Nowe drogi i łączniki rowerowe na Woli

307
Wybrany w głosowaniu - Projekt zwycięski
Pomysł na rok 2023
Lokalizacja Wola
Autor pomysłu Monika Pawłowska
Współautorzy Robert Buciak
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
495 800 zł
Kategoria
  • komunikacja publiczna i drogi
Poziom zgłaszanego projektu
dzielnicowy
Budowa dróg rowerowych i łączników:
Płocka (Kasprzaka-Ludwiki)
Okopowa-Gibalskiego przy cmentarzu żydowskim
zjazd z Prymasa Tysiąclecia do Lasku na Kole
zjazd z DDR w parku Moczydło na skrzyżowanie Deotymy/Batalionu "Pięść"
przejazd rowerowy przez Elekcyjną przy amfiteatrze

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
dzielnicowy
Dzielnica:
Wola
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
Płocka
Gibalskiego
Prymasa Tysiąclecia
Deotymy
Elekcyjna
Lokalizacja na mapie:

Dane projektu

Skrócony opis projektu
Budowa dróg rowerowych i łączników:
Płocka (Kasprzaka-Ludwiki)
Okopowa-Gibalskiego przy cmentarzu żydowskim
zjazd z Prymasa Tysiąclecia do Lasku na Kole
zjazd z DDR w parku Moczydło na skrzyżowanie Deotymy/Batalionu "Pięść"
przejazd rowerowy przez Elekcyjną przy amfiteatrze
Opis projektu
Projekt polega na budowie odcinków dróg rowerowych i łączników do nich (zaznaczonych na żółto na załączonych mapkach), aby "uspójnić" istniejącą sieć i zmniejszyć liczbę tzw. teleportów rowerowych.

1. Budowa DDR wzdłuż Płockiej od Kasprzaka do Ludwiki (160 m), wraz z wjazdem w skrzyżowanie z Ludwiki (“czwarty wylot”). Odcinek ten połączy przejazd który powstanie w latach 2022-3 przy budowie tramwaju, z niepołączonym obecnie z niczym odcinkiem prowadzącym do Wolskiej, który powstał przy budowie metra.

2. Budowa łącznika Okopowa-Gibalskiego, przy cmentarzu żydowskim, wzdłuż istniejącego chodnika (130 m). Odcinek ten połączy ul. Gibalskiego z przejazdem przez Okopową i dzięki temu z trasami po wschodniej stronie Okopowej i wzdłuż Anielewicza

3. Budowa zjazdu z DDR wzdłuż Prymasa Tysiąclecia do Lasku na Kole na drogę za blokami (2 m)
Obecnie wjazd na drogę rowerową w tych miejscach wymaga przejechania przez trawnik.

4. Zjazd z drogi rowerowej w parku Moczydło na skrzyżowanie Deotymy ul. Batalionu Pięść ("czwarty wylot")

5. Dowiązania do drogi rowerowej w parku Szymańskiego -przejazd rowerowy przez Elekcyjną przy amfiteatrze
Projektowanie uniwersalne
Tak
Uzasadnienie realizacji projektu
Spójność jest jedną z najważniejszych cech infrastruktury rowerowej w mieście. Drogi rowerowe powinny być ze sobą połączone, powinny być też dostępne np. z głębi osiedli bez konieczności przejeżdżania po chodniku.

Charakterystyka

Kategoria tematyczna projektu
Potencjalni odbiorcy projektu

Kosztorys

Kosztorys realizacji projektu
Budowa DDR wzdłuż Płockiej od Kasprzaka do Ludwiki:
- Budowa dwukierunkowej DDR – 160 mb: 160mb x 2,5m x 500 zł/m2 = 200 000 zł
- dokumentacja projektowa: 20 000 zł
- eksploatacja w roku wykonania: 10 000 zł
SUMA: 230 000 zł

Budowa łącznika Okopowa-Gibalskiego:
- budowa dwukierunkowej DDR – 140 mb: 140mb x 2,5 m x 500 zł/m2 = 175 000 zł
- dokumentacja projektowa: 17 500 zł
- eksploatacja w roku wykonania: 8 750 zł
SUMA: 201 250 zł

Budowa zjazdu z DDR wzdłuż Prymasa Tysiąclecia do Lasku na Kole na drogę za blokami:
- budowa łącznika z DDR : 3mb : 3 mb x 2,5 m x 500 zł/m2 = 3 750 zł
- dokumentacja projektowa: 3 000 zł
- eksploatacja w roku wykonania: 500 zł
SUMA: 4 550 zł

Budowa czwartego wlotu na skrzyżowaniu ul. Deotymy i ul. Batalionu AK „Pięść”:
- budowa DDR – 4 mb: 4mb x 3 m x 500 zł/m2 = 6000 zł
- dokumentacja projektowa: 1 000 zł
- eksploatacja w roku wykonania: 500 zł
SUMA: 7 500 zł

Dowiązania do drogi rowerowej w parku Szymańskiego – przejazd rowerowy przez Elekcyjną:
- budowa przejazdu dla rowerzystów przez ul. Elekcyjną – 30 m2: 25 000 zł
- łącznik drogi dla rowerów w parku z przejazdem – 15 mb: 15 mb x 2,5m x 500 zł/m2 = 18 750 zł
- przestawienie azylu z elementów prefabrykowanych: 2 000 zł
- dokumentacja projektowa: 4 500 zł
- eksploatacja w roku wykonania: 2 250 zł
SUMA: 52 500 zł

Łączny koszt projektu: 495 800 zł
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
495 800,00 zł

Skutki realizacji (wypełnia pracownik Urzędu m.st. Warszawy)

Skutki realizacji
Budowa dróg dla rowerów i łączników znacznie poprawi komfort i bezpieczeństwo użytkowników.

Modyfikacje

28.04.2022 13:40
Wydział Zrównoważonej Mobilności w Zarządzie Dróg Miejskich
02.05.2022 10:17
Koordynator w Zarządzie Dróg Miejskich

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (1)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany
  • Uwaga winnym projekcie Pan Buciak:
    Dalibora na całej długości - likwidacja ścieżki rowerowe
    Mieszkaniec26642  02.02.2022 00:29
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany