Asfaltowe drogi dla rowerów

953
Dopuszczony do głosowania
Pomysł na rok 2023
Autor pomysłu Mieszkaniec
Współautorzy jola saratowicz
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
5 875 000 zł
Kategoria
  • komunikacja publiczna i drogi
  • przestrzeń publiczna
  • sport
Poziom zgłaszanego projektu
ogólnomiejski
Projekt polega na budowie nowych dróg rowerowych i modernizacji istniejących w oparciu o ich ważność w systemie transportowym, stan techniczny i możliwości realizacyjne. Projekt obejmuje drogi rowerowe w całej Warszawie

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
ogólnomiejski
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
Wał Miedzeszyński, Górczewska, Fieldorfa, Al. Jerozolimskie
Lokalizacja na mapie:

Dane projektu

Skrócony opis projektu
Projekt polega na budowie nowych dróg rowerowych i modernizacji istniejących w oparciu o ich ważność w systemie transportowym, stan techniczny i możliwości realizacyjne. Projekt obejmuje drogi rowerowe w całej Warszawie
Opis projektu
Projekt obejmuje następujące odcinki:
1. modernizacja drogi rowerowej na Wale Miedzeszyńskim pomiędzy Fieldorfa a Mostem Siekierkowskim (bez węzła):
2. przebudowa drogi rowerowej w ul. Górczewskiej w rejonie Al. Prymasa Tysiąclecia i stacji benzynowej poprzez wyprostowanie przebiegu oraz modernizacji na odcinkach pomiędzy Konarskiego a Al. Prymasa Tysiąclecia w miejscach, gdzie jest kostka
3. modernizacja drogi rowerowej w Al. Jerozolimskich po stronie południowo-wschodniej od rejonu skrzyżowaniu z ul. Śmigłowca do rejonu wyjazdu z parkingu galerii handlowej (przed obszarem objętym ochroną zabytku Reduta Ordona).
4. modernizacja drogi rowerowej w ul. Fieldorfa od Nagórskiego do Wału Miedzeszyńskiego wraz z korektą przebiegu przy wjeździe do kościoła i na północ
Projektowanie uniwersalne
Tak
Uzasadnienie realizacji projektu
Potrzeba budowy nowych dróg rowerowych wynika z poprawy bezpieczeństwa rowerzystów i pieszych, a modernizacja wynika ze słabego stanu technicznego i potrzebie wyraźnego oddzielenia ruchu pieszych i rowerzystów.

Charakterystyka

Potencjalni odbiorcy projektu

Kosztorys

Kosztorys realizacji projektu
Kosztorysy:
Modernizacja drogi rowerowej na Wale Miedzeszyńskim pomiędzy Fieldorfa a Mostem Siekierkowskim (bez węzła):
-droga dla rowerów: 500 mb x 2,5 m x 500 zł/m² = 625 000 zł;
-chodnik: 500 mb x 2,5 m x 500 zł/m² = 625 000 zł;
-projekt: 130 000 zł
-zieleń: 30 000 zł
-dodatkowe elementy (m.in. przebudowy istniejących zjazdów): 20 000 zł
suma: 1 430 000 zł

Przebudowa drogi rowerowej w ul. Górczewskiej w rejonie Al. Prymasa Tysiąclecia i stacji benzynowej oraz w miejscach z kostki do ul. Deotymy:
-droga dla rowerów: 400 mb x 2,5 m x 500 zł/m² = 500 000 zł;
-chodnik: 400 mb x 2,5 m x 500 zł/m² = 500 000 zł;
-projekt: 100 000 zł
-zieleń: 10 000 zł
suma: 1 110 000 zł

Przebudowa drogi dla rowerów i chodnika wzdłuż Al. Jerozolimskich na odcinku od rejonu skrzyżowaniu z ul. Śmigłowca do rejonu wyjazdu z parkingu galerii handlowej (przed obszarem objętym ochroną zabytku Reduta Ordona):
- droga dla rowerów: 700 mb x 2,5 m x 500 zł/m² = 875 000 zł;
- chodnik: 700 mb x 2,5 m x 500 zł/m² = 875 000 zł;
- projekt: 175 000 zł,
- zieleń: 50 000 zł,
suma: 1 975 000 zł

Modernizacja drogi rowerowej w ul. Fieldorfa od Nagórskiego do Wału Miedzeszyńskiego wraz z korektą przebiegu przy wjeździe do kościoła:
-droga dla rowerów: 500 mb x 2,5 m x 500 zł/m² = 625 000 zł;
-chodnik: 500 mb x 2,5 m x 500 zł/m² = 625 000 zł;
-projekt: 100 000 zł
-zieleń: 10 000 zł
suma: 1 360 000 zł

RAZEM: 5 875 000 zł
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
5 875 000,00 zł

Skutki realizacji (wypełnia pracownik Urzędu m.st. Warszawy)

Skutki realizacji
Poprawa stanu technicznego wybranych dróg dla rowerów.

Modyfikacje

07.02.2022 10:33
Koordynator w Zarządzie Dróg Miejskich
29.04.2022 14:21
Wydział Zrównoważonej Mobilności w Zarządzie Dróg Miejskich
29.04.2022 15:48
Koordynator w Zarządzie Dróg Miejskich
29.04.2022 15:55
Koordynator w Zarządzie Dróg Miejskich
30.05.2022 08:53
Wydział Strategii i Komunikacji Społecznej w Zarządzie Dróg Miejskich
30.05.2022 10:54
Koordynator w Zarządzie Dróg Miejskich
30.05.2022 11:37
Wydział Strategii i Komunikacji Społecznej w Zarządzie Dróg Miejskich
01.06.2022 13:55
Wydział Strategii i Komunikacji Społecznej w Zarządzie Dróg Miejskich

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (4)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany
  • A czemu Ursus i Warszawa kończy się na Skoroszach? Dlaczego w Al. jerozolimskich do ul. Starodeby tylko. Brakuje od McDonalds ( rejon Prystora) do min. ul. Sosnkowskiego. Najgorszy jest odcinek Sosnkowskiego - Starodeby.
    Mieszkanka26115  26.01.2022 22:02
    • Skrzyżowanie z bodycha wymagałoby jakiegoś rozwiązania. Na 2024 będzie można złożyć fragment.
      Mieszkaniec  27.01.2022 00:28 Autor projektu
  • Inwestycja w drogi rowerowe byłaby zasadna, gdyby redukowała korki samochodowe, które są miejską zmorą. Dobrze by było, żeby to nie były wydatki na sport i rekreację. Wdychanie miejskiego smogu, nie jest zbyt zdrowe.
    Mieszkanka29282  20.03.2022 19:14
    • Szczególnie gdy się chodzi pieszo w tym smogu. Rowerem jednak szybciej.
      Mieszkanka26115  27.03.2022 22:10
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany