Naprawa chodnika i uzupełnienie zieleni przy ul. Chodeckiej

346
Niewybrany w głosowaniu
Pomysł na rok 2023
Lokalizacja Targówek
Autor pomysłu Iwona Kietlińska
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
914 044 zł
Kategoria
  • komunikacja publiczna i drogi
  • ochrona środowiska
  • przestrzeń publiczna
  • zieleń miejska
Poziom zgłaszanego projektu
dzielnicowy
Wymiana zniszczonej powierzchni chodnika na odcinku 250 metrów wzdłuż ul. Chodeckiej, na odcinku budynków nr 13-15 oraz uzupełnienie zieleni w celu podniesienia funkcjonalności pasażu.

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
dzielnicowy
Dzielnica:
Targówek
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
chodnik po stronie zachodniej przy ul. Chodeckiej na odcinku budynków Chodecka nr 13-15 oraz Łojewska 9.
Lokalizacja na mapie:

Dane projektu

Skrócony opis projektu
Wymiana zniszczonej powierzchni chodnika na odcinku 250 metrów wzdłuż ul. Chodeckiej, na odcinku budynków nr 13-15 oraz uzupełnienie zieleni w celu podniesienia funkcjonalności pasażu.
Opis projektu
Wymiana nawierzchni nierównego chodnika, zbudowanego z wielkich płyt zapadających się w wielu miejscach. Nasadzenie żywopłotu wzdłuż chodnika, ustawienie 2 ławek umożliwiających odpoczynek pieszym wraz z 2 koszami na śmieci. Jest to bardzo uczęszczane miejsce prowadzące m.in. do przejścia dla pieszych przy szkole podstawowej, do przystanków i sklepów. Nie było ono remontowane przez ostatnie 20 lat.
Projektowanie uniwersalne
Tak
Uzasadnienie realizacji projektu
Ułożony z wielkich płyt chodnik jest zapadnięty w kilku miejscach, przysłużyły się temu naprawy po awariach sieci wodociągowej. Nigdy też nie podjęto próby naprawy nawierzchni, aby chodnik stał się bezpieczny dla pieszych. Obecnie ruchome płyty i nierówności stwarzają zagrożenie i są uciążliwe. Zbierają się tu duże kałuże. Nasadzenie żywopłotu wzdłuż chodnika przyczyni się do podniesienia atrakcyjności tego pasażu i zapewni mieszkańcom przylegających budynków lepszą izolację od hałasu ulicy.

Kosztorys

Kosztorys realizacji projektu
Remont chodnika 1600m2 x 500 zł = 800 000
Pozostałe koszty, tj. czasowa organizacja ruchu z wdrożeniem, oznakowanie poziome, odtworzenie zieleni– 40 000 zł
2 szt. koszy na śmieci x 2 800 zł = 5600 zł
2szt. ławek x 4000 zł = 8 000 zł
Wykonanie nasadzeń 292mb x 207 zł = 60 444 zł
Łącznie: 914 044 zł
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
914 044,00 zł

Skutki realizacji (wypełnia pracownik Urzędu m.st. Warszawy)

Skutki realizacji
Poprawa bezpieczeństwa i komfortu użytkowników. Poprawienie jakości i atrakcyjności przestrzeni publicznej.

Modyfikacje

18.01.2022 13:24
Autor projektu
20.04.2022 12:13
Zarząd Dróg Miejskich
27.04.2022 10:23
Koordynator w Zarządzie Dróg Miejskich

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (0)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany

Brak komentarzy

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany