcinku, od strony południowej pas rowerowy od skrzyżowania z ul. Saską.
Lokalizacja na mapie:

Dane projektu

Skrócony opis projektu
Celem projektu jest połączenie północnej części Saskiej Kępy z Parkiem Skaryszewskim poprzez dwa nowe przejścia dla pieszych przy wyjściach z parku, nasadzenia nowych dużych drzew, urządzenie zielonego torowiska oraz wytyczenie pasów rowerowych z obydwu stron w celu uspokojenia ruchu i poprawy bezpieczeństwa mieszkańców dzielnicy poruszających się pieszo lub na rowerze.
Opis projektu
Celem projektu pt. "Aleja Waszyngtona przyjazna dla mieszkańców, zielona i bezpieczna" jest połączenie północnej części Saskiej Kępy z Parkiem Skaryszewskim poprzez wytyczenie dwóch nowych przejść dla pieszych przy wyjściach z parku, nasadzenia nowych dużych drzew (obwód pnia min. 50 cm), urządzenie zielonego torowiska oraz wytyczenie pasów rowerowych z obydwu stron w celu uspokojenia ruchu i poprawy bezpieczeństwa mieszkańców dzielnicy poruszających się pieszo lub na rowerze.

Park Skaryszewski jest celem rekreacji, sportu i odpoczynku dla większości mieszkańców Saskiej Kępy, którzy uważają "Skaryszak" za "swój park" dlatego też ograniczenie ruchu na Alei Waszyngtona i zwiększenie dostępności do terenów zielonych jest bardzo ważne.

Zwężenie ulicy oraz nasadzenie nowych dorodnych drzew znacząco przyczyni się do poprawy komfortu akustycznego oraz zdrowia kilku tysięcy mieszkańców Saskiej Kępy mieszkających przy lub w pobliżu Alei Waszyngtona.

Wytyczenie pasów rowerowych po obydwu stronach (połączonych z pasami przy ulicy Saskiej) znacząco poprawi komunikacje rowerową w ramach dzielnicy w ciągu most Poniatowskiego - Waszyngtona - Rondo Wiatraczna.
Uzasadnienie realizacji projektu
W związku z odbudową mostu Łazienkowskiego znaczenie komunikacyjne Alei Waszyngtona dla ruchu kołowego zdecydowanie zmalało. Poprawa warunków dla pieszych i rowerzystów poprzez wytyczenie nowych przejść dla pieszych, zwężenie jezdni oraz wytyczenie pasów rowerowych wydaje się oczywiste.
Ponadto przyczyni się do lepszej dostępności terenów zielonych Parku Skaryszewskiego dla ogółu mieszkańców oraz ułatwi komunikację rowerową w ciągu Waszyngtona - Wiatraczna.

Charakterystyka

Potencjalni odbiorcy projektu

Kosztorys

Kosztorys realizacji projektu
- Wyznaczenie 2x1300 mb pasa rowerowego : 2600 x 70zł = 182 000 zł
- Projekt wraz organizacją ruchu : 1300 x 50 zł = 65 000 zł
- Nasadzenie 10 drzew (obwód pnia 50 cm) : 10 x 1500 zł = 15 000 zł
- Urządzenie 2600 m2 trawnika : 2600 x 8 = 20 800 zł
- Wyznaczenie 2 przejść dla pieszych : 1750 x 2 = 3500 zł
na podstawie dokumentu "cennik_ile_kosztuje_miasto.pdf"
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
286 300,00 zł
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
NIE

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (5)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany
  • W Programie rozwoju tras rowerowych zaplanowana jest trasa na Waszyngtona w takiej formie: "Rozwiązanie w formie drogi dla pieszych i rowerów (C13|C16) po północnej stronie zorganizowanej z wykorzystaniem pasa zieleni i ew. z częściowym wykorzystaniem chodnika". Moim zdaniem to lepsze rozwiązanie niż pasy rowerowe bezpośrednio przy tak ruchliwym torowisku. Zdaje się, że w przyszłym roku zamierzają zacząć budowę. Cały dokument dostępny tu: http://www.transport.um.warszawa.pl/sites/default/files/program_rozwoju_tras_rowerowych.pdf

    Mieszkaniec814  17.01.2016 22:09
    • Miasto planuje w 2017 budowę drogi dla rowerów, więc projekt jest sprzeczny z planami. Ciężko mi też wyobrazić sobie 2 nowe przejścia dla pieszych bez sygnalizacji. Pytanie też, czy one rzeczywiście są niezbędne - odległość pomiędzy istniejącymi przejściami to 200 i 270 m, no i przejścia są na przedłużeniu lokalnych ciągów a nie trafiają (tak jak te nowe proponowane zebry) w ściany budynków.
      Mikołaj Pieńkos  23.01.2016 14:42
  • Przejście dla pieszych na wysokości ul. Niekłańskiej - owszem , przydałoby się bardzo , ponieważ na to , które jest - istotnie nieraz nie sposób wejść. Ale kolejna sygnalizacja świetlna to jeszcze większe korki , a przejście bezkolizyjne jest bardzo drogie w realizacji. Natomiast ścieżka rowerowa istotnie ma w niedalekiej przyszłości powstać.
    Mieszkaniec2504  29.01.2016 14:59
  • Kuba!
    Właśnie przed chwilą ZDM ogłosił przetarg na drogę rowerową Waszyngtona od Wiatraka do Zamienieckiej
    jola saratowicz  18.02.2016 13:11
    • ops, jeszcze link
      https://zdm.waw.pl/zamowienia-publiczne/700
      jola saratowicz  18.02.2016 13:12
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany