Uzupełnienie sieci tras rowerowych w Śródmieściu
171
Wybrany w głosowaniu - Projekt zwycięski /
W trakcie realizacji
Pomysł na rok 2017
Lokalizacja Śródmieście

Koszt pomysłu
519 500 zł
Kategoria
Poziom zgłaszanego projektu
ogólnodzielnicowy
Poprawa spójności i bezpieczeństwa sieci tras rowerowych w centrum Warszawy poprzez budowę lub korektę 4 odcinków dróg lub pasów ruchu dla rowerów, dobranych tak by jak najlepiej uzupełniać planowane w latach 2016-2017 większe inwestycje. Łatwiejszy dojazd m.in. z/na Żoliborz, most Gdański i Trakt Królewski.
Realizacja pomysłu
Aktualizacja:
24.05.2022 11:18
Realizacja projektu przesunięta ze względu na bardzo dużą liczbę zadań przekazanych do realizacji ZDM, w tym realizację projektu „Rozwój sieci tras rowerowych Warszawy w ramach ZIT WOF – etap I” oraz konieczność kilkukrotnego powtarzania przetargów na realizację tych zadań, spowodowaną brakiem zainteresowania i brakiem złożonych ofert.
W grudniu 2019 r. ogłoszono przetarg na dokumentację projektową. Przetarg został unieważniony. Ponowny przetarg został ogłoszony w lutym 2020 r. Przetarg został rozstrzygnięty, opracowano dokumentację projektową.
W maju 2022 r. ogłoszono przetarg na realizację.
Jednostka odpowiadająca za realizację:
Zarząd Dróg Miejskich
Lokalizacja
Poziom zgłaszanego projektu:
ogólnodzielnicowy
Dzielnica:
Śródmieście
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
al. Jana Pawła II;
skwer między Wenedów a Słomińskiego;
ul. Sanguszki;
skwer między Wenedów a Słomińskiego;
ul. Sanguszki;
Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji:
4 zadania według załączonej mapy
Lokalizacja na mapie:
Dane projektu
Skrócony opis projektu
Poprawa spójności i bezpieczeństwa sieci tras rowerowych w centrum Warszawy poprzez budowę lub korektę 4 odcinków dróg lub pasów ruchu dla rowerów, dobranych tak by jak najlepiej uzupełniać planowane w latach 2016-2017 większe inwestycje. Łatwiejszy dojazd m.in. z/na Żoliborz, most Gdański i Trakt Królewski.
Opis projektu
Projekt przewiduje:
- doprowadzenie do stanu używalności istniejącej drogi dla rowerów wzdłuż al. Jana Pawła II, w tym korektę konfliktowego przebiegu w rejonie CH Arkadia;
- zjazd z mostu Gdańskiego do ul. Zakroczymskiej, zapewniający powiązanie drogi dla rowerów na dolnym poziomie mostu z Nowym Miastem i Żoliborzem;
- wyznaczenie pasów rowerowych w ul. Sanguszki,
- poprawę bezpieczeństwa na przejściach dla pieszych i przejazdach dla rowerzystów przez Błońską, Dziką i Sanguszki.
Szczegółowy opis proponowanych zmian, niezbędnego zakresu robót, ich kosztów i korzyści z ich wprowadzenia - w załączonej tabeli, z podziałem na zadania.
- doprowadzenie do stanu używalności istniejącej drogi dla rowerów wzdłuż al. Jana Pawła II, w tym korektę konfliktowego przebiegu w rejonie CH Arkadia;
- zjazd z mostu Gdańskiego do ul. Zakroczymskiej, zapewniający powiązanie drogi dla rowerów na dolnym poziomie mostu z Nowym Miastem i Żoliborzem;
- wyznaczenie pasów rowerowych w ul. Sanguszki,
- poprawę bezpieczeństwa na przejściach dla pieszych i przejazdach dla rowerzystów przez Błońską, Dziką i Sanguszki.
Szczegółowy opis proponowanych zmian, niezbędnego zakresu robót, ich kosztów i korzyści z ich wprowadzenia - w załączonej tabeli, z podziałem na zadania.
Uzasadnienie realizacji projektu
Proponowane odcinki nowych dróg i pasów dla rowerów uzupełnią skąpą sieć tras rowerowych w centrum Warszawy, poprawiając jej funkcjonalność, spójność, bezpośredniość, atrakcyjność i bezpieczeństwo. Korekty istniejących odcinków wyeliminują zidentyfikowane problemy i powtarzające się konflikty, poprawiając przy okazji bezpieczeństwo i komfort pieszych. Realizacja projektu poprawi warunki do korzystania z roweru jako środka transportu w dojazdach do centrum, tworząc alternatywę dla samochodów osobowych czy komunikacji miejskiej.
Charakterystyka
Kategoria tematyczna projektu
Kosztorys
Kosztorys realizacji projektu
budowa dróg dla rowerów: 500 mb x 500 zł/mb = 250 tys. zł
wyznaczenie pasów ruchu dla rowerów na istniejącej nawierzchni (każdy kierunek liczony oddzielnie): 300 mb x 100 zł/mb = 30 tys. zł
budowa wyniesionych przejść i przejazdów: 2 x 45000 zł (wg zweryfikowanego kosztorysu projektu BPA.XVIII.I.P/199/15.ELE, z uwzględnieniem dostosowania odwodnienia) = 90 tys.
budowa wysp osłaniających (dopuszczalne zastosowanie wysp prefabrykowanych): 6 x 2500 zł = 15 tys. zł
budowa nawierzchni jezdni (korekta wlotu ul. Błońskiej): 50 m2 x 500 zł/m2 = 25 tys. zł
budowa nawierzchni chodnika (peron przystanku autobusowego): 45 m2 x 200 zł/m2 = 9 tys. zł
2 tabliczki "nie dotyczy rowerów" z montażem: 0,5 tys. zł
dokumentacja projektowa: 100 tys. zł
RAZEM: 519,5 tys. zł
przedmiar robót w podziale na zadania - w załączonej tabeli
wyznaczenie pasów ruchu dla rowerów na istniejącej nawierzchni (każdy kierunek liczony oddzielnie): 300 mb x 100 zł/mb = 30 tys. zł
budowa wyniesionych przejść i przejazdów: 2 x 45000 zł (wg zweryfikowanego kosztorysu projektu BPA.XVIII.I.P/199/15.ELE, z uwzględnieniem dostosowania odwodnienia) = 90 tys.
budowa wysp osłaniających (dopuszczalne zastosowanie wysp prefabrykowanych): 6 x 2500 zł = 15 tys. zł
budowa nawierzchni jezdni (korekta wlotu ul. Błońskiej): 50 m2 x 500 zł/m2 = 25 tys. zł
budowa nawierzchni chodnika (peron przystanku autobusowego): 45 m2 x 200 zł/m2 = 9 tys. zł
2 tabliczki "nie dotyczy rowerów" z montażem: 0,5 tys. zł
dokumentacja projektowa: 100 tys. zł
RAZEM: 519,5 tys. zł
przedmiar robót w podziale na zadania - w załączonej tabeli
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
519 500,00 zł
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
NIE
Modyfikacje
28.02.2016 18:43
21.04.2016 17:27
Co sądzisz o tym pomyśle?
Dodaj komentarzW kwestii obciążenia prawego pasa przy Arkadii: zjazd z ronda w stronę Żoliborza jest z 2 pasów, a wylot ma 3 pasy, także to kwestia przyzwyczajenia, żeby w większym stopniu wykorzystywać lewy i środkowy pas wylotu. No i tak jak Pan zauważył, autobus jeździ rzadko (dokładniej: 2 autobusy na godzinę). A do konfliktów pieszo-rowerowych ze względu na szczupłość miejsca dochodzi w sezonie 2 razy na minutę.
Zabudowa całego pasa to o rząd wielkości większe koszty, a efekt też nie byłby idealny (trochę za mało miejsca do granicy terenu Arkadii, by wprowadzić pas zieleni między chodnikiem a jezdnią). Nie mam aspiracji, aby w ramach tego projektu zrobić z al. Jana Pawła II reprezentacyjną aleję miejską, to raczej przekracza możliwości budżetu partycypacyjnego ;-) Ale wydaje mi się, że stosunkowo niewielkim kosztem można ograniczyć liczbę konfliktów między użytkownikami tego odcinka.
Ciekawi mnie tylko czemu propozycja uzupełnienia trasy na Jana Pawła po wschodniej stronie, a nie po zachodniej? Po wschodniej stronie trasa i tak się zaraz skończy na ul. Nowolipki, a po zachodniej dałoby to ciągłość aż do centrum.
PS. Mała pomyła w opisie projektu - "bezkolizyjny przejazd nad Armii Ludowej", a nie jak w opisie "nad Marszałkowską" :)
Dziękuję za poprawkę, najwyraźniej skracając opis nie mogłem się zdecydować czy napisać "nad al. AL" czy "do Marszałkowskiej" i wyszła niezrozumiała hybryda.
Mam nadzieję, że pojawi się jeszcze bardziej aktualna mapka do podkładu, tak by było widać np. jak DDR przy Chałubińskiego wpisuje się w kontraruch na Wspólnej i Hożej.
https://app.twojbudzet.um.warszawa.pl/2017/projekt/2258
Nr 9 uwzględnił też PZINEK_ w swoim projekcie przejazdowym, także zapewne ostateczny zakres projektu będzie trochę mniejszy. Chyba, że ktoś wymyśli jakiś inny łącznik, który można by wprowadzić zamiast.
https://app.twojbudzet.um.warszawa.pl/2017/projekt/4512
Projekt _chyba_ obejmuje odcinek od Suligowskiego do 29 Listopada (jest w opisie, nie ma na rysunku).
https://goo.gl/maps/LiDyxnSTVN52
A dociągnięcie do skrzyżowania z Koszykową to już niestety przebudowa sygnalizacji, która wygląda na dość zabytkową. Zapewne wymagałoby to prowadzenia robót w dwóch dzielnicach, więc wykracza poza możliwości budżetu partycypacyjnego.
@Mikołaj_ - chyba chodziło o "mierzmy zamiary na siły"?
Autor projektu zbieżnego z pkt 1 nie dotarł na prezentacje, więc jego projekt odpadł.
Przeglądałem budżet miasta i znalazłem tylko enigmatyczną pozycje "budowa drogi dla rowerów w al. JP2 - II etap", więc na razie zostawiłem też jeszcze pkt 2.
Z oryginalnego projektu pozostały elementy 1-4.