Uzupełnienie sieci tras rowerowych na Bielanach

229
Wybrany w głosowaniu - Projekt zwycięski / W trakcie realizacji
Pomysł na rok 2017
Lokalizacja Bielany
Autor pomysłu Mieszkaniec
Współautorzy Mieszkaniec
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
251 000 zł
Kategoria
  • komunikacja/drogi
Poziom zgłaszanego projektu
ogólnodzielnicowy
Oddano 2254 głosów za tym projektem
Zgłoś swój pomysł Ikona Wyślij wiadomość do autora
Budowa dwóch odcinków dróg dla rowerów o łącznej długości 350 m, poprawiających spójność sieci tras rowerowych na Bielanach. Dodatkowo wyniesienie przejścia dla pieszych i przejazdu dla rowerzystów przez wlot ul. Sadowskiej oraz zalegalizowanie dwukierunkowego ruchu rowerów na dwóch lokalnych ulicach jednokierunkowych.

Realizacja pomysłu

Aktualizacja:
28.07.2021 12:36

Przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej ogłoszono w maju 2017 i unieważniono z powodu braku ofert. Realizacja projektu przesunięta ze względu na bardzo dużą liczbę zadań przekazanych do realizacji ZDM, w tym realizację projektu „Rozwój sieci tras rowerowych Warszawy w ramach ZIT WOF – etap I” oraz konieczność kilkukrotnego powtarzania przetargów na realizację tych zadań, spowodowaną brakiem zainteresowania i brakiem złożonych ofert.
W kwietniu 2019 r. ponownie ogłoszono przetarg na dokumentację projektową. Przetarg został rozstrzygnięty. Dokumentacja została ukończona w 2020 r.

W 2020 r. wprowadzono kontraruch rowerowy na ul. Staffa oraz wyniesiono przejście przez ul. Sadowskiej, w 2021 r. wprowadzono kontraruch rowerowy na ul. Cegłowskiej. W marcu 2021 r. ogłoszono przetarg na budowę dróg dla rowerów na ul. Marymonckiej i Wólczyńskiej. Umowa została podpisana, budowa zakończy się jesienią 2021 r.

Jednostka odpowiadająca za realizację: Zarząd Dróg Miejskich

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
ogólnodzielnicowy
Dzielnica:
Bielany
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
Ul. Marymoncka (odc. Podleśna - Smoleńskiego)
Ul. Wólczyńska (odc. Reymonta - Andersena),
Skrzyżowanie Żeromskiego / Sadowskiej,
Ul. Staffa (odc. Duracza - Fontany),
Ul. Cegłowska (odc. Lubomelska - Twardowska),
Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji:
5 lokalizacji
Lokalizacja na mapie:

Dane projektu

Skrócony opis projektu
Budowa dwóch odcinków dróg dla rowerów o łącznej długości 350 m, poprawiających spójność sieci tras rowerowych na Bielanach. Dodatkowo wyniesienie przejścia dla pieszych i przejazdu dla rowerzystów przez wlot ul. Sadowskiej oraz zalegalizowanie dwukierunkowego ruchu rowerów na dwóch lokalnych ulicach jednokierunkowych.
Opis projektu
Główna część projektu to budowa dwóch krótkich odcinków dróg dla rowerów, uzupełniających spójność sieci tras rowerowych na Bielanach:

1. Po wschodniej stronie ul. Marymonckiej od ul. Podleśnej do ul. Smoleńskiego [200 m] i połączenie z aktualnie budowanym odcinkiem od Zabłocińskiej. Istniejący ciąg pieszo-rowerowy o nienormatywnej szerokości powinien zostać przekształcony w chodnik tylko dla pieszych.
2. Po północnej stronie ul. Wólczyńskiej od skrzyżowania z ul. Reymonta do początku istniejącego ciągu pieszo-rowerowego [150 m]
Odcinki te połączą istniejące ścieżki rowerowe, zapewniając ich ciągłość (trasa AK, Wólczyńska) lub ograniczając potrzebę wielokrotnego przejeżdżania na drugą stronę jezdni (Marymoncka).

