Zwolnij! Wyświetlacz prędkości przy zjeździe z wiaduktu na ulicy Gierdziejewskiego

1663
Wybrany w głosowaniu - Projekt zwycięski
Pomysł na rok 2023
Lokalizacja Ursus
Autor pomysłu Magdalena Kurzyńska
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
50 000 zł
Kategoria
  • edukacja
  • komunikacja publiczna i drogi
Poziom zgłaszanego projektu
dzielnicowy
Radarowe wyświetlacze prędkości mają za zadanie informować o przekroczeni dozwolonej prędkości. Wyświetlane na urządzeniu pulsujące komunikaty ZWOLNIJ oraz ewentualne informacje o ilości punktów karnych a także wysokości mandatu działają psychologicznie na odbiorcę przekazu. Statystyki jednoznacznie pokazują ich skuteczność. Przekroczenia prędkości maleją a co za tym idzie zagrożenie wypadkowe zmniejsza się .

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
dzielnicowy
Dzielnica:
Ursus
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
Ul Gierdziejewskiego, zjazd z wiaduktu przed skrzyżowaniem z ul. Leszczyńskiego.
Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji:
Sugeruję montaż na wysokości rozwidlenia pasów, przed skrzyżowaniem z ul. Leszczyńskiego.
Lokalizacja na mapie:

Dane projektu

Skrócony opis projektu
Radarowe wyświetlacze prędkości mają za zadanie informować o przekroczeni dozwolonej prędkości. Wyświetlane na urządzeniu pulsujące komunikaty ZWOLNIJ oraz ewentualne informacje o ilości punktów karnych a także wysokości mandatu działają psychologicznie na odbiorcę przekazu. Statystyki jednoznacznie pokazują ich skuteczność. Przekroczenia prędkości maleją a co za tym idzie zagrożenie wypadkowe zmniejsza się .
Opis projektu
Wiadukt nad torami w ciągu ulicy Gierdziejewskiego to całkiem spory kawałek dwupasmowej drogi dobrej jakości. Kierowcy nagminnie przekraczają na nim prędkość. Najbardziej niebezpieczny jest odcinek zjazdu z wiaduktu w kierunku ul. Leszczyńskiego. Droga rozdziela się tam na dwa pasy, z których jeden kończy na łuku. Dodatkowo brak dodatkowego pasa do skrętu w prawo jest częstym powodem kolizji i wypadków drogowych. Montaż wyświetlacza będzie miał za zadanie działanie prewencyjne i edukacyjne. Wyświetlacz zasilany będzie panelem słonecznym.
Projektowanie uniwersalne
Tak
Uzasadnienie realizacji projektu
W celu powstrzymania kierowców przed przekraczaniem dozwolonej prędkości stosuje się w Polsce wiele metod. Są to: szkolenia, kampanie społeczne, wzmożone kontrole policyjne ale także montaż urządzeń i instalacji mających na celu ograniczenie prędkości.
W tej ostatniej kategorii radarowe wyświetlacze prędkości są jednym z najrozsądniejszych wyborów ze względu na łatwość w montażu, niski koszt zakupu i utrzymania a przede wszystkim aspekt psychologiczny wpływu na kierowców.

Charakterystyka

Kategoria tematyczna projektu

Kosztorys

Kosztorys realizacji projektu
Kosztorys realizacji:
- zakup, montaż: 40 000 zł
- pomiary prędkości przed i po montażu urządzenia: 10 000 zł
Suma: 50 000 zł
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
50 000,00 zł

Skutki realizacji (wypełnia pracownik Urzędu m.st. Warszawy)

Skutki realizacji
Zarząd Dróg Miejskich nie dysponuje badaniami potwierdzającymi, że tego typu urządzenie ma jakikolwiek wpływ na poprawę bezpieczeństwa. W związku z tym, projekt może nie przynieść spodziewanych efektów.

Modyfikacje

31.05.2022 08:41
Koordynator w Zarządzie Dróg Miejskich
31.05.2022 08:49
Koordynator w Zarządzie Dróg Miejskich
31.05.2022 08:50
Koordynator w Zarządzie Dróg Miejskich
01.06.2022 12:43
Koordynator w Zarządzie Dróg Miejskich

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (3)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany
  • Tam przydałoby się raczej zmienić organizacje ruchu przez przebudowę skrzyżowania , tzn. zostawic lewy pas do jazdy na wprost dalej . Natomiast zanikajacy zrobić prawy pas, kończący się skretem w Leszczyńskiego . To logiczniejsze by było.
    Mieszkanka26115  27.03.2022 20:59
    • Śmiało śmiało, jedno nie wyklucza drugiego. Proszę swój pomysł zgłosić w BO w przyszłym roku. To było by logiczniejsze, niz w komentarzu pod moim pomysłem.
      Magdalena Kurzyńska  28.03.2022 15:38 Autor projektu
  • Pomysł na zwiększenie bezpieczeństwa pieszych na przejściach w tym rejonie i ewentualne możliwe zmniejszenie prędkości samochodów (zwłaszcza przy zjeździe w kierunku Ursusa) moim zdaniem jest dobry. Moim zdaniem żeby na tym skrzyżowaniu nie było możliwej pomyłki przy wyborze pasa ruchu dobrym byłoby małe rondo (myślę że najlepiej płaskie bez wydzielonej wysepki podobne do tego w obrębie ulic Orląt Lwowskich i Warszawskiej w Ursusie). Myślę że tego typu rozwiązanie spowodowałoby redukcję prędkości kierowców (zwłaszcza w rejonie przejść dla pieszych zlokalizowanych przy zjazdach). Jeśli chodzi o możliwą sygnalizację świetlną, myślę że pomysł ten tak naprawdę zależy od natężenia ruchu pieszych i pojazdów w ciągu dnia (zwłaszcza na drodze z pierwszeństwem przejazdu). Moim zdaniem jeśli na tym skrzyżowaniu są problemy związane z wypadkami i stłuczkami bądź przepustowością tego skrzyżowania np. długie oczekiwanie na zakręt zwłaszcza w lewo lub prosto jadąc drogą podporządkowaną, dobrym pomysłem wydaje się być w/w przeze mnie typ ronda (kierowcy musieliby trochę zwolnić podczas przejazdu przez rondo). Wiem że obecnie to jest dość małe skrzyżowanie. Stąd niektóre pojazdy o nieco większych gabarytach (np. średniej wielkości autobusy (lub te przegubowe), niektóre typy ciężarówek) w przypadku ronda moim zdaniem powinny mieć pewne ułatwienia (zwłaszcza przy skręcie w lewo). Zresztą moim zdaniem przebudowa niektórych klasycznych skrzyżowań w Ursusie (zwłaszcza tych szczególnie ruchliwych przynajmniej w niektórych godzinach) na ronda np. na ul. Cierlickiej i Lalki, Keniga/ Orłów Piastowskich/ Warszawska, Lalki/ Władysława Jagiełły, Orląt Lwowskich/ Warszawska (tutaj o ile pamiętam przebudowa klasycznego skrzyżowania na rondo płaskie - bez wydzielonej wysepki - trwała dość krótko: od +/- ok. 2 tyg. - do ok. m-ca --> zmiany tras linii 187 i 194 były raczej krótkie) czy Cierlicka/ Kościuszki znacząco zwiększyła przepustowość na tych ulicach (oczywiście zdarzają się tam korki zwłaszcza w godzinach szczytu ale nie ma większego problemu, jeśli chodzi o bezkolizyjny skręt w lewo lub jazdę prosto przez rondo).
    Jeśli chodzi o wyświetlacze prędkości pojazdów, podobają mi się tego typu rozwiązania. Myślę tu oczywiście o miejscach gdzie niektórzy kierowcy mocno przypędzają i te urządzenia - moim zdaniem - są dość dobrymi i skutecznymi "odstraszaczami" w zakresie przestrzegania maksymalnych ograniczeń prędkości (oczywiście tych określonych na znaku). W rejonie Galerii Gawra (Ursus) moim zdaniem widząc tego typu urządzenie większość kierowców zwykle redukuje prędkość do niższej niż ta wskazana na znaku (w tym przypadku 40 km/h).
    Mieszkaniec22406  08.05.2022 18:34
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany