Rowery zamiast samochodów - UM daje przykład.

1066
Oceniony negatywnie
Pomysł na rok 2023
Autor pomysłu Ernest Kobyliński
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
100 000 zł
Kategoria
  • komunikacja publiczna i drogi
  • przestrzeń publiczna
  • realia miejskie
Poziom zgłaszanego projektu
ogólnomiejski
Likwidacja parkingu pod Urzędem Miasta, sprzedaż samochodów służbowych, w tym samochodu Prezydenta Warszawy Rafała Trzaskowskiego. Montaż stojaków rowerowych oraz zakup rowerów dla Prezydenta oraz Urzędników.

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
ogólnomiejski
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
Plac Bankowy
Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji:
Parking wewnętrzny pod Urzędem Miasta

Dane projektu

Skrócony opis projektu
Likwidacja parkingu pod Urzędem Miasta, sprzedaż samochodów służbowych, w tym samochodu Prezydenta Warszawy Rafała Trzaskowskiego. Montaż stojaków rowerowych oraz zakup rowerów dla Prezydenta oraz Urzędników.
Opis projektu
Projekt zakłada sprzedaż samochodów służbowych m.st. Warszawy - na czele z autem Prezydenta M.st. Warszawy - w ramach licytacji z której środki przekazane byłyby na cele charytatywne np. na rzecz jednego ze szpitali, etc.
Za część środków ze sprzedaży floty samochodowej w Stołecznym Ratuszu zakupione zostałyby rowery służbowe.
W przypadku zgody ze strony Urzędu Wojewódzkiego, który jest właścicielem parkingu pod Stołecznym Ratuszem - na miejscach parkingowych Stołecznych Urzędników oraz Prezydenta m.st. Warszawy - zostałyby zamontowane stojaki rowerowe bądź posiana zostanie łąka kwietna.
Projektowanie uniwersalne
Tak
Uzasadnienie realizacji projektu
Warszawski Ratusz od dłuższego czasu stara się na siłę przesadzić Warszawiaków na rowery. Nie zważając na klimat, infrastrukturę, czy zdrowie samych użytkowników dróg. Wymuszanie na mieszkańcach przesiadania się na rower bądź do komunikacji zbiorowej. Sami Urzędnicy jednak, na czele z Prezydentem M.St. Warszawy nie idą z duchem czasu i korzystają z aut prywatnych i służbowych. Aby pokazać mieszkańcom, że nie polityka Stołecznego ratusza nie jest zwykłą propagandą dostaną oni możliwość przetestowania promowanej przez siebie polityki w praktyce. Korzystanie z komunikacji miejskiej oraz jazda rowerami służbowymi w miejsce służbowych samochodów nie tylko poprawi kondycję Pana Prezydenta i Urzędników ale również pomoże im zbliżyć się do mieszkańców oraz lepiej poznać realia funkcjonowania komunikacji zbiorowej, czy praktyczności jazdy rowerem np. w okresie zimowym.
Stołeczni Urzędnicy oraz Pan Prezydent i jego zastępcy, będą dobrym przykładem dla mieszkańców.

Charakterystyka

Potencjalni odbiorcy projektu

Kosztorys

Szacunkowy koszt realizacji projektu:
100 000,00 zł

Uzasadnienie negatywnej oceny projektu

Uzasadnienie negatywnej oceny projektu
1. Samochody służbowe standardowo wykorzystywane są na co dzień do przewozu osób, dokumentów, do obsługi transportowej w zakresie zaopatrzenia biur, wspierają akcje społeczne, są narzędziem pracy służb technicznych odpowiedzialnych za utrzymywanie nieruchomości zajmowanych przez Urząd. Użytkowanie samochodów służbowych jest spójne z polityką Miasta. Od kilku lat UM sukcesywnie reorganizuje kolumnę transportową likwidując samochody spalinowe z wysokim poziomem emisji spalin na rzecz samochodów elektrycznych lub hybrydowych. Prezydent i zastępcy korzystają z takich właśnie pojazdów. W ten sposób wydatnie przyczyniają się do obniżenia emisji szkodliwych substancji w naszym Mieście.
2. Nieuzasadniona jest teza jakoby władze Miasta zmuszały mieszkańców do przesiadania się na rowery. Władze, Prezydent zachęcają warszawiaków do korzystania z komunikacji miejskiej oraz rowerów. Systematycznie podnoszony jest standard autobusów, tramwajów, pociągów Metra i całej infrastruktury komunikacyjnej. Budowane są kolejne ścieżki rowerowe i wyposażane są w urządzenia ułatwiające sprawne poruszanie się rowerzystów. Rozwijana jest sieć rowerów miejskich. Wszystko po to, aby mieszkańcy, którzy mogą, dobrowolnie rezygnowali z samochodów na rzecz transportu zbiorowego. Natężenie ruchu na głównych ulicach Miasta dowodzi, że ci, którzy z różnych powodów nie mogą „przesiąść” się do autobusu lub metra, w dalszym ciągu poruszają się po mieście bez ograniczeń.
3. Rezygnacja z umowy leasingowej zawartej na czas określony byłaby niegospodarnością, ponieważ wiązałaby się z koniecznością zapłaty kar umownych na rzecz kontrahenta.
4. To oczywiste, że rowery są tańsze w utrzymaniu. Jednak o ich użyteczności możemy mówić jedynie w ciągu kilku miesięcy w roku (lato). Ale nawet w tym okresie ich cechy techniczne i funkcjonalne nie zapewniają spełnienia wymagań niezbędnych przy realizacji zadań urzędniczych. Mamy na myśli w szczególności: bezpieczeństwo, sprawność działania, ochrona przed warunkami atmosferycznymi, możliwość transportu dokumentów, urządzeń mobilnych, itp.
5. Władze stolicy korzystają z wielu narzędzi zapewniających kontakt z mieszkańcami. Procedura budżetu obywatelskiego jest jedną z nich. Utrzymujemy stały kontakt z mieszkańcami poprzez media społecznościowe, stały kontakt z prasą i telewizją, spotkania Prezydenta i burmistrzów z mieszkańcami itp.
6. Urzędnicy, podobnie jak inni mieszkańcy, korzystają na co dzień z komunikacji miejskiej. Zatem rezygnacja z samochodów służbowych nie jest warunkiem, aby oceniać działalność ZTM czy ZDM z punktu widzenia mieszkańca. Warto podkreślić, że działalność tych jednostek jest stale monitorowana przez biura Urzędu nadzorujące komunikację i transport w Warszawie.

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (5)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany
  • Panie radny, to kolejny po audycie ZGN Praga-Północ bardzo dobry pomysł. Cieszę się, że w tym roku skupił się pan na konstruktywnych projektach zamiast lewarować swoją pozycję w praskim samorządzie :) Pozdrawiam serdecznie.
    Krzysztof Daukszewicz  25.01.2022 10:17
    • Dziękuję za merytoryczny komentarz. Mimo wszystko zachęcam także do głosowania na inne moje projekty. Jeśli radni nie będą mogli zgłaszać projektów, wówczas zgłaszać nie będę.
      Natomiast, póki co jak przestaną je zgłaszać radni to będzie mniej o jakieś 30% projektów.
      Ernest Kobyliński  25.01.2022 17:10 Autor projektu
  • Bardzo dobry pomysł!
    Mieszkaniec29841  25.01.2022 10:31
  • Wspaniały pomysł! Jest przecież komunikacja miejska, są rowery - nie potrzeba więcej samochodów w Warszawie. Jak najbardziej popieram!
    Mieszkaniec30284  18.02.2022 23:58
  • Brawo!!!!! Mamy lokalnego bohatera narodowego, który pokaże naszym oligarchom po co są stanowiska publiczne w normach zachodnio-europejskich!!!! Brawo!!! Brawo!!!! Należą się oklaski!!! Brawo!!!! Proszę uważać na podsłuchy służb specjalnych i CBA, bo niewygodni ludzie mogą być zlikwidowani jak śp. Pan Lepper.
    Mieszkanka29282  20.03.2022 20:20
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany