Rowerem po całej Warszawie - łatamy dziury w miejskiej sieci ścieżek rowerowych - Bemowo, Bielany, Białołęka, Ursus, Żoliborz

1740
Oceniony negatywnie
Pomysł na rok 2023
Autor pomysłu Dominika Rybarczyk
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
5 500 000 zł
Kategoria
  • komunikacja publiczna i drogi
  • przestrzeń publiczna
  • sport
Poziom zgłaszanego projektu
ogólnomiejski
Projekt przewiduje utworzenie brakujących odcinków ścieżek rowerowych lub pieszo-rowerowych w miejscach, gdzie ich brakuje - na terenie kilku dzielnic.
Mają się one łączyć z istniejącą infrastrukturą.

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
ogólnomiejski
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
Bemowo: ul. Człuchowska - od ul. Lazurowej do ul. Powstańców Śląskich - ścieżka rowerowa
Bielany: ul. Zgrupowania AK Kampinos - od Galerii Młociny do ul. Książąt Mazowieckich
ul. Encyklopedyczna - od ul. Pasymskiej do ul. Królowej Jadwigi - ścieżki pieszo-rowerowe
Białołęka: ul. Bohaterów - od skrzyżowania z ul. Uzdowską do terenów PKP przy stacji Płudy
ul. Klasyków - od terenów PKP przy stacji Płudy do ul. Modlińskiej - ścieżka pieszo-rowerowa
Ursus: ul. Regulska - ścieżka pieszo-rowerowa
Żoliborz: ul. Potocka - od ul. Gwiaździstej do ul. Słowackiego - ścieżka rowerowa

Dane projektu

Skrócony opis projektu
Projekt przewiduje utworzenie brakujących odcinków ścieżek rowerowych lub pieszo-rowerowych w miejscach, gdzie ich brakuje - na terenie kilku dzielnic.
Mają się one łączyć z istniejącą infrastrukturą.
Opis projektu
Projekt przewiduje wybudowanie nowych ścieżek rowerowych lub pieszo-rowerowych na terenie kilku dzielnic Warszawy - tam, gdzie ich ewidentnie brakuje.
Nowe ścieżki połączą się z istniejącymi już trasami.
Jeżeli zależy nam na promowaniu rowerów jako ekologicznych środków lokomocji, to musimy zadbać o odpowiedni rozwój sieci stołecznych ścieżek - szczególnie w dzielnicach na obrzeżach miasta.
Projektowanie uniwersalne
Tak
Uzasadnienie realizacji projektu
W Warszawie nadal jest wiele miejsc, które nie doczekały się odpowiedniej infrastruktury rowerowej lub pieszo-rowerowej.
W przeciwieństwie do dzielnic centralnych, na obrzeżach miasta jest ich niewiele - przykładem mogą być Białołęka czy Ursus.
Projekt ma poprawić tę sytuację, choć w minimalnym stopniu.

Charakterystyka

Kosztorys

Szacunkowy koszt realizacji projektu:
5 500 000,00 zł

Uzasadnienie negatywnej oceny projektu

Uzasadnienie negatywnej oceny projektu
1. ul. Encyklopedyczna - od ul. Pasymskiej do ul. Królowej Jadwigi - ścieżki pieszo-rowerowe – na podstawie otrzymanej opinii od Urzędu Dzielnicy Bielany: „Projektowana droga rowerowa przebiegałaby przez dz. 4/15, 76, 75/1, 82, 84/8, 84/9, 84/10, 84/11, 84/12, 84/13, 84/14, 84/16, 84/17 z obrębu 71005, które są działkami prywatnymi i nie stanowiącą własności m.st. Warszawy. Opinia negatywna” 2. ul. Zgrupowania AK Kampinos - od Galerii Młociny do ul. Książąt Mazowieckich – ocena negatywna. Przedmiotowy odcinek drogi dla rowerów ma zostać zbudowany przez podmiot prywatny.; 3. Bemowo: ul. Człuchowska - od ul. Lazurowej do ul. Powstańców Śląskich - ścieżka rowerowa – realizacja projektu wiązałaby z opracowaniem wielobranżowej dokumentacji projektowej, w szczególności przebudowie sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu ul. Człuchowskiej z ul. Raginisa. – ocena negatywna. 4. ul. Bohaterów - od skrzyżowania z ul. Uzdowską do terenów PKP przy stacji Płudy - realizacja projektu wiązałaby z opracowaniem wielobranżowej dokumentacji projektowej, w szczególności przebudowie oświetlenia i odwodnienia– ocena negatywnie. 5. ul. Klasyków - od terenów PKP przy stacji Płudy do ul. Modlińskiej - ścieżka pieszo-rowerowa -realizacja projektu wiązałaby z opracowaniem wielobranżowej dokumentacji projektowej, w szczególności przebudowie oświetlenia i odwodnienia– ocena negatywna. 6. Żoliborz: ul. Potocka - od ul. Gwiaździstej do ul. Słowackiego - ścieżka rowerowa - realizacja projektu wiązałaby z opracowaniem wielobranżowej dokumentacji projektowej, w szczególności przebudowie oświetlenia i odwodnienia– ocena negatywna. 7. Ursus: ul. Regulska - ścieżka pieszo-rowerowa - realizacja projektu wiązałaby z opracowaniem wielobranżowej dokumentacji projektowej, w szczególności przebudowie oświetlenia i odwodnienia– ocena negatywna. Opracowanie dokumentacji projektowej o której mowa powyżej to proces trwający ponad 12 miesięcy, co uniemożliwia realizację w ramach budżetu obywatelskiego.

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (1)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany
  • Inwestycja w drogi rowerowe byłaby zasadna, gdyby redukowała korki samochodowe, które są miejską zmorą. Dobrze by było, żeby to nie były wydatki na sport i rekreację. Wdychanie miejskiego smogu, nie jest zbyt zdrowe.
    Mieszkanka29282  21.03.2022 01:02
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany