Rzuć wszystko i chodź na Wisłę - bezpłatne rejsy Stołecznej Żeglugi Pasażerskiej
993
Dopuszczony do głosowania
Pomysł na rok 2023

Koszt pomysłu
320 000 zł
Kategoria
Poziom zgłaszanego projektu
ogólnomiejski
Wyraź opinię na temat tego pomysłu
Wyślij wiadomość do autora
Pobierz listę poparcia

Pobierz materiały promujące projekt
Realizacja bezpłatnych rejsów turystyczno-krajoznawczych po Wiśle z animatorem (ekspertem, prelegentem w tematyce przyrodniczej, historycznej, ekologicznej i varsavianistycznej) na wielu jednostkach, od łodzi drewnianych, poprzez katamarany, motorówki po większe statki i innego rodzaju obiekty pływające. Do dyspozycji Warszawiaków dostępnych będzie około 18 rożnych jednostek. Godzinne rejsy odbywać się będą codziennie od początku maja do końca września oraz w weekendy w miesiącu październiku.
Lokalizacja
Poziom zgłaszanego projektu:
ogólnomiejski
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
Plaża Romantyczna
Plaża Wilanów
Bosmanat Portu Czerniakowskiego ul Solec 8
Plaża Poniatówka
Bulwar gen. Pattona
Plaża Rusałka
Przystań Młociny
Plaża Wilanów
Bosmanat Portu Czerniakowskiego ul Solec 8
Plaża Poniatówka
Bulwar gen. Pattona
Plaża Rusałka
Przystań Młociny
Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji:
Rzeka Wisła. Od mostu południowego do Młocin. W dzielnicach: Białołęka, Praga-Północ Praga-Południe, Wawer, Bielany, Żoliborz, Śródmieście, Mokotów, Wilanów
Lokalizacja na mapie:
Dane projektu
Skrócony opis projektu
Realizacja bezpłatnych rejsów turystyczno-krajoznawczych po Wiśle z animatorem (ekspertem, prelegentem w tematyce przyrodniczej, historycznej, ekologicznej i varsavianistycznej) na wielu jednostkach, od łodzi drewnianych, poprzez katamarany, motorówki po większe statki i innego rodzaju obiekty pływające. Do dyspozycji Warszawiaków dostępnych będzie około 18 rożnych jednostek. Godzinne rejsy odbywać się będą codziennie od początku maja do końca września oraz w weekendy w miesiącu październiku.
Opis projektu
Niniejszy projekt jest prawie identyczny w nazwie i brzmieniu jak projekt z złożony w 2021, na który oddano 11043 głosy i będzie on realizowany w roku bieżącym.
Bezpłatne rejsy turystyczno-krajoznawcze z animatorem (ekspertem, prelegentem w tematyce przyrodniczej, historycznej, ekologicznej i varsavianistycznej) na warszawskimi odcinku Wisły odbywać się będą na różnego rodzaju jednostkach, od łodzi drewnianych, poprzez katamarany, motorówki po większe statki i innego rodzaju obiekty pływające. W sumie może to być około 18 rożnych ofert. Rejsy będą się odbywać codziennie od początku maja do końca września oraz w weekendy w miesiącu październiku. W dzień powszedni będzie realizowany co najmniej jeden rejs, a w weekendy co najmniej 5 rejsów przez weekend (łącznie co najmniej 240 rejsów).
Aby wziąć udział w rejsie będzie trzeba się zarejestrować w systemie rezerwacji, wybrać datę i godzinę rejsu lub wybrać jednostkę, na której chcemy odbyć rejs i sprawdzić w jakim terminie będzie dostępna. Z rejsów będzie mogła skorzystać każda chętna, zainteresowana osoba pełnoletnia, dzieci pod opieką osób dorosłych oraz osoby z niepełnosprawnościami.
Nabór uczestników do spływu będzie rozpoczynać się 2-3 tygodnie przed planowanym terminem rejsu. Terminem zakończenia naboru do uczestnictwa w rejsie będzie koniec dnia poprzedzającego termin rejsu. Rejs zostanie zrealizowany przy minimum 50% zarezerwowanych miejsc, a w przypadku braku wymaganej frekwencji Wykonawca projektu zaproponuje inny dodatkowy termin na jego realizację. Informacja o naborze i zasadach rekrutacji będzie umieszczona w systemie rezerwacji rejsów, a jedna osoba będzie mogła zarezerwować maksymalnie 6 miejsc na rejs w danym terminie.
Rejs trwać będzie nie mniej niż jedną godzinę, głównie na centralnym odcinku Wisły tj. od podzamcza do Portu Czerniakowskiego, a także na Młocinach i w okolicy plaży Romantycznej lub mostu południowego. Rejsy będą zróżnicowane pod względem tras i godzin, dodatkową atrakcją mogą być rejsy o świcie (czas trwania rejsu o świcie 2,5-3 godz.) i o zachodzie słońca (np. tygodniowo jeden o wschodzie i jeden o zachodzie). Szczegóły tras, godzin oraz miejsca startu będą ustalone w porozumieniu z jednostką odpowiedzialną za realizację projektu a Wykonawcą. Armatorzy zjednoczeni w jednym projekcie pod wspólnym hasłem prezentowanym w mediach, nazwą systemu rezerwacji, z obrandowanymi (bandera) łodziami, którzy działają na rzecz uatrakcyjnienia rzeki Wisły w Warszawie z czasem staną się rozpoznawalną wspólną marką. Sugerowaną nazwą może być np. „Stołeczna Żegluga Pasażerska”. System rezerwacji wraz z projektem graficznym oraz koordynacją rejestracji uczestników i dostępnością armatorów na poszczególne dni będzie zajmować się Wykonawca projektu. W systemie powinny być zawarte wszystkie oferty wraz z opisami, z kontaktami i linkami do strony internetowej o raz zakładki na facebooku. System rezerwacji powinien być dostępny w również w języku angielskim i ukraińskim. W niniejszym projekcie uwzględniamy również przeprowadzenie kampanii reklamowej na przystankach, w tramwajach, metrze i w mediach, w tym mediach społecznościowych. O sposobie przeprowadzenia kampanii zdecyduje firma obsługująca projekt w porozumieniu z jednostką odpowiedzialna za realizację projektu.
W celu zapobiegnięcia występowania “pustych” rezerwacji, w których uczestnicy nie przychodzą na rejs zajmując miejsca innym zainteresowanym, przy zapisie na rejs będzie wymagane wpłacanie kaucji na konto Wykonawcy projektu (np. 15 zł od zarezerwowanego miejsca na rejs). Osoba, która zarezerwuje miejsca na rejs, traci wpłaconą kaucję w następujących przypadkach: odwoła uczestnictwo w rejsie na mniej niż 24 godziny przed terminem rejsu oraz gdy nie stawi się na rejs w wyznaczonym terminie i miejscu. Warunkiem zwrotu kaucji będzie: odwołanie uczestnictwa w rejsie na więcej niż 24 godziny przed terminem rejsu, lub uczestnictwo w rejsie.
Bezpłatne rejsy turystyczno-krajoznawcze z animatorem (ekspertem, prelegentem w tematyce przyrodniczej, historycznej, ekologicznej i varsavianistycznej) na warszawskimi odcinku Wisły odbywać się będą na różnego rodzaju jednostkach, od łodzi drewnianych, poprzez katamarany, motorówki po większe statki i innego rodzaju obiekty pływające. W sumie może to być około 18 rożnych ofert. Rejsy będą się odbywać codziennie od początku maja do końca września oraz w weekendy w miesiącu październiku. W dzień powszedni będzie realizowany co najmniej jeden rejs, a w weekendy co najmniej 5 rejsów przez weekend (łącznie co najmniej 240 rejsów).
Aby wziąć udział w rejsie będzie trzeba się zarejestrować w systemie rezerwacji, wybrać datę i godzinę rejsu lub wybrać jednostkę, na której chcemy odbyć rejs i sprawdzić w jakim terminie będzie dostępna. Z rejsów będzie mogła skorzystać każda chętna, zainteresowana osoba pełnoletnia, dzieci pod opieką osób dorosłych oraz osoby z niepełnosprawnościami.
Nabór uczestników do spływu będzie rozpoczynać się 2-3 tygodnie przed planowanym terminem rejsu. Terminem zakończenia naboru do uczestnictwa w rejsie będzie koniec dnia poprzedzającego termin rejsu. Rejs zostanie zrealizowany przy minimum 50% zarezerwowanych miejsc, a w przypadku braku wymaganej frekwencji Wykonawca projektu zaproponuje inny dodatkowy termin na jego realizację. Informacja o naborze i zasadach rekrutacji będzie umieszczona w systemie rezerwacji rejsów, a jedna osoba będzie mogła zarezerwować maksymalnie 6 miejsc na rejs w danym terminie.
Rejs trwać będzie nie mniej niż jedną godzinę, głównie na centralnym odcinku Wisły tj. od podzamcza do Portu Czerniakowskiego, a także na Młocinach i w okolicy plaży Romantycznej lub mostu południowego. Rejsy będą zróżnicowane pod względem tras i godzin, dodatkową atrakcją mogą być rejsy o świcie (czas trwania rejsu o świcie 2,5-3 godz.) i o zachodzie słońca (np. tygodniowo jeden o wschodzie i jeden o zachodzie). Szczegóły tras, godzin oraz miejsca startu będą ustalone w porozumieniu z jednostką odpowiedzialną za realizację projektu a Wykonawcą. Armatorzy zjednoczeni w jednym projekcie pod wspólnym hasłem prezentowanym w mediach, nazwą systemu rezerwacji, z obrandowanymi (bandera) łodziami, którzy działają na rzecz uatrakcyjnienia rzeki Wisły w Warszawie z czasem staną się rozpoznawalną wspólną marką. Sugerowaną nazwą może być np. „Stołeczna Żegluga Pasażerska”. System rezerwacji wraz z projektem graficznym oraz koordynacją rejestracji uczestników i dostępnością armatorów na poszczególne dni będzie zajmować się Wykonawca projektu. W systemie powinny być zawarte wszystkie oferty wraz z opisami, z kontaktami i linkami do strony internetowej o raz zakładki na facebooku. System rezerwacji powinien być dostępny w również w języku angielskim i ukraińskim. W niniejszym projekcie uwzględniamy również przeprowadzenie kampanii reklamowej na przystankach, w tramwajach, metrze i w mediach, w tym mediach społecznościowych. O sposobie przeprowadzenia kampanii zdecyduje firma obsługująca projekt w porozumieniu z jednostką odpowiedzialna za realizację projektu.
W celu zapobiegnięcia występowania “pustych” rezerwacji, w których uczestnicy nie przychodzą na rejs zajmując miejsca innym zainteresowanym, przy zapisie na rejs będzie wymagane wpłacanie kaucji na konto Wykonawcy projektu (np. 15 zł od zarezerwowanego miejsca na rejs). Osoba, która zarezerwuje miejsca na rejs, traci wpłaconą kaucję w następujących przypadkach: odwoła uczestnictwo w rejsie na mniej niż 24 godziny przed terminem rejsu oraz gdy nie stawi się na rejs w wyznaczonym terminie i miejscu. Warunkiem zwrotu kaucji będzie: odwołanie uczestnictwa w rejsie na więcej niż 24 godziny przed terminem rejsu, lub uczestnictwo w rejsie.
Projektowanie uniwersalne
Tak
Uzasadnienie realizacji projektu
Na Wiśle w Warszawie od kilku lat skutecznie rozwija się rekreacja oparta na żegluga śródlądowa, pływają najróżniejsze jednostki od kajaków poprzez łodzie tradycyjne, katamarany, motorówki aż po statki. Pojawiają się kolejni armatorzy, dotychczasowi się rozwijają. Na bulwarach wiślanych w sezonie letnim, pojawia się tysiące ludzi, wydawałoby się że zainteresowanych nie brakuje, ale jest inaczej. Wg Biura Marketingu Miasta st. Warszawy w przeprowadzonym badaniu użytkowników Wisły, wiedza mieszkańców o atrakcjach na rzece jest na poziomie 3% . Wielu z nich kojarzy głównie bezpłatne promy i statek w ramach ZTM-u. Niniejszy projekt ma zwrócić uwagę, że atrakcje z Wisłą w tle na bulwarach się nie kończą, że coś po tej rzece pływa i tylko czeka aby pokazać inną stronę miasta. Armatorzy wkładają wysiłek aby dotrzeć do wielu osób, lecz jak statystyki pokazują, jest to tylko kroplą w naszej rzece. Często jednostki pływają prawie puste, stoją przy bulwarze i czekają aby zabrać w ciekawy rejs.
Wiem z autopsji, że warszawiacy chcą takiej atrakcji, wiem że jest wiele osób których nie stać na wybranie się z całą rodziną w taki rejs. Wiemy, że mieszkanki i mieszkańcy oraz turyści mają rożne upodobania, dlatego też przestawiam niniejszy projekt.
Na Wiśle każdy znajdzie swoją ulubioną jednostkę.
Wiem z autopsji, że warszawiacy chcą takiej atrakcji, wiem że jest wiele osób których nie stać na wybranie się z całą rodziną w taki rejs. Wiemy, że mieszkanki i mieszkańcy oraz turyści mają rożne upodobania, dlatego też przestawiam niniejszy projekt.
Na Wiśle każdy znajdzie swoją ulubioną jednostkę.
Charakterystyka
Kategoria tematyczna projektu
Potencjalni odbiorcy projektu
Kosztorys
Kosztorys realizacji projektu
Rejsy z animatorem - 276.000,00 zł
System rezerwacji, jego utrzymanie - 8.000,00 zł
Promocja i oznakowanie projektu - 36.000,00 zł
Razem: 320.000,00 zł
System rezerwacji, jego utrzymanie - 8.000,00 zł
Promocja i oznakowanie projektu - 36.000,00 zł
Razem: 320.000,00 zł
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
320 000,00 zł
Skutki realizacji (wypełnia pracownik Urzędu m.st. Warszawy)
Skutki realizacji
Niniejszy projekt ma zwrócić uwagę, że atrakcje z Wisłą w tle na bulwarach się nie kończą, że coś po tej rzece pływa i tylko czeka aby pokazać inną stronę miasta oraz wzbogaci ofertę rekreacyjną dla mieszkańców Warszawy.
Modyfikacje
19.04.2022 11:52
01.06.2022 11:26
Co sądzisz o tym pomyśle?
Dodaj komentarzwrzucanie pod absolutnie każdym projektem, który nie dotyczy zakupu defibrylatorów, komentarza o braku zasadności i mniejszej potrzebie, a także używanie argumentów o głupocie, fanaberii i braku odpowiedzialności jest po prostu nie fair.
Każdy oczywiście ma prawo do skomentowania propozycji i wyrażenia swojej opinii ale zaspamowanie całego portalu BO tym, lekko zmodyfikowanym komentarzem odwołującym się jeszcze do odpowiedzialności za dobro warszawiaków - ergo sport, rekreacja, edukacja, kultura, mała infrastruktura i wiele innych kategorii nie jest priorytetem, potrzebą a wszystko można sobie zorganizować samemu - mija się z celem projektu pod nazwą BO.
Oczywiście, zdarzają się duże, kosztowne projekty infrastrukturalne ale projekt zakupu defibrylatorów zakładający budżet w wysokości 9 mln zł to kompletne obchodzenie systemu i jeden z przykładów na wkraczanie samorządu w sferę państwową. Projekt jest dopuszczony do głosowania - fine, ale powinien mówić pozytywnie za siebie a nie „zyskiwać” poparcie takimi komentarzami jak Pani gotowiec.
Pozdrawiam w duchu obywatelskiego zaangażowania.
Takie potrzeby najlepiej realizuje wolny rynek, jest popyt pojawia się podaż, i wtedy mamy jasne ile takie atrakcje są warte , po to wymyślono handel i pieniądze. Nie ma lepszego regulatora.
Dlaczego - bo to będą bezpłatne rejsy jedynie dla małej grupki osób, ile osób można przewieść w sezonie takim stateczkiem 1000/2000? tylko dla wybranych z talonami, z listy z zapisami...
NIE bo za wąski krąg odbiorców a finansowanie wysokie