Naukowa Przystań dla Dzieci - bezpłatne zajęcia
1204
Niewybrany w głosowaniu
Pomysł na rok 2017
Lokalizacja Bemowo
Chrzanów, Jelonki Północne, Jelonki Południowe

Koszt pomysłu
29 000 zł
Kategoria
Poziom zgłaszanego projektu
lokalny
Projekt polega na organizacji bezpłatnych zajęć dla dzieci mających problem z nieprawidłowym przetwarzaniem wrażeń zmysłowych i potrzebujących specjalistycznych zajęć z elementami integracji sensorycznej. Jeśli dziecko jest nieporadne, niezgrabnie biega, nie lubi się huśtać, często się potyka, przewraca przedmioty po które sięga, to może mieć kłopot ze zmysłami, czyli integracją sensoryczną.
Lokalizacja
Poziom zgłaszanego projektu:
lokalny
Dzielnica:
Bemowo
Obszar objęty pomysłem:
Chrzanów, Jelonki Północne, Jelonki Południowe
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
E. Szwankowskiego 3
Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji:
Przedszkole nr 215 przy ul. Szwankowskiego 3 dysponuje salą do SI oraz przestronnymi salami
dydaktycznymi.
Lokalizacja na mapie:
Dane projektu
Skrócony opis projektu
Projekt polega na organizacji bezpłatnych zajęć dla dzieci mających problem z nieprawidłowym przetwarzaniem wrażeń zmysłowych i potrzebujących specjalistycznych zajęć z elementami integracji sensorycznej. Jeśli dziecko jest nieporadne, niezgrabnie biega, nie lubi się huśtać, często się potyka, przewraca przedmioty po które sięga, to może mieć kłopot ze zmysłami, czyli integracją sensoryczną.
Opis projektu
Realizację projektu przewidziano w sali terapeutycznej, którą posiada Przedszkole nr 215 oraz w przestronnej sali dydaktycznej sąsiadującej z salą do SI. Sale są dobrze wyposażone w sprzęt do zajęć SI dla dzieci w wieku przedszkolnym. W projekcie założono doposażenie sali z myślą o dzieciach szkolnych. Celem projektu jest prowadzenie zajęć integrujących zmysły dla dzieci mających wskazania do zajęć z elementami integracji sensorycznej. Proponujemy aktywne, bezpłatne zajęcia, dzięki którym dziecko będzie sobie lepiej radziło na co dzień, a w przyszłości będzie miało mniej problemów w szkole i w życiu codziennym.
Uzasadnienie realizacji projektu
Dyrektor Przedszkola nr 215 odnotowała duże zainteresowanie wśród rodziców możliwością wykorzystania sali do terapii SI, którą przedszkole posiada. Obecnie w przedszkolu prowadzone są zajęcia z terapii SI, ale tylko dla dzieci mających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego. Dyrektor przedszkola nie ma możliwości opłaty za prowadzenie zajęć dla dzieci nie posiadających powyższego orzeczenia. Rodzice zaś zgłaszają wielką potrzebę prowadzenia zajęć integrujących zmysły dla szerszego grona dzieci.
Charakterystyka
Potencjalni odbiorcy projektu
Kosztorys
Kosztorys realizacji projektu
- Zatrudnienie nauczyciela do prowadzenia aktywnych zajęć z elementami integracji sensorycznej: 1100 zł miesięcznie x 10 miesięcy = 11000 zł
- Doposażenie sali: urządzenie-interaktywny dywan z pakietem rewalidacyjnym 11000 zł
- Sprzątanie, zatrudnienie pracownika 500 zł miesięcznie x 10 miesięcy =5000 zł
- Energia: 50 zł miesięcznie x 10 miesięcy = 500 zł
- Środki czystości (papier toaletowy, ręczniki jednorazowe, mydło, ścierki,mop, środki do utrzymania czystości, ochraniacze na buty) 150 zł miesięcznie x 10 miesięcy = 1500 zł
- Doposażenie sali: urządzenie-interaktywny dywan z pakietem rewalidacyjnym 11000 zł
- Sprzątanie, zatrudnienie pracownika 500 zł miesięcznie x 10 miesięcy =5000 zł
- Energia: 50 zł miesięcznie x 10 miesięcy = 500 zł
- Środki czystości (papier toaletowy, ręczniki jednorazowe, mydło, ścierki,mop, środki do utrzymania czystości, ochraniacze na buty) 150 zł miesięcznie x 10 miesięcy = 1500 zł
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
29 000,00 zł
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
NIE
Modyfikacje
15.01.2016 20:50
11.04.2016 11:30
Co sądzisz o tym pomyśle?
Dodaj komentarzSą to zajęcia ogólnorozwojowe. Nauczyciel-specjalista w zależności od potrzeb dziecka będzie stosował terapię integracji sensorycznej określaną mianem „naukowej zabawy”, ale również będzie włączał w zajęcia inne działania stymulujące rozwój poznawczy, działania rozwijające różne umiejętności społeczne, itp.
Zarys takich zajęć pojawił się po licznych rozmowach z rodzicami.