Rowerowe i piesze ciągi na Witolinie. Drogi rowerowe i chodniki pomiędzy Grochowską a Łukowską/Rodziewiczówny oraz Dęblińską a Witolińską.

846
Niewybrany w głosowaniu
Pomysł na rok 2023
Lokalizacja Praga-Południe
Autor pomysłu jola saratowicz
Współautorzy Krzysztof Król
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
1 300 000 zł
Kategoria
  • komunikacja publiczna i drogi
  • przestrzeń publiczna
Poziom zgłaszanego projektu
dzielnicowy
Projekt przewiduje budowę infrastruktury pieszej i rowerowej pomiędzy Łukowską/Rodziewiczówny a Grochowską oraz pomiędzy Witolińską a Dęblińską.

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
dzielnicowy
Dzielnica:
Praga-Południe
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
Pusta przestrzeń w śladzie projektowanej Olszynki Grochowskiej. Pomiędzy ulicami Grochowską a Łukowską oraz pomiędzy Dęblińską a Witolińską.
Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji:
Działki Obr 30530 nr 34, Obr 30530 nr 15, Obr 30529 nr 20
Lokalizacja na mapie:

Dane projektu

Skrócony opis projektu
Projekt przewiduje budowę infrastruktury pieszej i rowerowej pomiędzy Łukowską/Rodziewiczówny a Grochowską oraz pomiędzy Witolińską a Dęblińską.
Opis projektu
Projekt składa się z dwóch elementów.
1. Kierunek północ-południe. Przedłużenie drogi rowerowej wzdłuż Rodziewiczówny w śladzie projektowanej trasy Olszynki Grochowskiej. Przedłużenie chodnika od budynku Rodziewiczówny 7 do Grochowskiej. Oświetlenie tego chodnika i drogi rowerowej lampami ledowymi.
DDR długości 274 metry, chodnik długości 182 metrów.
2. Kierunek wschód-zachód. Budowa łącznika rowerowego pomiędzy narożnikiem ulic Dęblińskiej i Rodziewiczówny a parkingiem przed budynkiem Witolińska 2C. Długość 23 metry.
Oświetlenie ledowe odcinka pomiędzy parkingiem na Witolińskiej a Grochowską.
Chodnik szerokości 2,5 m, droga rowerowa szerokości 2,5 metra.
Uwaga: Dokładny przebieg ścieżki rowerowej i chodnika zostanie opracowany na etapie przygotowania dokumentacji projektowej. Uwzględniać on będzie m. in. założenia Miejscowego Planu Zagospodarowania Przestrzennego.
Projektowanie uniwersalne
Tak
Uzasadnienie realizacji projektu
Przedepty na tym obszarze powstały wraz z budową osiedla Ostrobramska, na mapie miejskiej są widoczne od 1987 roku. Była to najkrótsza droga do komunikacji tramwajowej na Grochowskiej.
Nawet przy ładnej pogodzie i za dnia nie jest to przyjemny spacer. Na ścieżce można się potknąć o wystające kawałki betonu, cegieł itp. Do tego po ciemku, przy mokrej pogodzie, po opadach przechadzka zamienia się w brnięcie w błocie, gdzie nie wiadomo, gdzie nogę bezpiecznie postawić. Również rowerzyści jadący tym odcinkiem nie mogą się czuć bezpiecznie ze względu na dziury, nierówności i po zmierzchu brak widoczności.
Najwyższy czas, aby piesi dostali wygodny chodnik, a rowerzyści odseparowaną drogę rowerową. Ponadto plan zagospodarowanie przewiduje w tym miejscu drogę rowerową.

Charakterystyka

Potencjalni odbiorcy projektu

Kosztorys

Kosztorys realizacji projektu
1 300 000 zł brutto:
Projekt: 35000 zł,
Budowa chodnika i ścieżki rowerowej: 735000zł,
Oświetlenie (lampy solarne): 500000zł,
Organizacja ruchu: 30000 zł,
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
1 300 000,00 zł

Skutki realizacji (wypełnia pracownik Urzędu m.st. Warszawy)

Skutki realizacji
Ułatwienie poruszania się pieszych i rowerzystów pomiędzy ulicą Grochowską, a ulicami Łukowską i Rodziewiczówny.

Modyfikacje

20.04.2022 12:08
Wydział Infrastruktury dla Dzielnicy Praga-Południe
21.04.2022 12:01
Wydział Infrastruktury dla Dzielnicy Praga-Południe

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (1)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany
  • Bardzo dobry pomysł. Z pewnością będę głosował ZA!
    Mieszkaniec5721  14.04.2022 14:00
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany