Rowerowy Żoliborz - Oficerski, Urzędniczy i WSM

1131
Wycofany przez autora
Pomysł na rok 2017
Lokalizacja Żoliborz
Żoliborz Centralny
Autor pomysłu Michał Rapacki
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
97 601 zł
Kategoria
  • komunikacja/drogi
  • przestrzeń publiczna
Poziom zgłaszanego projektu
lokalny
Dopuszczenie ruchu rowerów "pod prąd" na lokalnych ulicach jednokierunkowych.

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
lokalny
Dzielnica:
Żoliborz
Obszar objęty pomysłem:
Żoliborz Centralny
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
Ulice: Czarnieckiego, Czarnieckiego, Jaśkiewicza, Mierosławskiego, Mierosławskiego, Toeplitza
Lokalizacja na mapie:

Dane projektu

Skrócony opis projektu
Dopuszczenie ruchu rowerów "pod prąd" na lokalnych ulicach jednokierunkowych.
Opis projektu
Dopuszczenie ruchu rowerowego "pod prąd" na ww. jednokierunkowych ulicach lokalnych na Żoliborzu
Uzasadnienie realizacji projektu
Projekt ułatwi poruszanie się rowerem po Żoliborzu i dojazd do domu, a przy okazji zwiększy się bezpieczeństwo ruchu.
Dopuszczenie ruchu rowerów pod prąd na ulicach jednokierunkowych jest bezpieczne - kierowca i rowerzysta doskonale się widzą jadąc z przeciwnych kierunków, a szerokość roweru umożliwia bezpieczne minięcie się (inaczej niż w przypadku samochodu jadącego pod prąd).
W poprzednich edycjach BP analogiczne projekty zostały wybrane w wielu dzielnicach Warszawy. W miastach Niemiec, Holandii, Belgii czy Francji większość ulic jednokierunkowych jest dwukierunkowa dla rowerzystów - np. w Brukseli 80%. W Gdańsku takie rozwiązanie jest już na 140 ulicach, a w Radomiu na 50.

Charakterystyka

Kategoria tematyczna projektu
Potencjalni odbiorcy projektu

Kosztorys

Kosztorys realizacji projektu
W oparciu o opracowaną „Koncepcję rozwiązania ruchu rowerowego i pieszego w dzielnicy Żoliborz w związku z projektami zgłoszonymi do budżetu partycypacyjnego m. st. Warszawy wraz z analizą ruchu” oszacowano wstępne koszty przedsięwzięcia opisanego we wniosku: koszty projektów Wnioskodawcy po weryfikacji wg Koncepcji 61000 zł+18000 koszt projektów czasowej org. ruchu+350 koszt oznakowania graficznego projektu, trybik x 1,23 VAT = 97 600,50 zł brutto.
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
97 600,50 zł
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
TAK
Rodzaj oraz szacunkowa wartość kosztów eksploatacji efektu realizacji projektu w kolejnych latach
Uzupełnienie, naprawa, wymiana znaków drogowych, odnawianie oznakowania poziomego.
Koszty eksploatacji - 1500 zł/rok.
Szacunkowy roczny koszt eksploatacji:
1 500,00 zł

Modyfikacje

22.04.2016 12:43
Wydział Infrastruktury_Żoliborz_1

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (6)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany
  • W Gdańsku na jesieni było 181, nie 140 ulic jednokierunkowych z dwukierunkowym ruchem rowerów. Na Żoliborzu najbardziej brakuje mi takiej możliwości na Mierosławskiego, która w połączeniu ze Śmiałą jest dobrą alternatywą dla Mickiewicza.
    Mieszkaniec476  15.01.2016 18:38
  • Popieram!
    Tylko nie dajcie się wrobić w tzw. kontrpasy które są dość nieintuicyjne i niepotrzebne.
    Mieszkaniec2589  28.01.2016 18:30
    • W projekcie nie ma ani jednego kontrapasa i mamy nadzieję, że urzędnicy nie dopiszą nam takiego czegoś w trakcie weryfikacji projektów
      Michał Rapacki  01.02.2016 23:46 Autor projektu
  • Moim zdaniem nie ma powodu, by rowerzysta nie mógł poruszać się zgodnie z ogólnymi zasadami ruchu, tym bardziej, że nie mówimy o osobach chorych czy słabych, dla których przejechanie kilkuset metrów więcej byłoby problemem. Dojeżdżając do skrzyżowania z drogą jednokierunkową, zwracam uwagę na pojazdy nadjeżdżające z jednej strony i absolutnie nie spodziewam się roweru, zbliżającego się ze strony przeciwnej. Czy to rzeczywiście nie stworzy zagrożenia?
    Mieszkaniec2922  21.02.2016 15:55
    • Jest powód - ruch rowerowy należy wspierać, jazda rowerem jest korzystna nie tylko dla samych rowerzystów, ale i dla miasta jako całości. Co do bezpieczeństwa - takie rozwiązanie jest całkowicie bezpieczne, zostało to sprawdzone empirycznie w wielu miastach, np. w Gdańsku w ciągu pięciu lat ruchu pod prąd na ponad 100 ulicach wydarzył się jeden (słownie: jeden) wypadek na skrzyżowaniu.
      Michał Rapacki  21.02.2016 20:05 Autor projektu
  • Ze względu na 10-krotne zwiększenie kosztów projektu przez Inżyniera Ruchu (który nie uznaje ruchu rowerów pod prąd bez wydzielonego kontrapasa) rezygnujemy w tym roku z tego projektu i zachęcamy do głosowania na przejście dla pieszych przez ulicę Słowackiego (z pasami dla rowerów i nowymi miejscami parkingowymi) - Bezpieczna i przyjazna przestrzeń ulicy Słowackiego:
    https://app.twojbudzet.um.warszawa.pl/2017/projekt/2712?user=zoliborzanie
    Michał Rapacki  30.05.2016 17:45 Autor projektu
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany