Rolkowa stolica - cykl przejazdów na rolkach ulicami Warszawy

1812
Niewybrany w głosowaniu
Pomysł na rok 2023
Autor pomysłu Michał Machowski
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
300 000 zł
Kategoria
  • przestrzeń publiczna
  • sport
  • projekt interdyscyplinarny.
Poziom zgłaszanego projektu
ogólnomiejski
Rolkowa Stolica to cykl do 10 darmowych przejazdów na rolkach ulicami stolicy, głównymi ulicami miasta, po których w ciągu dnia jeżdżą setki tysięcy samochodów. Projekt skierowany jest do warszawiaków aktywnych fizycznie lubiących jeździć na rolkach, które chciałyby poznać swoje miasto z zupełnie innej perspektywy.

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
ogólnomiejski
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
Start przejazdów z Centrum Warszawy - Pomnik Mikołaja Kopernika i plac przed Pałacem Staszica na Krakowskim Przedmieściu.
Każdorazowo przejazdy zaczynałyby i kończyły się w tym samym miejscu, ale trasy będą przebiegały po terenie wszystkich dzielnic Warszawy (tj raz np Bemowo, Wola i Włochy) kolejny przejazd poprowadzi na Mokotów i Ursynów.
Trasy publikowane będą na stronie projektu.
Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji:
Każdorazowo przejazd odbywałby się inna trasą tak, aby mieszkańcy mogli poznać rożne rejony Warszawy.
Lokalizacja na mapie:

Dane projektu

Skrócony opis projektu
Rolkowa Stolica to cykl do 10 darmowych przejazdów na rolkach ulicami stolicy, głównymi ulicami miasta, po których w ciągu dnia jeżdżą setki tysięcy samochodów. Projekt skierowany jest do warszawiaków aktywnych fizycznie lubiących jeździć na rolkach, które chciałyby poznać swoje miasto z zupełnie innej perspektywy.

Opis projektu
Projekt zakłada organizacje do 10 darmowych przejazdów na rolkach ulicami stolicy, w którym udział weźmie łącznie około 20 tysięcy osób (w zależności od ilosci przejazdów). Przejazdy odbywać się będą w okresie od kwietnia do października, kiedy pogoda umożliwia przyjemną jazdę na rolkach.
Każdorazowo uczestnicy będą poruszać się inną trasą, która prowadzi ulicami dzielnic M.St.Warszawy - raz uczestnicy pojadą w strone Bemowa przez Wolą, Innym na Ursynów czy Wilanów. Za każdym razem trasa będzie miała różną długość (od 10 km do 30 km) i rożny poziom trudności i szybkości przejazdów tak aby zarówno osoby początkujące jak i zaawansowane znalazły coś dla siebie. Przejazdy mogą odbywać się w popołudnia lub wieczory w ciągu tygodnia roboczego lub w weekendy w ciągu dnia tak, aby zachęcić do udziału jak najwięcej osób. Każdy event potrwa około 3h
Przejazdy będą zabezpieczane przez policję oraz medyków i służbę porządkową poruszająca się na rolkach. Przed uczestnikami poruszał się będzie samochód z muzyką na żywo lub puszczaną z playlisty (zakup muzyki z prawami autorskimi).
Dla uatrakcyjnienia część przejazdów miałaby motyw przewodni (np postacie z Bajek Historyczny przejazd śladami Powstania Warszawskiego, przejazd śladami zabytków wartych zobaczenia w stolicy)

Promocja wydarzenia odbywać się będzie poprzez dedykowaną stronę projektu, plakaty oraz poprzez media społecznościowe.
Projektowanie uniwersalne
Tak
Uzasadnienie realizacji projektu
Celem projektu jest także propagowanie aktywnej formy wypoczynku wśród mieszkańców stolicy, krzewienie kultury fizycznej oraz podjęcie działań na rzecz zwiększenia dostępu do rekreacji w miejscu zamieszkania poprzez promocję jazdy na rolkach, jako dziedziny sportu dla każdego niezależnie od wieku. W Warszawie nie ma praktycznie imprez dla rolkarzy nie licząc Nightskating Warszawa czyli nocnych przejazdów dla rolkarzy. Osób uprawiających ten sport w stolicy jest kilkanaście tysięcy co już nie raz pokazywała frekwencja na Nightskating Warszawa, które potrafiły przed pandemią gromadzić po kilka tysięcy osób na każdym przejeździe.
Wspólna jazda na rolkach pomaga integrować się zarówno z rówieśnikami, osobami z podobną pasją niezależnie od wieku (na rolkach jeźdzą zarówno 4-5 letnie dzieci jak i seniorzy powyżej 70 roku życia).
Na przejazdach integrują się całe rodziny, wspólnie uprawiając sport. Pogłębiają więzi rodzinne poprzez wspólną aktywność sportową.
Przejazdy pokazują, że na rolkach jeżdżą zarówno osoby bardzo sprawne fizycznie jak i osoby niepełnosprawne. Sport nie wyklucza nikogo.
Dla dzieci i młodzieży udział w przejazdach na rolkach to okazja od oderwania się od komputera/smartfona czy innych używek - przeciwdziała uzależnieniom i wykluczeniu społecznemu.
Liczba osób, które mogą wziąć udział w wydarzeniu pozwala młodym ludziom poznać nowe osoby, nawiązać nowe znajomości czy nawet znaleźć partnera czy partnerkę.

Charakterystyka

Kosztorys

Kosztorys realizacji projektu
obejmuje:
ewntualne zmiany organizacji ruchu oraz zajęcie pasa drogowego, zabepieczenie obsługi medycznej, zabezpieczenie i ochrona przejazdów, ewentualny wynajem sprzetu, obsługi i nagłośnienia, promocja wydarzenia,dostosowanie projektu do potrzeb osób z niepełnosprawnosciami, koszt Zaiks-u,
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
300 000,00 zł

Skutki realizacji (wypełnia pracownik Urzędu m.st. Warszawy)

Skutki realizacji
Aktywizacja warszawiaków do uprawiania sportu na świeżym powietrzu.

Modyfikacje

12.04.2022 08:47
Koordynator w Biurze Sportu i Rekreacji
26.04.2022 09:05
Koordynator w Biurze Sportu i Rekreacji
26.04.2022 09:05
Koordynator w Biurze Sportu i Rekreacji
26.04.2022 09:07
Koordynator w Biurze Sportu i Rekreacji
27.04.2022 11:03
Koordynator w Biurze Sportu i Rekreacji
28.04.2022 11:42
Koordynator w Biurze Sportu i Rekreacji

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (20)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany
  • Dlaczego na to mają iść pieniądze ze środków publicznych? Trzeba zastanowić się czy wydatek na sport i rekreację, rzeczywiście jest najbardziej pilnym. Zgłoszone w konkursie są też projekty do ratowania życia i zdrowia ludzkiego jak np. straży pożarnej i szpitalnych oddziałów ratunkowych. Na podstawie mojego doświadczenia, domniemuję, że skoro zgłosili się tutaj, to państwo nie chce dać im pieniędzy, bo oszczędza na nich. Zignorowanie takiej prośby o pomoc może być demoralizujące dla ludzi dbających o nasze bezpieczeństwo, życie i zdrowie. Brak właściwego sprzętu może się źle odbić na mieszkańcach Warszawy, którzy będą potrzebować pomocy. Na takich zajęciach sportowych łatwo o uraz lub wypadek. Akurat rozrywkę i rekreację każdy może sobie sam zorganizować i opłacić. Już nie przesadzajmy.
    Mieszkanka29282  21.03.2022 01:32
    • Droga Pani,
      idea Budżetu Obywatelskiego ma na celu decydowanie przez mieszkańców o celu wydatków tego małego procenta budżetu miejskiego.
      Mieszkańcy decydują jakie projekty mieszkańców mają być zrealizowane.
      Wiadomo służba zdrowia jest ważna ale ja finansuje nie m.st Warszawa tylko budżet Państwa i nasze podatki.
      Michał Machowski  21.03.2022 11:44 Autor projektu
    • Ten temat ma wiele wymiarów. Na pewno niektórzy ludzie będą źli o zakorkowane przejazdy i nie wiem czy rzeczywiście potrzebne jest 300 tys na blokowanie dróg.

      Inną kwestią jest, że w Polsce mamy jeszcze naleciałości z czasów PRL odnośnie "władzy". Inni ludzie jak pracują, są rozliczani z jakości, etyki, gospodarności. Tymczasem Polska wysłała miliony na zakup respiratorów od znajomego rządzących handlarza bronią (przykład Ministra Szumowskiego), 1,9 mln zł dotacji z tarczy antykryzysowej na zespół Golec uOrkierstra (artykuł na stronie radia Zet), kiedy zwykli ludzie nie mieli za co żyć przez blokady gospodarcze, a przedsiębiorcy popełniali samobójstwa przez bankructwa. My musimy być rozliczani z jakości efektów pracy, oni zaś zachowują się jak kasta wybranych zarządzająca parobkami. Do tego Misiewicz jeździł rządową limuzyną na dyskoteki. To nie są standardy pracy norm zachodnio-europejskiego kręgu kulturowego, tylko jakiegoś dzikiego kraju może ze Wschodu. To jest temat rzeka w ilu przypadkach budżet jest zarządzany co najmniej niegospodarnie i nieodpowiedzialnie. Już nieważne przez jaką partię, tylko, że to jest w Polsce norma którakolwiek partia by nie rządziła. Potem my musimy się teraz spierać o pieniądze na cele publiczne z małego procenta środków.

      Ja piszę o służbie zdrowia oraz straży pożarnej, ponieważ do tej pory wyglądało to tak, że oni po prostu muszą zmieścić się w jakiejś puli pieniędzy i nie jest ona przyznawana wg potrzeb. Jeszcze przed pandemią widziałam dane, że do endokrynologa w Opolu na NFZ trzeba było czekać 7 lat! W Warszawie do immunologa na NFZ czeka się 2 lata w kolejce. Takie są standardy jakości dbania o nasze życie i zdrowie, kiedy finansami zarządza państwo z naszych podatków. Moim zdaniem winnymi są i kultura ich pracy, te naleciałości bezkarności za przekręty z PRL, apatia społeczeństwa kiedy kolejny raz widzi się coś takiego. Tylko nie wiadomo jak tę "kupę" ruszyć, żeby coś zmieniło się w końcu na lepsze w jakości zarządzania budżetem państwa?
      Mieszkanka29282  21.03.2022 16:40
    • biorąc pod uwagę jak Nightskating wypromował rolkarstwo przez lata tego typu projekty są naprawdę efektywne. Wystarczy popatrzeć ile ludzi jeździło te ~10 lat temu a ile dzisiaj.

      Co do ryzyka wypadku czy urazu na takich zajęciach jest to zarzut śmieszny. Wiele badań dowodzi, że korzyści zdrowotne z uprawiania sportu wielokrotnie przewyższają potencjalne ryzyka.
      Ponadto podczas takich imprez promowana jest z reguły bezpieczna jazda-w kasku, ochraniaczach itp, która minimalizuje takie ryzyka.

      Zgadzam się, że służby zdrowotne i ratownicze są niedofinansowane, natomiast należy postawić sobie pytanie: czy celem budżetu obywatelskiego jest realizacja pomysłów mieszkańców czy łatanie budżetu.
      Mieszkaniec30426  24.03.2022 13:25
  • Odbiega Pani zupełnie od tematu projektu na który się wypowiada.
    Dyskusje o gospodarności rządzących Państwem i/lub miastem proszę przenieść na grupy bardzie polityczne. Tutaj komentuje Pani oddolny projekt zgłoszony w budżecie obywatelskim i nie dotyczy on służby zdrowia tylko sportu i rekreacji.
    Dziękuje
    Michał Machowski  23.03.2022 12:44 Autor projektu
    • Komentuję rozporządzanie wspólnym budżetem obywatelskim. Gdyby wskazane przeze mnie projekty były niezgodne z jego celem, nie byłyby przyjęte w tym ani poprzednim roku. Mi chodzi o to, żeby nie wydawać setek tysięcy złotych na coś, co zniknie i nie będzie po nim specjalnego śladu, a do tego zablokuje ruch i narazi uczestników na zaciąganie się brudnym, miejskim powietrzem. Są też inne, bardziej trwałe projekty dot. sportu i rekreacji, po których zostanie coś na dłużej. Opisuję, że społeczna użyteczność projektu jest przez to mniejsza. Czy naprawdę tak ciężko to samodzielnie, bez szczegółowego tłumaczenia zrozumieć? Taki to wyczyn? Nie można napisać swojego zdania, tylko trzeba przytakiwać?
      Mieszkanka29282  23.03.2022 18:07
  • Super pomysł, niejednokrotnie brałem udzial w przejazdach tego typu zarówno w Warszawie jak i innych miastach. Zrzeszają ludzi z tą samą zajawką. Przejazdy pozwalają na poznanie miasta z innej strony.
    A jeżeli chodzi o zamykanie ulic, to blokowane są one na chwile i w godzinach późnowieczornych gdy ruch jest mniejszy, tak aby najmniej jak to możliwe utrudniać życie warszawiakom.
    Mieszkaniec30422  24.03.2022 08:15
  • Jako uczestnik przejazdów jestem na wielkie TAK za tym projektem. Aktywność, możliwość ujrzenia miasta z innej perspektywy, a wszystko przy zachowaniu zasad bezpieczeństwa. Organizatorzy naprawdę starają się by impreza nie uprzykrzała życia kierowcom, organizowana jest godzinach późno wieczornych, więc da się wszystko pogodzić. Świetna inicjatywa, możliwość integracji, niebanalnego spędzenia czasu. Jestem jak najbardziej za takimi ciekawymi projektami!
    Mieszkanka30423  24.03.2022 09:23
  • Czy mam rozumieć, że to jednak urzędnicy a nie mieszkańcy decydują w BO które projekty mogą być realizowane a które nie?
    W poprzednich latach z tego co patrzę były realizowane różne projekty (także sportowe) , których budżet nierzadko był większy a też aktywnosci odbywają się na świeżym (albo nieświeżym ze smogiem jak Pan/Pani stwierdza) warszawskim powietrzu. W tym koncerty z muzyką, która gra cały czas (do naszego projektu był zarzut że za głośna muzyka, mimo że w trakcie przejazdu nie gra ona cały czas w tym samym miejscu przez kilak godzin tylko kilkadziesiąt sekund bo auto z nagłośnieniem cały czas jedzie), kina plenerowe, warsztaty sportowe itp.
    Projekt jest dla mieszkańców. Zakładamy, że z naszego projektu w ciągu roku skorzysta na tym ponad minimum 10-15 tysięcy osób.
    Czy inne projekty z podobnym lub większym budżetem przyciągną tyle uczestników?
    Szczerze wątpię. Ale czy to źle? Absolutnie nie! Jeśli na projekt głosowała odpowiednia liczba osób, czyli potencjalnie zainteresowane osoby i wygrał on i jest realizowany to bardzo dobrze!
    Taka jest idea tego budżetu przecież.
    Michał Machowski  24.03.2022 12:01 Autor projektu
  • Jako uczestnik takich projektów nie tylko w Warszawie ale w calej Polsce i nie tylko powiem tak Warszawski nightskating jest najwiekszy na swiecie, to do nas nalezy rekord Guinnessa, to my mielismy najwiecej uczestników na swiecie. Ludzie przyjedzali do nas z calego swiata zeby wziac udzial w czyms pieknym i wyjatkowym. Kazda taka inicjatywa jest dla nas reklama na caly swiat. W dzisiejszych czasach kiedy mamy taka a nie inna sytacje na swiecie dbanie o zdrowie i propagowanie sportu przyczynia sie do polepszenia naszej sytuacji nie tylko zdrowotnej. Kazdy taki projekt zasluguje na wsparcie i pomoc aby mozna bylo jak najjdluzej i jaknajwiecej zrobic dobrego dla społeczeństwa.
    Mieszkaniec30427  24.03.2022 13:56
  • Maratony biegowe, rowerowe - z tym nigdy nie miał problemu, że dużo, że często, czy blokują czy nie. Dlaczego? Bo są oczywiście popularne i w społeczności przyjęte jako akceptowalne.
    Rolkowa społeczność bardzo potrzebuje tego typu wydarzeń. Przejazdy NIGHTSKATING przeprowadzane są w godzinach wieczornych w tygodniu, czy weekendy, gdzie ruch jest znacznie mniejszy i umówmy się nie jest to tak obciążające, jak np maraton biegowy który jest w niedziele w ciągu dnia! Uważam, że przejazdy NIGHTSKATING jest to świetna inicjatywa, nie tylko pod kątem promowania aktywności i zdrowia ale również do promocji miasta, które powinno być przyjazne dla wszystkich.
    Mieszkanka30428  24.03.2022 14:23
  • Pomysł trafiony i sprawdzony od 10 lat. To powód by go kontynuować. Wydarzenie podczas którego mogą spotkać się całe rodziny czy znajomi bez alkoholu i nałogów (chyba że nałogiem jest ruch na świeżym powietrzu) i tak potrzebny po ostatnich ograniczeniach. Wydarzenie przygotowywane z zachowaniem wszelkich wymogów bezpieczeństwa. Trasy i ograniczenia w ruchu podawane do wiadomości.
    Mieszkanka30424  24.03.2022 15:30
  • Całym sercem popieram. Jest to świetna inicjatywa, która niesamowicie łączy ludzi, co w dzisiejszych czasach jest bardzo nam potrzebne. Zanim poznałam czym jest nightskating zdarzyło mi się być zatrzymywaną przez rolkarzy na przejściach, ludzie ci zawsze byli przesympatyczni, tłumaczyli wszystkim wokół co się dzieje i zapraszali do wspólnej zabawy. Rozumiem, że niektórzy mieszkańcy mogą być niezadowoleni że czasem dłużej muszą poczekać na przejazd autem, ale czy nie warto od czasu do czasu zwolnić tempo, zatrzymać się i pozwolić porobić dzieciakom coś innego niż ciągłe siedzenie przed komputerem? Trzymam kciuki za powodzenie projektu.
    Mieszkanka30429  24.03.2022 17:35
  • Projekt popieram całym sercem, i wszystkimi moimi podatkami jakie oddaje w M.St Warszawa.

    Impreza ściąga ludzi z całej Polski, jak nie z całego świata do Warszawy, by wspólnie przejechać się na rolkach po naszej stolicy. Dzięki tego typu aktywności Warszawiacy mają możliwość przejechać się na rolkach głównymi ulicami miasta, które są codziennie korkowane przez tysiące aut osobowych.

    Trzymam kciuki że projekt będzie dopuszczony do głosowania, i mieszkańcy go wybiorą :)
    Mieszkaniec30430  24.03.2022 18:24
  • Wspólne przejazdy na rolkach, jak najbardziej na tak. Na jednym z przejazdów poznałam mojego męża 7 lat temu, a nasze dziecko już ma zaszczepioną miłość do rolek <3.

    Ode mnie i męża masz już po jednym głosie.
    Mieszkanka30431  24.03.2022 18:30
  • Przejazdy rolkowe i społeczeństwo rolkarskie to najlepsze co mnie w życiu spotkało. Na każdym przejeździe poznaje wiele osób,niektóre znajomości mam od lat aż do dzisiaj. (Znam pary,które poznały się na przejazdach a dzisiaj są małżeństwem). Pomijając fakt,że te spotkania pomagają w integracji międzyludzkiej (której teraz brakuje przez 2 letnia pandemię) to jeszcze jest to ogromna motywacja do ruchu.
    Blokowanie ulic - przejazdy są raz na 4-5 tygodni,w czwartki o 20 więc w godzinie i dniu o małym ruchu.
    Jest za głośno - ale konkretna osoba ,, hałas '' słyszy przez 3 minuty bo potem zdążymy odjechać.
    Na przejazdach są TYSIĄCE osób a przechodnie bardzo często nam wiwatują i nagrywają.
    Te przejazdy są mocno wspierane przez aktywnych ludzi jak i tych którzy z nami jeździć nie mogą.
    Mieszkanka30417  24.03.2022 18:46
  • Zawsze chciałam wziąć udział a nigdy się nie składało. Moi znajomi chwalili Nightskating każdorazowo, podkreślali jak dobra była organizacja eventu. Mam nadzieję, że i w tym roku się uda bo to piękna inicjatywa. Nic tak nie łączy ludzi jak wspólna pasja i sport!
    Mieszkanka30432  24.03.2022 18:53
  • Inicjatywy rolkarskie to jeden z najlepszych pomysłów. Jest to aktywność dla całych rodzin a nie jak np. bieg, w kórym biorą udział jedynie osoby trenujące ten sport. I trwa krócej w kontekście blokowania ulic. Zapominamy też o tym, że jest to inicjatywa darmowa dla uczestników a nie jest organizowana przez władze miasta… większość eventów tego rodzaju jest płatnych.
    Mieszkaniec30465  08.04.2022 14:09
  • Pomimo tych wszystkich komentarzy, dalej uważam, że jest to obarczanie innych swoimi kosztownymi zachciankami i kaprysami. Ten przejazd rolkami po Warszawie był tak sławny na cały świat, że ja o nim nigdy wcześniej nie słyszałam, a tu mieszkam ok 20 lat. Bardzo skuteczna taka reklama. Rolkami sobie można jeździć kiedy się chce, ile się chce i gdzie się chce, a to nie muszą być przejazdy grupowe za 300 tys zł. Ja bym się wstydziła, że obarczam innych kosztami swojej rekreacji w taki sposób, kiedy można to zrobić inaczej. Są w głosowaniu też projekty dot. budowy lub remontów Skate Parków w Warszawie, które będą służyć latami.
    Mieszkanka29282  04.06.2022 21:27
  • NIE
    Do jeżdżenia są ścieżki rowerowe- po co blokować 10 razy miasto dla wydarzenia
    Mieszkaniec31407  21.06.2022 13:42
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany