Rowerem dwukierunkowo na Ochocie

1728
Wybrany w głosowaniu - Projekt zwycięski
Pomysł na rok 2023
Lokalizacja Ochota
Autor pomysłu Piotr Kłos
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
225 000 zł
Kategoria
  • komunikacja publiczna i drogi
Poziom zgłaszanego projektu
dzielnicowy
Umożliwienie przejazdu pod prąd rowerem ulicami jednokierunkowymi (kontraruch) na Ochocie.

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
dzielnicowy
Dzielnica:
Ochota
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
Częstochowska na odc. Białobrzeska Dorotowska
Dobosza na odc. od ul. Szczęśliwickiej do ul. Piotrkowskiej
Dorotowska na odc. od ul. Siewierskiej do ul. Częstochowskiej
Rokosowska na odc. od ul. Szczęśliwickiej do ul. Białobrzeskiej
Lokalizacja na mapie:

Dane projektu

Skrócony opis projektu
Umożliwienie przejazdu pod prąd rowerem ulicami jednokierunkowymi (kontraruch) na Ochocie.
Opis projektu
Projekt przewiduje umożliwienie ruchu rowerowego w obu kierunkach na ulicach jednokierunkowych. Na wielu z nich wprowadzono ruch jednokierunkowy podczas wdrażania SPPN, co znacząco utrudniło poruszanie się rowerem po Ochocie, część z nich na swoich fragmentach ma już kontraruch, więc dodanie kolejnych odcinków spowoduje poprawę spójności sieci komunikacyjnej. Zmiany w większości będą wiązały się z dodaniem tabliczek "Nie dotyczy rowerów" pod znakami pionowymi, ewentualnie dodanie oznakowania poziomego. Zmiany nie powinny wpływać na wyznaczone miejsca postojowe. Wskazane ulice są objęte ograniczeniem prędkości do 30 km/h i mają już obecnie uspokojony ruch.
Projektowanie uniwersalne
Tak
Uzasadnienie realizacji projektu
Ulice jednokierunkowe utrudniają poruszanie się rowerem, powodują konieczność objeżdżania trasy bezpośredniej, często dłuższa trasa przebiega jezdniami ulic dwujezdniowych. W ramach wprowadzania SPPN wyznaczono miejsca postojowe na jezdni przy jednoczesnym wprowadzeniu ruchu jednokierunkowego, spowodowało to przerwanie naturalnych ciągów komunikacyjnych. Jazda rowerem pod prąd jest bardzo bezpieczna dzięki świetnej widoczności, potwierdzają to policyjne statystyki.

Charakterystyka

Kategoria tematyczna projektu
Potencjalni odbiorcy projektu

Kosztorys

Kosztorys realizacji projektu
Koszt opracowania dokumentacji projektowej 50.000,00 zł
Koszt wykonania prac w terenie – 160.000,00 zł
Koszt oznakowania BO 10.000,00 zł
Eksploatacja 5.000,00 zł
Ogółem: 225.000,00 zl
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
225 000,00 zł

Skutki realizacji (wypełnia pracownik Urzędu m.st. Warszawy)

Skutki realizacji
Poprawa bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów.

Modyfikacje

28.04.2022 08:03
Wydział Infrastruktury dla Dzielnicy Ochota
28.04.2022 08:05
Wydział Infrastruktury dla Dzielnicy Ochota
28.04.2022 10:11
Koordynator ds. budżetu obywatelskiego w Dzielnicy Ochota
29.04.2022 12:01
Koordynator ds. budżetu obywatelskiego w Dzielnicy Ochota

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (5)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany
  • Dodanie drogi rowerowej na ulicy Lutniowej będzie wiązało się z usunięciem miejsc parkingowych (mało prawdopodobne) lub usunięciem chodnika. Sama jezdnia jest na tyle wąska że nie pozwala na minięcie się samochodu z rowerem jadącym z naprzeciwka. Większy sens oraz uzasadnienie kosztowe miałoby zainstalowanie na ul. Lutniowej (przynajmniej na odcinku między Włodarzewską a Harfową) progów zwalniających, co zwiększyłoby bezpieczeństwo nie tylko rowerzystów ale przede wszystkim pieszych i dzieci (znajduje się tam przedszkole).
    Mieszkaniec30510  06.05.2022 15:11
    • W projekcie nie ma nic o drodze dla rowerów, jest wyłącznie kontraruch. Mijanie się jest możliwe na wszystkich jezdniach. Lutniowa nie jest wyjątkiem, na innych wąskich jezdniach bez problemu można się minąć.
      Piotr Kłos  07.05.2022 18:40 Autor projektu
  • "na innych wąskich jezdniach bez problemu można się minąć" to oczywiście prawda, ale projekt dotyczy ulicy Lutniowej. Odległość od krawężnika chodnika do linii wyznaczającej miejsca parkingowe wynosi 250cm. Proszę mi wytłumaczyć w jaki sposób auto może minąć się na takiej szerokości z rowerem. Projekt nie poprawia bezpieczeństwa ale wręcz odwrotnie. Jeśli pas dla rowerów powstanie będę czekał z niecierpliwością na odcinek w 'absurdach drogowych'.

    Swoją drogą, ewidentnie autor projektu nie był osobiście na ww. odcinku Lutniowej (odcinek między Włodarzewską a Harfową) albo... Panie Piotrze, składanie projektów na ilość żeby mieć się czym pochwalić przy wyborach nie jest najlepszym rozwiązaniem. Obecnie mamy wystarczająco przecinanych wstęg pod zdjęcia. Stać Pana na więcej.
    Mieszkaniec30510  08.05.2022 10:31
    • Lutniowej nie ma w zgłoszonym projekcie, była w propozycji, ale jak widać na stronie dopuszczone do realizacji zostały Dorotowska, Dobosza, Rokosowska oraz Częstochowska.
      Piotr Kłos  11.05.2022 17:35 Autor projektu
    • O, to widocznie był jakiś błąd w prezentacji projektu i naniesieniu go na mapie (dokładnie na środku Lutniowej).
      W takim razie popieram inicjatywę i polecam zgłoszenie kolejnego projektu w postaci progów zwalniających na Lutniowej :)

      Pozdrawiam.
      Mieszkaniec30510  11.05.2022 19:22
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany