Wiaty rowerowe na parkingach strzeżonych
254
Wybrany w głosowaniu - Projekt zwycięski / Zrealizowano
Pomysł na rok 2017
Lokalizacja Praga-Północ

Koszt pomysłu
75 000 zł
Kategoria
Poziom zgłaszanego projektu
ogólnodzielnicowy
Oddano 403 głosów za tym projektem

Stworzenie dozorowanych, zadaszonych miejsc postojowych dla rowerów na istniejących parkingach strzeżonych zarządzanych przez Praski Zarząd Terenów Publicznych.
Realizacja pomysłu
Aktualizacja:
27.07.2018 14:20
Projekt został zrealizowany na dwóch parkingach - parking przy ul. Skoczylasa oraz parking przy ul. Wiosennej. W związku z zwrotem spadkobiercom terenu parkingu przy ul. Ząbkowskiej nie wykonano jednej z wiat w ramach realizacji projektu.
Jednostka odpowiadająca za realizację:
Zarząd Praskich Terenów Publicznych
Lokalizacja
Poziom zgłaszanego projektu:
ogólnodzielnicowy
Dzielnica:
Praga-Północ
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
1. Parking na ul.Skoczylasa miedzy placem Hallera a ul.Szanajcy
2. Parking przy ul.Ząbkowskiej 8/10
3. Parking przy ul.Radzymińskiej (od ul.Wiosennej)
2. Parking przy ul.Ząbkowskiej 8/10
3. Parking przy ul.Radzymińskiej (od ul.Wiosennej)
Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji:
1. ul.Skoczylasa miedzy placem Hallera a ul.Szanajcy - na parkingu jest sporo wolnych miejsc, obecnie są tam składowane kosze na śmieci. W zasięgu 100 m dojścia jest ok. 500 mieszkań, większość w budynkach bez wind.
2. Parking przy ul.Ząbkowska 8/10 (przy Bazarze Różyckiego)
Dane projektu
Skrócony opis projektu
Stworzenie dozorowanych, zadaszonych miejsc postojowych dla rowerów na istniejących parkingach strzeżonych zarządzanych przez Praski Zarząd Terenów Publicznych.
Opis projektu
Celem projektu jest stworzenie dozorowanych, zadaszonych miejsc postojowych dla rowerów. Dzięki usytuowaniu na istniejących parkingach strzeżonych zarządzanych przez Praski Zarząd Terenów Publicznych, nie będą konieczne dodatkowe nakłady na ochronę parkingu.
Wiata powinna zostać zlokalizowana bezpośrednio obok budki strażnika, zamiast 2 miejsc parkingowych. Powierzchnia wiaty nie powinna przekraczać 25 m2, tak by nie było potrzebne pozwolenie na budowę (art. 29 ust. 1 pkt 2 prawa budowlanego). Pod wiatą należy zamontować stojaki U-kształtne, rozmieszczone zgodnie ze "Standardami projektowymi i wykonawczymi dla systemu rowerowego w m.st. Warszawie" (rys. 44-47). Przykładowa wiata o wymiarach 2x12 m zapewni miejsca dla 20-24 rowerów.
Projekt ma charakter pilotażowy. Zostawienie na parkingu roweru powinno być bezpłatne, jako forma promocji transportu rowerowego. Bez rezerwacji miejsc - gdy miejsca się zapełnią, można będzie dostawić następne wiaty.
Wiata powinna zostać zlokalizowana bezpośrednio obok budki strażnika, zamiast 2 miejsc parkingowych. Powierzchnia wiaty nie powinna przekraczać 25 m2, tak by nie było potrzebne pozwolenie na budowę (art. 29 ust. 1 pkt 2 prawa budowlanego). Pod wiatą należy zamontować stojaki U-kształtne, rozmieszczone zgodnie ze "Standardami projektowymi i wykonawczymi dla systemu rowerowego w m.st. Warszawie" (rys. 44-47). Przykładowa wiata o wymiarach 2x12 m zapewni miejsca dla 20-24 rowerów.
Projekt ma charakter pilotażowy. Zostawienie na parkingu roweru powinno być bezpłatne, jako forma promocji transportu rowerowego. Bez rezerwacji miejsc - gdy miejsca się zapełnią, można będzie dostawić następne wiaty.
Uzasadnienie realizacji projektu
Spora część budynków wielorodzinnych na Pradze jest pozbawiona wind, co utrudnia przechowywanie roweru w mieszkaniach lub na balkonach. Stworzenie bezpiecznych miejsc do przechowywania rowerów umożliwi korzystanie z tego środka transportu także osobom, które nie mają siły codziennie nosić roweru po schodach. Ułatwienia dla parkowania rowerów są zgodne z obowiązującą strategią transportową Warszawy, która zakłada wspieranie i rozwój ruchu rowerowego w centralnych obszarach miasta. Ustawienie wiat rowerowych poprawi efektywność wykorzystania parkingów - przeważnie na wszystkich trzech parkingach są wolne miejsca, na jednym miejscu parkingowym dla samochodu może zaparkować 10 rowerów.
Charakterystyka
Kategoria tematyczna projektu
Kosztorys
Kosztorys realizacji projektu
Orientacyjny koszt 1 wiaty na 20 rowerów: 25 tys. zł
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
75 000,00 zł
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
TAK
Rodzaj oraz szacunkowa wartość kosztów eksploatacji efektu realizacji projektu w kolejnych latach
Koszt wykorzystania 2 miejsc parkingowych (wg ceny abonamentu) na każdym z 3 parkingów: w sumie 940 zł miesięcznie.
Szacunkowy roczny koszt eksploatacji:
11 280,00 zł
Co sądzisz o tym pomyśle?
Dodaj komentarz