Dodatkowo proponuję:
3. Wyniesienie przejścia dla pieszych i przejazdu dla rowerzystów przez wlot ul. Sadowskiej przy Żeromskiego;
4. Zalegalizowanie dwukierunkowego ruchu rowerów na lokalnych ulicach jednokierunkowych - Staffa (odc. Duracza - Fontany) i Cegłowskiej (odc. Lubomelska - Twardowska).
Wyniesienie poprawi bezpieczeństwo wszystkich uczestników ruchu, zwracając uwagę kierowców i wymuszając zmniejszenie prędkości. Z kolei zalegalizowanie ruchu rowerów "pod prąd" stworzy alternatywę dla jazdy ruchliwymi drogami głównymi (Staffa - dla Żeromskiego, Cegłowska- dla Marymonckiej), ułatwi dojazd rowerem do szkół przy ul. Staffa i do
kładki pieszo-rowerowej nad trasą AK przy ul. Ogólnej.
Uzasadnienie realizacji projektu
Proponowane odcinki nowych dróg dla rowerów i inne rozwiązania uzupełnią sieć tras rowerowych na Bielanach, poprawiając jej funkcjonalność, spójność, bezpośredniość, atrakcyjność i bezpieczeństwo. Poprawią warunki do korzystania z roweru jako środka transportu, tworząc alternatywę dla samochodów osobowych czy zatłoczonej komunikacji miejskiej. Część działań (w szczególności wyniesione przejście i rozdzielenie ruchu rowerów od pieszych na istniejącym ciągu pieszo-rowerowym) poprawi także bezpieczeństwo
pieszych.

Charakterystyka

Kategoria tematyczna projektu
Potencjalni odbiorcy projektu

Kosztorys

Kosztorys realizacji projektu
Budowa 350 m drogi dla rowerów o szerokości 2,5 m = 175 tys. zł
Wyniesienie przejścia dla pieszych i przejazdu dla rowerzystów = 45 tys.

Zmiana oznakowania na 11 skrzyżowaniach (tabliczki "nie dotyczy rowerów"
pod znakami B-2, D-3 i innymi) x 1000 zł = 11 tys. zł
Dokumentacja techniczna: 20 tys. zł
Razem: 251 tys. zł
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
251 000,00 zł
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
TAK
Rodzaj oraz szacunkowa wartość kosztów eksploatacji efektu realizacji projektu w kolejnych latach
Droga dla rowerów generuje koszty w zakresie bieżącego utrzymania – sprzątanie, odnowa oznakowania poziomego itp.
Szacunkowy roczny koszt eksploatacji:
2 000,00 zł

Modyfikacje

11.01.2016 20:54
Autor projektu
22.01.2016 12:17
Koordynator w dzielnicy Bielany
11.03.2016 10:51
Autor projektu
13.03.2016 18:57
Autor projektu
14.03.2016 11:31
Wydział Budżetu Obywatelskiego w Centrum Komunikacji Społecznej
08.04.2016 16:51
Koordynator w Zarządzie Dróg Miejskich
09.06.2016 13:32
Koordynator w dzielnicy Bielany
09.06.2016 15:13
Koordynator w dzielnicy Bielany

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (3)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany
  • Popieram :)
    Mieszkaniec2621  30.01.2016 19:11
  • Usunęliśmy z projektu dokończenie drogi dla rowerów przy trasie AK wzdłuż wiaduktu Mickiewicza - jest w projekcie lokalnym w obszarze Ruda, Marymont, Las Bielański:

    https://app.twojbudzet.um.warszawa.pl/2017/projekt/2245

    Zakres przy Marymonckiej skróciliśmy do odcinka Smoleńskiego - Podleśna - odcinek Zabłocińska - Smoleńskiego jest już w budowie.
    Mieszkaniec476  14.03.2016 17:00
  • Zalegalizowanie dwukierunkowego ruchu rowerów na lokalnych ulicach jednokierunkowych - Staffa (odc. Duracza - Fontany) - to w teorii jest dobry pomysł, bo wzdłuż Staffa są trzy szkoły i potencjalnych rowerzystów dużo, ale też bloki i mieszkańcy parkują wzdłuż ulicy samochody. Zrobi się naprawdę ciasno...
    Mieszkaniec5438  16.06.2016 15:02
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany