Rowery towarowe dla mieszkańców Warszawy
1412
Oceniony negatywnie
Pomysł na rok 2023

Koszt pomysłu
830 000 zł
Kategoria
Poziom zgłaszanego projektu
ogólnomiejski
Projekt zakłada udostępnienie mieszkankom i mieszkańcom Warszawy łącznie 34 elektrycznych rowerów towarowych do bezpłatnego wypożyczenia, żeby coś cięższego przewieźć albo zabrać dzieciaki na fajną przejażdżkę.
Lokalizacja
Poziom zgłaszanego projektu:
ogólnomiejski
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
Plac Bankowy 3/5
Dane projektu
Skrócony opis projektu
Projekt zakłada udostępnienie mieszkankom i mieszkańcom Warszawy łącznie 34 elektrycznych rowerów towarowych do bezpłatnego wypożyczenia, żeby coś cięższego przewieźć albo zabrać dzieciaki na fajną przejażdżkę.
Opis projektu
Rowery towarowe z każdym rokiem zyskują na popularności, to bardzo praktyczny i ekologiczny sposób, by przewieźć ciężki lub mało poręczny przedmiot/ładunek bez konieczności używania własnego samochodu lub taksówki. A także bez wsiadania do komunikacji miejskiej, co przy takim bagażu może być uciążliwe lub nawet niebezpieczne dla nas i dla współpasażerów. Projekt ma więc na celu zmniejszenie ruchu samochodowego w mieście, co zmniejsza zanieczyszczenie powietrza i hałas i odciążenie komunikacji zbiorowej. Projekt może mieć również stronę czysto rekreacyjną - model roweru (rower typu riksza przystosowany do przewozu dzieci) ma umożliwić wybranie się nim na przejażdzkę z pociechami.
Projekt przewiduje udostępnienie rowerów do bezpłatnego wypożyczenia w 34 miejscach w całej Warszawie, po trzy w najbardziej zaludnionych dzielnicach - na Mokotowie i Pradze Południe, po jednym w tych najmniej zaludnionych, czyli Wesołej, Rembertowie, Włochach i Wilanowie, po dwa w pozostałych dwunastu dzielnicach. Ze względu na różną specyfikę dzielnic projektodawca nie chce określać dokładnie miejsc w każdej dzielnicy, rowery mogą być dostępne przy urzędach dzielnicy, ośrodkach sportu i rekreacji, miejscach aktywności lokalnej, szkołach, bibliotekach, domach kultury - tak, by cieszyły się optymalnym zainteresowaniem. Projekt zakłada możliwość wypożyczenia na dwie doby. Przy realizacji projektu, w trybie klauzuli o zatrudnieniu wynikającej z art. 95 ust 1 i 2 ustawy Prawo zamówień publicznych, będą zatrudnione dwie osoby zajmujące się serwisem rowerów, nadzorem ich stanu technicznego, raportowaniem uszkodzeń i ewentualnych nieprawidłowości przy wypożyczeniach.
Projekt przewiduje udostępnienie rowerów do bezpłatnego wypożyczenia w 34 miejscach w całej Warszawie, po trzy w najbardziej zaludnionych dzielnicach - na Mokotowie i Pradze Południe, po jednym w tych najmniej zaludnionych, czyli Wesołej, Rembertowie, Włochach i Wilanowie, po dwa w pozostałych dwunastu dzielnicach. Ze względu na różną specyfikę dzielnic projektodawca nie chce określać dokładnie miejsc w każdej dzielnicy, rowery mogą być dostępne przy urzędach dzielnicy, ośrodkach sportu i rekreacji, miejscach aktywności lokalnej, szkołach, bibliotekach, domach kultury - tak, by cieszyły się optymalnym zainteresowaniem. Projekt zakłada możliwość wypożyczenia na dwie doby. Przy realizacji projektu, w trybie klauzuli o zatrudnieniu wynikającej z art. 95 ust 1 i 2 ustawy Prawo zamówień publicznych, będą zatrudnione dwie osoby zajmujące się serwisem rowerów, nadzorem ich stanu technicznego, raportowaniem uszkodzeń i ewentualnych nieprawidłowości przy wypożyczeniach.
Projektowanie uniwersalne
Nie
Projektowanie uniwersalne - Uzasadnienie
rowery z natury rzeczy nie mogą być użytkowane przez część osób niepełnosprawnych
Uzasadnienie realizacji projektu
- ochrona środowiska, zmniejszenie ruchu samodowego
- odciążenie komunikacji publicznej
- promocja zdrowego stylu życia
- sposób na rekreację dla całej rodziny
- odciążenie komunikacji publicznej
- promocja zdrowego stylu życia
- sposób na rekreację dla całej rodziny
Charakterystyka
Kategoria tematyczna projektu
Kosztorys
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
830 000,00 zł
Uzasadnienie negatywnej oceny projektu
Uzasadnienie negatywnej oceny projektu
Projekt nie jest możliwy do realizacji, ponieważ w trakcie jego oceny nie udało się znaleźć miejsca, gdzie mogłoby powstać wypożyczalnie. Urzędy Dzielnic oraz inne jednostki organizacyjne, do których wysłano prośbę o wskazanie potencjalnych miejsc, gdzie mogłyby powstać wypożyczalnie wskazały, że nie mają zasobów lokalowych do prowadzenia tego typu przedsięwzięcia.
Co sądzisz o tym pomyśle?
Dodaj komentarzJeden tylko szczegół czy jako "urządzenia" do użytku "specjalnego", nie powinno się w projekcie uwzględnić wyrobienie homologacji UE, dopuszczającej do jazdy i umożliwiającej bezpieczne przewożenie dzieci. Tak jak nikomu nie przyszłoby do głowy by dziecku dać zabawkę bez specjalnych certyfikatów to tym bardziej przewożenie dzieci w jakimkolwiek urządzeniu bez certyfikatu bezpieczeństwa UE.
Jeżeli nasze miasto za nasze pieniądze nie potrafi zorganizować dla mieszkańców dostępność 10-ciu rowerów, to tym bardziej nie poradzi sobie z większą ilością. Naprawdę szkoda środków z naszych podatków dla "wybranych" a nie dla wszystkich mieszkańców, bo jak sam Pan przyznał zarówno dostępność jak i prawidłowe utrzymanie sprawności technicznej jest dalekie od oczekiwań finansujących to przedsięwzięcie, czyli nas wszystkich.