Nowe drogi dla rowerów i modernizacja istniejących

954
Wycofany przez autora
Pomysł na rok 2023
Autor pomysłu Mieszkaniec
Współautorzy jola saratowicz
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
6 027 500 zł
Kategoria
  • komunikacja publiczna i drogi
  • przestrzeń publiczna
  • sport
Poziom zgłaszanego projektu
ogólnomiejski
Projekt polega na budowie nowych dróg rowerowych i modernizacji istniejących w oparciu o ich ważność w systemie transportowym, stan techniczny i możliwości realizacyjne. Projekt obejmuje drogi rowerowe w całej Warszawie

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
ogólnomiejski
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
Fieldorfa, Bitwy Warszawskiej 1920 r., Wał Miedzeszyński, al. Reymonta, Odrowąża
Lokalizacja na mapie:

Dane projektu

Skrócony opis projektu
Projekt polega na budowie nowych dróg rowerowych i modernizacji istniejących w oparciu o ich ważność w systemie transportowym, stan techniczny i możliwości realizacyjne. Projekt obejmuje drogi rowerowe w całej Warszawie
Opis projektu
Projekt obejmuje następujące odcinki:
1. budowa drogi rowerowej wzdłuż Fieldorfa po stronie wschodniej pomiędzy Umińskiego i Bora-Komorowskiego
2. modernizacja drogi rowerowej po obu stronach Bitwy Warszawskiej 1920 r. od Al. Jerozolimskich do końca fragmentów z kostki (klubi arco)
3. modernizacja drogi rowerowej na Wale Miedzeszyńskim pomiędzy Fieldorfa a Mostem Siekierkowskim oraz pomiędzy Mostem Siekierkowskim a Kadetów
4. modernizacja drogi rowerowej w al. Reymonta (Kochanowskiego – Żeromskiego)
5. modernizacja drogi rowerowej w ul. Odrowąża od Matki Teresy z Kalkuty na południe do rejonu skrzyżowania z ul. Pożarową
Projektowanie uniwersalne
Tak
Uzasadnienie realizacji projektu
Potrzeba budowy nowych dróg rowerowych wynika z poprawy bezpieczeństwa rowerzystów i pieszych, a modernizacja wynika ze słabego stanu technicznego i potrzebie wyraźnego oddzielenia ruchu pieszych i rowerzystów.

Charakterystyka

Potencjalni odbiorcy projektu

Kosztorys

Kosztorys realizacji projektu
1. Budowa drogi rowerowej wzdłuż Fieldorfa po stronie wschodniej pomiędzy Umińskiego i Bora-Komorowskiego:
-droga dla rowerów: 270 mb x 2,5 m x 500 zł/m² = 337 500 zł;
-chodnik: 270 mb x 2,5 m x 500 zł/m² = 337 500 zł;
-projekt: 75 000 zł
-zieleń: 50 000 zł
-dodatkowe elementy (m.in. przebudowy istniejących zjazdów): 50 000 zł
-suma: 850 000 zł

2. Modernizacja drogi rowerowej po południowej stronie Bitwy Warszawskiej 1920 r. od Al. Jerozolimskich do końca fragmentów z kostki (klubi arco):
-droga dla rowerów: 380 mb x 2,5 m x 500 zł/m² = 475 000 zł;
-chodnik: 380 mb x 2,5 m x 500 zł/m² = 475 000 zł;
-projekt: 100 000 zł
-zieleń: 50 000 zł
-dodatkowe elementy (m.in. przebudowy istniejących zjazdów): 50 000 zł
-suma: 1 150 000 zł

3. Modernizacja drogi rowerowej na Wale Miedzeszyńskim pomiędzy Mostem Siekierkowskim a Kadetów (bez węzła):
-droga dla rowerów: 450 mb x 2,5 m x 500 zł/m² = 562 500 zł;
-chodnik: 340 mb x 2,5 m x 500 zł/m² = 425 000 zł;
-projekt: 110 000 zł
-zieleń: 50 000 zł
-dodatkowe elementy (m.in. przebudowy istniejących zjazdów): 20 000 zł
-suma: 1 167 500 zł

4. Modernizacja drogi rowerowej w ul. Reymonta (Kochanowskiego – Żeromskiego) (bez skrzyżowań)
-droga dla rowerów: 730 mb x 2,5 m x 500 zł/m² = 912 500 zł;
-chodnik: 730 mb x 2,5 m x 500 zł/m² = 912 500 zł;
-projekt: 120 000 zł
-zieleń: 50 000 zł
-dodatkowe elementy (m.in. przebudowy istniejących zjazdów): 30 000 zł
-suma: 2 025 000 zł

5. Modernizacja drogi rowerowej w ul. Odrowąża od Matki Teresy z Kalkuty na południe do rejonu skrzyżowania z ul. Pożarową:
-droga dla rowerów: 300 mb x 2,5 m x 500 zł/m² = 375 000 zł;
-chodnik: 300 mb x 2,5 m x 500 zł/m² = 375 000 zł;
-projekt: 75 000 zł
-zieleń: 10 000 zł
-suma: 835 000 zł

Kosztorys w sumie: 6 027 500 zł
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
6 027 500,00 zł

Modyfikacje

07.02.2022 10:34
Koordynator w Zarządzie Dróg Miejskich
29.04.2022 14:31
Wydział Zrównoważonej Mobilności w Zarządzie Dróg Miejskich
29.04.2022 15:57
Koordynator w Zarządzie Dróg Miejskich
02.05.2022 16:12
Koordynator w Zarządzie Dróg Miejskich
30.05.2022 11:41
Wydział Strategii i Komunikacji Społecznej w Zarządzie Dróg Miejskich
31.05.2022 17:08
Autor projektu

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (2)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany
  • Inwestycja w drogi rowerowe byłaby zasadna, gdyby redukowała korki samochodowe, które są miejską zmorą. Dobrze by było, żeby to nie były wydatki na sport i rekreację. Wdychanie miejskiego smogu, nie jest zbyt zdrowe.
    Mieszkanka29282  20.03.2022 19:15
    • No i trzeba złożyć projekt na tunele dla pieszych, albo dla samochodów. I zając sie promowaniem tego a nie przeklejaniem komentarza.
      Mieszkanka26115  27.03.2022 22:11
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany