1SIERPNIA.BIKE - ŚCIEŻKA ROWEROWA WZDŁUŻ 1 SIERPNIA

433
Oceniony negatywnie
Pomysł na rok 2023
Autor pomysłu Adam Torbus
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
1 500 000 zł
Kategoria
  • komunikacja publiczna i drogi
Poziom zgłaszanego projektu
ogólnomiejski
Wydzielmy korytarz, który uspokoi pieszych i zmotoryzowanych. Połączmy ścieżki rowerowe Al. Krakowskiej i Al. Żwirki i Wigury, Ochotę, Włochy oraz Mokotów. Uszanujmy rosnącą popularność "dwóch kółek". Zapewnijmy bezpieczny dojazd do stacji Veturilo, wykorzystajmy, istniejącą przy 1 Sierpnia, przestrzeń, zanim zabudują ją deweloperzy. Więcej na www.1sierpnia.bike

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
ogólnomiejski
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
1 SIERPNIA (HOTEL NOVOTEL - PKP RAKOWIEC)
AL. KRAKOWSKA (PKP RAKOWIEC - SKRZYŻOWANIE Z RACŁAWICKĄ)
Lokalizacja na mapie:

Dane projektu

Skrócony opis projektu
Wydzielmy korytarz, który uspokoi pieszych i zmotoryzowanych. Połączmy ścieżki rowerowe Al. Krakowskiej i Al. Żwirki i Wigury, Ochotę, Włochy oraz Mokotów. Uszanujmy rosnącą popularność "dwóch kółek". Zapewnijmy bezpieczny dojazd do stacji Veturilo, wykorzystajmy, istniejącą przy 1 Sierpnia, przestrzeń, zanim zabudują ją deweloperzy. Więcej na www.1sierpnia.bike
Opis projektu
Projekt zakłada budowę wydzielonej ścieżki rowerowej wzdłuż 1 Sierpnia, od Hotelu Novotel, do PKP Rakowiec, i dalej, wzdłuż Al. Krakowskiej, do skrzyżowania z Racławicką. Trakt ma mieć długość 1,8 km oraz nawierzchnię bitumiczną. Więcej na www.1sierpnia.bike
Projektowanie uniwersalne
Tak
Uzasadnienie realizacji projektu
Mieszkam przy 1 Sierpnia już parę ładnych lat. Gdy się tu sprowadzałem, było to ustronne osiedle. Czasami przejechał jakiś samochód. Nie brakowało miejsc parkingowych. Teraz, ruch jest prawie nieustanny, kilka razy dziennie okraszany klaksonami. Wieczorem, nie ma już gdzie parkować. Auta stoją "gdzie popadnie". Ulicą puszczono dwie linie autobusowe. Choć nasze bloki przecież się nie przesunęły, czujemy, jakbyśmy zbliżali się do centrum.
Ilekroć wyjdę na spacer, widzę tu jakiegoś rowerzystę. Nic dziwnego, w końcu ta forma transportu i rekreacji jest coraz popularniejsza. O tym, że miasto ją wspiera, przypomina, widoczna z mojego balkonu, stacja Veturilo. Amatorzy "dwóch kółek" dzielą się na jadących jezdnią "zgodnie z przepisami", co powoduje, że kierowcy najpierw zbliżają się do nich na centymetry, a potem, nie mogąc wytrzymać ich tempa, zaczynają podejmować ryzykowne manewry wyprzedzania, a także na "asekurantów" jadących chodnikiem, którzy z ofiar stają się agresorami, spychając pieszych na skraj wąskiego, zwłaszcza po południowej stronie, chodnika. Potrzebna jest nowa ścieżka - ścieżka rowerowa.
Projektowany trakt ma znaczenie ogólnomiejskie. Spina bowiem, urwane w tej chwili, ścieżki przy Al. Krakowskiej i Al. Żwirki i Wigury. Łączy Ochotę, Włochy i Mokotów. Od Hotelu Novotel, można kontynuować jazdę w kierunku wschodnim, ciągiem Wyjazd/Woronicza, do Wołoskiej. Od PKP Rakowiec, można by też jechać w kierunku zachodnim, np. po wyznaczeniu pasów rowerowych na Instalatorów i ciągu pieszo-rowerowego na Szybkiej. Powiązałoby to projekt z Al. Jerozolimskimi, która stanowią jeden z ważniejszych szlaków komunikacyjnych miasta. Może to wizja warta realizacji w kolejnych edycjach BO...
Mój pomysł jest ekologiczny, promuje zdrowy tryb życia, wpisuje się we, wprowadzaną w życie przez stołeczne władze, ideę zrównoważonego transportu. Moją ambicją jest zorganizowanie przestrzeni w sposób solidarny wobec najsłabszych uczestników ruchu drogowego. Towarzyszy mi obawa, że, jeśli nią nie zarządzimy, zostanie nam odebrana. Wykorzystajmy ją, pro publico bono, póki jest na to szansa.

Charakterystyka

Kategoria tematyczna projektu

Kosztorys

Szacunkowy koszt realizacji projektu:
1 500 000,00 zł

Uzasadnienie negatywnej oceny projektu

Uzasadnienie negatywnej oceny projektu
Powodem negatywnej oceny jest konieczność przebudowy sygnalizacji na skrzyżowaniu ul. 1 Sierpnia z ul. Radarową oraz al. Krakowską. Opracowanie dokumentacji dla przebudowy ww. skrzyżowań wiążę się z szeregiem uzgodnień, opinii oraz zatwierdzeń, których realizacja przekroczyłaby 1 rok budżetowy.
Opracowanie takiej dokumentacji zajmuje od 7 do kilkunastu miesięcy, w zależności od poziomu skomplikowania i czasu oczekiwania na uzgodnienia (w tym od instytucji niezależnych od miasta). Dokumentację opracowuje na zlecenie ZDM firma wybrana w przetargu, którego przeprowadzenie (od ogłoszenia do podpisania umowy) zajmuje ok. 2 miesięcy. Po ukończeniu dokumentacji, konieczny jest przetarg na wykonawcę robót, który również trwa ok. 2 miesięcy. Następnie, od 3 do kilkunastu miesięcy zajmuje sama budowa. W związku z tym, że prace nad realizacją możemy zacząć dopiero w 2023 r., nie jest możliwe zakończenie, odebranie i rozliczenie robót do 15 grudnia 2023 r., czyli w ciągu jednego roku budżetowego.

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (1)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany
  • Dobry pomysł. Jest scieżka na 17 stycznia, ale to daleko. Na Hynka nie ma.
    A kolejny dojazd do Alej by sie przydał, choć tak naprawdę to Ursus nie Włochy nie ma połączenia z Mokotowem.
    Mieszkanka26115  26.01.2022 21:22
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany