Usprawnienie ruchu rowerowego na Wierzbnie
327
Wybrany w głosowaniu - Projekt zwycięski /
Zrealizowano
Pomysł na rok 2017
Lokalizacja Mokotów
rejon C

Koszt pomysłu
40 800 zł
Kategoria
Poziom zgłaszanego projektu
lokalny
Na wielu ulicach obowiązuje ruch tylko w jedną stronę. Tanio i bezpiecznie można na nich wprowadzić ruch rowerów w obu kierunkach. Ułatwi to dojazd do szkół, sklepów, miejsc pracy itd. Projekt obejmuje ulice: Karolinki, Gandhiego, Langego, Bryły, Płyćwiańska.
Realizacja pomysłu
Aktualizacja:
18.01.2019 14:53
W ramach projektu wprowadzono oznakowanie pionowe i poziome oraz urządzenia bezpieczeństwa ruchu związane z dopuszczeniem kontraruchu rowerowego na ciągu ulic Stefana Bryły i Oskara Langego.
Jednostka odpowiadająca za realizację:
Wydział Inwestycji i Infrastruktury dla Dzielnicy Mokotów
Lokalizacja
Poziom zgłaszanego projektu:
lokalny
Dzielnica:
Mokotów
Obszar objęty pomysłem:
rejon C
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
Karolinki, Gandhiego, Langego, Bryły, Płyćwiańska
Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji:
wszystkie ulice jednokierunkowe
Lokalizacja na mapie:
Dane projektu
Skrócony opis projektu
Na wielu ulicach obowiązuje ruch tylko w jedną stronę. Tanio i bezpiecznie można na nich wprowadzić ruch rowerów w obu kierunkach. Ułatwi to dojazd do szkół, sklepów, miejsc pracy itd. Projekt obejmuje ulice: Karolinki, Gandhiego, Langego, Bryły, Płyćwiańska.
Opis projektu
Projekt polega na wydzielenia na wszystkich odcinkach ulic jednokierunkowych w rejonie C torów do jazdy rowerem w drugim kierunku. Wystarczy do tego zmiana organizacji ruchu. Projekt zakłada powieszenie pod znakami "zakaz wjazdu" i "ulica jednokierunkowa" tabliczek "nie dotyczy rowerów". Dodatkowo na jezdniach zostaną namalowane znaki pokazujące tor jazdy rowerzystów.
Załącznik zawiera mapę z zaznaczonymi odcinkami ulic, na których proponuję wprowadzenie ruch rowerowego w obu kierunkach.
W ramach projektu odbędą się raz w miesiącu spotkania informacyjno-konsultacyjne dla mieszkańców, na których będą prezentowane postępy w realizacji projektu.
Załącznik zawiera mapę z zaznaczonymi odcinkami ulic, na których proponuję wprowadzenie ruch rowerowego w obu kierunkach.
W ramach projektu odbędą się raz w miesiącu spotkania informacyjno-konsultacyjne dla mieszkańców, na których będą prezentowane postępy w realizacji projektu.
Uzasadnienie realizacji projektu
Projekt ułatwi poruszanie się rowerem w wielu różnych miejscach. Zwiększy też bezpieczeństwo rowerzystów, pieszych i podróżujących samochodami. Na prawie 1,8 km jezdni zostaną wyznaczone tory jazdy dla rowerzystów. Na drogach o małym ruchu samochodów jest to bezpieczne, gdyż rowerzyści i kierowcy widzą się na wprost.
Charakterystyka
Kategoria tematyczna projektu
Kosztorys
Kosztorys realizacji projektu
koszt realizacji projektu – 40 800 zł. ( w tym koszt projektu organizacji ruchu – 8000 zł., koszt realizacji organizacji ruchu – 32 800 zł.)
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
40 800,00 zł
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
NIE
Modyfikacje
12.05.2016 16:00
Co sądzisz o tym pomyśle?
Dodaj komentarzZgodnie z nią liczba miejsc postojowych się zwiększy.
Pytania o spotkania proszę kierować do urzędu dzielnicy. Mnie nikt indywidualnie nie informował o żadnych działaniach.
-informacje o zawężeniu projektu do 2 ulic zamiast wyjściowo 5,
-brak konsultacji z mieszkańcami
to pytania do Urzędu dzielnicy.
Ale ciekawa jestem powstania idei tego projektu - a to już pytanie do Pana.
Nie jestem z wykształcenia inżynierem i pewnie dlatego nie widzę na planach większej ilości miejsc parkingowych. Może mi Pan przybliżyć ich lokalizację?
Więc na jakiej podstawie Pan Robert Buciak twierdzi, że liczba miejsc postojowych się zwiększy?
Szkoda, że pan Buciak przestał odpowiadać na pytania....
Tam sa opisane szczegóły szkodniczej działalności Buciaka i reszty ekipy.